The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حرکاتی که باعث سقط می شوند کدام است؟

سقط جنین، تجربه تلخ و ناگواری است که بسیاری از خانم ها حتی از تصور رخ دادن آن هم نگران و آشفته می شوند و به همین دلیل حتی قبل از باردار شدن، سوالات زیادی در این رابطه دارند تا بلکه با افزایش اطلاعتشان، بتوانند احتمال سقط جنین را کاهش دهند. یکی از پرتکرارترین سوالات در رابطه با سطح تحرک در بارداری و ورزش کردن است. به همین دلیل ما در این مقاله به این موضوعات و همچنین حرکاتی که باعث سقط می شوند، پرداخته ایم تا راهنمایی برای مادران دل نگران باشد.

سقط جنین چیست؟

سقط جنین، به معنای خاتمه یافتن بارداری قبل از هفته 20 بارداری است که بر اساس داده های معتبر کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، در 15 تا 20 درصد از کل حاملگی ها رخ می دهد. سقط جنین خود به خودی، علل مختلفی داشته و بیشتر از هر زمانی در طی 12 هفته ابتدایی بارداری رخ می دهد. بسیاری از سقط ها، به دلیل ناهنجاری های ساختاری یا ژنتیکی در جنین ایجاد شده و یا ناشی از بیماری هایی مانند دیابت، اختلالات تیروئیدی، اختلالات خودایمنی و ... هستند. بنابراین شما یا هیچ فرد دیگری مقصر وقوع سقط جنین نیستید.

اما گاهی اوقات نیز، این سبک زندگی نادرست و مداخلات فردی است که می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. از خوردن خوراکی های قاعده آور گرفته تا فعالیت هایی که بر روی سلامت بارداری تاثیر می گذارند و همچنین حرکاتی که باعث سقط می شوند، همه و همه می توانند عاملی برای وقوع سقط جنین باشند و به همین دلیل بسیار مهم است که با اطلاع از بارداری، سبک زندگی خود را تصحیح کرده و به باید و نبایدهای دوران بارداری توجه کنید.

حرکاتی که باعث سقط می شوند

در یک بارداری سالم و بدون مشکل، تحرک روزانه و در حد معمول، هیچ مشکلی برای شما و جنین درون رحمتان ایجاد نمی کند. در واقع اگر بنا به دلیلی پزشک استراحت کردن را برای شما ضروری نداند، هیچ نیازی نیست که با باردار شدن، در رختخواب بمانید و از جای خود تکان نخورید! شما می توانید با خیال راحت به کارهایتان برسید، سرکار بروید و حتی در صورت اخذ مجوز از جانب پزشکتان و مساعد بودن شرایط بارداری، ورزش کنید و از فواید ورزش کردن در این دوران بهره مند شوید.

اما در عین حال، چه بارداری سالمی داشته باشید، چه نه، باید بدانید که انجام دادن برخی حرکات در بارداری ممنوع و خطرناک است و باید از آن ها پرهیز کنید. حرکاتی که باعث سقط می شوند، عبارت هستند از:

- بلند کردن اجسام و وزنه های سنگین،

- ایستادن های مداوم برای مدت زمان بسیار طولانی (به عنوان مثال آرایشگرها، پرسنل بیمارستان و ...)،

- خم شدن مکرر و فشار وارد شدن به ناحیه کمر مانند دراز و نشست،

- حرکاتی که با احتمال سقوط همراه هستند، از جمله صخره نوردی، دوچرخه سواری، اسب سواری، بالا رفتن و پایین آمدن از کوه، اسکی روی چمن و یخ، اسکیت سواری، استفاده از اسنوبورد، تنیس، بدمینتون و ....

- حرکاتی که با احتمال ضربه وارد شدن به شکم و کمر همراه هستند، از جمله فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، ژیمناستیک، شیرجه در استخر، بوکس، جودو، کاراته، تکواندو، اسکواش، بازی سنتی وسطی و ...

- حرکات پرشی و جهشی از جمله بانجی جامپینگ، پرش روی ترامپولین، طناب زدن و ...

- غواصی کردن،

- حبس کردن نفس به مدت طولانی،

- حرکاتی که در آن باید دو پا را به صورت همزمان بالا ببرید،

- و حرکاتی که با افزایش شدید دمای بدن همراه هستند،

به یاد داشته باشید که حتی اگر قبل از بارداری، تمرینات و حرکاتی که باعث سقط می شوند را انجام می دادید و هیچ مشکلی نداشتید، باز هم با به تایید رسیدن بارداری، باید از ادامه دادن آن ها اجتناب کنید، زیرا اگرچه این حرکات لزوما قرار نیست منجر به سقط جنین شوند، اما احتمال وقوع آن را بالا برده و همچنین ممکن است شانس برخی پیامدها و عوارض نامطلوب بارداری را افزایش دهند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- زایمان زودرس،

- تحریک انقباضات رحمی و در نتیجه بروز درد و خونریزی،

- و آسیب به ماهیچه ها و مفاصل مادر باردار،

بنابراین اگر سلامت بارداری و جنین کوچک درون رحمتان برای شما اهمیت دارد، بهتر است حرکاتی که باعث سقط می شوند را به خاطر بسپارید و از انجام دادن آن ها به صورت جدی خودداری کنید. اما انجام دادن فعالیت های روزمره و ورزش ملایم در طی بارداری، هیچ منعی برای شما ندارد، به شرط آنکه بارداری پرخطری نداشته باشید و پزشک شما را به استراحت کردن، تشویق نکرده باشد.

مطالعه بیشتر:

آیا افتادن در بارداری می تواند باعث سقط جنین شود؟

خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین می شود؟

کشیدن بدن در بارداری، ایا کش و قوس آمدن در بارداری ضرر دارد؟

آیا رقصیدن باعث سقط جنین می شود،چه نوع رقصی مناسب این دوران است؟

?پرسش و پاسخ های حرکاتی که باعث سقط می شوند؟

چه حرکاتی می تواند سبب سقط جنین شود؟

بلند کردن اجسام و وزنه های سنگین، ایستادن های مداوم برای مدت زمان بسیار طولانی (به عنوان مثال آرایشگرها، پرسنل بیمارستان و ...)، خم شدن مکرر و فشار وارد شدن به ناحیه کمر مانند دراز و نشست،

انجام چه ورزش هایی در بارداری خطرناک است؟

حرکاتی که با احتمال سقوط همراه هستند، از جمله صخره نوردی، دوچرخه سواری، اسب سواری، بالا رفتن و پایین آمدن از کوه، اسکی روی چمن و یخ، اسکیت سواری، استفاده از اسنوبورد، تنیس، بدمینتون و ....

کدام ورزش ها در بارداری ممنوع است؟

حرکاتی که با احتمال ضربه وارد شدن به شکم و کمر همراه هستند، از جمله فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، ژیمناستیک، شیرجه در استخر، بوکس، جودو، کاراته، تکواندو، اسکواش، بازی سنتی وسطی و ...

انجام ورزش های ممنوع در بارداری چه خطراتی ایجاد می کند؟

زایمان زودرس، تحریک انقباضات رحمی و در نتیجه بروز درد و خونریزی، و آسیب به ماهیچه ها و مفاصل مادر باردار،