The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دفع لخته پس از زایمان چه زمانی طبیعی است؟

در شش هفته پس از زایمان، بدن شما به سمت بهبودی می رود. در طی این مدت شما می توانید منتظر مقداری خونریزی، به نام لوشیا و همچنین دفع لخته پس از زایمان باشید. لخته خون، در واقع توده ای از خون است که به هم می چسبد و ماده ای ژله مانند را تشکیل می دهد. شایع ترین منبع و عامل خونریزی پس از زایمان، ریزش پوشش داخلی دیواره رحم است. اگر زایمان طبیعی داشته اید، بافت های آسیب دیده در کانال زایمان، می توانند علت و منشا دیگر خونریزی شما باشند. خونی که بلافاصله از واژن شما عبور نکرده و از بدن خارج نمی شود، ممکن است به لخته تبدیل شود. گاهی اوقات این لخته ها می توانند بلافاصله پس از زایمان ایجاد شده و بسیار بزرگ باشند. در حالی که دفع لخته خون پس از زایمان اتفاقی کاملا طبیعی است، اما دفع بیش از حد لخته های خون یا خروج لخته های خون بسیار بزرگ می تواند باعث نگرانی شود. در اینجا تمام آن چیزی که باید در مورد دفع لخته های خونی پس از زایمان بدانید، آورده شده است.

چه زمانی دفع لخته پس از زایمان طبیعی است؟

لخته های خون اغلب شبیه ژله هستند. آن ها همچنین ممکن است حاوی مخاط یا بافت بوده و می توانند به اندازه یک توپ گلف، بزرگ باشند. میزان دفع لخته های خون و خونریزی پس از زایمان باید با گذشت هفته ها تغییر کرده و کم شود. به عنوان یک قاعده کلی، شما می توانید تا شش هفته پس از زایمان منتظر مقداری خونریزی و ترشح باشید. در ادامه به آنچه که می توانید بلافاصله پس از زایمان و با گذشت زمان منتظر آن باشید، اشاره شده است.

دفع لخته پس از زایمان 24 ساعت اول

خونریزی معمولاً در این زمان در شدیدترین حالت خود است و خون خارج شده از واژن به رنگ قرمز روشن خواهد بود. ممکن است آنقدر خونریزی داشته باشید که در هر ساعت حدود یک نوار بهداشتی خیس شود. همچنین ممکن است یک تا دو لخته بسیار بزرگ، که می توانند به بزرگی یک گوجه فرنگی باشد، یا تعداد زیادی لخته کوچک، که ممکن است به اندازه یک حبه انگور باشند، را دفع کنید.

دفع لخته 2 تا 6 روز پس از زایمان

در این زمان، مقدار از دست دادن خون باید کاهش یابد. به علاوه خون خارج شده از واژن به رنگ قهوه ای تیره یا صورتی قرمز خواهد بود. این نشان می دهد که خون دیگر نتیجه ادامه خونریزی نیست. ممکن است همچنان به دفع لخته های کوچک ادامه دهید که اندازه آن ها در این زمان به اندازه یک پاک کن مداد نزدیکتر خواهد بود.

دفع لخته 7 تا 10 روز پس از زایمان

ترشحات خونی ممکن است به رنگ صورتی- قرمز یا قهوه ای روشن باشند. خونریزی نیز کمتر از خونریزی شش روز اول پریود شما خواهد بود. در این مرحله، شدت خونریزی نباید در حدی باشد که یک پد را به طور منظم خیس کنید.

دفع لخته 11 تا 14 روز پس از زایمان

هر گونه ترشح خونی که در این زمان از واژن خارج می شود، عموماً رنگ روشن تری خواهد داشت. البته این امکان وجود دارد که با فعالیت، ترشحات قرمز رنگ شده و به میزان بیشتری از واژن خارج شوند. در این زمان، میزان خونریزی باید کمتر از 10 روز اول پس از زایمان باشد.

دفع لخته 3 تا 4 هفته پس از زایمان

از دست دادن خون در این زمان باید در حداقل میزان باشد. با این حال، ممکن است ترشحات کرم رنگی داشته باشید که ممکن است با خون قهوه ای یا قرمز روشن ترکیب شده باشند. گاهی اوقات خونریزی در این هفته ها کاملاً متوقف می شود. همچنین ممکن است دوباره پریود شوید.

دفع لخته 5 تا 6 هفته پس از زایمان

خونریزی پس از زایمان معمولا در هفته های پنجم و ششم متوقف می شود. با این حال، ممکن است گاهی اوقات لکه های خونی، قهوه ای، قرمز یا زرد را مشاهده کنید. در طول هفته‌های پس از زایمان، بانوان اغلب در زمان‌های خاصی متوجه خونریزی بیشتری می‌شوند، از جمله:

• در صبح (بعد از بلند شدن از بستر)،

• بعد از شیردهی،

• پس از ورزش، البته اگر پزشک شما اجازه داده اند که این کار را انجام دهید.

چه زمانی باید برای دفع لخته پس از زایمان با پزشکم تماس بگیرم؟

در حالی که می توانید انتظار مقداری دفع لخته پس از زایمان را داشته باشید، اما گاهی اوقات ممکن است علائمی را تجربه کنید که نیاز به تماس با مطب پزشک و یا مراجعه حضوری داشته باشد. علائم زیر می تواند نشانه عفونت یا خونریزی بیش از حد باشد:

• خونریزی به رنگ قرمز روشن بعد از روز سوم پس از زایمان،

• مشکل در تنفس،

• تب بالاتر از 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتی گراد)،

• خروج ترشحات بدبو از واژن،

• جدا شدن بخیه ها در پرینه یا شکم،

• سردردهای شدید،

• از دست دادن هوشیاری،

• خیس شدن بیش از یک نوار بهداشتی در طی یک ساعت با خون،

• دفع لخته های بسیار بزرگ (به اندازه توپ گلف یا بزرگتر) با گذشت 24 ساعت پس از زایمان،

سایر خطرات لخته شدن خون پس از زایمان

مادرانی که اخیراً زایمان کرده اند، در معرض خطر افزایش تشکیل لخته خون در شریان های خود هستند. این لخته های سیستمیک می توانند بر جریان خون شما تأثیر بگذارند و منجر به شرایطی مانند موارد زیر شوند:

• حمله قلبی،

• سکته،

• آمبولی ریه،

• ترومبوز سیاهرگی عمقی (تشکیل لخته در سیاهرگ های عمقی)،

علائم تشکیل لخته خون سیستمیک در دوره پس از زایمان عبارتند از:

• احساس درد یا فشار قفسه سینه،

• از دست دادن تعادل،

• درد یا بی حسی فقط در یک طرف،

• از دست دادن ناگهانی قدرت در یک طرف بدن،

• سردرد ناگهانی و شدید،

• تورم یا درد فقط در یک پا،

• مشکل در تنفس،

هر یک از این علائم یاد شده می تواند نشان دهنده یک اورژانس پزشکی احتمالی باشد. بنابراین اگر پس از زایمان، هر یک از این علائم را تجربه کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

درمان تشکیل لخته خون پس از زایمان

بسیاری از بانوان پس از زایمان از نوار بهداشتی بزرگ برای مقابله با خونریزی در این دوران استفاده می کنند. ممکن است نوار بهداشتی هایی را پیدا کنید که دارای مواد خنک کننده مخصوص برای کمک به کاهش تورم پس از زایمان هستند، در این صورت حتما آن ها را خریداری کنید. اگر پس از زایمان، خونریزی یا خروج لخته خون به مدت طولانی یا بیش از حد را تجربه کردید، پزشک شما احتمالاً یک سونوگرافی با هدف ارزیابی وجود بقایای بارداری و جفت در رحم را انجام می دهد. جفت در دوران بارداری جنین درون رحم شما را تغذیه می کند و پس از به دنیا آمدن نوزاد، در طی پروسه زایمان، تمام جفت باید از رحم خارج شود.با این حال، اگر حتی یک قطعه بسیار ریز از جفت در درون رحم باقی بماند، رحم نمی تواند به درستی جمع شود و به اندازه قبل از بارداری خود بازگردد. در نتیجه خونریزی ادامه خواهد داشت. در چنین شرایطی برای خارج کردن باقی مانده جفت، عملی انجام خواهد شد که به عنوان اتساع و کورتاژ یا C&D شناخته می شود. این روش شامل استفاده از یک ابزار ویژه برای برداشتن بافت باقی مانده از جفت در درون رحم است. حتی اگر جفت باقی نمانده باشد، این امکان وجود دارد که بریدگی در رحم خود داشته باشید که رو به بهبود نیست. در این موارد، پزشک ممکن است مجبور به انجام عمل جراحی شود. یکی دیگر از علل ادامه خونریزی رحم پس از زایمان جفت، آتونی رحم یا ناتوانی رحم در انقباض و بستن رگ ‌های خونی است که قبلاً به جفت متصل بوده اند. در این شرایط خونریزی ناشی از رگ های خونی ممکن است در درون رحم جمع شده و به لخته های خون تبدیل شود. برای درمان آتونی رحم با لخته های خون، این لخته ها می بایست توسط پزشک برداشته شوند. به علاوه این احتمال وجود دارد که پزشک شما داروهای خاصی را برای منقبض کردن رحم و کاهش خونریزی تجویز کند.

برای کاهش دفع لخته پس از زایمان چه کنیم؟

لخته شدن خون می تواند بخشی کاملا طبیعی در دوره پس از زایمان باشد. اگر بعد از زایمان چیزی برای شما درست به نظر نمی رسد یا احساس می کنید که مشکلی وجود دارد، با پزشک خود تماس بگیرید. در حالی که نمی توانید از خونریزی و دفع لخته پس از زایمان جلوگیری کنید، اما اقداماتی وجود دارند که می توانید برای کاهش خونریزی انجام دهید.

نکاتی برای کاهش تشکیل لخته خون پس از زایمان

• مقدار زیادی آب بنوشید و یک نرم کننده مدفوع (مسهل) مجاز در دوران شیردهی مصرف کنید تا مدفوع شما راحت تر دفع شود. این کار می تواند خطر هر گونه پارگی بخیه یا شقاق را کاهش دهد.

• توصیه های پزشک خود در رابطه با میزان فعالیت پس از زایمان را دنبال کنید. فعالیت بیش از حد می تواند منجر به خونریزی شود و بر مدت زمان بهبودی شما تأثیر بگذارد.

• در دوره پس از زایمان از جوراب های مخصوص استفاده کنید. این جوراب ها یک "فشار" اضافی به ساق پاهای شما وارد می کنند که در نتیجه آن به بازگشت خون به قلب شما کمک شده و خطر لخته شدن خون کاهش پیدا خواهد کرد.

• هنگام نشستن یا دراز کشیدن پاهای خود را بالا بیاورید و بالاتر از سطح بدن قرار دهید.

• در عین حال که دفع لخته پس از زایمان را زیر نظر دارید، برای جلوگیری از خونریزی شدید و کاهش خطرات عفونت، دست های خود را مرتب بشویید و از دست زدن به بخیه ها خودداری کنید.

مطالعه بیشتر:

علت خونریزی بعد از 40 روز زایمان سزارین چیست؟

برای درمان خونریزی بعد زایمان چه کارهای می توان انجام داد؟

خونریزی بعد از زایمان (خونریزی لوشیا) چند روز طول می کشد؟

بوی بد خون بعد از زایمان به چه علت و آیا بوی بد خون طبیعیست؟

?پرسش و پاسخ های دفع لخته پس از زایمان

خونریزی تا چه مدت بعد از زایمان طبیعی است؟

به عنوان یک قاعده کلی، شما می توانید تا شش هفته پس از زایمان منتظر مقداری خونریزی و ترشح باشید.

خونریزی در روزهای 2 تا 6 پس از زایمان چگونه باید باشد؟

در این زمان، مقدار از دست دادن خون باید کاهش یابد. به علاوه خون خارج شده از واژن به رنگ قهوه ای تیره یا صورتی- قرمز خواهد بود. این نشان می دهد که خون دیگر نتیجه ادامه خونریزی نیست. ممکن است همچنان به دفع لخته های کوچک ادامه دهید که اندازه آن ها در این زمان به اندازه یک پاک کن مداد نزدیکتر خواهد بود.

آیا دفع لخته پس از زایمان 24 ساعت اول طبیعی است؟

خونریزی معمولاً در این زمان در شدیدترین حالت خود است و خون خارج شده از واژن به رنگ قرمز روشن خواهد بود. ممکن است آنقدر خونریزی داشته باشید که در هر ساعت حدود یک نوار بهداشتی خیس شود. همچنین ممکن است یک تا دو لخته بسیار بزرگ، که می توانند به بزرگی یک گوجه فرنگی باشد، یا تعداد زیادی لخته کوچک، که ممکن است به اندازه یک حبه انگور باشند، را دفع کنید.

مقدار طبیعی خونریزی در 7 تا 10 روز پس از زایمان چقدر است؟

ترشحات خونی ممکن است به رنگ صورتی- قرمز یا قهوه ای روشن باشند. خونریزی نیز کمتر از خونریزی شش روز اول پریود شما خواهد بود. در این مرحله، شدت خونریزی نباید در حدی باشد که یک پد را به طور منظم خیس کنید.

منبع: medicalnewstoday