The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حرکات جنین در سه ماهه دوم بارداری چگونه است؟

متخصصان می گویند مادرانی که اولین بارداری شان را تجربه می کنند معمولا حرکات جنین در سه ماهه دوم بارداری برایشان قابل درک خواهد بود. درحقیقت احتمالا اولین باری که شما مادر بودنتان را لمس می کنید بین هفته های 19 تا 22 بارداری است یعنی نیمه دوم از سه ماهه دوم بارداری. البته لازم به ذکر است گرچه مادرانی که چندمین بارداری خود را تجربه می کنند ممکن است حتی در هفته 16 نیز حرکات جنین را حس کنند اما مادرانی که جفت قدامی دارند، معمولا دیرتر از سایرین این لذت را تجربه خواهند کرد. در این متن درمورد نحوه احساس حرکات جنین در سه ماهه دوم بارداری با شما گفت و گو خواهیم کرد.

کتاب‌های پزشکی آن را "زنده شدن" (quickening) می‌خوانند، اما هر خانمی که بارداری را تجربه کرده باشد، به شما خواهد گفت که اولین حرکات بچه را باید "بال‌ بال زدن" (flutters) نامید. گاهی وقتی بچه لگد می‌زند، نوعی لرزش‌ یا تپش‌ را احساس می‌کنید یا بالا و پایین پریدنی موزون توجه شما به خود را جلب می کند، مثل اثر سکسکه. هر چیزی که احساس کرده باشید، همچون رویا به نظر می‌رسد. شاید از خودتان بپرسید: "آیا واقعاً حرکت فرزندم را احساس کردم؟" پاسخ شما قطعاً "بله" خواهد بود.  

احتمالاً بعد از پنج ماه یا بیست هفته بعد از بارداری‌، در سه ماهه دوم حاملگی، متوجه حرکات فرزندتان می‌شوید. البته جنین در هفتۀ ششم پس از لقاح جنین حرکت خود را شروع می‌کند، اما مادر آن را احساس نمی‌کند. این حرکت فقط در تصویربرداری هفتۀ هشتم بارداری مشاهده می‌شود.

در آغاز، قلب تپنده، بدن بچه را برای ورود به زندگی تکان می‌دهد. سپس وقتی علایمی از مغز با سیستم عصبی مرتبط شود (داخل ماهیچه‌ها گسترش یافته است) او حرکات ویژه‌ای را شروع می‌کند، مثل حرکت دست یا پا به شکلی مستقل. حرکات نخستین نقطۀ عطف مهم جنینی است، زیرا رشد و گسترش ماهیچه‌ها و پیوندهای طبیعی را فعال می‌سازد.

حرکات جنین در سه ماهه دوم بارداری

در این دوره ممکن است شاهد حرکات جدیدی از جنین باشید. از حرکات معمولی که در این دوره از جنین سر می‌زند، می‌توان به خم کردن سر،‌ چرخش بدن، حرکات کلی بدن، مثل دست را به صورت کشیدن، حرکات دهان (مانند مک زدن و قورت دادن) و حرکات دست و پا اشاره کرد. جنین در طول دوران بارداری به حرکات خود ادامه می‌دهد. مایع آمنیوتیک به او کمک می‌کند تا آزادانه در اطراف حرکت کند. در آغاز، وقتی بند ناف کوتاه است، بچه انتخابی ندارد، جز سکونت در یک مکان. اما همان‌طور ‌که بند ناف درازتر می‌شود، بچه آزادی بیشتری پیدا می‌کند تا در دنیای کوچک درون رحم به اکتشاف بپردازد، پشتک و وارو بزند و بپرد.

 مادربزرگ ها می گویند، چگونگی حرکت فرزندتان، شخصیت او را به شما بازمی‌نماید. با در نظر گرفتن حرکات فرزندتان می‌توانید پی ببرید که آیا او آرام، متین و محتاط است یا اینکه شما کوچولویی سرزنده و پرتحرک را پرورش می‌دهید؟

برخی از کارهایی که شما برای حس کردن حرکات جنین در سه ماهه دوم بارداری انجام می‌دهید، فرزندتان را فعال‌تر می‌سازد، مثل پیاده‌روی، خوردن، استحمام یا حرکات تمرینی همراه با موسیقی. گاهی وقتی خوابیده‌اید، فرزندتان بیدار است. حال نوبت اوست که با لگد زدن به مثانه یا ضربه زدن به زیر قفسه سینه شما را از خواب بیدار کند و خواب خوب شبانه را از شما بگیرد.

 

بیشتر بدانید:

1- علت و نشانه های سکسکه کردن جنین در شکم مادر

2- اولین حرکات جنین از چه هفته ای احساس می شود

3- آنچه درباره حرکات جنین در شکم مادر باید بدانید

4- تکان خوردن جنین در زمان خواب جنین است یا بیداری؟

5- حرکت های زیاد جنین، خطرناک است؟