The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

واژن کم عمق و آیا دخول دردناک نشانه واژن کم عمق است؟

حرف های زیادی درباره میانگین طول آلت مردانه می شود، اما توجه زیادی به میانگین طول کانال واژن نمی شود. دلیلش می تواند این باشد که مانند بسیاری چیزهای مربوط به واژن خیلی چیزها خوب درک نشده یا به افسانه و داستان واگذار شده است. بسیاری از بانوان حین رابطه جنسی درد داشته و فکر می کنند که واژن کم عمق دارند. اما آیا واقعا واژن کم عمق می تواند سبب درد شود؟ در ادامه این مطلب همه چیز را در مورد واژن کم عمق برای شما شرح خواهیم داد.

عمق کانال واژن چند سانت است؟

میانگین کانال واژن ۷.۵ تا ۱۵ سانتی متر یا به اندازه طول کف دست است. اما این چیز ثابتی نیست. طول واقعی آن می تواند در طول روز تغییر کند. به عنوان مثال، اگر از لحاظ جنسی تحریک شوید، طول کانال واژن بیشتر می شود. این باعث می شود گردن رحم و رحم بالا برود و از کانال دور شود تا دخول راحت تر صورت پذیرد.

کانال واژن دستخوش تغییرات زیادی می شود و هیچ دو نفری مثل هم نیست. طول، شکل و اندازه هر فرد با دیگری متفاوت است. همه این ها طبیعی است. همه چیز خوب و طبیعی است مگر آنکه احساس درد و ناراحتی کنید.

آیا دخول دردناک نشانه واژن کم عمق است؟

اگر دچار ناراحتی می شوید ممکن است ناشی از کم عمقی واژن نباشد. می تواند به دلیل عارضه ای پنهان باشد که دخول را سخت می کند. ممکن است فکر کنید دخول ناراحت کننده عوارض جانبی رابطه جنسی با هر فردی است که آلت مردانه دارد. اما دخول دردناک تنها در این زمان صورت نمی گیرد.

به عنوان مثال، ممکن است هنگام داخل کردن تامپون، کاپ قاعدگی یا اسباب بازی های جنسی نیز احساس درد کنید.

نشانه های دیگر شامل موارد زیر است:

  •  مقاومت در برابر ورود
  •  ناراحتی فزاینده
  •  درد عمیق با حرکت یا فرو کردن
  •  سوزش یا درد در واژن و کشاله ران
  •  درد نبض دار ادامه دار وقتی چیزی وارد واژن می شود یا حین رابطه جنسی

این می تواند به دلایل زیر باشد:

چه کاری می توانید بکنید؟

اگر دخول ناراحت کننده نتیجه عارضه ای پنهان نیست ممکن است بتوانید خودتان ناراحتی و درد را کاهش دهید.

  • از اندازه کوچک تر استفاده کنید: اگر خونریزی قاعدگی به اندازه تامپون یا کاپ نباشد ممکن است روانی لازم برای ورود را ایجاد نکند. اسباب بازی های جنسی نیز همین طور است. همیشه بزرگتر بهتر نیست.
  • آرام تر: صبر اجازه می دهد ذهن و بدن شما برای دخول آماده شود. ممکن است به زمان بیشتری برای تحریک نیاز داشته باشید تا روان کننده لازم برای دخول را ترشح کنید.
  • از روان کننده استفاده کنید: روان کننده می تواند اصطکاک را کاهش دهد و دخول را آسان تر سازد. مالیدن روان کننده به بخش بیرونی واژن و همین طور روی شی می تواند مفید باشد.
  • سعی کنید عضلات خود را شل کنید: اگر حین وارد کردن احساس ناراحتی می کنید ممکن است عضلات شما منقبض باشد. اگر قبلا دچار مشکل شده اید و انتظار ناراحتی دارید این امکان افزایش می یابد.
  • وضعیت دیگری را امتحان کنید: این ممکن است نیاز به کمی تجربه و آزمایش داشته باشد تا وضعیت مطلوب خود را پیدا کنید. زاویه ورود محصولات قاعدگی یا اسباب بازی را تغییر دهید.

اگر دخول واژنی امکان پذیر نیست

اگر اولین بار است که ورود شی یا دخول ممکن نبوده است، ممکن است جای نگرانی نباشد.

در حوزه ذهن و بدن، ممکن است ذهن شما مانع از درگیری بدن در فعالیت های غیرعادی شود.

اما اگر به کرات دچار ناراحتی شده اید یا قبلا نیز با دخول دچار مشکل بوده اید بد نیست به پزشک مراجعه کنید.

در برخی موارد می تواند دلیل آن زخم، سفتی عضلات یا عارضه فیزیکی دیگری باشد. همچنین می تواند نتیجه روان زخم قبلی یا عارضه سلامت ذهنی پنهان دیگری باشد.

پزشک از شما درباره عوارض و سابقه پزشکی شما می پرسد تا دلیل پنهان را دریابد.

از اینجا به بعد برای ایجاد یک برنامه مراقبتی به منظور کاهش عوارض و دخول و ورود راحت تر با شما همکاری می کند.

چه کاری می توانید برای درمان واژن کم عمق انجام دهید؟

پزشک برای تهیه یک برنامه مخصوص تلاش خواهد کرد. ممکن است یک یا چند مورد از موارد زیر را پیشنهاد بدهد:

  • تمرین های کف لگن: کانال واژن یک لوله عضلانی بلند است. مانند بسیاری عضلات دیگر باید به طور مرتب ورزش کند. اگر این اتفاق نیفتد ممکن است آن طور که باید رفتار نکند. این ممکن است دخول را ناراحت کننده یا کاملا غیرممکن سازد.
  • سکس درمانی: اگر نگرانی هایی درباره صمیمت جنسی خود داشته باشید ممکن است مراجعه به سکس درمانگر مفید باشد. آنها به شما کمک می کنند درباره افکار و تجربیات خود صحبت کنید.
  • درمان پزشکی: در برخی موارد عارضه پزشکی زیرین می تواند دخول را سخت یا غیرممکن کند. پزشک کرم های موضعی، داروهای خوراکی یا درمان های دیگر را برای شل کردن عضلات و دخول آسان تر پیشنهاد می کند.

چه عوارضی سبب واژن کم عمق می شود؟

پس از صحبت درباره نشانه ها، پزشک ممکن است یکی از موارد زیر را تشخیص دهد:

1. مهبل گرفتگی:

مهبل گرفتگی یک واکنش خودکار بدن است. عضلات واژن هنگام وارد کردن شی مانند تامپون، انگشت یا اسباب بازی خود را منقبض می کند. این عارضه معمولا با ترکیبی از تمرین های کف لگن و سکس درمانی درمان می شود. این برخورد دو مرحله ای می تواند به یادگیری شل کردن عضلات و همچنین کار روی مشکلات ذهنی زیرین کمک کند. پزشک ممکن است استفاده از بازکننده واژن برای کمک به دخول آسان تر را پیشنهاد دهد.

2. رحم خمیده:

رحم معمولا اندام کوچکی است که درست بالای واژن قرار گرفته است. جهت آن معمولا به سوی شکم است. اما تقریبا در یک سوم افراد رحم به سمت ستون فقرات خمیده است. به این عارضه رحم خمیده می گویند. رحم خمیده طول کانال واژن را کوتاه تر نمی کند اما ممکن است ورود یا دخول را دشوار سازد. خصوصا دخول از پشت و عمیق می تواند دردناک باشد.

پزشک می تواند زوایا یا وضعیت های مختلف را حین رابطه جنسی یا دخول های دیگر پیشنهاد دهد. در برخی موارد تمرین هایی خاص می تواند برای اصلاح وضعیت رحم مفید باشد. در موارد حاد ممکن است نیاز به جراحی باشد. پزشک گزینه های درمانی را بسته به مورد خاص شما بررسی می کند.

3. تنگی واژن:

تنگی واژن عارضه ای است که باعث ایجاد زخم بافت در کانال واژن می شود. در نتیجه ورودی و کانال واژن ممکن است کوتاه تر و باریکتر شود. این می تواند دخول را سخت تر یا غیرممکن سازد. تنگی واژن معمولا در نتیجه رادیوتراپی است. همچنین جراحی ها و جراحت ها می تواند باعث ایجاد زخم بافت در کانال واژن شود. درمان متمرکز بر انعطاف عضلات و جلوگیری از سفتی آنهاست. برای این کار پزشک استفاده از بازکننده های واژن و ورزش های کف لگن را توصیه می کند. ممکن از افزودن روان کننده نیز سود ببرید چراکه تنگی واژن رطوبت طبیعی را نیز کاهش می دهد.

4. سندروم MRKH:

افراد مبتلا به سندروم مادرزادی MRKH دچار رشد ناکافی یا عدم وجود واژن و رحم هستند. اما ممکن است با آلت تناسلی و کروموزم زنانه بی نقص متولد شوند. برخی افراد مبتلا به این سندروم ممکن است تا سنین بالاتر متوجه عدم وجود یا رشد ناکافی اندام های جنسی نشوند. به عنوان مثال، اولین نشانه می تواند عدم قاعدگی حین بلوغ باشد.

این ها می تواند باعث درد یا ناراحتی حین دخول شود و ممکن است رابطه جنسی را غیرممکن سازد. پزشک ممکن است روش های بازکردن واژن را برای کمک به کشیدگی کانال واژن تا طول میانگین توصیه کند. در برخی موارد ممکن است برای ایجاد کانال واژن نیاز به جراحی باشد.

مراجعه به پزشک

هنگام دخول ممکن است گاهی درد یا ناراحتی اتفاق بیفتد. اما اگر این مشکل در زندگی روزمره شما اخلال ایجاد کرده یا دخول را غیرممکن ساخته است باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک گزینه هایی مانند عفونت را با معاینه بررسی می کند. وقتی دلیل زیرین برطرف شد پزشک برای برطرف کردن نشانه های واژن کم عمق و درد حین رابطه جنسی برنامه ای را با شما پیش خواهد برد.

مطالعه بیشتر:

نقطه جی ، کلید رسیدن به ارگاسم واژینال

دیسپارونی یا درد در هنگام نزدیکی به چه علت است؟

طول واژن چقدر است و نحوه عملکرد واژن چگونه است؟

چگونه می توان با آلت تناسلی بزرگ رابطه جنسی خوبی داشت؟

?پرسش و پاسخ های واژن کم عمق

سندروم MRKH چه مشکلی در رابطه جنسی ایجاد می کند؟

این ها می تواند باعث درد یا ناراحتی حین دخول شود و ممکن است رابطه جنسی را غیرممکن سازد. پزشک ممکن است روش های بازکردن واژن را برای کمک به کشیدگی کانال واژن تا طول میانگین توصیه کند. در برخی موارد ممکن است برای ایجاد کانال واژن نیاز به جراحی باشد.

موقع نزدیکی درد دارم، باید به متخصص مراجعه کنم؟

هنگام دخول ممکن است گاهی درد یا ناراحتی اتفاق بیفتد. اما اگر این مشکل در زندگی روزمره شما اخلال ایجاد کرده یا دخول را غیرممکن ساخته است باید به پزشک مراجعه کنید.

چه چیزی سبب تنگی واژن می شود؟

تنگی واژن عارضه ای است که باعث ایجاد زخم بافت در کانال واژن می شود. در نتیجه ورودی و کانال واژن ممکن است کوتاه تر و باریکتر شود. این می تواند دخول را سخت تر یا غیرممکن سازد. تنگی واژن معمولا در نتیجه رادیوتراپی است. همچنین جراحی ها و جراحت ها می تواند باعث ایجاد زخم بافت در کانال واژن شود.

عمق کانال واژن چند سانت است؟

میانگین کانال واژن ۷.۵ تا ۱۵ سانتی متر یا به اندازه طول کف دست است.

منبع: healthline