The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عصبانیت در بارداری به چه دلیل است وآیا این عصبانیت طبیعیست؟

باردار شدن یعنی ورود به دنیای تغییرات و تحولات! به زودی خواهید دید که هر بار صبح که از خواب بلند می شوید، حال متفاوتی خواهید داشت. یک روز ناراحت و گریان، یک روز خوشحال و یک روز هم کوچکترین مساله شما را از کوره در می برد و عصبانی می شوید. اما آیا عصبانیت در بارداری طبیعی است؟ دلیل عصبانیت در بارداری چیست؟ با ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات شما را بدهیم.

آیا احساس عصبانیت در بارداری طبیعی است؟

برخی از بانوان در دوران بارداری تحریک پذیری و حتی عصبانیت را تجربه می‌کنند. تغییرات هورمونی یکی از دلایل این ناراحتی است. مانند برخی از بانوان که درست قبل از فرا رسیدن دوره ماهانه در هر ماه، تحریک پذیری را تجربه می‌کنند. همین افراد ممکن است در دوران بارداری با احساس ناامیدی و عصبانیت دست و پنجه نرم کنند.

یکی دیگر از دلایل تحریک پذیری در دوران بارداری وقتی احساس خوبی ندارید، عدم یا کاهش توانایی حفظ آرامش و خونسردی است. خستگی بارداری و ناراحتی جسمی نقش مهمی در بروز عصبانیت در بارداری دارند. حفظ کنترل و آرامش در زمانی که دائما احساس خستگی دارید دشوار است!

برخی از بانوان به دلیل وضعیت زندگی ممکن است احساس ناراحتی داشته باشند. شاید امور مالی آنان به شکل مورد انتظار آنان نباشد، شاید در مواجهه با شغل خود با استرس روبرو باشند، یا شاید واقعاً نمی‌خواستند باردار شوند. ممکن است شریک زندگی آنها بدون اینکه آماده باشند آنان را برای داشتن فرزند تحت فشار قرار داده‌اند، یا بارداری آنها برنامه ریزی شده نیست.

اگرچه احساس ناامیدی گاه گاهی در دوران بارداری طبیعی است، اما اگر عصبانیت شما شدید است یا در توانایی شما در کنار آمدن با زندگی روزمره اختلال ایجاد می‌کند، بسیار مهم است که آن را نادیده نگیرید. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که عصبانیت در دوران بارداری بر جنین شما تاثیر می‌گذارد. یک مطالعه نشان داد که عصبانیت قبل از تولد با کاهش رشد جنین همراه است. همچنین به خصوص اگر عصبانیت شما ناشی از عدم تمایل به بارداری باشد، انجام درمان قبل از تولد ضروری است، در غیر این صورت، ممکن است بر ارتباط بین شما و نوزاد شیرخوار تأثیر بگذارد. ارتباط بین مادر و نوزاد فقط مربوط به سلامت عاطفی نیست، بلکه بر سلامت جسمی نوزاد نیز تاثیر می‌گذارد.

عصبانیت و ناراحتی با افسردگی فرق می کند

 در حالی که ناراحتی در بارداری شایع است، افسردگی موضوعی متفاوت تلقی می شود. همچنین بین احساس عصبی بودن و اضطراب که در توانایی شما در انجام امور روزمره اختلال ایجاد می‌کند، تفاوت وجود دارد. افسردگی و اضطراب با ناراحتی و عصبانیت در بارداری  یکسان نیستند. افسردگی یا اضطراب در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان را افزایش دهد. هم افسردگی و هم اضطراب می‌توانند تاثیراتی بر سلامتی نوزاد تازه متولد شده و مادر داشته باشند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است دچار افسردگی شوید و یا با یک اختلال اضطراب روبرو هستید، با پزشک خود در مورد چالش‌های عاطفی خود صحبت کنید. طبق یک مطالعه، کمتر از ۲۰ درصد از بانوانی که افسردگی پس از زایمان را تجربه کرده‌اند، آنان را به پرسنل و کادر درمانی مراکز بهداشتی اطلاع داده‌اند. اما پزشک شما می‌تواند کمک کند. بنابراین لطفاً صحبت کنید. نیازی نیست که سکوت کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- عصبی شدن در دوران بارداری را چگونه مدیریت و درمان کنیم؟

2- تغییرات خلق و خو در ماه اول بارداری و دلیل اصلی آن

3- حس بد، تغییر خلق و خو و دمدمی مزاجی در بارداری

4- علت تغییر خلق و خو در بارداری چیست و چگونه درمان می شود؟

 

منبع: verywellfamily