The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آلوئه ورا در شیردهی و کاربردهای آلوئه ورا در شیردهی چیست؟

آلوئه ورا، شاید از نظر شما تنها یک گیاه گلدانی تزئینی باشد که به زیبایی فضای منزل کمک می کند و یا اینکه شاید با ژل حاصل از آلوئه ورا به عنوان محصولی برای زیباسازی و سلامت پوست آشنا باشید. اما فواید آلوئه ورا تنها به این موارد محدود نشده و این گیاه خواص بی شماری برای سلامتی نیز به دنبال دارد که امروزه مورد توجه قرار گرفته اند. به همین دلیل ما در این مقاله به ایمنی مصرف و همچنین کاربردهای آلوئه ورا در شیردهی پرداخته ایم تا راهنمایی برای مصرف کنندگان باشد.

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا (ALOE VERA)، که به نام های دیگری همچون "صبر زرد"، "لاله بیابان"، "گرز بهشتی" و ... نیز شناخته می شود، گیاهی همیشه سبز است که تاکنون بیش از 300 گونه از آن در سراسر جهان شناخته شده و با اهداف مختلفی همچون درمان بیماری ها، تهیه نوشیدنی و خوراکی ها، لوسیون های پوستی، لوازم آرایشی و بهداشتی و .... پرورش داده می شود.

اگر بخواهیم گیاه آلوئه ورا را دقیق تر توصیف کنیم، باید بگوییم گیاهی چهارفصل است که درست مانند کاکتوس ها در آب و هوای خشک بهتر رشد کرده و بنابراین در مناطق مدیترانه ای، استوایی، گرمسیری، نیمه گرمسیری و خشک به وفور یافت می شود. آلوئه ورا تقریبا در هر نوع خاک، حتی فقیرترین آن ها می تواند به رشد خود ادامه دهد، نیاز آبی بسیار کمی دارد و در برابر گرما به نسبت مقاوم است. در مقابل این گیاه زیبا، در برابر تغییرات مداوم آب و هوایی، آب و هوای سرد، دمای زیر صفر درجه سانتی گراد، نور مستقیم و شدید آفتاب و همچنین آبیاری بیش از حد، آسیب پذیر بوده و در چنین شرایطی به مرور از بین می رود. اگر شرایط محیطی برای آلوئه ورا مناسب باشد، برگ های آن به خوبی رشد کرده و طول هر کدام از برگ ها ممکن است به اندازه 30 تا 50 سانتی متر و حتی بیشتر هم برسد. این برگ ها که از پایه و قاعده مرکزی گیاه رشد می کنند، محکم، آبدار و ضخیم بوده و دارای لبه های ناهموار با خارهای نوک تیز، سفید رنگ و انعطاف پذیر هستند. هر برگ آلوئه ورا، از سه لایه تشکیل شده است. که شامل سطح سبز رنگ بیرونی برگ، لایه میانی که حاوی یک شیره زرد رنگ و تلخ است و بخش داخلی که یک ژله شفاف و بی رنگ است، می باشد. بوته های جوان آلوئه ورا، عموما گل نمی دهند، اما بعد از گذشت حدودا 4 سال و با بالغ شدن گیاه، شما می توانید گل های آلوئه ورا را که بر روی ساقه بلند و قائم گیاه، شکوفا می شوند، ببینید. این گل ها، خوشه های متراکمی از شکوفه های زرد و قرمز هستند که هر خوشه ارتفاعی در حدود 90 سانتی متر داشته و هر کدام از گل های درون این خوشه، لوله ای شکل بوده و طولی در حدود 2 تا 3 سانتی متر دارد. آلوئه ورا حاوی مواد زیادی است که از نظر بیولوژیکی فعال هستند و نقش مهمی در ایجاد فواید درمانی این گیاه دارند. از جمله یک پلی ساکارید به نام acemannan"" که محرک قوی سیستم ایمنی بدن بوده و سبب ایمنی در برابر انواع ویروس ها می شود.

خواص آلوئه ورا در طب سنتی

تاریخچه استفاده از آلوئه ورا برای اهداف مختلف، بسیار طولانی بوده و قدمتی در ازای تاریخ بشریت دارد. مصریان باستان، از این گیاه برای مومیایی کردن اموات خود استفاده می کردند. افسانه ها می گویند که آلوئه ورا یکی از رازهای الهه زیبایی مصر یعنی کلئوپاترا، برای نرم نگه داشتن پوست او بوده است و اسکندر مقدونی نیز از این گیاه، برای درمان زخم سربازان خود در طول جنگ استفاده می کرد. به علاوه در طب سنتی چینی و هندی نیز آلوئه ورا، نقش بسیار پررنگی دارد. برخی از خواص آلوئه ورا در طب سنتی که مورد توجه قرار گرفته است، عبارت هستند از:

- دارای اثرات ضد عفونی کننده،

- پاکسازی و سم زدائی بدن،

- تقویت کننده اعصاب،

- کاهش سطح اضطراب و استرس،

- کاهش شدت میگرن،

- بهبود عملکرد ذهنی و شناختی و کاهش خطر زوال عقل،

- بالا بردن سطح ایمنی و مقاومت بدن،

- مقابله با علائم ناشی از بیماری خود ایمنی مولتیپل اسکلروزیس یا همان ام اس (MS)،

- کاهش عوارض ناشی از داروهای شیمی درمانی از جمله تهوع، ریزش مو و زخم های دهانی،

- جلوگیری از سکته های مغزی،

- بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی،

- کمک به سلامت چشم از جمله عملکرد شبکیه و قرنیه،

- تسکین دردهای مفصلی از جمله دردهای ناشی از آرتروز و نقرس،

- بهبود نشانه های ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا، سینوزیت و سایر بیماری های تنفسی،

- انرژی بخش،

- مقوی بدن،

- افزایش اثربخشی داروهای مقابله کننده با ویروس ایدز و کاهش میزان دوز مورد نیاز این داروها،

- درمان آفتاب سوختگی،

- محافظت از پوست،

- تسریع و بهبود روند ترمیم زخم های پوستی،

- جلوگیری از عفونت زخم،

- کاهش علائم بیماری های پوستی مانند پسوریازیس (یک بیماری مزمن پوستی که با علائمی همچون قرمز شدن، خارش و تشکیل پلاک های پوستی همراه است)،

- آب رسانی به بخش های مختلف بدن،

- رفع خشکی پوست،

- کمک به درمان سبوره (بیماری پوستی که با عنوان درماتیت سبوره ای نیز شناخته شده و با پوسته و شوره سر فراوان، چربی پوست سر و قرمزی همراه است)،

- درمان آسیب های پوستی ناشی از تابش اشعه (پرتودرمانی)،

- تسکین مشکل هموروئید (بواسیر)،

- کاهش پلاک های دندانی و در نتیجه کم کردن احتمال وقوع پوسیدگی،

- درمان زخم های دهانی و تسریع روند بهبودی آن ها،

- کنترل ترشح اسید در معده،

- مقابله با زخم معده و جلوگیری از تشدید آن،

- کاهش علائم ناشی از سوءهاضمه از جمله دل درد و نفخ،

- کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون،

- کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه،

- درمان کم خونی،

- ضد پیری،

- افزایش تعداد اسپرم ها در مردان و در نتیجه بهبود قدرت باروری آن ها و ...،

البته باید در نظر داشته باشید که برای به اثبات رساندن این خواص، شواهد بیشتری لازم بوده و بنابراین نمی توان به قطعیت در مورد آن ها نظر داد.

آیا استفاده از آلوئه ورا در شیردهی بی خطر است؟

به نظر می رسد که خیر! مشخص شده که آلوئه ورا می تواند به شیر مادران وارد شود و با توجه به اینکه از عوارض و تاثیرات آن بر روی شیرخوار اطمینان نداریم، بهتر است از آلوئه ورا به صورت خوراکی در دوران شیردهی استفاده نکنید. اما در مورد استفاده موضعی، اگر آلوئه ورا را بر روی سینه ها نمالید، به نظر نمی رسد مشکلی ایجاد شود.

خواص آلوئه ورا در شیردهی

در رابطه با خواص آلوئه ورا در شیردهی، اطلاعات جامعی در دست نیست، زیرا بی خطر بودن آن زیر سوال است. اما به طور قطع استفاده موضعی از فرآورده ها و ژل آلوئه ورا در شیردهی می تواند نتایج مثبت و شگفت انگیزی بر روی پوست و موهای مادران داشته باشد، از جمله:

- رفع تیرگی ها، جوش و آکنه پوستی،

- درخشان و شاداب کردن پوست،

- رفع التهاب و خشکی پوست،

- استحکام و تقویت موها و کاهش ریزش مو،

- و کمک به رشد موهای جدید.

عوارض آلوئه ورا در شیردهی

آلوئه ورا به صورت کلی، یک گیاه کم عارضه در نظر گرفته می شود که خطرات جدی را به دنبال ندارد. اما نمی توان از این مساله چشم پوشی کرد که استفاده از این گیاه در برخی افراد ممکن است مشکلاتی را به دنبال داشته باشد، از جمله:

- مشکلات گوارشی مانند اسهال شدید، دل درد، معده درد، گرفتگی و انقباض عضلات شکمی و سوزش سردل،

- افت شدید سطح قند خون،

- وابستگی به آلوئه ورا،

- اختلال در عملکرد کلیه، کبد و دستگاه گوارش،

- واکنش های آلرژِیک پوستی، خارش و التهاب،

- مسمومیت و تداخل با برخی داروها،

صرف نظر از اینکه در دوران شیردهی قرار دارید یا خیر، احتمال وقوع این عوارض جانبی برای شما وجود دارد و بنابراین باید در استفاده موضعی از آلوئه ورا در شیردهی بسیار محتاط عمل کنید. در مورد مصرف خوراکی آلوئه ورا در شیردهی نیز به دلیل ورود آن به شیر و آگاه نبودن از عوارض احتمالی آن بر روی شیرخوار، بهتر است از خوردن آن در این دوران حساس اجتناب کنید تا سلامت دلبندتان حفظ شود. 

مطالعه بیشتر:

زنیان در شیردهی و فواید و عوارض مصرف زنیان چیست؟

دمنوش زیره و رازیانه در شیردهی آیا مجاز و بی خطر است؟

گل ساعتی در شیردهی و آیا مصرف آن مفید و بی خطر است؟

خارخاسک در شیردهی و فواید خارخاسک در طب سنتی چیست؟

?پرسش و پاسخ های آلوئه ورا در شیردهی

خواص آلوئه ورا در طب سنتی چیست؟

دارای اثرات ضد عفونی کننده، پاکسازی و سم زدائی بدن، تقویت کننده اعصاب، کاهش سطح اضطراب و استرس، کاهش شدت میگرن، بهبود عملکرد ذهنی و شناختی و کاهش خطر زوال عقل،

آلوئه ورا چه ویتامین هایی دارد؟

بخش ژله ای درون برگ های آلوئه ورا، حاوی مواد شیمیایی از جمله فیبر، ویتامین های A، C، E ، B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B6 (پیریدوکسین)، B9 (فولات یا اسید فولیک) و B12 (کوبالامین)، مواد معدنی مانند آهن، روی، منیزیوم، کلسیم، سدیم، کروم، سلنیوم، منگنز، پتاسیم و ...، اسیدهای آمینه ضروری و آنتی اکسیدان هایی همچون بتاکاروتن است که در ایجاد خواص بی نظیر آن دخالت دارند.

خواص آلوئه ورا در شیردهی چیست؟

رفع تیرگی ها، جوش و آکنه پوستی، درخشان و شاداب کردن پوست، رفع التهاب و خشکی پوست، استحکام و تقویت موها و کاهش ریزش مو، و کمک به رشد موهای جدید.

آیا استفاده از آلوئه ورا در شیردهی بی خطر است؟

به نظر می رسد که خیر! مشخص شده که آلوئه ورا می تواند به شیر مادران وارد شود و با توجه به اینکه از عوارض و تاثیرات آن بر روی شیرخوار اطمینان نداریم، بهتر است از آلوئه ورا به صورت خوراکی در دوران شیردهی استفاده نکنید. اما در مورد استفاده موضعی، اگر آلوئه ورا را بر روی سینه ها نمالید، به نظر نمی رسد مشکلی ایجاد شود.