The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

الیگواسپرمی، آیا بارداری طبیعی با اسپرم ضعیف ممکن است؟

اولیگوسپرمی یک مشکل باروری مردانه است که با تعداد کم اسپرم مشخص می شود که در اصطلاح عامیانه به آن اسپرم ضعیف می گویند. احتمالا می دانید که الیگواسپرمی می تواند بر قدرت باروری شما تاثیر بگذارد. در ادامه این مطلب برای شما شرح می دهیم که این تاثیر در چه حدی است و چه راهکارهایی برای درمان پیش روی شما وجود دارد.

اسپرم ها چند تا باشه الیگواسپرمی تشخیص داده می شود؟

تعداد اسپرم در انزال شما می تواند در طول زندگی شما متفاوت باشد. مقدار مشخصی از اسپرم سالم برای باروری ضروری است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعداد اسپرم ها را در حدود 15 میلیون اسپرم در میلی لیتر (میلی لیتر) مایع منی به طور متوسط طبقه بندی می کند. هر چیزی که کمتر از آن باشد تحت عنوان الیگوسپرمی تشخیص داده می شود.

انواع الیگواسپرمی

بر اساس تعداد اسپرم های موجود در هر میلی لیتر از منی، الیگواسپرمی را به چند دسته تقسیم می کنیم:

• الیگوسپرمی خفیف 10 تا 15 میلیون اسپرم در میلی لیتر است.

• الیگوسپرمی متوسط 5 تا 10 میلیون اسپرم در میلی لیتر در نظر گرفته می شود.

• زمانی که تعداد اسپرم بین 0 تا 5 میلیون اسپرم در میلی لیتر کاهش یابد، الیگوسپرمی شدید تشخیص داده می شود.

الیگواسپرمی چه زمانی تشخیص داده می شود؟

از روی ظاهر مایع منی نمی توان تعداد اسپرم های موجود در آن را تشخیص داد به همین سبب ممکن است فردی مدتها دچار الیگواسپرمی باشد اما خودش از این موضوع اطلاعی نداشته باشد. فقط مردانی که در باردار کردن طبیعی همسرشان مشکل دارند و در نهایت به دنبال کمک هستند، ممکن است تشخیص داده شوند.

علت الیگواسپرمی چیست؟

شرایط متعدد و عوامل متعددی در زندگی می تواند خطر ابتلا به الیگواسپرمی را در مردان افزایش دهد. ازجمله:

واریکوسل

بزرگ شدن رگ ها در کیسه بیضه مردان می تواند جریان خون در بیضه ها را مختل کند. این عارضه می تواند باعث افزایش دمای بیضه ها شود. هر گونه افزایش دما می تواند بر تولید اسپرم تأثیر منفی بگذارد. حدود 40 درصد از مردان با الیگواسپرمی دچار این مشکل هستند.

آیا با وجود واریکوسل میتوان باردار شد و واریکوسل چیست؟ 

علت واریکوسل چیست و علائم واریکوسل چیست؟ 

عفونت

ویروس هایی مانند عفونت های مقاربتی می توانند میزان اسپرم در مایع منی را کاهش دهند.

مشکلات انزالی

در حالی که بسیاری از مردان مبتلا به الیگواسپرمی دارای انزال معمولی و طبیعی هستند، برخی از مشکلات انزالی ممکن است تعداد اسپرم را کاهش دهد. انزال برگشتی یا رتروگراد یکی از این مسائل است. این امر زمانی اتفاق می افتد که منی به جای خروج از نوک آلت تناسلی وارد مثانه می شود. موارد دیگری که ممکن است با انزال معمولی تداخل داشته باشد عبارتند از:

• صدمات

• تومورها

• سرطان

• جراحی های گذشته

انزال معکوس،انزال وارونه (معکوس) یا انزال رتروگراد چیست؟ 

آیا مصرف دارو می تواند سبب ضعیف شدن اسپرم شود؟

بله. داروهای مسدود کننده های بتا، آنتی بیوتیک ها و داروهای فشار خون ممکن است باعث مشکلات انزالی شوند و تعداد اسپرم را کاهش دهند.

مسائل مربوط به هورمون

مغز و بیضه ها چندین هورمون تولید می کنند که مسئول انزال و تولید اسپرم ها هستند. عدم تعادل در هر یک از این هورمون ها ممکن است تعداد اسپرم را کاهش دهد.

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و فلزات

آفت کش ها، مواد پاک کننده و ... تعدادی از مواد شیمیایی هستند که می توانند تعداد اسپرم را کاهش دهند. قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین مانند سرب نیز می تواند این مشکل را ایجاد کند.

بیش از حد گرم شدن بیضه ها

نشستن زیاد، قرار دادن لپ تاپ بر روی اندام تناسلی و پوشیدن لباس های تنگ همگی ممکن است به گرم شدن بیش از حد بیضه کمک کنند. افزایش دمای اطراف بیضه ها ممکن است به طور موقت تولید اسپرم را کاهش داده و منجر به الیگواسپرمی شود. مشخص نیست چه عوارضی در درازمدت ممکن است رخ دهد.

مصرف مواد مخدر و الکل

استفاده از برخی مواد مخدر همانند ماری جوانا و کوکائین ممکن است تعداد اسپرم را کاهش دهد. نوشیدن زیاد الکل نیز همینطور. مردانی که سیگار می کشند ممکن است تعداد اسپرم آنها کمتر از مردان غیرسیگاری باشد.

آیا چاقی می تواند سبب الیگواسپرمی شود؟

بله. اضافه وزن یا چاقی از چند جهت خطر ابتلا به الیگواسپرمی را افزایش می دهد. اضافه وزن می تواند به طور مستقیم میزان تولید اسپرم بدن شما را کاهش دهد. مشکلات وزن همچنین ممکن است در تولید هورمون های جنسی اختلال ایجاد کند.

الیگواسپرمی چگونه بر باروری تأثیر می گذارد؟

برخی از مردان مبتلا به الیگوسپرمی با وجود تعداد کمتر اسپرم هنوز می توانند قدرت باروری داشته باشند. اما ممکن است لقاح کمی دیرتر رخ دهد و دشوارتر باشد. ممکن است نیاز به تلاش های بیشتری نسبت به زوجین بدون مشکل باروری نیاز باشد.

برخی از شایع ترین علل الیگواسپرمی، خطر ابتلا به سایر مشکلات باروری را در مردان افزایش می دهد که بیشتر شامل مشکلات حرکتی اسپرم است.تحرک اسپرم به میزان فعالیت اسپرم در مایع منی مردان اشاره دارد. فعالیت عادی به اسپرم اجازه می دهد تا به راحتی برای لقاح به سمت تخمک شنا کند. تحرک غیرطبیعی ممکن است به این معنی باشد که اسپرم به اندازه کافی برای رسیدن به تخمک حرکت نمی کند. اسپرم همچنین ممکن است در یک الگوی نامناسب حرکت کند (مثلا به جای شنا کردن رو به جلو، حرکت دورانی به دور خود داشته باشد) که از رسیدن آنها به تخمک جلوگیری می کند.

درمان خانگی الیگواسپرمی چیست؟

مردان مبتلا به الیگواسپرمی می توانند با این تکنیک ها شانس باروری را افزایش دهند:

بیشتر رابطه داشته باشید: اگر در حال تلاش برای بچه دار شدن هستید، افزایش دفعات رابطه جنسی می تواند شانس بارداری شما را افزایش دهد، به ویژه در زمان تخمک گذاری شریک جنسی شما که بهتر است یک شب درمیان نزدیکی کنید.

زمان دقیق تخمک گذاری را پیدا کنید: زمان بندی رابطه جنسی با تخمک گذاری می تواند شانس بارداری شما را افزایش دهد. برای پیدا کردن زمان دقیق، بهترین راه استفاده از کیت تخمک گذاری است.

این ویدیو را ببینید تا بدانید چطور باید از کیت تخمک گذاری استفاده کنید. 

زمان تخمک گذاری بعد از مثبت شدن کیت تخمک گذاری چه موقعی است؟ 

از روان کننده ها استفاده نکنید: برخی از روان کننده ها و روغن ها می توانند تحرک اسپرم را کاهش داده و از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری کنند. در صورت نیاز به روان کننده، با پزشک خود در مورد گزینه های مناسب مشورت کنید.

آیا الیگواسپرمی درمانی دارد؟

درمان می تواند تعداد و کیفیت اسپرم را بهبود بخشد. این گزینه های درمانی عبارتند از:

عمل جراحي

واریکوسل اغلب نیاز به جراحی دارد. در طول عمل، پزشک رگهای متسع را می بندد و جریان خون را به رگ دیگری هدایت می کنند.

دارو

داروها عفونت و التهاب را درمان می کنند. این درمان ممکن است تعداد اسپرم را بهبود ندهد، اما از افت بیشتر تعداد اسپرم جلوگیری می کند.

تغییر سبک زندگی

کاهش وزن و حفظ وزن سالم ممکن است تعداد اسپرم را بهبود بخشد. همچنین ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های دیگر را کاهش دهد. برای بهبود تعداد اسپرم، استفاده از مواد مخدر، الکل و دخانیات را نیز متوقف کنید.

درمان هورمونی

انواع داروها، تزریقات و تغییر شیوه زندگی می تواند هورمون ها را به سطح سالم بازگرداند. هنگامی که سطح هورمون بهبود می یابد، تعداد اسپرم ها بیشتر خواهد شد.

اگر با تمام این روش ها هنوز قادر به باردار کردن همسرتان نیستید، شما می توانید با یک متخصص ناباروری مشورت کنید تا گزینه های کمک باروری را برایتان شرح دهد.

چشم انداز

الیگواسپرمی احتمال باردار شدن طبیعی را کاهش می دهد. با این حال، خوشبختانه شانس پدر شدن شما صفر نیست. بسیاری از مردان مبتلا به الیگواسپرمی می توانند با وجود تعداد کمتر اسپرم، تخمک همسر خود را بارور کنند.

مطالعه بیشتر:

علت کم شدن اسپرم و کاهش تحرک اسپرم چیست؟

کم تحرکی اسپرم و سقط جنین با یکدیگر ارتباط دارند؟

علت کم تحرکی اسپرم چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

کم تحرکی اسپرم چگونه درمان میشود وتاثیر تحرک اسپرم بر باروری

?پرسش و پاسخ های الیگواسپرمی

الیگواسپرمی چه زمانی تشخیص داده می شود؟

از روی ظاهر مایع منی نمی توان تعداد اسپرم های موجود در آن را تشخیص داد به همین سبب ممکن است فردی مدتها دچار الیگواسپرمی باشد اما خودش از این موضوع اطلاعی نداشته باشد. فقط مردانی که در باردار کردن طبیعی همسرشان مشکل دارند و در نهایت به دنبال کمک هستند، ممکن است تشخیص داده شوند.

آیا واریکوسل می تواند سبب الیگواسپرمی شود؟

بزرگ شدن رگ ها در کیسه بیضه مردان می تواند جریان خون در بیضه ها را مختل کند. این عارضه می تواند باعث افزایش دمای بیضه ها شود. هرگونه افزایش دما می تواند بر تولید اسپرم تأثیر منفی بگذارد. حدود 40 درصد از مردان با الیگواسپرمی دچار این مشکل هستند.

آیا مصرف دارو می تواند سبب ضعیف شدن اسپرم شود؟

بله. داروهای مسدود کننده های بتا، آنتی بیوتیک ها و داروهای فشار خون ممکن است باعث مشکلات انزالی شوند و تعداد اسپرم را کاهش دهند.

آیا چاقی می تواند سبب الیگواسپرمی شود؟

بله. اضافه وزن یا چاقی از چند جهت خطر ابتلا به الیگواسپرمی را افزایش می دهد. اضافه وزن می تواند به طور مستقیم میزان تولید اسپرم بدن شما را کاهش دهد. مشکلات وزن همچنین ممکن است در تولید هورمون های جنسی اختلال ایجاد کند.

منبع: healthline