The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه مقدار خونریزی در سیکل قاعدگی طبیعی است؟

به طور گسترده ای پذیرفته شده است که یک فرد معمولی در هنگام قاعدگی، بین 30 تا 40 میلی لیتر خون از دست می دهد. اما برخی از تحقیقات معتبر نشان می دهند که این رقم در واقع ممکن است نزدیک به 60 میلی لیتر باشد. اگر می خواهید بفهمید که در طیف قاعدگی، در کجا قرار می گیرید، ادامه این مطلب را بخوانید. ما اطلاعاتی مانند نحوه محاسبه مقدار خونریزی ماهانه، علائمی که باید حواستان به آن ها باشد و زمان مراجعه به پزشک را در اختیار شما قرار می دهیم.

آیا مقدار متوسطی برای مقدار خونریزی در قاعدگی طبیعی وجود دارد؟

محدوده "طبیعی" از دست دادن خون، وسیع است، بنابراین برخی از افراد ممکن است دوره هایی سبک تر یا سنگین تر از حد معمول داشته باشند. اگر گرفتگی شدید عضلات، حالت تهوع یا سایر عوارض جانبی را تجربه نمی کنید، میزان از دست دادن خون در حین قاعدگی برای شما به احتمال زیاد طبیعی است.

چگونه می توانید تشخیص دهید که واقعاً چقدر خونریزی دارید؟

در طول قاعدگی، از واژن و رحم شما فقط خون نیست که خارج می شود. جریان قاعدگی شما همچنین دارای مخلوطی از مخاط و بافت های رحمی است که می تواند حجم کلی از دست دادن مایعات را افزایش دهد. این چیزی است که اندازه گیری دقیق میزان از دست دادن خون در طی قاعدگی را سخت می کند.اما با این وجود، باز هم سنجش میزان خونریزی قطعاً امکان پذیر است محصولات بهداشتی مورد استفاده شما می تواند به برآورد تقریبی جریان خونریزی در طی قاعدگی کمک کند. پس اگر می خواهید یک گزارش دقیق از میزان از دست دادن خون خالص در طی قاعدگی به دست آورید، نگران نباشید، زیرا علم ریاضیات به شما کمک خواهد کرد.

اگر از کاپ های قاعدگی استفاده می کنید

یکی از ساده ترین روش ها برای اندازه گیری مقدار خونریزی قاعدگی یا میزان از دست دادن مایعات در طی قاعدگی، استفاده از کاپ قاعدگی است. زیرا در این روش، شما با مساله جذب شدن خونریزی در پد بهداشتی مواجه نیستید. برخی از کاپ ها حتی دارای علامت هایی هستند که حجم خون جمع شده درون آن ها را به آسانی نشان می دهد.

بسته به مارک و نوع، کاپ قاعدگی شما ممکن است در هر نوبت، گنجایش تحمل 30 تا 60 میلی لیتر مایع را درون خود داشته باشد. اگر کاپ قاعدگی مورد استفاده شما علامت حجم ندارد، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در وب سایت سازنده محصول تحقیق کنید.

وقتی زمان خالی کردن کاپ قاعدگی شما فرا رسید، به میزان مایعات جمع شده در درون آن توجه کنید و عدد به دست آمده را یادداشت کنید و نگه دارید. سپس طبق معمول کاپ را خالی کنید، بشویید و دوباره داخل واژن کار بگذارید.

برای سه یا چهار دوره بعدی خود نیز این کار جمع آوری اعداد و یادداشت کردن آن ها را انجام دهید. با این کار می توانید داده های کافی برای تعیین میانگین خونریزی قاعدگی خود در روز و در هفته را به دست آورید.

ممکن است متوجه شوید که کل خونریزی قاعدگی شما، بیشتر از 60 میلی لیتر است. این به این دلیل است که بافت، مخاط و پوشش داخلی رحم، حجم جریان خون قاعدگی را افزایش می دهند.

اگر از تامپون، پد یا لباس زیر پریودی استفاده می کنید

هنگام استفاده از تامپون جاذب، پد یا لباس زیر پریودی، اندازه گیری کل حجم خون از دست رفته در حین قاعدگی کمی سخت تر است، اما هنوز هم می توان این کار را انجام داد.

در ابتدا، ظرفیت پد یا تامپون مورد استفاده خود را در هنگام کاملاً خیس شده در نظر بگیرید. به عنوان مثال، تامپون های معمولی 5 میلی لیتر مایع را در خود نگه می دارند. در حالی که سوپر تامپون ها، دو برابر این مقدار را در خود نگه می دارند.

اگر 60 میلی لیتر خون در طول قاعدگی از دست بدهید، بسته به اندازه ای که استفاده می کنید، ممکن است 6 تا 12 تامپون را خیس کنید. اگر نیمی از این مقدار خون را از دست بدهید، احتمالاً از تعداد کمتری پد یا تامپون استفاده خواهید کرد.

شما می توانید با ثبت یک گزارش دقیق، درک بهتری از میزان از دست دادن خون در دوران قاعدگی داشته باشید. باید توجه داشته باشید:

• از چه محصولی استفاده می کنید و اندازه آن چقدر است؟

• هر چند وقت یک بار باید آن را تغییر دهید؟

• وقتی آن را عوض می کنید، چقدر پر شده است؟

ثبت این اطلاعات برای سه یا چهار دوره پریود مداوم، اطلاعات کافی برای محاسبه و برآورد معقول از میزان خونریزی ماهیانه را در اختیار شما قرار می دهد.برای کسب اطلاعات در مورد حجم خونریزی خود، از خیس و پر شدن کامل یک محصول جاذب خودداری کنید. فشار وارد شدن بیش از حد به تامپون یا هر محصول جاذب و مشابه دیگر، ممکن است منجر به نشت خون یا سایر عوارض جانبی ناخواسته شود. قاعده کلی این است که هر چهار ساعت یکبار تامپون، پد و لباس زیر خود را عوض کنید.

اگر می خواهید مقدار خونریزی و محتوای واقعی خون قاعدگی خود را محاسبه کنید:

اول از همه، درک یک مساله بسیار مهم در رابطه با جریان قاعدگی ضروری است: شما تنها خون از دست نمی دهید. یک مطالعه معتبر نشان داد که جریان قاعدگی، حاوی 36 درصد خون و 64 درصد عناصر دیگر مانند موارد زیر است:

• بافت،

• پوشش رحم،

• مخاط،

• لخته های خون،

با این حساب، می توانید کل خونریزی دوران قاعدگی خود را در عدد 0.36 ضرب کنید تا مقدار تقریبی خون خالص از دست رفته را به دست آورید. به علاوه اگر این رقم را از حجم کلی جریان قاعدگی کم کنید، به درصد و مقدار سایر موارد همچون لخته و مخاط و ... خواهید رسید.

به عنوان مثال، اگر میزان جریان خروجی قاعدگی شما برابر با 120 میلی لیتر باشد، آن را در 0.36 ضرب کنید، عدد به دست آمده برابر با 43.2 میلی لیتر است که برابر با مجموع خون خالص از دست رفته شما در طی دوره قاعدگی است. این مقدار در محدوده "طبیعی" 30 تا 60 میلی لیتر قرار دارد.

اگر عدد 43.2 میلی لیتر را از 120 میلی لیتر کم کنید، متوجه می شوید که جریان قاعدگی شما، حاوی 76.8 میلی لیتر از سایر اجزایی است که در بالاتر به آن ها اشاره کردیم.

چه موقع خونریزی قاعدگی سنگین یا شدید در نظر گرفته می شود؟

بر اساس برخی از دستورالعمل ها، از دست دادن 60 میلی لیتر خون در یک دوره، به معنای "سنگین" بودن خونریزی قاعدگی است. برخی دیگر این عدد را بیشتر و نزدیک به 80 میلی لیتر می دانند.

آیا قاعدگی سنگین یا شدید نگران کننده است؟

خونریزی شدید (سنگین) یا منوراژی همیشه نگران کننده نیست. و بنابراین درمان نیز معمولاً ضروری نیست، مگر اینکه شدت خونریزی در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد کند یا همراه با آن، علائم دیگری را نیز تجربه کنید. توصیه می شود که در موارد زیر به پزشک خود مراجعه کنید:

• به مدت چندین ساعت، هر یک ساعت ناچار به تعویض یک یا چند تامپون، پد بهداشتی یا کاپ قاعدگی شوید.

• در اثر مقدار خونریزی زیاد، برای جلوگیری از نشتی خون، لازم است تا از محافظ مضاعف مانند یک تامپون و پد دیگر استفاده کنید.

• خونریزی قاعدگی شما بیش از هفت روز ادامه داشته باشد.

• علاوه بر مقدار خونریزی، لخته های خون بزرگتر از یک چهارم از واژن شما خارج شود.

• به دلیل پریود و مقدار خونریزی زیاد ، ناچار هستید فعالیت های روزانه خود را محدود کنید.

• علائمی مانند خستگی، تنگی نفس یا سایر علائم کم خونی را تجربه می کنید.

علت مقدار خونریزی زیاد و خونریزی شدید چیست؟

اگر جریان خونریزی قاعدگی شما به طور مداوم سنگین و شدید است، ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای و یا نتیجه دارویی باشد که مصرف می کنید. در چنین شرایطی، شما معمولاً علاوه بر خونریزی شدید، علائم دیگری را نیز تجربه خواهید کرد. در ادامه به عوامل رایجی که می توانند باعث خونریزی شدید قاعدگی شوند، اشاره کرده ایم.

دستگاه داخل رحمی (IUD): آی یو دی (IUD)، یک روش جلوگیری از بارداری است که در درون رحم کار گذاشته می شود. ممکن است در چند روز اول پس از وارد کردن و جایگذاری آی یو دی، خونریزی شدید، گرفتگی در شکم و پاها و کمردرد را تجربه کنید. همچنین در 6 ماه اول بعد از گذاشتن آی یو دی، ممکن است پریود ماهانه شما سنگین تر، طولانی تر یا نامنظم باشد. این مشکل باید به مرور بهبود پیدا کند و تداوم آن، نیازمند بررسی و تجدید نظر در مورد روش درمانی است.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): سندرم تخمدان پلی کیستیک، یک بیماری هورمونی و متابولیکی شایع است که بر نحوه عملکرد تخمدان ها تأثیر می گذارد و می تواند باعث افزایش وزن، قاعدگی نامنظم و رشد موهای ناخواسته و زائد در صورت، قفسه سینه، بازوها، پشت و شکم شما شود.

آندومتریوز: آندومتریوز، زمانی اتفاق می افتد که بافتی که معمولاً در داخل رحم شما رشد می کند، خارج از رحم شروع به رشد کند. این رشد نا به جا، می تواند باعث خونریزی بین پریودها، درد در ناحیه لگن و درد در هنگام رابطه جنسی شود.

بیماری التهابی لگن (PID): بیماری التهابی لگن، یک عفونت منتشر در رحم، لوله های فالوپ (لوله های رحمی) و یا تخمدان ها است که می تواند باعث خونریزی نامنظم در طول یا بین دوره های پریود، درد شدید در شکم و لگن و ادرار دردناک شود.

فیبروم: این تومورهای غیرسرطانی و خوش خیم، در عضلات رحم ایجاد می شوند. فیبروم (میوم) ها همچنین می توانند باعث درد در ناحیه کمر و شکم، مشکل در تخلیه مثانه و یبوست شوند.

پولیپ: مانند فیبروم، پولیپ ها نیز حاصل رشد غیرسرطانی سلول ها هستند و در دیواره رحم یا دهانه رحم (سرویکس) ایجاد می شوند. پولیپ ها از انقباض ماهیچه های رحم جلوگیری می کنند که در نتیجه آن، ریزش صحیح پوشش رحم، به خوبی رخ نمی دهد. این مساله می تواند منجر به خونریزی بین دوره ها، دوره های پریود کوتاه تر یا طولانی تر از حد طبیعی و سایر بی نظمی های دوره قاعدگی شود.

آدنومیوز: در افراد مبتلا به آدنومیوز، بافت رحم به جای اینکه با جریان قاعدگی خارج شود، خود را در دیواره های رحم قرار می دهد. این بیماری، علاوه بر خونریزی های سنگین و طولانی مدت قاعدگی، می تواند منجر به دفع لخته شدن خون بزرگ، درد در لگن و درد در هنگام رابطه جنسی شود.

کم کاری تیروئید: اگر تیروئید شما کم کار است، یعنی اینکه به اندازه کافی هورمون تولید نمی کند تا تمام عملکردهای بدن را تنظیم کند. این مساله می تواند بر قاعدگی نیز تأثیر بگذارد و همچنین باعث افزایش وزن و حساسیت به تغییرات دما شود.

اختلالات خونی: اختلالات خونی، شرایطی است که می تواند از لخته شدن خون شما جلوگیری کند. این مساله می تواند منجر به افزایش مقدار خونریزی و قاعدگی شدید، خونریزی شدید پس از بریدگی یا خراشیدگی، خونریزی بدون دلیل از بینی و کبودی های مکرر پوستی شود.

داروهای خاص: داروهای ضد انعقاد نیز از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. این داروها ممکن است منجر به کبودی آسان، خونریزی از لثه و مدفوع سیاه یا خونی شوند. همین امر در مورد داروهای شیمی درمانی نیز صادق است.

مطالعه بیشتر:

خونریزی زیاد قاعدگی به چه دلیل است و نشانه چیست؟

خونریزی لانه گزینی و خونریزی عادت ماهانه چه تفاوتی دارند؟

مقدار خونریزی لانه گزینی چقدر است ونشانه لانه گزینی چیست؟

درمان خونریزی شدید قاعدگی و راهکارهایی برای درمان خونریزی

?پرسش و پاسخ های مقدار خونریزی قاعدگی

آیا قاعدگی سنگین یا شدید نگران کننده است؟

خونریزی شدید (سنگین) یا منوراژی همیشه نگران کننده نیست. و بنابراین درمان نیز معمولاً ضروری نیست، مگر اینکه شدت خونریزی در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد کند یا همراه با آن، علائم دیگری را نیز تجربه کنید.

چه موقع خونریزی قاعدگی سنگین یا شدید در نظر گرفته می شود؟

بر اساس برخی از دستورالعمل ها، از دست دادن 60 میلی لیتر خون در یک دوره، به معنای سنگین بودن خونریزی قاعدگی است. برخی دیگر این عدد را بیشتر و نزدیک به 80 میلی لیتر می دانند.

بیماری التهابی لگن (PID) چه تاثیری بر خونریزی قاعدگی قاعدگی می گذارند؟

بیماری التهابی لگن، یک عفونت منتشر در رحم، لوله های فالوپ (لوله های رحمی) و یا تخمدان ها است که می تواند باعث خونریزی نامنظم در طول یا بین دوره های پریود، درد شدید در شکم و لگن و ادرار دردناک شود.

آیا اختلالات خونی بر حجم خونریزی قاعدگی تاثیری دارند؟

اختلالات خونی، شرایطی است که می تواند از لخته شدن خون شما جلوگیری کند. این مساله می تواند منجر به افزایش مقدار خونریزی و قاعدگی شدید، خونریزی شدید پس از بریدگی یا خراشیدگی، خونریزی بدون دلیل از بینی و کبودی های مکرر پوستی شود.

منبع: healthline