The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شکم بند بعد از زایمان سزارین چیست و فواید استفاده از شکم بند

استفاده از شکم بند بعد از زایمان سزارین برای مادران خیلی سوال برانگیز نیست. مادرها و مادربزرگ ها همانطور که می دانستند برای بهبود نفخ چه باید کرد یا برای افزایش شیر چه باید خورد،  به طور سنتی از شکم بند استفاده می کردند تا سلامت خود را دوباره بازیابند. احتمالا وقتی از آنها بپرسید به شما خواهند گفت که شکم بند سزارین سبب جمع شدن شکم بعد از زایمان خواهد شد. این ها نکته های ضروری است که از مادران،  سینه به سینه به دختران نقل می شود. 

شکم بند مخصوص سزارین چیست؟

شکم بند یک نوارکشی پهن است که باید بعد از ترخیص از بیمارستان و به مدت یک یا دو ماه بعد از زایمان دور شکم بسته شود. درواقع شکم بند مخصوص بعد از سزارین تفاوت چندانی با شکم بند زایمان طبیعی ندارد و هردوی آنها کمک خواهند کرد تا رحم هرچه زودتر جمع شده و به درون لگن بازگردد.

مادری تعریف می کرد:"استفاده از شکم بند بعد از سزارین برای من همچون آغوشی بود که در آن احساس خوب محکم بودن داشتم، لحظه ای که آن را برداشتم شبیه به ژله ای لرزان شده بودم. مدتی شکم بند بستم. فکر می کنم به کمک آن توانستم اندامم را دوباره جمع کنم. استفاده از شکم بند پس از سزارین را به همه مادران توصیه می کنم".

مادر دیگری را می شناسم، که برای استفاده از شکم بند بعد از زایمان سزارین دلایل نسبتاً سطحی تری داشت. او می گفت: "من تصمیم گرفتم بعد از تولد دومین فرزندم از شکم بند استفاده كنم تا شکمم زودتر به وضعیت عادی برگردد." البته او سزارین شد و پزشک به او توصیه کرد استفاده از شکم بند به روند بهبودی او کمک می کند، اینجا بود که به ارزش شکم بند در سلامت پی برد.

او می گفت: "پوشیدن شکم بند بعد از زایمان به من کمک کرد تا دوباره در اندامم انسجام احساس کنم. بعد از زایمان خیلی شل و ول بودم و ماهیچه های معده ام خیلی نرم بود. در چند مهره کمر لغزندگی داشتم، شکم بند از عضلات و به ویژه مهره هایم محافظت می کرد، در بهبود جراحات، کاهش نفخ و حتی انقباضات بعد از زایمان نیز موثر بود". او افزود: "در مقایسه با اولین فرزندم، با استفاده از شکم بند خیلی زودتر سرپا شدم و توانستم فعالیت های روزمره ام مانند درآغوش گرفتن کودک، باز و بسته کردن صندلی کودک در ماشین، حمل کیسه های خرید و غیره را از سر بگیرم".

با ملاحظه تجربه این مادران شاید متقاعد شده باشید که واقعا به یک شکم بند نیاز دارید. باز هم عجله نکنید و ادامه مقاله را بخوانید.  

 بهترین مارک شکم بند بعد از سزارین

شاید بهتر باشد درمورد بهترین مارک شکم بند بعد از سزارین از پزشک خود سوال کنید. احتمالا پزشک متخصص زنان و یا ماما با توجه به تجربیاتی که در این زمینه  دارد و نیز شرایط بدنی شما، مارک مناسبی را توصیه خواهد کرد.

فواید استفاده از شکم بند بعد از زایمان سزارین

  • بستن شکم بند درد بعد از عمل را کاهش می دهد.
  • پریشانی روانی را پس از عمل را کم می کند.
  • موجب تنفس عمیق می شوند.
  • به ترمیم جراحات ناشی از جراحی کمک کند؛
  • درد را تسکین دهد؛
  • امکان تحرک بیشتر را فراهم آورد؛
  • تورم را کاهش دهد.

شواهد علمی زیادی درباره فواید شکم بندهای طبی وجود ندارد. یک بررسی سیستماتیک در سال 2014 نشان داد که این شکم بندها ممکن است درد اولیه و اضطراب روانی بعد ازعمل را کاهش دهند. شواهد دیگری نیز وجود دارند مبنی بر اینکه شکم بندهای طبی باعث سرفه و تنفس عمیق بعد از جراحی می شوند و وضعیت کلی تحرک با استفاده از آنها بهبود می یابد. برای اثبات اینکه شکم بند بعد از زایمان سزارین به طور قطع مانع از آب آوردن شکم بعد از زایمان و بهبود کلی عملکرد بدنی می شوند، به پژوهش های بیشتری نیاز داریم.

استفاده از شکم بند بعد از زایمان سزارین در موارد زیر مؤثر خواهد بود:

  • تسکین درد و برقراری انسجام در عضلات شکمی
  • بهبود گردش خون در محل جراحی برای تسریع زمان بهبودی و کاهش تورم
  • آسان تر شدن فعالیت بدنی
  • تقویت عضلات شکمی

 برخی افراد برای حفاظت از قسمت مرکزی بدن به هنگام بلند کردن اشیای سنگین یا فعالیت روزانه شکم بند بعد از زایمان سزارین را می بندند. بعد از زایمان طبیعی نیز استفاده از شکم بند برای کاهش حجم رحم و کاهش وزن خوب است. اما هیچ مدرک علمی مبنی بر این که شکم بند خیلی سریع شما را به اندام متناسب قبل از بارداری برگرداند، وجود ندارد. 

عوارض استفاده از شکم بند بعد از زایمان سزارین

  1. فشار دور محل جراحی که ممکن است ناراحتی ایجاد کند؛
  2. احساس تنگی نفس
  3. شکم بند ممکن است باعث سوزش و تحریک پذیری پوست شود.

اگرچه بستن شکم بند برای برخی افراد ناراحت کننده، گرم و خارش آور است اما اغلب مشکلی با آن ندارد و به راحتی تحمل می کنند. هرچند شکم بند برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرد اما فشار ناشی از آن بر محل جراحی، می تواند با درد همراه باشد. همچنین ممکن است موجب دشواریهای تنفسی شود. البته هیچ منبع علمی مبنی بر اینکه شکم بند بعد از زایمان سزارین موجب مشکلات تنفسی می شود یا آن را تشدید می کند، در دست نیست. شاید لباسهای تنگ موجب واکنش آلرژیک، خارش، بثورات و سایر تحریکات پوستی شوند. برای کاهش خطر از باند شکمی مناسب و از جنس پارچه ضد حساسیت استفاده کنید.

در خصوص افزایش خطر ترومپوز وریدی عمقی که در اثر لخته شدن خون در حداقل یک یا دو سیاهرگ عمقی بدن رخ می دهد، تردید وجود دارد. پژوهش های انجام شده در سال 2007 نشان داد شکم بند بعد از زایمان سزارین فشار داخلی شکمی را افزایش می دهد. در این صورت، از آنجا که سزارین خود خطر ترومبوز وریدی عمقی را افزایش می دهد، شکم بند بعد از زایمان سزارین نیز می تواند خطر ترومبوز را تشدید کند.