The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه چیزی می تواند باعث خونریزی از آلت تناسلی شود؟

حتی اگر علائم دیگری ندارید خونریزی از آلت تناسلی شما می تواند نگران کننده باشد. در حالی که بسیاری از گزینه های درمانی موثر برای عوامل دخیل در ایجاد خون در ادرار یا مایع منی شما وجود دارد، اما مراجعه به متخصص مهم است. دلایل خونریزی از آلت تناسلی می تواند از تمرینات شدید تا مشکلات پزشکی جدی تر باشد. در برخی موارد، وجود علائم دیگر می تواند علل احتمالی را محدود کند. پزشک آزمایشاتی را برای تعیین علت زمینه ای بیماری شما و تشخیص انجام می دهد.

خونریزی از آلت تناسلی

آلت تناسلی دو شغل اصلی دارد. به خروج ادرار و مایع منی از بدن کمک می کند. این دو وظیفه نتایج نهایی فرآیندهای پیچیده ای هستند که شامل سایر قسمت ها و عملکردهای بدن می شوند. یک مشکل بالادست می تواند منجر به خونریزی از آلت تناسلی و علائم دیگر شود.

وجود خون در ادرار

اگر خون در ادرار شما ظاهر شود (هماچوری)، مشکل می تواند در هر جایی از دستگاه ادراری شما باشد. اگر در دفع ادرار مشکل دارید یا دفع ادرار با درد همراه است به پزشک خود اطلاع دهید.

درد در کمر یا پهلوها می تواند نشانه عفونت مجاری ادراری (UTI)، سنگ کلیه یا یک بیماری مرتبط باشد.

ادرار شما نیز ممکن است متفاوت به نظر برسد. اگر کدر یا تیره تر از حالت معمول به نظر می رسد توجه داشته باشید.

وجود خون در مایع منی

خون در مایع منی (هماتوسپرمی) می تواند با درد هنگام ادرار کردن یا درد در هنگام انزال همراه باشد.

ترشحات دیگر از آلت تناسلی شما می تواند نشانه بیماری مقاربتی (STD) باشد.

در صورت خونریزی از آلت تناسلی به پزشک یا اورولوژیست خود مراجعه کنید.

اگر خونریزی همراه با تب باشد، ممکن است عفونت داشته باشید که برای درمان آن نیاز به آنتی بیوتیک یا داروهای دیگر دارید. صرف نظر از علت یا علائم خاص، باید به پزشک یا اورولوژیست مراجعه کنید. اورولوژیست پزشکی است که در زمینه سلامت اندامهای تناسلی مردان و درمان بیماریهای دستگاه ادراری مردان و زنان تخصص دارد.

هماتوسپرمی و هماچوری از علائم شایع هستند که متخصصان اورولوژی هر روز شاهد آن هستند. اگرچه ممکن است در ابتدا در مورد علائم خود احساس ناراحتی کنید، اما مطمئن باشید که پزشک شما در مورد همه اینها تجربه لازم را دارد.

از آنجا که علائم برخی علل تمایل به همپوشانی دارند، مهم است که در توصیف علائم خود و زمان شروع آنها تا حد ممکن دقیق باشید. این به پزشک شما کمک می کند تا وضعیت شما را تشخیص دهد.

خونریزی از آلت تناسلی در اثر پروستات بزرگ شده

پروستات یک غده کوچک است که به تولید مقداری از مایع تشکیل دهنده منی کمک می کند. درست در زیر مثانه قرار دارد و مجرای ادرار را احاطه کرده است. معمولاً اندازه گردو است. با افزایش سن، افزایش اندازه پروستات و فشار آوردن به مجرای ادرار شایع است.

هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) زمانی اتفاق می افتد که پروستات بزرگ می شود. علائم شایع آن عبارتند از:

• مقدار کمی خون در ادرار (اغلب با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما در آزمایش ادرار قابل تشخیص است)

• تکرر ادرار

• مشکل در ادرار کردن

فشار بر مجرای ادرار می تواند باعث ایجاد مقداری خون در ادرار شما شود. معاینه فیزیکی و تصویربرداری مانند سونوگرافی می تواند به تشخیص بیماری کمک کند.

داروها، از جمله مسدود کننده های آلفا و مهار کننده های آلفا ردوکتاز 5، ممکن است در کوچک شدن پروستات مفید باشند.

هیپرپلازی خوش خیم پروستات و سرطان پروستات علائم مشابهی دارند. اگر پزشک شما به سرطان پروستات مشکوک باشد، ممکن است بیوپسی پروستات را توصیه کند، که در آن نمونه بافت از غده پروستات گرفته می شود.

پس از انجام این عمل، ممکن است خون در ادرار و مقدار کمی قرمزی در مایع منی مشاهده کنید. این علائم ممکن است چند هفته طول بکشد و معمولاً خود به خود برطرف می شوند.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از پروستاتیت

عفونت باکتریایی پروستات، معروف به پروستاتیت می تواند باعث ایجاد خون در ادرار و علائم مشابه BPH شود. آزمایشات ادرار گاهی اوقات می تواند عفونت شما را مشخص کند. ممکن است از سونوگرافی یا سی تی اسکن برای مشاهده اندازه، شکل و سلامت پروستات استفاده شود. پزشک معمولاً برای درمان عفونت آنتی بیوتیک تجویز می کند.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از سرطان پروستات

سرطان پروستات تمایل دارد بدون علائم قابل توجه ایجاد شود. آزمایش خون که سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) شما را بررسی می کند می تواند به شما در تشخیص سرطان پروستات کمک کند.

علائم سرطان پروستات عبارتند از:

• خون در ادرار یا مایع منی شما

• احساس درد یا سوزش هنگام ادرار کردن

• مشکل در حفظ نعوظ

انزال دردناک

• درد یا فشار در راست روده

برداشتن پروستات از طریق جراحی اغلب یک گزینه است. این روش با عوارض جانبی احتمالی دشواری مانند بی اختیاری ادرار و اختلال عملکرد جنسی همراه است.

سرطان پروستات معمولاً یک سرطان با رشد آهسته است و بسته به سن و سلامت کلی شما ممکن است نیازی به درمان نداشته باشد. پزشک شما ممکن است برای کنترل بیماری روش مراقبت و انتظار را توصیه کند.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از عفونت مجاری ادراری (UTI)

عفونت مجاری ادراری می تواند در هر جایی از مجاری ادرار، از جمله مجرای ادرار، حالب مثانه و کلیه ها ایجاد شود. معمولاً عفونت در مجرای ادرار یا مثانه قرار دارد.

علاوه بر خون در ادرار، علائم دیگر شامل بوی شدید ادرار و احساس سوزش هنگام رفتن به دستشویی می شود. عفونت مجرای ادرار یک عفونت است که اغلب با باکتری های دستگاه گوارش که وارد مجاری ادراری می شوند شروع می شود. معمولاً آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت کافی هستند.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از سرطان مثانه

وجود خون در ادرار که به رنگ قرمز روشن یا بسیار تیره باشد نشانه سرطان مثانه است. خون ممکن است گاهی ظاهر شود و گاهی نه. هماچوری اغلب در ابتدا تنها علامت است. بعداً، دفع ادرار ممکن است مشکل یا دردناک باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که هماچوری و ادرار دردناک علائم بسیاری از بیماریهای کم جدی تر مانند عفونت مجاری ادرار است. با این وجود، چنین علائمی باید همیشه به پزشک گزارش شود.

درمان سرطان مثانه بستگی به مرحله سرطان دارد. اگر سرطان در مرحله پیشرفته باشد، گاهی اوقات جراحی برای برداشتن مثانه و جایگزینی آن با مصنوعی ضروری است. بسته به عوامل متعددی، شیمی درمانی، پرتودرمانی و ایمونوتراپی ممکن است گزینه های دیگری باشند.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از عفونت کلیه

کلیه های شما نقش های بسیار مهمی را ایفا می کنند. علاوه بر کمک به دفع مواد زائد به صورت ادرار آنها همچنین به تصفیه خون از مواد زائد کمک می کنند.

پیلونفریت یک عفونت شدید کلیه است که معمولاً به صورت عفونت ادراری شروع می شود. اگر عفونت مثانه با موفقیت درمان نشود، ممکن است ایجاد شود.

علائم عفونت کلیه عبارتند از:

• ادرار خونی یا کدر

• ادرار بدبو

• ادرار مکرر یا دردناک

• تب یا لرز

عفونت کلیه می تواند به طور کلی به کلیه های شما آسیب برساند. برای از بین بردن عفونت ممکن است به مدت یک هفته یا بیشتر به آنتی بیوتیک های قوی نیاز داشته باشید.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از سنگ کلیه

سنگ کلیه رسوبات کوچک و سخت از مواد معدنی و نمک است که می تواند در کلیه ها ایجاد شود. این رسوبات کلیه را تحریک می کنند و ممکن است باعث ایجاد خون در ادرار شما شوند.

اگر سنگ به حالب منتقل نشده باشد، ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد. ممکن است مقدار کمی خون در ادرار شما وجود داشته باشد، اما ممکن است نتوانید آن را ببینید. هنگامی که سنگی وارد مجاری ادراری شما می شود، ممکن است درد قابل توجهی در پشت، پهلو یا شکم خود تجربه کنید. ادرار کردن می تواند دردناک شود و ادرار شما ممکن است قرمز، صورتی یا قهوه ای رنگ شود.

تصویربرداری و آزمایش ادرار می تواند به پزشک در تشخیص سنگ کلیه کمک کند. در برخی موارد، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که مایعات زیادی بنوشید و منتظر بمانید تا سنگ از بین برود.

در موارد جدی تر، امواج صوتی ممکن است به شکستن سنگ کمک کند. یک یوتروسکوپ، که یک لوله نازک و انعطاف پذیر، ممکن است از طریق مجرای ادراری شما عبور کرده و سنگ را جدا کرده یا آن را به قطعات کوچک تقسیم کند تا به طور طبیعی عبور کند.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از اپیدیدیمیت

اپیدیدیمیت التهاب اپیدیدیم است، لوله ای که در پشت بیضه ها قرار دارد و اسپرم را از بیضه ها به مجرای دفران منتقل می کند. این می تواند به اندازه ضربه زدن به بیضه ها دردناک باشد. این بیماری قابل درمان همچنین می تواند منجر به خون در مایع منی و تورم بیضه ها شود. اپیدیدیمیت معمولاً در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود. ممکن است به صورت عفونت مجاری ادراری یا بیماری مقاربتی شروع شود و با آنتی بیوتیک درمان شود.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از ارکیت

ارکیت مشابه اپیدیدیمیت است. علائم شامل تورم یک یا هر دو بیضه و همچنین درد و گاهی خون در ادرار یا مایع منی است. همچنین ممکن است تب و حالت تهوع داشته باشید.

ارکیت می تواند در اثر عفونت ویروسی یا باکتریایی ایجاد شود و می تواند کاملاً جدی باشد. اگر به درستی درمان نشود، می تواند بر باروری شما تأثیر بگذارد. آنتی بیوتیک ها می توانند ارکیت باکتریایی را درمان کنند، اما استراحت و مسکن ها تنها کاری هستند که می توانید برای ارکیت ویروسی انجام دهید.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از براکی تراپی

براکی تراپی نوعی درمان سرطان است که شامل دستگاهی است که دانه های رادیواکتیو را در نزدیکی یک تومور سرطانی ساطع می کند. می توان از آن برای درمان سرطان پروستات استفاده کرد، اما عوارض جانبی آن می تواند شامل خون در ادرار و مدفوع باشد.

سایر علائم بالقوه شامل اختلال نعوظ و مشکلات ادرار می شود. اگر پزشک براکی تراپی را توصیه می کند، حتماً در مورد همه خطرات و مزایای احتمالی صحبت کنید.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از جراحت یا ضربه

آسیب به آلت تناسلی می تواند باعث ایجاد خون در ادرار یا مایع منی شود. این عارضه می تواند در اثر تصادف، آسیب ورزشی یا رابطه جنسی خشن ایجاد شود.

علائم دیگر می تواند شامل درد، کبودی یا سایر علائم قابل توجه در قسمت خارجی آلت تناسلی باشد. هر گونه آسیب آلت تناسلی را به عنوان یک فوریت پزشکی درمان کنید و بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از بیماری های مقاربتی

چندین نوع مختلف بیماریهای مقاربتی می تواند باعث ظاهر شدن خون در مایع منی شما شود. این موارد شامل سوزاک، تبخال تناسلی و کلامیدیا است. در اکثر موارد، بیماریهای مقاربتی از طریق رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی منتقل می شوند. علائم اغلب شامل ادرار دردناک یا سوزش می شود. بیماریهای مقاربتی مانند کلامیدیا نیز می تواند باعث ترشح از آلت تناسلی شود.

اگر مشکوک هستید که علائم شما ناشی از بیماری مقاربتی است، در مورد هر گونه فعالیتی که ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد، به پزشک خود اطلاع دهید. داروهای ضدباکتری یا ضد ویروسی ممکن است برای درمان بیماری شما ضروری باشد.

علائم خود را نادیده نگیرید. بیماریهای مقاربتی می تواند منجر به عواقب جدی سلامتی از جمله ناباروری و عفونت هایی شود که به سایر نقاط بدن سرایت می کند.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از وازکتومی

وازکتومی یکی از روشهای جلوگیری از بارداری است. این یک عمل جراحی است که در آن لوله های بیضه شما که اسپرم را به مایع منی منتقل می کند بریده می شود و مانع از رسیدن اسپرم قبل از انزال می شود.

در حالی که این روش به طور کلی ایمن و قابل تحمل است، برخی از عوارض جانبی اولیه می تواند شامل خون در مایع منی، درد خفیف و تورم باشد. این علائم طی چند روز ناپدید می شوند.

خونریزی از آلت تناسلی ناشی از ورزش شدید

دوندگان ماراتن و دیگر ورزشکارانی که تمرینات شدید انجام می دهند، گاهی اوقات می توانند خون را در ادرار خود پیدا کنند. این معمولاً یک وضعیت موقتی است که کمتر از 72 ساعت طول می کشد. هماچوری ناشی از ورزش ممکن است با تجزیه گلبول های قرمز بدن و کم آبی بدن ارتباط داشته باشد.

نتیجه

در حالی که دیدن خونریزی از آلت تناسلی و وجود خون در ادرار یا مایع منی شما می تواند ناراحت کننده باشد، به یاد داشته باشید که این علامتی از بیماری است که به راحتی قابل درمان است. یک دوره ساده آنتی بیوتیک ممکن است برای درمان خونریزی و سایر علائم کافی باشد.

در مورد علائم و گزینه های درمانی موجود با پزشک خود مشورت کنید. متخصص اورولوژی می تواند به سوالات شما پاسخ دهد و آزمایشات یا تصویربرداری مناسب را برای تشخیص وضعیت شما توصیه کند. در مراجعه به پزشک تعلل نکنید به خصوص اگر علائم دیگری مانند تب یا درد دارید. هر چه زودتر بفهمید علت خونریزی آلت تناسلی شما چیست، زودتر می توانید درمان را شروع کنید.

مطالعه بیشتر:

آیا وجود لکه خون در پوشک نوزاد خطرناک است؟

شکستگی آلت و آیا شکستگی آلت تناسلی خطرناک است؟

ترشحات بد بو در مردان چه علت هایی دارد و درمان آن چیست؟

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان چگونه است و درمان آن چیست؟

?پرسش و پاسخ های خونریزی از آلت تناسلی

آیا خونریزی از آلت تناسلی ناشی از جراحت یا ضربه می تواند باشد؟

آسیب به آلت تناسلی می تواند باعث ایجاد خون در ادرار یا مایع منی شود. این عارضه می تواند در اثر تصادف، آسیب ورزشی یا رابطه جنسی خشن ایجاد شود.

آیا خونریزی از آلت تناسلی ناشی از بیماری های مقاربتی می تواند باشد؟

چندین نوع مختلف بیماریهای مقاربتی می تواند باعث ظاهر شدن خون در مایع منی شما شود. این موارد شامل سوزاک، تبخال تناسلی و کلامیدیا است. در اکثر موارد، بیماریهای مقاربتی از طریق رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی منتقل می شوند. علائم اغلب شامل ادرار دردناک یا سوزش می شود. بیماریهای مقاربتی مانند کلامیدیا نیز می تواند باعث ترشح از آلت تناسلی شود.

آیا خونریزی از آلت تناسلی ناشی از وازکتومی می تواند باشد؟

در حالی که این روش به طور کلی ایمن و قابل تحمل است، برخی از عوارض جانبی اولیه می تواند شامل خون در مایع منی، درد خفیف و تورم باشد. این علائم طی چند روز ناپدید می شوند.

آیا خونریزی از آلت تناسلی ناشی از ورزش شدید می تواند باشد؟

دوندگان ماراتن و دیگر ورزشکارانی که تمرینات شدید انجام می دهند، گاهی اوقات می توانند خون را در ادرار خود پیدا کنند. این معمولاً یک وضعیت موقتی است که کمتر از 72 ساعت طول می کشد. هماچوری ناشی از ورزش ممکن است با تجزیه گلبول های قرمز بدن و کم آبی بدن ارتباط داشته باشد.

منبع: healthline