The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم مدفوع كردن جنين چیست و آیا مدفوع کردن جنین خطرناک است؟

هرقدر فرشته کوچک شما به ماه ها و هفته های پایانی بارداری نزدیک تر می شود، شباهت های بیشتری برای انطباق با محیط اطراف یعنی دنیای بیرون از رحم پیدا خواهد کرد. برای مثال در دوران جنینی، جفت وظیفه دفع مواد زائد را بر عهده دارد اما هرقدر به پایان این دوران نزدیک می شوید، روده ها آمادگی کافی برای دفع مواد مضر و محتویات موجود در مجرای گوارش را پیدا خواهند کرد. مدفوع جنینی اصطلاحا مکونیوم نامیده می شود، اما آیا مدفوع کردن جنین در شکم مادر خطرناک است؟ علائم مدفوع كردن جنين چیست؟ 

جنین از هفته چندم مدفوع میکنه؟

جنین تا اواخر بارداری مکونیوم تولید نمی‌کند، بنابراین با گذشت مدتی از تاریخ مقرر زایمان، این پتانسیل وجود دارد که برای مدت طولانی‌تری جنین مدفوع دفع کرده و در معرض مکونیوم قرار گیرد.

با طولانی شدن دوره بارداری، مقدار مایع آمنیوتیک نیز کاهش می‌یابد که باعث غلظت مکونیوم می‌شود. در نتیجه سندرم استنشاق مکونیوم در نوزادانی با تأخیر در تولد، نسبت به نوزادانی که در زمان مقرر متولد می‌شوند شایع‌تر است. این سندروم در نوزادان نارس نادر است.

علت مدفوع کردن جنین در شکم مادر چیست؟

این اتفاق ممکن است زمانی که جنین دچار استرس می‌شود رخ دهد. استرس اغلب با کاهش میزان اکسیژن موجود در رحم به وجود می‌آید. دلایل شایع استرس جنین عبارتند از:

  • طولانی شدن مدت زمان بارداری (بیشتر از چهل هفته).
  • زایمان سخت و طولانی
  • مشکلات سلامتی خاصی که مادر تجربه کرده است، از جمله فشار خون بالا یا دیابت
  • عفونت

از کجا بفهمیم جنین در شکم مدفوع کرده است؟

متاسفانه مدفوع کردن جنین در شکم مادر عارضه بسیار خطرناکی است که معمولا فقط توسط پزشک متخصص قابل تشخیص خواهد بود. اما از جمله علائم مدفوع کردن جنین در رحم می توان به تغییر رنگ مایع آمنیوتیک اشاره کرد. وقتی مایع آمنیوتیک (آب دور جنین) به مدفوع جنینی آغشته می شود، رنگی متمایل به سبز پیدا خواهد کرد. به همین سبب اگر به هر دلیلی کیسه آب شما دچار پارگی و یا نشتی شده است، به شما توصیه می کنیم که به رنگ مایع خروجی توجه داشته باشید، اگر رنگ آن کدر و متمایل به سبز است، حتما هرچه سریع تر با متخصص زنان مشورت کنید.

علائم مدفوع كردن جنين (سندرم استنشاق مکونیوم) چیست؟

استرس تنفسی بارزترین علائم مدفوع کردن جنین در شکم مادر است. برخی از نوزادان ممکن است به تندی تنفس کنند یا در حین تنفس خرخر کنند. در صورت مسدود شدن مجاری هوایی نوزاد توسط مکونیوم، ممکن است تنفس برخی از آنان قطع شود. از دیگر علائم مدفوع كردن جنين در شکم مادر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کبود شدن رنگ پوست
  • سستی
  • فشار خون پایین

 منبع: healthline

 

بیشتر بدانید:

1- تفاوت بین زجر جنینی و خفگی هنگام تولد با شناخت علل و نشانه های آن

2- سندرم آسپیراسیون مکونیوم

3- همه چیز در مورد مکونیوم یا اولین مدفوع نوزاد

4- مدفوع کردن جنین در شکم مادر و علائم مدفوع کردن جنین چیست؟