The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا جلبک دریایی می تواند به باردار شدن کمک کند؟

زوجینی که مشکل ناباروری دارند همواره در پی این هستند که راه حل جدیدی برای این مشکل بیابند. راهی که علاوه بر ارزان بودن، پایان واقعی این معضل باشد. این روزها در اینترنت، با معرفی جلبک دریایی قرمز به عنوان جادوی درمان ناباروری است، غوغا به پا کرده است، اما آیا واقعیت با تبلیغات مطابقت دارد؟ به اختصار می توان گفت که این سبزی دریایی مفید از نظر غذایی، می تواند امیدبخش باشد اما شواهد علمی چندانی برای اثبات اثربخشی آن در دست نیست. بگذارید نگاه دقیق تری به موضوع بیاندازیم.

جلبک دریایی قرمز چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، خزه دریایی یک جلبک دریایی قرمز است و در طبقه بندی جلبک های نوری قرار می گیرد. جلبک نوری، در زبان ژاپنی به مجموع جلبک‌های دریایی خوراکی مانند انواع جلبک قرمز، جلبک سبز و سیانوباکتریا که جلبک‌های سبز و آبی هستند و فرآورده‌های آنها گفته می‌شود. نوری بیشتر خشک است و شکل ظاهری آن به کاغذ شباهت دارد. خزه دریایی که به آن خزه ایرلندی نیز می گویند با نام علمی کندروس کریپسوس شناخته می شود.

محل رویش این گیاه بیشتر در نواحی شمالی اقیانوس اطلس بوده و به همین دلیل عمدتاً در شمال شرقی ایالات متحده و شمال اروپا برداشت می‌شود. یکی دیگر از خواستگاه های این گیاه، نواحی اطراف جزایر کارائیب است، به طوری که در این مناطق به عنوان داروی غریزه جنسی مردان به فروش می رسد. خارج از کارائیب، جلبک قرمز بیشتر برای استخراج صمغی به نام کاراگینان استفاده می شود که به نوبه خود در غلیظ کردن غذاها و نوشیدنی ها از آن استفاده می کنند.

آیا جلبک دریایی به باروری کمکی می کند؟

ادعا می شود که جلبک دریایی قرمز می تواند درمانی برای عامل ناباروری در آقایان و بانوان باشد. بنابراین به طور ویژه مورد توجه زوجهایی قرار گرفته است که مشکل باردار شدن دارند.

از آنجایی که این ماده دریایی در حوالی کارائیب به عنوان یک محصول طبیعی تقویت قوای جنسی در آقایان مورد استفاده قرار می گیرد، این ادعا نیز مطرح می شود که جلبک دریایی قرمز سطح تستوسترون و تعداد اسپرم را افزایش داده و باروری را تقویت می کند. در مورد بانوان نیز، این ادعا وجود دارد که مواد مغذی موجود در خزه دریایی به ویژه ید، ویتامین های گروه ب، کلسیم و روی می تواند این ماده غذایی را به یک نیروگاه باروری تبدیل کند که روند باردار شدن را سرعت می بخشد.

پژوهش ها چه پاسخی به ادعاها می دهند؟

قبل از رد یا تائید هر ادعایی، باید دید که یافته های علمی چه می گویند و چه پاسخی به پرسشهای ما دارند:

جلبک دریایی برای حل مشکلات باروری آقایان

وقتی صحبت از این می شود که خزه دریایی یک داروی تقویت کننده جنسی در آقایان است، بیشتر جنبه روایی و غیرعلمی دارد اما قابل قبول است. اگر کسانی که خزه دریایی را به صورت خوراکی یا به عنوان ژل استفاده می کنند، معتقدند که این ماده می تواند میل یا عملکرد جنسی را افزایش می دهد، حتماً در مورد آنها اینگونه بوده است. همانطور که می دانیم افزایش دفعات رابطه جنسی یکی از راه های مهم باردار شدن به شمار می آید.

اما واقعاً جلبک دریایی باعث افزایش تستوسترون می شود و آیا تستوسترون بالاتر به معنای قدرت باروری بیشتر است؟ متاسفانه پاسخ کوتاه به این سوال، امیدوار کننده نیست، یعنی هیچ تحقیق علمی مبنی بر این که نشان دهد خزه دریایی باعث افزایش تستوسترون می شود، وجود ندارد. همچنین، تستوسترون بالاتر به معنای قدرت باروری بیشتر نیست.

درست است که بدن برای تولید اسپرم به تستوسترون نیاز دارد و برای بارور شدن تخمک و رسیدن به بارداری، مقدار و کیفیت اسپرم مهم است، اما افزایش میزان تستوسترون در گردش خون منجر به افزایش یا بهتر شدن کیفیت اسپرم نمی شود بلکه هورمون های دیگر مسئولیت این امر را برعهده دارند.با این حال، مواد مغذی موجود در خزه دریایی می تواند به یک رژیم غذایی سالم کمک کند و این عاملی برای رفع سندرم متابولیک و چاقی است که از عوامل ناباروری به شمار می آیند.

 جلبک دریایی برای حل مشکلات باروری بانوان

در واقع ادعا می شود که مواد مغذی موجود در خزه دریایی می توانند به فرزندآوری کمک کنند. به عنوان مثال فولات را در نظر بگیرید. به گفته منابع معتبر، 100 گرم خزه دریایی حاوی 182 میکروگرم فولات است که تقریباً نیمی از 400 میکروگرم توصیه روزانه را تامین می کند.

مصرف مکمل فولات به شکل اسید فولیک، در دوران پیش از بارداری مفید است زیرا براساس مطالعه انجام شده در سال 2012، این ماده مغذی می تواند احتمال بارداری را افزایش دهد.

جلبک دریایی همچنین حاوی روی به میزان 1.95 میلی گرم در هر 100 گرم است که اثربخشی آن بر کیفیت تخمک، در تحقیقات حیوانی، بررسی شد. بر این اساس توصیه می‌شود در صورت اقدام به بارداری، حتما میزان دریافتی روی در برنامه غذایی مادر مورد توجه قرار گیرد.

طبق مطالعات انجام شده در سال 2013، مکمل فولات و روی بر بهبود کیفیت اسپرم در برخی مردان، تاثیر داشته اند. تاکنون وجود ید در خزه دریایی اثبات نشده است اما بسیاری از گیاهان دریایی حاوی این ماده مغذی هستند. کم کاری تیروئید یکی از پیامدهای کمبود ید است که می تواند باروری را مختل سازد. از سوی دیگر، ید بیش از حد نیز مشکلات دیگری مانند گواتر ایجاد می کند. امروزه با استفاده از ایجاد نمک یددار، کمبود ید کمتر از گذشته مشاهده می شود.

آیا جلبک دریایی واقعا به باروری بانوان کمکی می کند؟

هیچ تحقیق خاصی در مورد مصرف خزه دریایی برای بهبود وضعیت باروری بانوان وجود ندارد.

توصیه هایی برای باروری

اگر قصد دارید برای بهبود باروری خود از مکمل استفاده کنید، بهتر است مکمل هایی مانند کوآنزیم کیوتن باشند که پشتوانه تحقیقاتی و علمی دارند.مصرف یک ویتامین پریناتال با کیفیت، حاوی فولات و ویتامین های گروه ب می تواند اقدامی منطقی و صحیح برای شروع باشد. آنچه در سلامت عمومی شما اهمیت دارد، برخوداری از رژیم غذایی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است.

قبل از مصرف هر مکملی حتما با پزشک مشورت کنید. اگر یک سال از اقدام به بارداری شما می گذرد و هنوز باردار نیستید، با متخصص غدد، زنان یا متخصصان ناباروری مشورت کنید. در افراد بالای 35 سال، عدم موفقیت در بارداری بعد از شش ماه باید مورد بررسی قرار بگیرد.

کلام آخر

این روزها تبلیغات زیادی در مورد خزه دریایی به عنوان یک درمان طبیعی ناباروری در آقایان و بانوان به چشم می خورد. اما متأسفانه، این راه‌حل به ظاهر جادویی نیز امتحان خود را به خوبی پس نداده است. حکایت این ضرب المثل قدیمی که می گوید: صدای دهل شنیدن از دور خوش است،

از سوی دیگر، جلبک دریایی دارای مواد مغذی است که قطعاً برای همه افراد سودمند هستند. اما در مصرف آن نباید زیاده روی کرد. اگر قصد دارید جلبک قرمز را به صورت قرص مصرف کنید، حتما جانب احتیاط را در نظر بگیرید. مکمل ها مانند داروها نیستند و مصرف بیش از حد آنها، می تواند مشکلات سلامتی زیادی ایجاد کند. چنانچه مشکل ناباروری دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا مسیر رسیدن به هدف به درستی طی شود.

مطالعه بیشتر:

غذاهای مضر برای باردار شدن

چه چیزی باعث بارداری سریع میشود؟

بعد از نزديكي براي بارداري چه بخوریم؟

غذاهای مفید برای باردار شدن چگونه تغذیه به باروری کمک میکند

?پرسش و پاسخ های تاثیر جلبک دریایی بر باردار شدن

آیا جلبک دریایی واقعا به باروری بانوان کمکی می کند؟

هیچ تحقیق خاصی در مورد مصرف خزه دریایی برای بهبود وضعیت باروری بانوان وجود ندارد.

آیا تبلیغاتی که برای استفاده از جلبک دریایی جهت حل مشکلات باروری می شود واقعیت دارد؟

این روزها تبلیغات زیادی در مورد خزه دریایی به عنوان یک درمان طبیعی ناباروری در آقایان و بانوان به چشم می خورد. اما متأسفانه، این راه‌حل به ظاهر جادویی نیز امتحان خود را به خوبی پس نداده است. حکایت این ضرب المثل قدیمی که می گوید: صدای دهل شنیدن از دور خوش است،

جلبک دریایی چه ویتامینی دارد؟

به گفته منابع معتبر، 100 گرم خزه دریایی حاوی 182 میکروگرم فولات است که تقریباً نیمی از 400 میکروگرم توصیه روزانه را تامین می کند.

واقعاً جلبک دریایی باعث افزایش تستوسترون می شود و آیا تستوسترون بالاتر به معنای قدرت باروری بیشتر است؟

متاسفانه پاسخ کوتاه به این سوال، امیدوار کننده نیست، یعنی هیچ تحقیق علمی مبنی بر این که نشان دهد خزه دریایی باعث افزایش تستوسترون می شود، وجود ندارد. همچنین، تستوسترون بالاتر به معنای قدرت باروری بیشتر نیست.

منبع: healthline

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید