The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دیافراگم ضد بارداری چیست و چگونه عمل می کند؟

از میان راهکارهایی که تاکنون برای کمک به پیشگیری از وقوع بارداری های ناخواسته، کشف شده‌اند، برخی بسیار معمول تر و شناخته شده تر هستند که از جمله آن ها می توان به کاندوم و قرص های جلوگیری از بارداری اشاره کرد اما بد نیست بدانید روش های دیگری همچون دیافراگم ضد بارداری نیز در دسترس هستند که با وجود کارایی، اطلاعات مردم نسبت به آن ها کمتر است. ما در این مقاله به هر آنچه که باید در رابطه با دیافراگم ضد بارداری بدانید، اشاره کرده ایم. پس با ما همراه شوید.

دیافراگم ضد بارداری چیست؟

دیافراگم ضد بارداری، یکی از روش های سدی جلوگیری از بارداری است که زنان از آن استفاده می کنند. در این روش، یک فنجان گنبدی شکل کم عمق از جنس لاتکس یا سیلیکون که دارای لبه ای محکم و انعطاف پذیر است، مانند تامپون در قسمت بالای واژن قرار داده می شود، به طوری که دهانه رحم (گردن رحم یا همان سرویکس)، را می پوشاند و در پشت استخوان شرمگاهی قرار می گیرد تا از ورود اسپرم ها به درون رحم و لوله های رحمی جلوگیری کند. البته دیافراگم به تنهایی نمی تواند در جلوگیری از بارداری موثر عمل کند، مگر اینکه با مواد اسپرم کش ترکیب شده باشد.

دیافراگم های ضد بارداری موجود در بازار، انواع مختلفی دارند که عبارت هستند از:

- دیافراگم با دیواره محکم: پرکاربردترین و رایج ترین نوع دیافراگم است که به دلیل لبه محکمی که دارد، قرار دادن آن در جای خود، راحت تر بوده و حتی خانم هایی که عضلات واژن ضعیفی دارند هم می توانند از آن استفاده کنند.

- دیافراگم گنبدی: لبه نرم و انعطاف پذیر مشصخه اصلی این نوع از دیافراگم ضد بارداری بوده و به همین دلیل برای خانم هایی مناسب تر است که میزان تون و قدرت عضلات واژن آن ها، در حد متوسط است.

- دیافراگم تخت یا مسطح: لبه نازک و انعطاف پذیری داشته و بهترین نتیجه را برای خانم هایی دارد که عضلات واژن آن ها قوی هستند.

- دیافراگم پهن: این نوع از دیافراگم ضد بارداری، در واقع یک حلقه ساخته شده از جنس سیلیکون است و برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

به علاوه این دیافراگم ها در اندازه های مختلفی به فروش می رسند که استانداردترین آن ها، انواعی هستند که عرضی برابر با 75 میلی متر دارند.

دیافراگم ضد بارداری، چگونه عمل می کند؟

دیافراگم ضد بارداری، در واقع در حین رابطه جنسی، مانع از ورود اسپرم به رحم می شود و از آنجا که اسپرم ها می توانند تا چندین ساعت در واژن یک خانم زنده بمانند، بنابراین دیافراگم باید تا حداقل 6 ساعت پس از رابطه جنسی، یعنی تا زمانی که اسپرم ها در واژن بمیرند، همچنان در جای خود باقی بماند.

مزایا و فواید دیافراگم ضد بارداری

مهم ترین مزایایی که می توان برای دیافراگم ضد بارداری در نظر گرفت، شامل این موارد هستند:

- به دلیل اینکه فاقد هورمون است، عوارض ناشی از هورمون ها مانند تغییرات خلق و خو، حساس شدن سینه ها، تهوع و استفراغ، خطر سکته قلبی و یا سکته مغزی، خطر تشکیل لخته در عروق و ترومبوآمبولی را به همراه ندارد.

- اغلب خانم ها می توانند از این روش استفاده کنند.

- با استفاده از دیافراگم ضد بارداری، می توانید بیش از یک بار رابطه جنسی داشته باشید، چرا که حتی تا 24 ساعت بعد از اولین رابطه، می تواند در درون واژن بماند.

- برای کارگذاری دیافراگم ضد بارداری، نیازی به کمک های پزشکی ندارید و خودتان می توانید به راحتی از این روش استفاده کنید.

- با برداشتن آن، هر زمان که بخواهید، می توانید بلافاصله برای باردار شدن اقدام کنید.

- استفاده از آن در دوران شیردهی بی خطر است.

- حمل و نگهداری آن بسیار ساده است و حتی می توانید در مسافرت ها به راحتی از این روش استفاده کنید.

- نیازی نیست از مدت ها قبل از رابطه، برای استفاده از این روش برنامه ریزی کنید. در واقع، تنها کافی است از 3 ساعت قبل از رابطه، دیافراگم ضد بارداری را در درون واژن بگذارید.

- بر روی لذت جنسی تاثیر منفی نمی گذارد.

- در حین استفاده از آن، نیازی به ویزیت های منظم پزشکی نیست.

- برای خانم های بالای 35 سال و زنانی که چاق هستند و یا سیگار می کشند، روش مناسبی است، زیرا خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش نمی دهد.

- و عوارض جانبی ناشی از آن کم است.

معایب دیافراگم ضد بارداری

اگرچه استفاده از دیافراگم ضد بارداری، مزایا و فواید قابل توجهی دارد، اما خالی از ایراد هم نیست. از مهم ترین معایب دیافراگم ضد بارداری، می توان به این موارد اشاره کرد:

- با اینکه خودتان می توانید دیافراگم را کار بگذارید، اما این کار نیاز به دقت بالایی دارد و در صورت هرگونه خطا و اشتباه، احتمال وقوع بارداری ناخواسته افزایش پیدا می کند.

- تحت برخی شرایط، مانند اندازه آلت تناسلی مرد و یا موقعیت های خاص رابطه جنسی، ممکن است از جای خود حرکت کرده و احتمال وقوع بارداری های ناخواسته را افزایش دهد.

- ممکن است به دلیل وجود جسم خارجی در واژن، احساس راحتی نداشته باشید.

- دائمی نیست و هر سال و یا نهایتا هر 2 سال یک بار، باید دیافراگم را تعویض کرده و مدل جدیدی را خریداری کنید. به علاوه در صورت کاهش وزن به میزان 20 درصد، نیز باید یک دیافراگم دارای سایز متناسب با شرایط جدید خود را بخرید.

- شما تا 6 ساعت بعد از رابطه جنسی، نمی توانید دیافراگم ضد بارداری را از واژن خارج کنید.

- با اینکه اگر به طور صحیح استفاده شود، می تواند در حدود 86 تا 94 درصد در جلوگیری از بارداری های ناخواسته موثر باشد، اما به اندازه سایر روش های جلوگیری از بارداری از جمله قرص های هورمونی، کاندوم و یا دستگاه داخل رحمی آی یو دی (IUD)، موفق نیست.

- و از همه مهم تر اینکه نه تنها نمی تواند مانند کاندوم، از شما در برابر بیماری های منتقل شونده از راه تماس جنسی (STDs)، محافظت کند، بلکه به دلیل استفاده از مواد اسپرم کش و ایجاد التهاب در مخاط واژن، بیشتر از دیگران در معرض آلودگی و ابتلا به این دسته از بیماری ها قرار خواهید داشت.

عوارض دیافراگم ضد بارداری

با اینکه دیافراگم ضد بارداری، یک روش به نسبت کم عارضه در نظر گرفته می شود، اما درست مانند هر روش جلوگیری از بارداری دیگری، گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی در پی استفاده از آن ایجاد شوند، از جمله:

- عفونت های واژینال،

- حساسیت به ماده سازنده دیافراگم یعنی سیلیکون،

- حساسیت به مواد اسپرم کش مورد استفاده،

- عفونت ادراری،

- سندروم شوک سپتیک (شوک سمی): عارضه نادر و خطرناکی است که در صورت خارج نکردن دیافراگم ضد بارداری بعد از گذشت 24 ساعت، امکان رخ دادن آن وجود داشته و در مواردی می تواند کشنده باشد.

- احساس درد و یا سوزش در هنگام دفع ادرار،

- بروز لکه بینی و یا خونریزی در هنگام قرار دادن دیافراگم،

- احساس خارش در واژن،

- تب،

- خروج ترشحات غیرمعمول از واژن،

چه افرادی نباید از دیافراگم ضد بارداری استفاده کنند؟

دیافراگم ضد بارداری، وسیله ای است که اغلب خانم ها می توانند از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنند. اما با این وجود ممکن است برای بعضی از خانم ها مناسب نباشد. از جمله:

- خانم هایی که به لاتکس، سیلیکون و یا اسپرم کش ها حساسیت دارند.

- زنانی با ناهنجاری های ساختاری در رحم و واژن که کارگذاری درست دیافراگم را با مشکل مواجه می کند.

- خانم هایی که کمتر از 6 هفته، از زایمان و یا سقط جنین آن ها گذشته باشد.

- خانم هایی که اخیرا بر روی سرویکس آن ها جراحی انجام شده باشد.

- خانم هایی که نمی توانند وجود دیافراگم را در واژن تحمل کنند و یا در قرار دادن آن دچار مشکل هستند.

- و خانم های با سابقه سندروم شوک سمی و زنانی که به طور مکرر به عفونت های ادراری مبتلا می شوند.

روش استفاده از دیافراگم ضد بارداری

مهم ترین عامل برای بالا بردن میزان موفقیت یک روش در جلوگیری از بارداری، استفاده صحیح از آن است. به همین دلیل نیز اگر قصد دارید تا از دیافراگم ضد بارداری، به عنوان یک روش جلوگیری کمک بگیرید، می بایست با شیوه صحیح کار گذاشتن آن به خوبی آشنا باشید. برای این کار به این ترتیب عمل کنید:

1. در ابتدا و پیش از هر کاری دست های خود را خوب بشویید و ضدعفونی کنید.

2. به اندازه یک قاشق چای خوری از ماده اسپرم کش را داخل دیافراگم و در بخش گنبدی شکل بمالید و آن را در اطراف لبه ها پخش کنید.

3. مقداری ژل لوبریکانت (لغزنده کننده) را بر روی سطح فوقانی بزنید تا در هنگام ورود دیافراگم، اذیت نشوید.

4. بعد از قرار دادن ماده اسپرم کش، دیافراگم را از وسط تا کنید، به گونه ای که دو لبه دیافراگم، کاملا بر روی هم قرار گرفته و بخش گنبدی شکل آن به سمت پایین باشد.

5. حالا با دست هایتان ورودی واژن را باز کنید. دیافراگم را در همان حالت تا شده، تا جایی که ممکن است، به داخل واژن وارد کرده و فشار دهید و به سمت عقب دنبالچه هدایت کنید. سپس با یک انگشت ، لبه جلویی دیافراگم را به پشت استخوان شرمگاهی فشار دهید.

6. با قرار دادن انگشت خود روی گنبد دیافراگم، موقعیت آن را بررسی کنید. اگر دیافراگم در جای درستی قرار گرفته باشد، در هنگام لمس آن باید دهانه رحم را که یک عضو سفت و سخت است (اما استخوانی نیست)، را از پشت دیافراگم احساس کنید.

7. اگر موفق به جایگذاری درست دیافراگم نشدید، آن را بیرون آورده و دوباره این مراحل را تکرار کنید. البته به یاد داشته باشید که اسپرم کش باید مجددا استفاده شود.

برای برداشتن دیافراگم:

1. بعد از رابطه جنسی، برای حداقل 6 ساعت صبر کرده و دیافراگم را از جای خود خارج نکنید، تا احتمال وقوع بارداری ناخواسته کاهش پیدا کند.

2. برای خارج کردن دیافراگم، انگشت اشاره خود را داخل واژن کرده و در درون گنبد قرار دهید تا دیافراگم را بیرون بکشید.

3. بعد از هر بار استفاده و برداشتن دیافراگم، آن را به خوبی با آب و صابون بشویید و تمیز کنید و اجازه دهید تا به خوبی خشک شود.

4. بهتر است دیافراگم را در یک مکان خنک نگهداری کنید و هر بار قبل از استفاده مجدد، آن را از نظر وجود سوراخ و یا علائم آسیب دیدگی مورد بررسی قرار دهید. اگر در حین لمس دیافراگم، احساس چسبندگی داشتید، از آن استفاده نکنید، زیرا سیلیکون در حال نابودی است.

5. دیافراگم ضد بارداری را با مواد ضدعفونی کننده، شوینده ها، پودرها و یا صابون های معطر شستشو ندهید.

6. در صورت استفاده از هرگونه فرآورده های واژینال با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که می توانید از آن ها همزمان با دیافراگم ضد بارداری، استفاده کنید.

7. و در نهایت، اگر به هر دلیل دیافراگم ضد بارداری از جای خود خارج شد، متوجه پارگی و سوراخ شدن آن شدید، فراموش کردید که از مواد اسپرم کش استفاده کنید و یا نتوانستید آن را به درستی در جای خود قرار دهید، باید به فکر استفاده از پیشگیری از بارداری اورژانسی باشید.

مطالعه بیشتر:

انواع راههای جلوگیری از بارداری بعد از زایمان

روش های طبیعی جلوگیری از بارداری کدام است؟

تاثیر انواع روش های جلوگیری از بارداری بر باروری

تاثیر انواع روش های پیشگیری از بارداری بر قدرت باروری زنان

?پرسش و پاسخ های دیافراگم ضد بارداری

دیافراگم ضد بارداری، چگونه کار می کند؟

دیافراگم ضد بارداری، در واقع در حین رابطه جنسی، مانع از ورود اسپرم به رحم می شود و از آنجا که اسپرم ها می توانند تا چندین ساعت در واژن یک خانم زنده بمانند، بنابراین دیافراگم باید تا حداقل 6 ساعت پس از رابطه جنسی، یعنی تا زمانی که اسپرم ها در واژن بمیرند، همچنان در جای خود باقی بماند.

آیا دیافراگم ضد بارداری هورمون دارد؟

خیر. به دلیل اینکه فاقد هورمون است، عوارض ناشی از هورمون ها مانند تغییرات خلق و خو، حساس شدن سینه ها، تهوع و استفراغ، خطر سکته قلبی و یا سکته مغزی، خطر تشکیل لخته در عروق و ترومبوآمبولی را به همراه ندارد.

استفاده از دیافراگم ضد بارداری چه فوایدی دارد؟

برای کارگذاری دیافراگم ضد بارداری، نیازی به کمک های پزشکی ندارید و خودتان می توانید به راحتی از این روش استفاده کنید. با برداشتن آن، هر زمان که بخواهید، می توانید بلافاصله برای باردار شدن اقدام کنید. استفاده از آن در دوران شیردهی بی خطر است. حمل و نگهداری آن بسیار ساده است و حتی می توانید در مسافرت ها به راحتی از این روش استفاده کنید.

معایب دیافراگم ضد بارداری چیست؟

تحت برخی شرایط، مانند اندازه آلت تناسلی مرد و یا موقعیت های خاص رابطه جنسی، ممکن است از جای خود حرکت کرده و احتمال وقوع بارداری های ناخواسته را افزایش دهد.