The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا کمردرد نشانه سقط است و کدام نوع از کمر درد خطرناک است؟

احتمالا در دوران بارداری همانند بسیاری از مادران دردهای زیادی را تجربه خواهید کرد. کمر درد، درد لگن، دل درد و ... به شما حق می دهیم که با شروع دردهای نواحی شکم و لگن نگران سلامتی جنین خود باشید اما واقعا آیا کمردرد نشانه سقط است؟ برای این که بدانید چه کمر دردی طبیعی بوده و کدام نوع از آنها خطرناک است این متن را مطالعه کنید.

متاسفانه سقط جنین، پدیده‌ای غم‌انگیز ولی معمولی است و تقریبا 20 درصد از بارداری‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته این مشکل بیشتر در دوازده هفته اول بارداری اتفاق می افتد، شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از بارداران تا شروع هفته دوازدهم، بارداری خود را از دیگران پنهان می‌کنند. اکثر این جنین‌ها، به علت وجود مشکلاتی در رشد جنین یا جفتی که به خوبی در رحم جایگزین نشده‌، هرگز به زندگی خود ادامه نمی‌دهند. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی مثل: بسته نشدن دهانه رحم، شکل غیرمعمول رحم، مشکلات خونی و تولید آنتی‌بادی در بدن مادر اتفاق بیافتد. هرچند که مسائلی مثل: ناکارآمدی جفت، عفونتی در مادر (مثل سرخجهدیابت‌های کنترل نشده یا افزونی شدید فشار خون نیز به همان اندازه خطرناک هستند.

علائم سقط جنین به نوع بارداری شما برمی گردد. در بیشتر خانم ها سقط جنین علائمی مشابه سیکل قاعدگی شدید دارد که در آن انقباضات و خونریزی بیشتر از حد معمول است. سایر خانم ها انقباضات مشابه درد زایمان را تجربه می کنند.

علائم زیر می تواند با مشکلات دیگری مرتبط باشند که نسبت به سقط از اهمیت کمتری برخوردارند. اما اگر هر کدام از این موارد رخ داد بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید:

  • خونریزی واژینال یا لکه بینی
  • درد یا فشار ثابت و شدید در قسمت تحتانی کمر
  • انقباضات عضلانی
  • تغییر در ترشحات واژن

آیا کمردرد شدید نشانه سقط است؟ 

درد در نواحی شکم و کمر معمولا برای مادران باردار بسیار نگران کننده است و آنها بلافاصله نگران سلامتی جنین خود می شوند. در مورد این که آیا کمردرد نشانه سقط است یا خیر باید به شما بگوییم که در بیشتر موارد کمر درد یکی از عوارض شایع بارداری محسوب می شود که خطری برای مادر و جنین ندارد اما اگر درد بسیار شدیدی خصوصا در نواحی تحتانی کمر خود حس می کنید که همانند انقباضات زایمانی می آید و می رود، لازم است برای بررسی سلامت جنین به متخصص مراجعه کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- روش های درمان کمر درد در دوران بارداری

2- 10 نکته برای جلوگیری یا پیشگیری از کمر درد بارداری

3- آیا درد زیر شکم در بارداری نشانه سقط است؟

4- علت درد زیر شکم در هریک از سه ماهه های بارداری