The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فولیتروپین آلفا برای مردان عملکرد،کاربرد،فواید و عوارض جانبی

هنگامی که از داروهای کمک باروری صحبت می شود، اغلب مردم تصور می کنند که این داروها صرفا برای خانم ها کاربرد داشته و به وقوع تخمک گذاری و در نتیجه آن بارداری در جنس مونث کمک می کنند. اما این تصور کاملا اشتباهی است و بسیاری از داروهای کمک باروری مانند فولیتروپین آلفا برای مردان نیز تجویز می شوند. در این مقاله، به نحوه عملکرد، کاربرد، فواید و عوارض جانبی آمپول فولتیروپین آلفا برای مردان اشاره شده است تا راهنمایی برای مصرف کنندگان باشد.

از آمپول فولیتروپین آلفا، چه می دانید؟

آمپول فولیتروپین آلفا (Follitropin Alfa)، یک فرآورده دارویی تزریقی است که به عنوان یکی از داروی کمک باروری مورد استفاده قرار گرفته و حاوی هورمون صناعی مشابه هورمون محرک فولیکولی (FSH) است. هورمون محرک فولیکولی (FSH)، یک گلیکوپروتئین دایمری است که توسط غده هیپوفیز ترشح می ‌شود و سلول ‌های غدد جنسی را در هر دو جنس زن و مرد هدف قرار می‌ دهد. البته ماهیت عمل FSH در دو جنس متفاوت بوده و در هر کدام نتایج مختلفی را به بار می آورد.

در زنان:

در زنان، هورمون محرک فولیکولی (FSH)، همانطور که از اسمش پیدا است به تحریک رشد فولیکول ها در تخمدان کمک می کند تا در نهایت تخمک بالغ تشکیل شود، این مرحله پیش درآمد تخمک گذاری است و اگر به درستی صورت نگیرد، تخمک گذاری نیز انجام نمی شود. به همین دلیل آمپول فولیتروپین آلفا، برای آن دسته از خانم هایی که به دلایلی همچون سندرم تخمدان پلی کیستیک (تنبلی تخمدان)، دچار اختلال در تخمک گذاری هستند؛ تجویز می شود. به علاوه اگر خانمی به داروهای خط اول محرک تخمک گذاری مانند کلومیفن جواب نداده باشد و یا اینکه به دلیل قرار گرفتن در سیکل روش های لقاح آزمایشگاهی مانند آی وی اف به چند تخمک نیاز داشته باشد، پزشک آمپول فولیتروپین آلفا را برای او تجویز خواهد کرد.

در مردان:

در مردان، هورمون محرک فولیکول (FSH) از اسپرماتوژنز در آن دسته از مردانی که به نارسایی اولیه بیضه نیستند، حمایت کرده و بنابراین تزریق آمپول فولیتروپین آلفا برای مردان، باعث افزایش تولید اسپرم در افرادی می شود که به عنوان هیپوگنادیسم هیپوگنادوتروپیک (کم کاری غدد جنسی در تولید هورمون ها در اثر وجود مشکلی در غده هیپوفیز یا هیپوتالاموس) یا دارای ناباروری ایدیوپاتیک (بدون علت شناخته شده) تعریف می شوند.

مقدار و نحوه مصرف آمپول فولیتروپین آلفا برای مردان

فولیتروپین آلفا، با نام های تجاری دیگری همچون گونال اف و سینال اف شناخته شده و به شکل پودر یا محلول برای استفاده در دسترس است. اما تعیین دوز مورد نیاز از دارو، فواصل میان تزریق و مدت زمان درمان بسته به شرایط هر فرد و نظر و صلاحدید پزشک او متفاوت خواهد بود. بنابراین هرگز به صورت خودسرانه از آمپول فولیتروپین آلفا برای مردان و همچنین زنان استفاده نکنید.

چه مردانی نباید آمپول فولیتروپین آلفا را تزریق کنند؟

همانطور که گفتیم، آمپول فولیتروپین آلفا برای آن دسته از آقایانی که دچار نارسایی اولیه بیضه هستند، کاربرد ندارد و نباید تزریق شود. به جز این مورد، تزریق آمپول فولیتروپین آلفا برای مردان در شرایط زیر ممنوع است و توصیه نمی شود:

- سرطان هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز در مغز و یا وجود تومور در این دو بخش،

- اختلال عملکرد تیروئید یا غده فوق کلیه کنترل نشده،

- سابقه حساسیت به این دارو و فرآورده های تجاری مشابه،

همچنین در صورت وجود هر یک از مشکلات زیر، حتما پزشک را در جریان قرار دهید تا برای تجویز داروها، جنبه احتیاط را در نظر بگیرد. این مشکلات عبارت هستند از:

- بیماری های قلبی،

- آسم و سایر بیماری های ریوی – تنفسی،

- سکته،

- تجربه تشکیل لخته در عروق یا آمبولی ریوی.

عوارض جانبی آمپول فولیتروپین آلفا برای مردان

اگر پزشک فرآورده دارویی فولیتروپین آلفا را برای شما تجویز کرده است، ضروری است تا از عوارض احتمالی آن آگاهی داشته باشید و در صورت بروز هر یک از این مشکلات، پزشک خود را در جریان قرار دهید. لیست زیر، رایج ترین عوارض جانبی آمپول فولیتروپین آلفا برای مردان تحت درمان با این فرآورده دارویی هستند:

- واکنش های پوستی همچون قرمزی، التهاب و درد در محل تزریق،

- سردرد،

- سرگیجه،

- کم اشتهایی و یا از دست دادن اشتها،

- حالت تهوع و بالا آوردن،

- مشکلات گوارشی همچون نفخ، درد معده، اسهال، سوزش سردل و ...،

- بی قراری و اضطراب،

- آکنه،

- تشکیل لخته در رگ ها،

- تنفس دشوار و سریع یا تنگی نفس،

- از دست دادن هوشیاری و غش کردن،

- درد در قفسه سینه، فک و یا بازوی چپ،

- دردناک، متورم و گرم شدن یکی از اندام ها خصوصا یکی از پاها،

- اختلال در بینایی،

- مشکل در صحبت کردن یا فکر کردن،

- بی حس شدن یا گزگز یک طرفه بدن،

- علائم شبیه به سرماخوردگی،

- بزرگ شدن پستان ها،

- اختلال در نعوظ،

- ناتوانی در حفظ نعوظ،

- بی میلی جنسی،

- و ناتوانی جنسی،

تداخلات دارویی آمپول فولیتروپین آلفا

در اطلاعات منتشر شده از سمت شرکت سازنده، اطلاعات خاصی در ارتباط با تداخلات دارویی آمپول فولیتروپین آلفا ذکر نشده است. البته برای کاهش خطرات احتمالی، فراموش نکنید که نام تمام داروهای مصرفی از جمله مکمل هایی که ممکن است در باشگاه های ورزشی و بدنسازی به شما داده شوند را به پزشک خود بگویید.

به علاوه برای به حداقل رساندن عوارض جانبی احتمالی و افزایش شانس موفقیت و اثربخشی درمان، مصرف الکل و سیگار را کنار بگذارید.

موارد مهم هنگام استفاده از آمپول فولیتروپین آلفا برای مردان

اگر قرار است با فرآورده دارویی فولیتروپین آلفا، تحت درمان قرار بگیرید این نکات را به خاطر داشته باشید:

- اگر محلول دارو کدر، بد رنگ و یا دارای ذرات معلق است، از آن استفاده نکنید.

- قبل و بعد تزریق ريال، دست های خود را حتما بشویید.

- هرگز تمامی تزریق ها را در یک نقطه ثابت انجام نداده و هر بار محل تزریق را تغییر دهید. این کار باعث می شود تا احتمال بروز واکنش های آلرژیک پوستی و یا سفت شدن، کبودی و درد در محل تزریق به حداقل برسد.

- از دارو در برابر یخ زدگی و نور محافظت کرده و آن را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

علاوه بر تمام این موارد، به یاد داشته باشید که در صورت وجود مشکل ناباروری، این پزشک شما است که باید با در نظر گرفتن شرایط بهترین روش درمانی و دارو را برایتان انتخاب کند. بنابراین اگرچه آمپول فولیتروپین آلفا برای مردان بسیار مفید است، اما مجوزی برای استفاده خودسرانه به حساب نمی آید.

مطالعه بیشتر:

آمپول فولیتروپین آلفا کاربردها، فواید، عوارض احتمالی

قویترین آمپول برای بارداری وانواع آمپول های باروری کدام است؟

آمپول تحریک تخمک گذاری و هدف از تحریک تخمک گذاری چیست؟

تزریق آمپول سینال اف برای بارداری و علت تجویز آمپول سینال اف چیست؟

?پرسش و پاسخ های فولیتروپین آلفا برای مردان

آمپول فولیتروپین آلفا چیست؟

آمپول فولیتروپین آلفا (Follitropin Alfa)، یک فرآورده دارویی تزریقی است که به عنوان یکی از داروی کمک باروری مورد استفاده قرار گرفته و حاوی هورمون صناعی مشابه هورمون محرک فولیکولی (FSH) است که سلول ‌های غدد جنسی را در هر دو جنس زن و مرد هدف قرار می‌ دهد

مقدار و نحوه مصرف آمپول فولیتروپین آلفا برای مردان چگونه است؟

تعیین دوز مورد نیاز از دارو، فواصل میان تزریق و مدت زمان درمان بسته به شرایط هر فرد و نظر و صلاحدید پزشک او متفاوت خواهد بود.

چه مردانی نباید آمپول فولیتروپین آلفا را تزریق کنند؟

افراد مبتلا به سرطان هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز در مغز و یا وجود تومور در این دو بخش، اختلال عملکرد تیروئید یا غده فوق کلیه کنترل نشده و سابقه حساسیت به این دارو و فرآورده های تجاری مشابه،

عوارض جانبی آمپول فولیتروپین آلفا برای مردان چیست؟

واکنش های پوستی همچون قرمزی، التهاب و درد در محل تزریق، سردرد، سرگیجه، کم اشتهایی و یا از دست دادن اشتها، حالت تهوع و استفراغ، مشکلات گوارشی همچون نفخ، درد معده، اسهال، سوزش سردل و ...، بی قراری و اضطراب، آکنه، تشکیل لخته در رگ ها، تنفس دشوار و سریع یا تنگی نفس