The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ادرار کدر بعد از ارگاسم ونحوه تشخیص و روشهای درمانی آن چیست؟

ادرار کدر، شرایطی است که ممکن است برای هر فرد ایجاد شود و دلایل مختلفی دارد، از کم آب شدن بدن گرفته تا عفونت ادراری، بیماری های منتقل شونده از راه تماس جنسی و حتی مشکلات کلیوی و غیره! اما گاهی اوقات، آقایان ممکن است متوجه شوند که در تمام حالات ادرار طبیعی بوده و مشکل ادرار کدر بعد از ارگاسم دیده می شود. این مساله، ناشی از مشکلی به نام انزال پس رونده است که در این مقاله، به علل، نحوه تشخیص و روش های درمانی آن پرداخته شده است تا راهنمایی برای شما باشد.

انزال پس رونده چیست؟

اگرچه ادرار کدر، یک مساله رایج است که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود، اما ادرار کدر بعد از ارگاسم که در میان مردان دیده می شود، شاید چندان شناخته شده نباشد و باعث ترس و وحشت افراد شود. این مشکل، ناشی از شرایطی به نام انزال پس رونده است که به اسم انزال رتروگراد، انزال برگشتی یا انزال پس گرد نیز معروف است.

در آقایان، هم ادرار و هم مایع منی، هر دو از طریق مجرای ادراری تخلیه می شوند. در اطراف گردن مثانه، ماهیچه اسفنکتر مانندی وجود دارد که ادرار را در مثانه شما تا زمان ادرار کردن نگه می دارد. این ماهیچه طی یک روند طبیعی در طی ارگاسم منقبض شده تا مایع منی به سمت مثانه برنگردد و به جای آن از طریق مجرای ادرار عبور کرده و از آلت تناسلی شما خارج شود.

هنگامی که این ماهیچه به درستی منقبض و بسته نشود، شرایطی به نام انزال پس رونده رخ می دهد که در نتیجه آن مایع منی به جای خروج از آلت تناسلی، به عقب برگشته و وارد مثانه می شود. در چنین شرایطی، اگرچه شما ارگاسم یا همان اوج لذت جنسی را مانند گذشته تجربه خواهید کرد اما خروج مایع منی را به چشم نمی بینید. این شرایط، با عنوان ارگاسم خشک نیز شناخته می شود. اگرچه در ماهیت و ذات، بین ارگاسم خشک و انزال پس رونده، تفاوت وجود دارد.زیرا از یک سو، در انزال پس رونده، مایع منی در نهایت همراه با ادرار از بدن خارج شده و باعث ادرار کدر بعد از ارگاسم می شود، در حالی که در ارگاسم خشک مایع منی تحت هیچ شرایطی از بدن خارج نخواهد شد!

از سوی دیگر، انزال پس رونده می تواند یکی از دلایل ارگاسم خشک باشد. اما به جز این، ارگاسم خشک دلایل دیگری نیز دارد که بسیار متغیر هستند.

علائم انزال پس رونده چیست؟

انزال پس رونده 3 علامت مهم دارد که عبارت هستند از:

- در هنگام ارگاسم مایع منی از آلت تناسلی شما خارج نشده و یا میزان آن بسیار کم است.

- به دلیل مخلوط شدن مایع منی و ادرار، متوجه ادرار کدر بعد از ارگاسم خواهید شد.

- و اگر قصد بچه دار شدن داشته باشید، تلاش های شما بی نتیجه و ناموفق می ماند.

دلایل انزال پس رونده چیست؟

برخلاف ارگاسم خشک، که ناشی از علل جسمی و روحی است، انزال پس رونده تنها نتیجه اختلالات جسمی بوده و در اثر عواملی ایجاد می شود که عملکرد ماهیچه اطراف گردن مثانه را تحت تاثیر قرار می دهند. از جمله:

- مصرف برخی داروها، از جمله داروهای تجویز شده برای درمان بزرگ شدن پروستات، داروهای کاهنده فشار خون و داروهای روانپزشکی،

- آسیب به اعصاب در نتیجه مشکلاتی همچون دیابت کنترل نشده، مولتیپل اسکلروزیس (MS)، بیماری پارکینسون و صدمه به نخاع،

- آسیب به اعصاب در پی جراحی بر روی پروستات، مثانه، بیضه ها، روده بزرگ، راست روده و حتی بخش پایینی ستون فقرات،

- و برداشتن مجرای پروستات از طریق مجرای ادراری (TURP).

عوارض انزال پس رونده

انزال پس رونده، بر توانایی شما در نعوظ یا ارگاسم تأثیر نمی گذارد و خطرناک یا حتی دردناک نیست. اما با این حال، از آنجا که در این مشکل مایع منی به طور معمول از آلت تناسلی خارج نمی شود، ممکن است دچار ناباروری شوید.

تشخیص انزال پس رونده

اگر به انزال پس رونده شک داشتید، بهتر است به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید. اورولوژیست با کسب شرح حال و معاینه فیزیکی آلت تناسلی، بیضه ها و راست روده می تواند وجود انزال پس رونده را تشخیص دهد. به علاوه در صورت لزوم، ممکن است تا از شما خواسته شود که نمونه ادرار پس از ارگاسم خود را به آزمایشگاه تحویل دهید تا از نظر وجود مایع منی در ادرار، مورد بررسی قرار گیرد.

درمان انزال پس رونده

از آنجا که انزال پس رونده هیچ خطری برای سلامتی به دنبال ندارد، درمان آن نیز ضروری نیست و شما می توانید درست مانند گذشته، از رابطه جنسی علی رغم وجود ادرار کدر بعد از ارگاسم لذت ببرید.

اما اگر قصد دارید تا بچه دار شوید و یا از نظر روانی، این شرایط برایتان آزاردهنده است، نگران نباشید زیرا راهکارهای درمانی در دست هستند که می توانند به شما کمک کنند.

درمان مشکل انزال پس رونده، وابسته به علت ایجاد کننده آن است. اگر علت داروها باشند، تغییر در آن ها ممکن است، در حل مشکل شما موثر باشد. البته به یاد داشته باشید که هرگز به صورت خودسرانه و بدون مشورت با پزشک، مصرف داروهای تجویزی را متوقف نکنید و یا دوز آن ها را تغییر ندهید.

به علاوه این احتمال وجود دارد که پزشک داروهایی را برای شما تجویز کند که می توانند به انقباض عضله گردن مثانه در طی رابطه جنسی و ارگاسم کمک کنند. اما اگر علت انزال پس رونده، جراحی و یا آسیب دائمی به اعصاب و عضلات باشد، درمان تقریبا ناممکن است.

تاثیر انزال پس رونده بر روی قدرت باروری

همانطور که اشاره کردیم، انزال پس رونده با جلوگیری از خروج مایع منی و یا کاهش میزان خروجی آن از آلت تناسلی، ممکن است زمینه ساز ناباروری در مردان شود. در چنین شرایطی اگر دارو درمانی برای حل مشکل انزال پس رونده موثر نباشد، در اغلب موارد، برای بچه دار شدن می بایست از روش های کمک باروری استفاده کرد که در طی آن ها اسپرم از بیضه ها (TESA و TESE) و یا مجرای اپی دیدیم (PESA)، استخراج شده و سپس به کمک یکی از روش های زیر، مورد استفاده قرار می گیرد:

تلقیح داخل رحمی یا آی یو آی (IUI): در این روش با استفاده از یک کاتتر کوچک، اسپرم ها در زمان تخمک گذاری، به داخل رحم خانم تزریق می شوند.

- لقاح آزمایشگاهی یا آی وی اف (IVF): در این روش تخمک و اسپرم در محیط آزمایشگاه در کنار هم قرار داده می شوند تا لقاح رخ دهد.

- تزریق درون ‌سیتوپلاسمی اسپرم یا میکرواینجکشن (ICSI): در این روش اسپرم در محیط آزمایشگاه، مستقیما به داخل تخمک تزریق می شود تا لقاح رخ داده و تخمک بارور شود.

جلوگیری از انزال پس رونده

متاسفانه نمی توان به طور کامل از این مشکل جلوگیری کرد، اما در صورت نیاز به جراحی، شما می توانید با پزشک خود در مورد روش هایی که کمتر تهاجمی هستند مشورت کنید و یا در صورت امکان، قبل از جراحی به فکر فریز اسپرم ها باشید تا در آینده قدرت باروری شما همچنان حفظ شود.

سخن پایانی

انزال پس رونده، مشکل جدی و خطرناکی نیست و اگر قصد بچه دار شدن نداشته باشید، نیازی به درمان هم ندارد، زیرا به جز خارج نشدن مایع منی و همچنین ادرار کدر بعد از ارگاسم، عارضه دیگری را برای شما ایجاد نخواهد کرد. به علاوه این شرایط از نظر جسمی هیچ تاثیری بر روی شدت ارگاسم نمی گذارد، اما با این وجود برخی از آقایان ممکن است از نظر روانی احساس ناخوشایندی نسبت به خارج نشدن مایع منی داشته باشند که در این صورت درمان و مشاوره روان شناسی کمک کننده خواهد بود.

مطالعه بیشتر:

5 راه افزایش مدت انزال و درمان انزال زودرس چیست؟

انزال دردناک چگونه است و علت انزال دردناک چیست؟

انزال معکوس،انزال وارونه (معکوس) یا انزال رتروگراد چیست؟

انزال ضعیف و آیا انزال ضعیف می تواند سبب مشکلات باروری شود؟

?پرسش و پاسخ های ادرار کدر بعد از ارگاسم

علائم انزال پس رونده چیست؟

انزال پس رونده 3 علامت مهم دارد که عبارت هستند از: در هنگام ارگاسم مایع منی از آلت تناسلی شما خارج نشده و یا میزان آن بسیار کم است. به دلیل مخلوط شدن مایع منی و ادرار، متوجه ادرار کدر بعد از ارگاسم خواهید شد. و اگر قصد بچه دار شدن داشته باشید، تلاش های شما بی نتیجه و ناموفق می ماند.

دلایل انزال پس رونده چیست؟

آسیب به اعصاب در نتیجه مشکلاتی همچون دیابت کنترل نشده، مولتیپل اسکلروزیس (MS)، بیماری پارکینسون و صدمه به نخاع، آسیب به اعصاب در پی جراحی ر روی پروستات، مثانه، بیضه ها، روده بزرگ، راست روده و حتی بخش پایینی ستون فقرات و برداشتن مجرای پروستات از طریق مجرای ادراری (TURP).

عوارض انزال پس رونده چیست؟

انزال پس رونده، بر توانایی شما در نعوظ یا ارگاسم تأثیر نمی گذارد و خطرناک یا حتی دردناک نیست. اما با این حال، از آنجا که در این مشکل مایع منی به طور معمول از آلت تناسلی خارج نمی شود، ممکن است دچار ناباروری شوید.

انزال پس رونده چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر به انزال پس رونده شک داشتید، بهتر است به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید. اورولوژیست با کسب شرح حال و معاینه فیزیکی آلت تناسلی، بیضه ها و راست روده می تواند وجود انزال پس رونده را تشخیص دهد. به علاوه در صورت لزوم، ممکن است تا از شما خواسته شود که نمونه ادرار پس از ارگاسم خود را به آزمایشگاه تحویل دهید تا از نظر وجود مایع منی در ادرار، مورد بررسی قرار گیرد.