The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خونریزی واژن بین دو دوره پریود به چه علت است؟

خونریزی واژن بین دو دوره پریود را خونریزی بین قاعدگی، لکه بینی و یا متروراژی می نامند. دلایل احتمالی زیادی وجود دارند که باعث می شوند تا بین دو دوره پریود، خونریزی رخ دهد. در حالی که برخی از این دلایل ممکن است به راحتی درمان شوند، برخی دیگر ممکن است نشانه ای از یک بیماری زمینه ای جدی باشند. بنابراین فرقی ندارد در حد فاصل دوره های قاعدگی خود، لکه بینی را تجربه کنید و یا خونریزی به شکل شدیدتر و سنگین رخ دهد، در هر حالت مراجعه به پزشک برای انجام آزمایش، تشخیص علت و انتخاب گزینه های درمانی ضروری است. در ادامه این متن همه چیز را در مورد خونریزی واژن بین دو دوره پریود برای شما شرح می دهیم.

علت اصلی خونریزی واژن بین دو دوره پریود چیست؟

 دلایل احتمالی خونریزی بین دو دوره قاعدگی، عبارتند از:

• رشد غیرطبیعی سلول ها در رحم یا دهانه رحم (سرویکس)،

• استرس و اضطراب،

• تغییر در داروهای مصرفی،

سقط جنین،

• خشکی واژن،

• عدم تعادل هورمونی،

• سرطان،

وقوع خونریزی بین دو دوره پریود، به هیچ عنوان بخشی طبیعی از یک چرخه قاعدگی نیست. به طور میانگین، یک چرخه یا سیکل قاعدگی در حدود 21 تا 35 روز طول می کشد و خونریزی طبیعی از واژن که به آن قاعدگی یا پریود نیز گفته می شود، بخشی از این چرخه بوده و می تواند به مدت چند روز تا یک هفته اتفاق بیفتد. هر گونه خونریزی واژینال که خارج از این حالت باشد و در زمانی به غیر از قاعدگی رخ دهد، غیرعادی تلقی شده و می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود که شامل موارد زیر هستند:

1. عدم تعادل هورمونی

استروژن و پروژسترون، دو هورمونی هستند که می توانند چرخه های قاعدگی شما را تنظیم کنند و در صورت عدم تعادل در سطح آن ها، ممکن است دچار لکه بینی شوید. موارد زیر، از جمله عللی هستند که می توانند تعادل هورمونی را در بدن شما تحت تأثیر قرار دهند:

• تخمدان های ناکارآمد (اختلال در عملکرد تخمدان ها)،

• مشکلات غده تیروئید

• شروع یا قطع مصرف قرص های هورمونی جلوگیری از بارداری،

همچنین، برخی از زنان در طی دوران تخمک گذاری در نتیجه تغییرات هورمونی ممکن است لکه بینی را تجربه کنند. بر طبق گزارشات سازمان خدمات ملی بهداشت انگلستان، در هنگام شروع استفاده از هر نوع روش پیشگیری از بارداری هورمونی، تجربه خونریزی غیرطبیعی در سه ماه اول، بسیار معمول است. این روش های پیشگیری از بارداری هورمونی، شامل موارد زیر هستند:

• قرص های جلوگیری از بارداری،

• دستگاه داخل رحمی آی یو دی (IUD)،

• پچ های پیشگیری از بارداری،

• روش های جلوگیری از بارداری کاشتنی (ایمپلنت) و یا تزریقی،

2. عوارض بارداری

عوارض و مشکلات ناشی از بارداری، می توانند باعث بروز لکه بینی شوند. سقط جنین و حاملگی خارج رحمی هم از دیگر عللی هستند که می توانند باعث خونریزی شوند. حاملگی خارج رحمی زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده، به جای رحم، در فضای دیگری همچون لوله رحمی یا تخمدان و ... لانه گزینی کند.

لکه بینی در دوران بارداری لزوما به معنای سقط جنین نیست. با این حال، اگر باردار هستید و دچار خونریزی واژینال یا لکه بینی شده اید، باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

3. فیبروئیدهای رحمی

فیبروم یا میوم رحمی، تورموهای خوش خیم و غیرسرطانی هستند که در اثر رشد بیش از حد سلول ها در رحم، ایجاد می شوند. فیبروم ها در زنانی که زایمان کرده اند، غیرمعمول نیستند.

4. عفونت

خونریزی واژینال بین دو دوره پریود، ممکن است نشان دهنده عفونت در اندام های تولید مثلی شما باشد. این عفونت می تواند باعث التهاب و خونریزی شود. علل وقوع این مشکل، عبارتند از:

عفونت های مقاربتی (منتقل شونده از راه تماس جنسی یا STDs)،

• دوش واژینال،

• ارتباط جنسی،

بیماری التهابی لگن (PID)، که با التهاب اندام های تولید مثلی و درد در لگن، مشخص می شود.

5. سرطان

اگرچه کمتر معمول است، اما وجود سرطان در هر یک از این اندام های زیر، می تواند باعث بروز خونریزی شود:

دهانه رحم،

• واژن،

• رحم،

• تخمدان ها،

6. علل نادر

سایر دلایل احتمالی خونریزی واژینال نادر بوده و شامل موارد زیر هستند:

• قرار دادن یک شی در داخل واژن،

• استرس شدید،

• دیابت،

• اختلالات تیروئیدی،

• افزایش یا کاهش وزن قابل توجه،

چه موقع برای خونریزی واژن بین دو دوره پریود به دنبال کمک های پزشکی بروید؟

هر زمان خونریزی غیرطبیعی از واژن را تجربه کردید، باید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا در برخی موارد علت خونریزی می تواند جدی باشد و بنابراین باید هر چه سریع تر مشخص و درمان شود. اگر باردار هستید و خونریزی واژینال دارید، مساله بسیار جدی بوده و باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.اگر علاوه بر خونریزی؛ علائم جدی دیگری نیز دارید، ممکن است به مراقبت های فوری پزشکی نیاز داشته باشید. این علائم شامل موارد زیر هستند:

• درد،

• خستگی،

سرگیجه،

• تب،

آنچه در قرار ملاقات با پزشک، در انتظار شما است

علت خونریزی واژن بین دو دوره پریود چگونه تشخیص داده می شود؟

هنگامی که به دلیل وقوع خونریزی بین دو دوره پریود به پزشک مراجعه می کنید، باید آماده باشید تا به سوالاتی در مورد علائم خود پاسخ دهید.برای پاسخگویی به این سوالات، ثبت اطلاعات دقیق مربوط به چرخه های قاعدگی مفید است. بنابراین به مواردی همچون زمان شروع و پایان دوره های قاعدگی، شدت میزان خونریزی، مدت زمان جریان خونریزی و همچنین اینکه خونریزی و لکه بینی بین دو دوره قاعدگی در چه زمانی و با چه شدتی رخ می دهد، توجه داشته باشید. پزشک شما همچنین ممکن است از علائم دیگری که تجربه کرده اید و هر دارویی که می خورید، بپرسد، پس حواستان به این موارد باشد.علاوه بر این، احتمالاً پزشک معاینه فیزیکی از جمله معاینه لگن و واژن را برای بررسی شرایط شما انجام می دهد.

انجام دادن آزمایش های تشخیصی به پزشک کمک می کند تا علت خونریزی را پیدا کند. پزشک شما ممکن است برای بررسی سطح هورمون ها، آزمایش خون درخواست دهد. همچنین ممکن است برای بررسی بیشتر، لازم باشد تا نمونه برداری از بافت دهانه رحم یا پوشش رحم انجام شود که به آن بیوپسی می گویند. سونوگرافی، بررسی تشخیصی دیگری است که ممکن است پزشک برای شما درخواست کند.

برای درمان خونریزی واژن بین دو دوره پریود چه می توان کرد؟

برای درمان و حل مشکل، خونریزی واژن بین دو دوره پریود، درمان خاصی وجود ندارد. زیرا درمان بر اساس آنچه که باعث خونریزی غیرطبیعی شده است، متفاوت خواهد بود.

پیامدهای نادیده گرفتن خونریزی واژن بین دو دوره پریود چیست؟

در بعضی موارد، این نوع خونریزی غیرطبیعی به خودی خود برطرف می شود. با این حال، برای برخی از زنان، علت اصلی جدی بوده و نیاز به درمان دارد. بنابراین نادیده گرفتن خونریزی و عدم مراجعه به پزشک می تواند منجر به بدتر شدن مشکل اصلی شود. اگر علت خونریزی عفونت، سرطان یا هر اختلال جدی دیگری باشد، در صورت عدم پیگیری و درمان، عواقب آن ممکن است حتی زندگی فرد درگیر را تهدید کند.

برای جلوگیری از خونریزی واژن بین دو دوره پریود چه می توان کرد؟

بسته به علت، ممکن است نتوانید از وقوع خونریزی بین دوره ها جلوگیری کنید. با این حال، در برخی موارد، اقدامات پیشگیرانه می توانند کمک کننده باشند.در پیش گرفتن سبک زندگی سالم و حفظ وزن در محدوده طبیعی، از اهمیت بسیار زیادی برخودار است، زیرا اضافه وزن می تواند منجر به دوره های ماهیانه غیرطبیعی شود.

اگر از قرص های هورمونی پیشگیری از بارداری استفاده می کنید، طبق دستورالعمل پیش بروید تا از عدم تعادل در سطح هورمون ها جلوگیری شود. به علاوه برای حفظ سلامتی و کاهش استرس توصیه می شود در حد متوسط ورزش کنید.

برای کنترل دردهایتان، از داروهایی مانند ایبوپروفن (ادویل) یا ناپروکسن (ناپروسین، آلِوِ) استفاده کنید، که در واقع می توانند به کاهش شدت خونریزی کمک کنند. اما از مصرف آسپیرین (بوفرین) خودداری کنید، زیرا ممکن است خطر خونریزی واژن بین دو دوره پریود شما را افزایش دهد.

مطالعه بیشتر:

لکه بینی قهوه ای قبل از پریود نشانه چیست؟

خونریزی زیاد قاعدگی به چه دلیل است و نشانه چیست؟

قاعدگی منظم چند روز است؟ محاسبه فاصله بین دو قاعدگی

خونریزی لانه گزینی و خونریزی عادت ماهانه چه تفاوتی دارند؟

?پرسش و پاسخ های خونریزی واژن بین دو دوره پریود

علت اصلی خونریزی بین دو دوره پریود چیست؟

عدم تعادل هورمونی. استروژن و پروژسترون، دو هورمونی هستند که می توانند چرخه های قاعدگی شما را تنظیم کنند و در صورت عدم تعادل در سطح آن ها، ممکن است دچار لکه بینی شوید.

چه موقع برای خونریزی واژن بین دو دوره پریود به دنبال کمک های پزشکی بروید؟

هر زمان خونریزی غیرطبیعی از واژن را تجربه کردید، باید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا در برخی موارد علت خونریزی می تواند جدی باشد و بنابراین باید هرچه سریع تر مشخص و درمان شود. اگر باردار هستید و خونریزی واژینال دارید، مساله بسیار جدی بوده و باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

پیامدهای نادیده گرفتن خونریزی واژن بین دو دوره پریود چیست؟

در بعضی موارد، این نوع خونریزی غیرطبیعی به خودی خود برطرف می شود. با این حال، برای برخی از زنان، علت اصلی جدی بوده و نیاز به درمان دارد. بنابراین نادیده گرفتن خونریزی و عدم مراجعه به پزشک می تواند منجر به بدتر شدن مشکل اصلی شود. اگر علت خونریزی عفونت، سرطان یا هر اختلال جدی دیگری باشد، در صورت عدم پیگیری و درمان، عواقب آن ممکن است حتی زندگی فرد درگیر را تهدید کند.

برای جلوگیری از خونریزی واژن بین دو دوره پریود چه می توان کرد؟

اگر از قرص های هورمونی پیشگیری از بارداری استفاده می کنید، طبق دستورالعمل پیش بروید تا از عدم تعادل در سطح هورمون ها جلوگیری شود. به علاوه برای حفظ سلامتی و کاهش استرس توصیه می شود در حد متوسط ورزش کنید.

منبع: healthline