The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اسهال بعد از زایمان و علت اسهال بعد از زایمان چیست؟

بهبودی پس از زایمان بلافاصله پس از به دنیا آمدن نوزاد، می ‌تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که شما با چالش های زیادی در این مسیر روبرو خواهید شد.اما چیزی که لزوما همیشه به آن اشاره نمی ‌شود، برخی از چالش ‌های منحصر به ‌فردی است که می ‌توانند برای کسانی که از طریق سزارین زایمان می ‌کنند اتفاق بیفتند. به طور خاص، ممکن است لازم باشد تا در مورد اسهال بعد از زایمان به متخصص مراجعه کنید. آنچه که باید در مورد مشکلات روده بعد از سزارین بدانید، در اینجا آمده است. 

علت اسهال بعد از زایمان چیست؟

دلایل مختلفی ممکن است باعث شود تا پس از زایمان دچار اسهال شوید، اگرچه احتمال اسهال بعد از سزارین در شما تقریباً مشابه کسانی است که زایمان طبیعی دارند.

آیا داروها می توانند سبب اسهال بعد از زایمان سزارین شوند؟

اگرچه عموم مردم ممکن است سزارین را به عنوان یک روش رایج برای زایمان تصور کنند، اما به یاد داشته باشید که این عمل، یک جراحی بزرگ در نظر گرفته می شود. در اغلب موارد، قبل و بعد از سزارین لازم است تا آنتی بیوتیک ها را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای کاهش خطر عفونت دریافت کنید. اما متأسفانه، آنتی بیوتیک ها با وجود فواید فراوان برای شما، می توانند باعث اسهال یا سایر مشکلات روده شوند. این یک علت شایع مرتبط با اسهال مربوط به سزارین است.این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که آنتی بیوتیک ها نه تنها باکتری های مضر را هدف قرار می دهند، بلکه باکتری های خوبی را که بدن ما برای حفظ عملکرد مناسب روده به آن ها نیاز دارد نیز هدف قرار می دهند. بدون باکتری های خوب، هر باکتری مضر مقاوم به آنتی بیوتیک که در دستگاه گوارش باقی می ماند، می تواند آزادانه رشد کند. در اغلب موارد، این باکتری ها سمومی را ایجاد می کنند که می تواند دستگاه گوارش و روده های شما را تحریک کند و منجر به افزایش خطر اسهال شود.

فقط به یاد داشته باشید: در حالی که آنتی بیوتیک ها می توانند باعث اسهال شوند، این دلیلی برای امتناع از مصرف آن ها نیست. استفاده از آنتی بیوتیک ها ضروری است، زیرا عفونت های بعد از عمل می توانند تهدید کننده زندگی باشند و آنتی بیوتیک های قبل از عمل نیز یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از عفونت است.

آیا زایمان سخت می تواند منجر به اسهال بعد از زایمان طبیعی شود؟

یکی از عوامل موثر در اسهال پس از زایمان، به طور کلی، تجربه زایمان است. زایمان طولانی مدت و مدت زمانی که محتمل فشار می شوید، نه تنها می توانند بر شانس ابتلا به اسهال تاثیر بگذارند، بلکه خطر بی اختیاری استرسی را نیز افزایش می دهند.

به طور خاص، مؤسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی (NIDDK) خاطرنشان می ‌کند که زایمان‌ های سخت تر مانند به دنیا آوردن نوزاد بزرگ‌ تر یا زایمانی که نیاز به استفاده از ابزار یا اپیزیوتومی دارد، می ‌تواند خطر ابتلا به اسهال را افزایش دهد. زایمان دشوار گاهی اوقات می تواند منجر به سزارین اورژانسی شود، اگرچه مطمئناً همیشه اینطور نیست.

بارداری

بر کسی پوشیده نیست که خود بارداری، به همان اندازه که یک تجربه جادویی است، فشار زیادی را به بدن شما وارد می کند. از جابجایی و تحت فشار قرار گرفتن اندام ‌ها گرفته تا افزایش مایعات در بدن، و البته افزایش فشار بر مثانه و دستگاه گوارش ناشی از بارداری و بنابراین در نتیجه تمام این مسائل، تجربه مشکلات مربوط به روده غیرمعمول نیست. این تغییرات همچنین می توانند منجر به ضعیف شدن کف لگن و افتادگی اندام ها شوند. با این حال، شواهد به دست آمده از منابع معتبر نشان می دهد که این نتایج بیشتر با زایمان طبیعی مرتبط است.

برای اسهال بعد از زایمان چه کاری می توانید انجام دهید؟

دانستن اینکه اسهال شما طبیعی است، آن را کمتر یا برطرف نمی کند، به خصوص زمانی که سعی می کنید همزمان از نوزاد تازه متولد شده خود نیز مراقبت کنید.برای اکثر افراد، اسهال یک وضعیت موقتی است که معمولا در عرض چند روز فروکش می کند. صرف نظر از اینکه تصمیم به شیردهی گرفته اید یا نه، چند گزینه برای کمک به کاهش علائم در این مدت در دسترس دارید.

یک درمان بدون نسخه را امتحان کنید:

با فرض اینکه بیماری زمینه ای جدی تری ندارید، می توانید یک داروی ضد اسهال بدون نسخه (OTC) مانند لوپرامید هیدروکلراید را انتخاب کنید. این دارو که با نام ‌های تجاری Imodium یا Kaopectate نیز شناخته می‌شود، می‌تواند به مدفوع شما کمک کند تا آب بیشتری جذب کند و سفت ‌تر شود و همچنین می تواند دفعات اجابت مزاج را نیز کاهش دهد.

در حالی که تحقیقات در مورد مصرف این دارو در دوران شیردهی قوی نیست، مطالعه ‌ای در سال 2004 که گروه کوچکی از مادران شیرده را پوشش داده بود، نشان می‌ دهد تا زمانی که دستورالعمل‌ های مربوط به دوز مجاز مصرف این دارو رعایت شود، استفاده از آن در دوران شیردهی بی‌ خطر است. داروی لوپرامید هیدروکلراید به میزان قابل توجهی در شیر شما ترشح نمی شود.

یک پروبیوتیک اضافه کنید:

با توجه به اینکه اسهال بعد از زایمان ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها، می تواند باکتری های خوب و بد روده شما را از بین ببرد، جایگزین کردن باکتری های سالم برای بازگرداندن این تعادل ضروری است. غذاهای غنی از پروبیوتیک ها یا باکتری ها را به جای مکمل ها انتخاب کنید. این می تواند شامل گزینه هایی مانند ماست یا شیر تخمیر شده از جمله کفیر باشد.

بررسی کنید تا مطمئن شوید که خوراکی پروبیوتیک انتخابی شما حاوی کشت ‌های زنده یا فعال است، زیرا همه ماست ‌ها، چنین ویژگی را ندارند و برای کسب بهترین نتیجه، غذاهای کم قند را انتخاب کنید، زیرا غذاهای با محتوای قند بالا می توانند علائم اسهال را تشدید کنند.

هیدراته بمانید:

بعد از زایمان باید میزان مصرف مایعات را افزایش دهید، به خصوص اگر در حال شیردهی از سینه های خودتان هستید. هیدراته نگه داشتن بدن با مایعاتی مانند آب، آب گوشت، سوپ و حتی نوشیدنی ‌های ورزشی می ‌تواند به شما در جلوگیری از کم ‌آبی بدن کمک کند که در پی اسهال مداوم ایجاد می شود. فقط مطمئن شوید که سوپ و نوشیدنی های ورزشی را در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا نمک یا شکر زیاد می تواند علائم شما را بدتر کند و به جای خوردن مقادیر زیاد به طور همزمان، حجم کمتر اما دفعات مصرف بیشتر در طول روز را انتخاب کنید.

رژیم غذایی خود را به طور موقت تنظیم کنید:

حتی اگر اسهال بعد از زایمان شما با آنتی بیوتیک هایی مرتبط باشد که قبل از سزارین به شما داده شده است، به این معنی نیست که رژیم غذایی شما آن را تشدید نمی کند. بنابراین تغییر موقت به یک رژیم غذایی ملایم را در نظر بگیرید تا ببینید آیا این به روند بهبودی شما کمک می کند یا خیر.

به طور خاص، روی رژیم غذایی BRAT تمرکز کنید که مخفف موز، برنج، سس سیب و نان تست است. این غذاها شکم پسند بوده و به راحتی قابل تحمل هستند. آن ها پروتئین و چربی کمی دارند که هضمشان را برای بدن آسان تر می کند.

سایر مشکلات رایج روده پس از زایمان

اگرچه اسهال بعد از زایمان یک تجربه خسته کننده است، اما این تنها مشکل روده ای نیست که ممکن است در دوره پس از زایمان خود تجربه کنید. در بسیاری از موارد، ممکن است دچار یبوست شده و برای اولین مدفوع خود پس از زایمان، چند روز از زمان زایمان فاصله داشته باشید. چند مشکل رایج روده پس از زایمان عبارتند از:

• یبوست: همانطور که هورمون های استرس ترشح شده در طول مرحله درد و زایمان، می توانند باعث اسهال شوند، به صورت برعکس ممکن است مسئول یبوست نیز باشند.

• هموروئید: هموروئید در تمام دوران بارداری حتی قبل از زایمان، مشکلی شایع است. در هنگام به دنیا آمدن نوزاد، این مشکل معمولاً در کسانی که از طریق واژینال زایمان می‌ کنند، شایع ‌تر است، زیرا ممکن است در اثر فشار دادن زیاد نیز ایجاد شوند.

• بی اختیاری مدفوع: بیشتر مردم بی اختیاری ادرار را به عنوان یک عارضه جانبی شایع پس از زایمان تصور می کنند، اما بی اختیاری مدفوع نیز مشکلی است که می تواند به دلیل فشار دادن شدید هنگام زایمان و ضعیف شدن عضلات کف لگن رخ دهد.

چه زمانی باید در مورد اسهال بعد از زایمان با پزشک صحبت کنیم؟

برای اکثر افراد، اسهال پس از زایمان (صرف نظر از اینکه بعد از سزارین یا زایمان طبیعی رخ می دهد)، باید ظرف چند روز برطرف شود. با این حال، اگر اسهال شما بیش از این بازه زمانی ادامه داشت، با پزشک صحبت کنید. علاوه بر این، در صورت داشتن هر یک از علائم زیر، مراجعه به پزشک ضروری است:

• تب،

• کم آبی بدن،

• ضربان قلب سریع،

• ادرار تیره،

• تحریک پذیری و بی قراری،

• حالت تهوع یا استفراغ،

• وجود خون یا مخاط در مدفوع،

سخن نهایی

اگرچه اسهال پس از زایمان تجربه ناخوشایندی به حساب می آید، اما یک اتفاق رایج و طبیعی پس از سزارین است. اسهال بعد از زایمان گاهی اوقات ممکن است به آنتی بیوتیک هایی که قبل از عمل داده می شوند و یا زایمان طولانی قبل از سزارین برنامه ریزی نشده مرتبط باشد. برای اکثر افراد، این وضعیت باید طی چند روز فروکش کند، اما درمان ‌های خانگی زیادی نیز وجود دارند که می‌ توانند به افزایش سرعت بهبودی کمک کنند. اگر اسهال بعد از زایمان ادامه یافت یا علائم اضافی ظاهر شد، برای مراجعه به پزشک تردید نکنید.

مطالعه بیشتر:

اسهال در نوزادان + دلایل ، علایم و عکس اسهال نوزاد

آیا استفاده از ملین در دوران شیردهی مجاز و بی خطر است؟

مشکلات مدفوع پس از زایمان طبیعی یا عمل سزارین چیست؟

اسهال در ماه آخر بارداری خطرناک است؟ درمان و توصیه های غذایی

?پرسش و پاسخ های اسهال بعد از زایمان

آیا داروها می توانند سبب اسهال بعد از زایمان سزارین شوند؟

آنتی بیوتیک ها با وجود فواید فراوان برای شما، می توانند باعث اسهال یا سایر مشکلات روده شوند. این یک علت شایع مرتبط با اسهال مربوط به سزارین است.

آیا زایمان سخت می تواند منجر به اسهال بعد از زایمان طبیعی شود؟

یکی از عوامل موثر در اسهال پس از زایمان، به طور کلی، تجربه زایمان است. زایمان طولانی مدت و مدت زمانی که محتمل فشار می شوید، نه تنها می توانند بر شانس ابتلا به اسهال تاثیر بگذارند، بلکه خطر بی اختیاری استرسی را نیز افزایش می دهند

برای اسهال بعد از زایمان چه کاری می توانید انجام دهید؟

با توجه به اینکه اسهال بعد از زایمان ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها، می تواند باکتری های خوب و بد روده شما را از بین ببرد، جایگزین کردن باکتری های سالم برای بازگرداندن این تعادل ضروری است. غذاهای غنی از پروبیوتیک ها یا باکتری ها را به جای مکمل ها انتخاب کنید. این می تواند شامل گزینه هایی مانند ماست یا شیر تخمیر شده از جمله کفیر باشد.

چه زمانی باید درمورد اسهال بعد از زایمان پزشک صحبت کنیم؟

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر، مراجعه به پزشک ضروری است: تب، کم آبی بدن، ضربان قلب سریع، ادرار تیره، تحریک پذیری و بی قراری، حالت تهوع یا استفراغ، وجود خون یا مخاط در مدفوع،

منبع: healthline