The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

گوشت شترمرغ در بارداری آیا مجاز است یا خیر؟

با اینکه در سال های اخیر، گوشت شترمرغ به سبد غذایی برخی از خانواده ها وارد شده اما هنوز هم در مقایسه با سایر منابع معمول پروتئین حیوانی، پرطرفدار نبوده و به عنوان یک گوشت عجیب و غریب در نظر گرفته می شود! این در حالی است که گوشت شترمرغ نه تنها سالم است، بلکه مزایای تغذیه ای بی شماری نیز به همراه دارد. اگر کنجکاو هستید که بدانید مصرف گوشت شترمرغ در بارداری نیز مجاز است یا خیر و همچنین با فواید و عوارض مصرف گوشت شترمرغ در بارداری آشنا شوید، ادامه مطلب را بخوانید.

همه چیز در مورد گوشت شترمرغ

صنعت طیور یکی از کارآمدترین صنایع در تولید پروتئین حیوانی محسوب می شود، زیرا در این صنعت انواع طیور شامل مرغ و جوجه های گوشتی، بوقلمون، اردک، انواع غازها، قرقاول، بلدرچین و همچنین شترمرغ پرورش داده می شوند تا از آن ها برای تهیه محصولات مختلف استفاده شود.

در این میان، در سال های اخیر پرورش شترمرغ با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است، زیرا بدون اغراق می توان از تمام بخش های بدن این پرنده غول پیکر استفاده کرد! پرورش دهندگان شترمرغ، از پوست آن برای تهیه چرم استفاده می کنند، پرهای این حیوان کاربرد تزئینی داشته، روغن آن کاربردهای بهداشتی و آرایشی دارد و حتی از قرنیه چشم و تاندون شترمرغ برای پیوند به انسان استفاده می شود. البته که این تنها گوشه ای از مصارف و مزایای بی شمار شترمرغ است.

علاوه بر این موارد، گوشت شترمرغ، به عنوان یک محصول بی نظیر و سالم، با تولید جهانی بین 12000 تا 15000 تن در بسیاری از کشورهای جهان مصرف می شود.

با وجود اینکه شترمرغ از دسته پرندگان است، اما گوشت آن، گوشت قرمز محسوب می شود، زیرا قبل از پخت رنگ قرمز دارد. این رنگ قرمز، در درجه اول به دلیل نوع ماهیچه های شترمرغ است که عمدتا برای فعالیت های طولانی مدت مانند راه رفتن و ایستادن شکل گرفته اند. به علاوه این ماهیچه ها دارای غلظت بالایی از پروتئین میوگلوبین (یک پروتئین کوچک که در ذخیره و آزادسازی اکسیژن در ماهیچه ها نقش مهمی بر عهده دارند)، هستند و از آنجا که میوگلوبین رنگ قرمز دارد، گوشت شترمرغ به عنوان گوشت قرمز طبقه بندی شده است.

از نظر ارزش غذایی، گوشت شترمرغ در مقایسه با گوشت گاو، اسیدهای چرب اشباع و سطح کلسترول بسیار کمتری (تا 66 درصد کمتر) دارد و طعم آن شبیه به گوشت گاو بدون چربی است. از سوی دیگر، گوشت شترمرغ حاوی سدیم کمتر و آهن بیشتری نسبت به سایر انواع گوشت است و به همین خاطر، یک منبع پروتئینی و گوشت قرمز ایده آل برای افرادی است که به دنبال سبک زندگی سالم تری هستند.

خواص گوشت شتر مرغ در طب سنتی

از منظر طب سنتی، گوشت شترمرغ دارای طبع گرم و خشک بوده و دارای خواص و فواید منحصر به فردی برای سلامتی است که عبارت هستند از:

- دارای خواص آنتی اکسیدانی،

- کاهش خطر ابتلا به آلزایمر،

- تقویت حافظه،

- تقویت اعصاب،

- کاهش سطح استرس و اضطراب،

- مقابله با علائم و نشانه های ناشی از افسردگی،

- کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها،

- تقویت سیستم ایمنی بدن،

- تسکین دردهای مفصلی به ویژه دردهای ناشی از بیماری نقرس،

- کاهش درد سیاتیک،

- تامین انرژی برای ورزشکاران و افزایش میزان استقامت و توان بدنی آن ها،

- کاهش خطر بیماری های قلبی،

- درمان کم خونی،

- بادشکن (ضد نفخ)،

- درمان رعشه و لرزش بدن،

- درمان برخی از انواع فلج،

- مقوی بدن،

- تسریع روند بهبود زخم ها در بدن،

- افزایش قدرت باروری به ویژه در زنان،

- و رفع مشکل سردمزاجی،

البته باید توجه داشته باشید که اگرچه بسیاری از این خواص گوشت شترمرغ در طب سنتی، در تحقیقات علمی نیز به اثبات رسیده اند، اما برای تایید تمامی این موارد، همچنان ضروری است تا پژوهش های بیشتری انجام شوند.

آیا خوردن گوشت شترمرغ در بارداری بی خطر است؟

بله. گوشت شترمرغ، اگر به درستی طبخ شود، هضم بسیار راحتی دارد و احتمال انتقال انواع انگل ها از آن به انسان بعید است، بنابراین بر اساس نظر پژوهشگران و پزشکان، استفاده از گوشت شترمرغ در بارداری کاملا مجاز و ایمن است.

خواص گوشت شترمرغ در بارداری

به دلیل اینکه گوشت شترمرغ، هنوز جای خود را در سبد غذایی خانواده ها باز نکرده است، تحقیقات زیادی در رابطه با خواص آن برای مادران باردار و جنین درون رحم آن ها، انجام نشده است. با این وجود، شواهد و داده های موجود بیانگر این واقعیت هستند که خوردن گوشت شترمرغ در بارداری، می تواند چنین فوایدی را به دنبال داشته باشد:

- کاهش خطر کم خونی ناشی از فقر آهن: در طی بارداری، میزان نیاز بدن مادران باردار به ماده معدنی آهن افزایش پیدا کرده و بنابراین مصرف مواد غذایی غنی از آهن در این دوران اهمیت زیادی دارد. از آنجا که مادران باردار نمی توانند در این دوران دل و جگر مصرف کنند، گوشت شترمرغ می تواند انتخاب مناسبی برای تامین آهن از منابع حیوانی باشد.

- مقابله با نفخ و سایر مشکلات گوارشی ناشی از سوءهاضمه: نفخ، یکی از رایج ترین و در عین حال آزاردهنده ترین عوارض دوران بارداری است که بسیاری از مادران آن را تجربه کرده و در مواردی بابت آن احساس شرمساری می کنند. در چنین شرایطی، گنجاندن گوشت شترمرغ در رژیم غذایی ایده بسیار خوبی است، زیرا خاصیت ضد نفخ دارد. به علاوه از آنجا گوشت شترمرغ بافتی نرم، ترد و لطیف دارد، به راحتی هضم شده و در نتیجه احتمال وقوع سوءهاضمه با آن بسیار کمتر از سایر منابع پروتئینی حیوانی است که سنگین و دیرهضم هستند.

- و کمک به رشد جنین و تقویت هوش او: امگا3، امگا6 و انواع ویتامین های گروه B، که نقش مهمی در رشد عصبی و تقویت هوش جنین درون رحم دارند، در گوشت شترمرغ به وفور یافت شده و میزان آن ها در این گوشت، چندین برابر بیشتر از گوشت گاو است.

– به علاوه گوشت شترمرغ به دلیل سطوح پایین چربی و سدیم و وجود مقادیر قابل توجه امگا 3: برای مادران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا و همچنین مادرانی که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند، گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید.

عوارض گوشت شترمرغ در بارداری

به صورت کلی، مصرف به اندازه و متعادل از گوشت شترمرغ در بارداری و در هر زمان دیگری از طول زندگی افراد، هیچ عارضه جدی را به دنبال ندارد. اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که اگر گوشت شترمرغ، بیش از حد و برای مدت طولانی پخته شود، ممکن است بافت نرم آن کاملا خشک شده و دیر هضم شود.

مطالعه بیشتر:

آیا خوردن گوشت قرمز در بارداری ممنوع است؟

همه چیز را در مورد مصرف انواع گوشت در بارداری بدانید

آیا خوردن جگر، دل و قلوه در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا استفاده از گوشت های دارای آنتی بیوتیک و هورمون خطرناک است؟

?پرسش و پاسخ های گوشت شترمرغ در بارداری

فواید گوشت شتر مرغ در طب سنتی چیست؟

دارای خواص آنتی اکسیدانی، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر، تقویت حافظه، تقویت اعصاب، کاهش سطح استرس و اضطراب، مقابله با علائم و نشانه های ناشی از افسردگی، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین دردهای مفصلی به ویژه دردهای ناشی از بیماری نقرس

آیا خوردن گوشت شترمرغ در بارداری بی خطر است؟

بله. گوشت شترمرغ، اگر به درستی طبخ شود، هضم بسیار راحتی دارد و احتمال انتقال انواع انگل ها از آن به انسان بعید است، بنابراین بر اساس نظر پژوهشگران و پزشکان، استفاده از گوشت شترمرغ در بارداری کاملا مجاز و ایمن است.

خواص گوشت شترمرغ در بارداری چیست؟

کاهش خطر کم خونی ناشی از فقر آهن. در طی بارداری، میزان نیاز بدن مادران باردار به ماده معدنی آهن افزایش پیدا کرده و بنابراین مصرف مواد غذایی غنی از آهن در این دوران اهمیت زیادی دارد. از آنجا که مادران باردار نمی توانند در این دوران دل و جگر مصرف کنند، گوشت شترمرغ می تواند انتخاب مناسبی برای تامین آهن از منابع حیوانی باشد.

آیا زیاد پختن گوشت شترمرغ باعث سفت شدنش میشه؟

بله. اگر گوشت شترمرغ، بیش از حد و برای مدت طولانی پخته شود، ممکن است بافت نرم آن کاملا خشک شده و دیر هضم شود.