The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا تحرک زیاد در بارداری باعث سقط جنین می شود؟

دلایل بی شماری برای سقط جنین وجود دارد و بسیاری از آن ها خارج از کنترل شما هستند. به همین دلیل هم از گذشته تاکنون سوالات متعدد و مختلفی در رابطه با علل سقط جنین شکل گرفته و نگرانی های زیادی در این رابطه وجود دارد. یکی از سوالات شایع مادران این است که آیا تحرک زیاد در بارداری باعث سقط جنین می شود؟ با خواندن مقاله زیر می توانید به پاسخ این سوال دست پیدا کنید و با دلایل سقط جنین آشنا شوید. پس با ما همراه باشید.

چرا جنین سقط می شود؟

اولین سوالی که بسیاری از زوجین پس از سقط جنین از خودشان و از پزشک می پرسند، ساده است: چرا؟

سقط جنین می تواند یک رویداد فوق العاده ویرانگر با پیامدهای عاطفی طولانی مدت باشد. اما یکی از دشوارترین جنبه های از دست دادن حاملگی، عدم آگاهی کامل در مورد دلایل وقوع آن است که باعث می شود تا والدین با اما و اگرهای زیادی در ذهن خود مواجه شوند.

متاسفانه در بسیاری از موارد، به ویژه در مورد سقط هایی که در هفته های ابتدایی بارداری رخ می دهند، تعیین دقیق علت، سخت و دشوار است. اما بر اساس نظر کارشناسان و نتایج حاصل از تحقیقات، اینطور به نظر می رسد که سقط جنین در مراحل اولیه بارداری، اغلب ناشی از یک مشکل ژنتیکی بوده و راهکاری است که طبیعت برای از بین بردن جنین های مشکل دار، انتخاب کرده است. با این وجود گاهی اوقات نیز ممکن است مشکلات ژنتیکی در میان نباشند و سقط جنین به دلایل دیگری رخ دهد که عبارت هستند از:

- اختلالات تیروئیدی،

- دیابت کنترل نشده،

- مشکلات فیزیکی و ساختاری همچون فیبروم (میوم) رحمی، وجود بافت اسکار در رحم، نقائص ساختاری رحمی و ...،

- اختلالات انعقادی خون، از جمله اختلال فاکتور 5 لیدن (فاکتور V لیدن) و ...،

- عدم تعادل هورمونی،

- استفاده از مواد مخدر، الکل یا دخانیات در دوران بارداری،

- اختلالات خود ایمنی از جمله لوپوس،

- عوامل ایمونولوژیک،

- بیماریهای مزمن همچون بیماری های قلبی، کلیوی و کبدی،

- آلودگی های باکتریایی و ویروسی،

- آسیب وارد شدن به شکم مادر باردار،

- مصرف برخی داروها و خوراکی های خاص،

- سن بالای مادر،

- عفونت ها،

- تب بالا و مداوم در اوایل بارداری،

- و قرار گرفتن در معرض اشعه.

در کنار این موارد که تقریبا خارج از کنترل شما هستند، برخی عوامل دیگر نیز وجود دارند که به سبک زندگی و عادات فردی شما مرتبط بوده و می توانند در وقوع سقط جنین دخیل باشند و برخی از این علل نیز ناشناخته هستند. به همین دلیل است که به محض باردار شدن یک خانم، سیلی از نصیحت ها و باید و نبایدها به سمت او سرازیر می شوند که برخی از آن ها درست و برخی نادرست و بیهوده هستند. یکی از این موارد، در رابطه با ورزش و سطح فعالیت در بارداری است. برخی بر این باور هستند که به محض وقوع بارداری، مادر باید تمام فعالیت های خود را کنار بگذارد چون به قول قدیمی ترها، بار شیشه دارد و برخی نیز، معتقد هستند که هرچه مادر فعال تر باشد، برای او بهتر است! اما کدامیک از این باورها واقعا درست هستند؟ آیا تحرک زیاد در بارداری باعث سقط می شود؟

ارتباط تحرک زیاد در بارداری با سقط جنین

اینکه آیا تحرک زیاد در بارداری باعث سقط می شود، تقریبا سوال تمام مادران باردار و حتی خانواده های آن ها است! برای پاسخ به این سوال، باید شرایط بارداری و جنین را در نظر گرفت و سپس نظر داد.

تحرک زیاد در بارداری کم خطر

اگر بارداری شما کم خطر و سالم باشد، تحرک داشتن نه تنها هیچ مشکلی ندارد، بلکه مفید هم هست. شما با ورزش کردن و تحرک در حد متعادل و مناسب، از فواید زیادی بهره مند خواهید شد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- جلوگیری از یبوست،

- حفظ روحیه و کاهش خطر افسردگی دوران بارداری،

- جلوگیری از اضافه وزن بیش از حد،

- کاهش خطر تشکیل لخته در عروق،

- بهبود گردش خون در بدن،

- تقویت قلب و عروق،

- کاهش خطر ابتلا به دیابت، پرفشاری خون و ...،

- استحکام استخوان ها، عضلات و مفاصل،

- افزایش استقامت بدن برای زایمان و ...

اما باید در نظر داشته باشید که در هر کاری، مهم ترین نکته حفظ تعادل و تناسب است. بنابراین حتی در صورت نبودن عوامل خطر، باز هم تحرک زیاد در بارداری، توصیه نمی شود. زیرا به دلیل تغییرات جسمی و هورمونی در این دوران، بدن شما به شدت آسیب پذیر بوده و ممکن است به راحتی صدمه ببینید و خسته و کم انرژی شوید.

تحرک زیاد در بارداری پرخطر

در برخی شرایط خاص، این احتمال وجود دارد که پزشک برای حفظ بارداری و به حداقل رساندن خطر سقط جنین، توصیه کند تا میزان استراحت خود را افزایش دهید، از جمله:

- خونریزی واژینال یا لکه بینی،

- درد و انقباض رحمی،

- سابقه سقط جنین یا زایمان زودرس،

- کوتاه شدن طول دهانه رحم (نارسایی سرویکس

- سرکلاژ دهانه رحم،

- بارداری های دو یا چند قلویی،

- و وجود هماتوم (تجمع خونریزی در اطراف ساک حاملگی) در سونوگرافی.

در چنین مواردی نه تنها تحرک زیاد در بارداری ممنوع است، بلکه گاهی ممکن است لازم باشد تا هیچ تحرک و فعالیتی نداشته باشید و صرفا استراحت کنید تا شرایط بارداری به ثبات رسیده و خطر سقط جنین به حداقل برسد. پس در رابطه با ارتباط تحرک زیاد در بارداری و سقط جنین، باید به شرایط خود توجه کرده و حتما در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید.

گاهی اوقات، شرایط برخلاف میل و خواسته ما پیش نمی رود و ممکن است بارداری با مشکلات متعددی همراه باشد که احتمال پیامدهای نامطلوبی همچون سقط جنین را افزایش می دهند. در چنین شرایطی، شما باید برخی نکات و دستورالعمل ها را رعایت کنید تا احتمال سقط جنین به حداقل برسد.

مطالعه بیشتر:

آشنایی با انواع سقط جنین و علت بروز هر کدام

سقط مکرر چیست و سقط جنین مکرر به چه علت است؟

 آیا متوقف کردن روند سقط با شناخت علل سقط جنین ممکن است؟

عوامل ایجاد کننده سقط جنین چیست و چه عوارض و خطراتی دارد؟

?پرسش و پاسخ های تحرک زیاد در بارداری

شایعترین علل سقط جنین چیست؟

اختلالات تیروئیدی، دیابت کنترل نشده، مشکلات فیزیکی و ساختاری همچون فیبروم (میوم) رحمی، وجود بافت اسکار در رحم، نقائص ساختاری رحمی و ...، اختلالات انعقادی خون، از جمله اختلال فاکتور 5 لیدن (فاکتور V لیدن) و ...، عدم تعادل هورمونی، استفاده از مواد مخدر، الکل یا دخانیات در دوران بارداری، اختلالات خود ایمنی از جمله لوپوس، عوامل ایمونولوژیک، بیماریهای مزمن همچون بیماری های قلبی، کلیوی و کبدی، آلودگی های باکتریایی و ویروسی،

تحرک داشتن در بارداری چه فوایدی دارد؟

جلوگیری از یبوست، حفظ روحیه و کاهش خطر افسردگی دوران بارداری، جلوگیری از اضافه وزن بیش از حد، کاهش خطر تشکیل لخته در عروق، بهبود گردش خون در بدن، تقویت قلب و عروق، کاهش خطر ابتلا به دیابت، پرفشاری خون و ...،

آیا داشتن تحرک زیاد در بارداری ممنوع است؟

در حاملگی پرخطر نه تنها تحرک زیاد ممنوع است، بلکه گاهی ممکن است لازم باشد تا هیچ تحرک و فعالیتی نداشته باشید و صرفا استراحت کنید تا شرایط بارداری به ثبات رسیده و خطر سقط جنین به حداقل برسد. پس در رابطه با ارتباط تحرک زیاد در بارداری و سقط جنین، باید به شرایط خود توجه کرده و حتما در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید.

در چه شرایطی باید تحرک در بارداری را محدود کنیم؟

خونریزی واژینال یا لکه بینی، درد و انقباض رحمی، سابقه سقط جنین یا زایمان زودرس، کوتاه شدن طول دهانه رحم (نارسایی سرویکس)، سرکلاژ دهانه رحم، بارداری های دو یا چند قلویی، و وجود هماتوم (تجمع خونریزی در اطراف ساک حاملگی) در سونوگرافی.