The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قبل از آی وی اف چی بخوریم ، بعد از عمل آی وی اف چی بخوریم؟

پروسه درمانی مشکلات باروری و استفاده از روش های کمک باروری معمولا با استرس زیادی همراه است. خصوصا اگر فرد قبلا آی وی اف ناموفق را تجربه کرده باشد. بسیاری از مادران تمام تلاش خود را می کنند که تمامی مراقبت های لازم قبل و بعد از IVF را انجام دهند، به همین سبب می پرسند که قبل از آی وی اف چی بخوریم؟ بعد از عمل آی وی اف چی بخوریم؟ در این مطلب برایتان شرح خواهیم داد که رژیم غذایی قبل از آی وی اف در وعده های مختلف چیست.

قبل از آی وی اف چی بخوریم؟ رژیم غذایی قبل از لقاح مصنوعی (IVF)

 رژیم غذایی قبل ای وی اف برای بانوانی که قرار است لقاح مصنوعی شوند، باید بر پایه میوه و سبزیجات باشد. از غذاهای آماده پرهیز کنید. استفاده از چربی‌های سالم و مکمل‌های اسید فولیک قبل از انجام لقاح مصنوعی ضروری است. رژیم غذایی برای انجام لقاح مصنوعی باید به صورتی باشد که مواد غذایی بصورت روزانه پس از چند ساعت وقفه مصرف شود.

عوامل زیادی در موفق بودن لقاح مصنوعی نقش دارد، مانند سن مادر، مشکلات بارداری قبلی، میزان مشکلات باروری، انتخاب کلینیک و آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین مورد؛ سبک زندگی است. اعتقاد بر این است، با ایجاد تغییرات سالم در زندگی روزمره، می‌توان تاثیری مثبت در نتیجه عمل لقاح مصنوعی گذاشت. محققان بر این باورند که رژیم غذایی سالم، در موفقیت لقاح مصنوعی‌ نقش اساسی دارد. قبل از اینکه درمان به روش لقاح مصنوعی را آغاز کنید باید خوردن غذاهای سالم را شروع کنید و تمام نیازهای غذایی خود را برطرف کنید. آگاهی از رژیم غذایی صحیح برای انجام یک  لقاح مصنوعی موفق، به زوج‌ها بسیار توصیه می‌شود.

قبل از آی وی اف چی بخوریم؟

باید حتی قبل از شروع درمان به روش لقاح مصنوعی رژیم غذایی سالمی را شروع کنید. پیروی از یک رژیم غذایی سالم قبل از درمان،‌ باعث رشد تخمک‌های سالم می‌شود. در زیر چگونگی مدیریت رژیم غذایی قبل از  لقاح مصنوعی‌ را ذکر می‌کنیم. این رژیم شامل غذاهایی است که باید مصرف کنیم و غذاهایی که می‌بایست قبل از شروع درمان ناباروری (ART) از آن‌ها پرهیز کنیم. گرایش به سبک زندگی بی‌تحرک،‌ باعث می‌شود از غذاهای ناسالم استفاده کنیم. بنابراین بهتر است بدانید چه غذاهایی در برنامه غذایی خود بگنجانید و از چه غذاهایی پرهیز کنید. در اینجا با تمام مواردی که باید از لحظه بیدار شدن تا لحظه‌ای که به رختخواب می‌روید رعایت کنید آشنا می‌شوید:

قبل از صبحانه

بعد از اینکه از خواب صبح بیدار می‌شوید می‌توانید یک لیوان آب ولرم بنوشید. بعد از نیم ساعت ۵ تا ۶ عدد بادام یا گردو خیس‌کرده میل کنید.

قبل از آی وی اف چی بخوریم؟ صبحانه

شروع روز با یک رژیم سالم و متعادل، راه را برای یک لقاح مصنوعی موفق هموارتر می‌کند. همیشه گفته شده است که پروتئین‌ها از منابع درشت‌ خوراک‌هایی هستند که بدن انسان برای ساخت بافت‌ها و ماهیچه‌ها به مقادیر زیادی از آنها نیاز دارد. بنابراین قرار دادن مقادیر زیاد پروتئین در وعده صبحانه بسیار مفید خواهد بود. یک بانو روزانه به ۴۶ گرم پروتئین  نیاز دارد. بنابراین با شروع روز می‌توانید ۳۰ درصد از پروتئین مورد نیاز خود را دریافت کنید.

جوانه‌ها، آبمیوه، ساندویج، نان قهوه‌ای، تخم‌مرغ، سیب،‌ ماست یا غذاهای کم روغن بهترین مواد غذایی هستند که می‌توانید صبح‌ها مصرف کنید. برای یک لقاح مصنوعی موفق باید روی غذاهایی تمرکز کنید که پروتئین بالایی دارند و قدرت باروری را تقویت می‌کنند. به یاد داشته باشید صبحانه کامل و سالمی میل کنید ولی زیاده‌روی نکنید.

میان‌ وعده‌های صبحگاهی

قبل از صرف ناهار، می‌توانید هر میوه‌ای که تمایل دارید مصرف کنید. می‌توانید گلابی، موز،‌ پرتقال یا سیب میل کنید. از میوه‌هایی که کالری بالایی دارند پرهیز کنید. همچنین بنابر ترجیح خود می‌توانید دوشاب، آب نارگیل، آبمیوه یا چای سبز استفاده کنید.

قبل از آی وی اف چی بخوریم؟ ناهار

برای وعده ناهار مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز را در بشقاب خود پر کنید. بعد از ظهر نیاز به یک رژیم غذایی متعادل دارید. پنیر کورد، حبوبات و سبزیجات بیشتری را به همراه نان گندم و برنج قهوه‌ای میل کنید. این کارها سفر شما به سمت لقاح مصنوعی موفق‌ را آسان‌تر خواهد کرد.

عصرانه

اگر هنگام عصر هوس خوردن چیزی کردید،‌ میان‌وعده‌ای سبک میل کنید. می‌توانید اسموتی یا شیک مصرف کنید، ولی همه باید خانگی باشند. همچنین می‌توانید در مورد غذاهای مناسب برای باردار شدن مطالعه کنید.

شام

برای شام باید کمتر بخورید. خوردن قبل از ساعت ۸ همیشه مفید است. شبها قبل از رفتن به رختخواب باید خیلی کم بخورید.شب هنگام می‌توانید ۲ قرص نان چاپاتی چند غله‌ای همراه با یه کاسه دال عدس میل کنید. همچنین می‌توانید از فرنی استفاده کنید.مصرف شیر را فراموش نکنید.

توجه: چه صبحانه، ناهار یا شام باشد، هرچه مصرف پروتئین و فیبر در وعده‌های غذایی شما بیشتر باشد شانس موفقیت لقاح مصنوعی بیشتر خواهد بود. همیشه غذا را سر ساعت معین میل کنید و هرگز یک وعده را از قلم نیاندازید.

منبع: elawoman

 

بیشتر بدانید:

1- توصیه های برای بارداری با فناوری کمک باروری (ART)

2- روش های لقاح مصنوعی برای باردار شدن

3- عوارض بعد از ای وی اف (IVF) برای مادر و نوزاد

4- IVF موثرترین روش لقاح مصنوعی برای درمان ناباروری