The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رابطه زناشویی در زمان بارداری، سوالات متداول

بارداری برای برخی از خانم‌ها با یک حس خوب و دل‌پسند همراه است، ولی برخی دیگر در این دوران تنها خستگی شدید و زشت شدن را احساس می‌کنند. هر احساسی که داشته باشید، ممکن است درباره ابراز محبت‌تان نسبت به همسر و رابطه زناشویی خود سوالاتی در ذهن داشته باشید که برای پرسیدن آنها احساس شرمندگی ‌کنید. در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالات متداول شما در زمینه رابطه زناشویی در زمان بارداری پاسخ دهیم.

رابطه زناشویی در دوران بارداری باید چگونه باشد؟

در این مطلب قصد داریم که به مهم ترین مسائل مربوط به رابطه زناشویی در زمان بارداری، در قالب پرسش و پاسخ بپردازیم.

  • آیا اکنون که حامله ام، رابطه زناشویی در زمان بارداری احساس گذشته را خواهد داشت؟

پاسخ: احتمالاً خیر. زیرا نسبت به دوران پیش از بارداری، حدود یک و نیم برابر خون بیشتر در بدن شما وجود دارد و این افزایش جریان خون می‌تواند شما را نسبت به تماس حساس‌تر کند و همچنین با سهولت بیشتری اوج لذت جنسی را تجربه کنید. ممکن است این اثرات طی سه ماهه دوم قوی‌تر باشد، اما در سه ماهه سوم شکم بزرگ‌تان از آمیزش جنسی مطلوب جلوگیری می‌کند، بنابراین به کمی خلاقیت نیاز خواهید داشت. شاید دوست نداشته باشید که بدن به شدت حساس شده شما لمس شود یا برعکس میل بیشتری داشته باشید. در هر صورت این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید. آمیزش جنسی به وضعیت بدنی و ذهنی افراد بستگی دارد و احتمال دارد طی بارداری نگرش‌تان به آمیزش جنسی، لذت بردن از آن را دشوارتر سازد.

  • آیا رابطه زناشویی در زمان بارداری می‌تواند به نوزاد آسیب برساند؟

پاسخ: یکی از معمول‌ترین دلایل نگرانی آقایان (و بانوان) از ارتباط جنسی هنگام بارداری، ترس از آسیب رساندن به فرزندشان است. اگر شما نیز چنین نگرانی دارید، از هم اکنون می‌توانید به آشفتگی ذهن خود پایان دهید. زیرا فرزندتان با مایع آمنیوتیک احاطه و بوسیله بالشتکی (دیواره رحم) محفوظ و توسط لایه‌های ماهیچه‌ای حمایت می‌شود.همچنین دریچه مخاطی داخل گردنه رحم‌تان نیز از ورود عفونت‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین فرزندتان کاملاً نسبت به معاشقه‌ی شما بی‌توجه است.

  • چرا پستان‌هایم طی رابطه زناشویی در زمان بارداری ترشح (چکه) می‌کند؟

پاسخ: در دوران بارداری پستان‌های‌تان برای شیردهی به فرزندتان آماده می‌شوند، یعنی این‌که از حدود سه ماهگی بارداری، آنان شروع به تولید کلستروم می‌کنند (اَبر خوراکی غلیظ و زرد رنگی که فرزندتان برای سه روز اول پس از تولدش با آن تغذیه می‌شود). طی تحریک جنسی هورمون احساس خوب (اکسی‌توسین) رها می‌شود. این همان هورمونی است که وقتی شیردهی می‌کنید، نیز آزاد می‌گردد. این  "هورمون" به شما کمک می‌کند تا از نظر جنسی با همسرتان مرتبط شوید و به مادر و فرزند اجازه برقراری پیوند احساسی می‌دهد، همچنین به سرازیر شدن جریان شیر کمک می‌کند. بنابراین کاملاً طبیعی است که هنگام آمیزش جنسی کمی شیر چکه کند، اما اگر این مسئله باعث ناخوشنودی شما می‌شود، از پد پستانی یا پستان‌بند پددار استفاده کنید یا از همسرتان بخواهید که باعث تحریک این ناحیه نشود. به یاد بسپارید که این ترشحات می‌تواند طی آمیزش جنسی تا انتهای شیردهی پستانی فرزندتان ادامه یابد.

تمامی بانوان، بارداریِ مشابهی را تجربه نمی‌کنند، بنابراین ممکن است دیگران در میل جنسی خود کاهش یا افزایش مشاهده کنند، ولی شما دقیقاً خلاف آن احساس کنید. برای تغییر شرایط به خودتان فشار نیاورید.

  • آیا رابطه زناشویی در زمان بارداری باعث زایمان می‌شود؟

پاسخ: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، تماس مایع مردانه (مَنی) با گردنه رحم می‌تواند به شروع زایمان کمک کند، اما فقط در شرایطی که جنین برای زایمان آماده باشد. این مایع سرشار از "پروستاگلندین" prostaglandins است، پروستاگلندین به عنوان یکی از محرک‌های انقباضات شناخته می‌شود. استفاده از این روش برای آغاز انقباضات زایمان معمولاً به زوج‌هایی پیشنهاد می‌شود که بارداری شان از موعد زایمان گذشته است. علاوه بر این، ممکن است وقتی نه ماهه باردار هستید، انجام آمیزش جنسی ظاهراً ناممکن به نظر رسد، اما این کار امکان‌پذیر بوده و پیش از شما افراد زیادی این کار را اجرا کرده‌اند.

 "اگر در طی یا پس از آمیزش جنسی متوجه نشانه‌های غیرمعمولی شُدید، مثل درد یا ترشحی غیرمعمول، مراقب پزشکی خود را با خبر کنید.  

  •  آیا پس از زایمان می‌توانیم آمیزش جنسی کنیم؟

پاسخ: احتمال دارد برای نزدیک به شش هفته پس از زایمان خونریزی داشته باشید، بنابراین مطمئنا نمی‌خواهید پیش از این تاریخ درباره آن فکر کنید. احتمالاً در هفته های اول پس از زایمان بسیار خسته،‌ مشغول و آشفته خواهید بود و کمتر درگیر این مسئه خواهید بود. معمولاً پس از تولد نوزاد، گرایش جنسی در هر دو طرف کم می‌شود. صبور باشید و به آن زمان دهید، اگر زایمانی سزارینی یا یک اپیزیوتومی داشته‌اید، احتمالاً آمیزش جنسی برای اولین مرتبه با کمی ناراحتی همراه خواهد بود.

  • اگر پلاگ مخاطی دهانه رحم شما آسیب دیده یا کیسه آب‌تان پاره شده است، از آمیزش جنسی پرهیز کنید، چرا که ممکن است این عمل باعث سرایت عفونت به شما و فرزندتان شود.
  • آیا جنین می‌تواند متوجه ارتباط زناشویی در دوران بارداری و اوضاع بیرون از رحم شود؟

پاسخ: بلی. از هفته 24 بارداری فرزندتان به صداهای بلند خارج از رحم واکنش نشان می‌دهد. بنابراین فرزندتان متوجه می‌شود که خبری است، اما نمی‌داند که چیست.علاوه براین، هورمون ایندورفین تولید شده از آمیزش جنسی وارد جریان خون‌تان و وارد بدن فرزندتان می‌شود، بنابراین یک سرخوشی همگانی ایجاد می‌شود.

با تمام این ها رابطه زناشویی در زمان بارداری، درشرایطی که پزشک آن را برای شما ممنوع نکرده است، نه تنها ضرری ندارد، بلکه فواید بسیار زیادی نیز برای هر سه تای شما خواهد داشت.   

 

بیشتر بدانید:

1- آیا داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟

2- خطرات داشتن رابطه جنسی در سه ماهه آخر بارداری

3- تاثیر رابطه زناشویی یا هم آغوشی بر مادر در دوران بارداری

4- تاثیر رابطه جنسی در دوران بارداری بر مادر و جنین