The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ایا تاریخ سونوگرافی برای زایمان دقیق است؟

وقتی بارداری می شود، به دو طریق می توان سن جنین و تاریخ زایمان را حدس زد. روش اول استفاده از تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی یا LMP است و روش دوم تخمین زمان زایمان با منم اولین سونوگرافی دوران بارداری. اما ایا تاریخ سونوگرافی برای زایمان دقیق است؟

ایا تاریخ سونوگرافی برای زایمان دقیق است؟

هر مادر باردار می‌خواهد تاریخ دقیق زایمان خود را بداند و تاریخ مقرری که از شروع آخرین دوره ماهانه محاسبه می‌شود، غالباً با تاریخی که توسط سونوگرافی اول محاسبه می‌شود، تطابق ندارد.

سونوگرافی در دوران بارداری

در طی سونوگرافی، تکنسین مقداری ژل گرم را روی قسمت پایین شکم شما پخش کرده و سپس ابزاری به نام مبدل را بر روی شکم‌تان فشار می‌دهد تا جنین را با استفاده از امواج صوتی مورد معاینه قرار دهد. تصویری از جنین شما روی صفحه رایانه ظاهر می‌شود و تکنسین در حالی که به این تصویر نگاه می‌کند، اندازه گیری‌های استاندارد را از زوایای مختلف انجام می‌دهد و به ضربان قلب جنین گوش می‌دهد.

نگران نباشید: این نوع آزمایشات بدون درد و خطر هستند و دیدن جنین برای اولین بار می‌تواند یک تجربه لذت بخش برای شما باشد.

ایا تاریخ زایمان در سونوگرافی دقیق است؟

به طور طبیعی یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در مورد دقت سونوگرافی پرسیده می‌شود، این است: تاریخ‌های زمان زایمان که ایا تاریخ سونوگرافی برای زایمان دقیق است؟ شواهد نشان می‌دهد که اولین سونوگرافی ممکن است دقیق‌ترین ابزار برای پیش بینی زمان تولد نوزاد شما باشد.

تاریخ پیش بینی شده زایمان توسط سونوگرافی در حدود یک تا دو هفته خطا دارد، بنابراین، اگر حاشیه خطا در سونوگرافی وجود داشته باشد، پزشکان معمولاً تاریخ اصلی (تاریخی که براساس زمان شروع آخرین عادت ماهانه تعیین می‌شود) را نگه می‌دارند. اگر نمی‌توانید تاریخ آخرین عادت ماهانه خود را به خاطر بسپارید و یا به طور مداوم چرخه‌های نامنظم دارید، پزشک می‌تواند با استفاده از سونوگرافی اولیه تاریخ نسبتا معتبر به شما بدهد.

در حالی که ممکن است شما با سونوگرافی ترانس شکمی بیشتر آشنا باشید، برای پزشکان استفاده از سونوگرافی ترانس واژینال جهت تعیین تاریخ زایمان رایج‌تر است، خصوصاً در اوایل سه ماهه اول بارداری.

تاریخ سونوگرافی با قاعدگی مطابقت ندارد!

اگر اولین سونوگرافی شما موعد مقرر را به شما نشان دهد که بیش از یک تا دو هفته با آنچه انتظار می‌رود فاصله داشته باشد، این احتمال خوب وجود دارد که همه چیز هنوز خوب است. شاید شما زودتر یا دیرتر از زمانی که تصور می‌کنید باردار شده باشید (که در صورتی که چرخه شما اصولاً نامنظم باشد یا تاریخ آخرین عادت ماهانه خود را به درستی به خاطر نمی‌آورید، این اتفاق می‌افتد).

پزشک ممکن است بخواهد سونوگرافی را تکرار کند تا مطمئن شود که بارداری شما همان‌ طور که باید در حال پیشرفت است. با فرض اینکه سونوگرافی بعدی رشد مورد انتظار جنین را برای مدت زمان بین سونوگرافی‌ها نشان دهد، پزشک ممکن است تاریخ مقرر شما را برای مطابقت با پیش‌ بینی سونوگرافی اولیه تعدیل کند و تا زمانی که سونوگرافی بعدی رشد مداوم جنین را نشان دهد و هیچ علائمی از مشکلات وجود نداشته باشد، اگر پزشک‌تان تاریخ مقرر را تغییردهد، دلیلی برای نگرانی نیست.

سونوگرافی در مراحل بعدی بارداری

معمولاً هر سونوگرافی در دوران بارداری یک تاریخ متفاوت را برای زمان زایمان پیش‌ بینی می‌کند. سونوگرافی‌های اولیه برای تعیین تاریخ زایمان دقیق‌تر عمل می‌کنند. بنابراین پزشکان معمولاً از سونوگرافی اولیه به عنوان مرجع برای تعیین اندازه‌ها و زمان دقیق زایمان استفاده می‌کنند.

با پیشرفت بارداری، دقت سونوگرافی برای پیش بینی موعد مقرر زایمان کاهش می‌یابد. بین هفته‌های ۱۸ و ۲۸ بارداری، محدوده خطا بعلاوه یا منهای دو هفته افزایش می‌یابد. پس از ۲۸ هفته، سونوگرافی ممکن است سه هفته یا بیشتر در پیش بینی زمان مقرر خطا داشته باشد. بنابراین در مراحل بالاتر بارداری، اندازه گیری‌های سونوگرافی برای ارزیابی رشد جنین در طول زمان (در مقایسه با اندازه گیری‌های قبلی) با ارزش‌تر از پیش بینی برای یک تاریخ مناسب است.

بنابراین وقتی می پرسید که ایا تاریخ سونوگرافی برای زایمان دقیق است یا نه، باید به شما بگوییم که اگر این تخمین تاریخ توسط اولین سونوگرافی انجام شده باشد، در بیشتر موارد به صورت نسبتا دقیقی می تواند تاریخ زایمان را پیش بینی کند.

منبع: verywellfamily

 

بیشتر بدانید:

1- اولین سونوگرافی بارداری چه اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد؟

2- اهمیت سونوگرافی در دوران بارداری

3- آیا انجام سونوگرافی در دوران بارداری ضرر دارد؟

4- بهترین زمان انجام اولین سونوگرافی بارداری در کدام هفته است؟