The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زایمان دوقلوها در هفته چندم و شانس زایمان طبیعی چقدر است؟

بارداری دوقلویی علی رغم تمامی دشواری هایی که دارد با لذت هایی نیز همراه خواهد بود. اگر در برنامه ریزی های خود برای خانواده دو فرزند را درنظر گرفته اید، بعد از زایمان دوقلوها دیگر مجبور نیستید که مجددا باردار شوید. درحقیقت هنگامی‌که دوقلو زایمان می کنید، در حقیقت با یک تیر دو نشان زده‌اید در این مطلب قصد داریم که چکیده ای از تمامی مطالب مورد نیاز درمورد زایمان دوقلوها را برایتان شرح دهیم.

 مانند مادری که دو بار زایمان کرده‌است، با یک بار زایمان صاحب دو فرزند می‌شوید، این چیز بدی نیست. برای هرکسی سوال پیش می‌آید که زایمان دوقلوها به چه روشی انجام خواهد شد. هم‌اکنون، شانس زایمان طبیعی دوقلوها، ۵۰-۵۰ است (به این معنا که شانس سزارین برای شما ۵۰-۵۰ خواهد بود).

ولی این‌که دوقلوها چگونه می‌خواهند پا به این دنیا بگذارند، بستگی به چند عامل دارد تا درنهایت مشخص شود چه روشی امن‌ترین روش برای شما و دوقلوها خواهد بود. این عوامل به شرح زیر است:

  • محل قرار گرفتن دوقلو‌ها داخل رحم چگونه است؟ اگر سر هر دو جنین به سمت پایین باشد- که تنها در ۴۰ درصد مواقع، موقعیت قرار گرفتن دو جنین به این صورت است- شانس با شما خواهد بود و (با فرض اینکه بقیه شرایط مطلوب است) متخصص به شما خواهد گفت که می‌توانید زایمان طبیعی داشته باشید. ولی اگر دو جنین داخل رحم در وضعیت مطلوب نباشند، مثلا یکی سرش پایین و دیگری برعکس باشد، یا هر دو در حالت برعکس باشند، یا برای مثال، هر دو به پهلو قرار داشته باشند، زایمان در این موارد، بیشتر به روش جراحی انجام خواهد شد.
  • وضعیت جنین نزدیک‌تر به دهانه رحم چگونه است؟ اگر حالت قرار گرفتن این جنین برعکس یا به پهلو باشد،‌ به احتمال زیاد مجبور به انجام سزارین خواهید بود. ولی اگر سر او به سمت پایین و دهانه رحم باشد، برای زایمان طبیعی تلاش خواهد شد.
  • جنین دوم کجا قرار دارد؟ اگر جنین اول به روش طبیعی به دنیا آمد، جنین دوم نیز همین روش را به بهترین شکل ادامه خواهد داد. مخصوصا اگر سر او به سمت پایین باشد (به خاطر داشته باشید که مسیر خروج جنین دوم به خوبی هموار شده است و به راحتی می‌تواند از این مسیر عبور کند). اگر جنین دوم به پهلو یا برعکس باشد، متخصص ممکن است؛ (الف) جنین دوم را بعد از تولد جنین اول، به حالت وارونه برگرداند (سر به سمت پایین). (ب) سزارین انجام دهد. (که در نتیجه به این معناست که شما دوقلوها را به دو روش طبیعی و سزارین به دنیا آورده‌اید؛ که خوشبختانه اتفاق نادری است).
  • آیا هر دو جنین یک‌اندازه هستند؟ اگر یک جنین بزرگتر از دیگری باشد،‌ عمل سزارین ضرورت دارد تا از صدمه به جنین کوچکتر جلوگیری شود.
  • آیا یک جفت وجود دارد یا دو جفت؟ اگر دوقلوها از یک جفت به طور مشترک استفاده کنند، به احتمال زیاد عمل سزارین انجام می‌شود. زیرا زایمان جفت همراه با جنین اول، برای جنین دوم بسیار خطرناک خواهد بود.

 زایمان دوقلوها در هفته چندم است؟

وقتی به زمان زایمان نزدیک‌تر می‌شوید، به خاطر داشته باشید که شما نسبت به مادران تک جنین، زودتر به زایمان نزدیک خواهید شد. گرچه بهترین مدت زمان برای زایمان دوقلوها در هفته ۳۷ است، به اندازه کافی فرصت خواهید داشت تا در مورد نحوه زایمان خود با پزشک صحبت کنید و در مورد احتمال زایمان طبیعی با او حرف بزنید. ولی به یاد داشته باشید، بهترین روشی که می‌تواند عزیزان شما را به آغوش گرم خانواده برساند،‌ بی‌خطرترین روش است. باتوجه به این که زایمان زودرس شایع ترین عارضه مربوط به حاملگی دوقلویی محسوب می شود، زایمان دوقلوها احتمالا آنقدرها که انتظار دارید طبق برنامه ریزی پیش نخواهد رفت بنابراین کسب اطلاعات کافی درمورد علائم و عوارض زایمان زودرس ضروری به نظر می رسد.

 

برای آگاهی از عدد دقیق سن بارداری خود می توانید از ابزار تقویم بارداری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

1- نشانه های بارداری دوقلویی یا چندقلویی

2- آیا مصرف قرص کلومیفن باعث بارداری دوقلویی است؟

3- آیا با مصرف داروهای محرک تخمک گذاری شانس دوقلو زایی بالا می رود

4- دوقلوهای ناهمسان و دوقلوهای همسان