The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ورزش در دوران شیردهی چه فواید و ضرر هایی دارد؟

هم ورزش و هم شیردهی هر دو برای سلامت مزایای فروانی دارند و جفت شدن آنها با هم بر مزایایشان می‌افزاید. اگر پزشک به شما اجازه ورزش کردن داده است می‌توانید به کمک پیاده روی روی تردمیل، ورزش های هوازی سبک، یوگا و ... به کاهش وزن خود کمک کنید. در اینجا به هر آنچه نیاز است در مورد ورزش در دوران شیردهی بدانید اشاره می‌کنیم.

آیا ورزش کردن شیر مادر را تلخ یا کم می کند؟

با وجود شایعاتی که در رابطه با تاثیر ورزش در دوران شیردهی وجود دارد همانند تلخ شدن شیر مادر در اثر ورزش کردن، باید به شما بگوییم که می‌توانید بدون هیچ نگرانی از کم شدن تولید و میزان شیر به ورزش خود ادامه دهید. نکته مهم اینجاست که مادران شیرده به اندازه کافی قبل و بعد از ورزش مایعات دریافت کنند.

قبل از ورزش به فرزند شیرخوار خود شیر دهید تا در طول ورزش نگران گرسنگی او نباشید. بعد از ورزش نیز سطح اسید لاکتیک در شیر مادر به طور موقت تغییر می‌کند که این موضوع می‌‌تواند باعث تغییر در طعم شیر شود اما تاثیری در ارزش تغذیه‌ای آن نخواهد داشت.

مزایای ورزش در دوران شیردهی

شیردهی و ورزش هر دو برای سلامت مفیدند و زمانی که با هم جفت می‌شوند بر مزایای آنها افزوده خواهد شد. از جمله مزایای این دو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش انرژی مادران شیرده و مادرانی که تازه فارغ شده‎اند در طول روز بسیار خسته می‌شوند. انجام حرکات ورزشی در دوران شیردهی در ساعات شبانه روز در به تقویت قدرت بدنی مادران شیرده کمک می‌کند.
  • بهبود روحیه. براساس آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) از هر 9 مادری که زایمان می‌کند یک نفر به افسردگی پس از زایمان مبتلا می‌شود. ورزش کافی در طول روز می‌تواند تا حد زیادی از این قضیه پیشگیری کند.
  • کاهش وزن. مادران شیرده روزانه بین 300 تا 500 کالری می‌‌سوزانند. ورزش در کنار شیردهی می‌تواند میزان کالری مصرفی را بالا برده و سبب کاهش وزن شود.
  • بهبود رابطه مادر و فرزندی  ورزش با بالا بردن روحیه مادر در دوران شیردهی به تقویت پیوند و رابطه مادر و فرزندی کمک می‌کند.

بهترین نوع ورزش در دوران شیردهی

از بهترین ورزش‌های برای دوران شیردهی می‌توان به یوگا، پیلاتس، باله، پیاده روی سریع، شنا، دوچرخه سواری، وزنه برداری ( شروع از وزنه‌های سبک و افزایش شدت آن) و تمرینات خانگی از جمله  پلانک، دراز نشست، لانج و شنا اشاره کرد.

به گفته متخصصان انجمن زنان و زایمان آمریکا مادران شیرده باید در هر هفته 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط و دو جلسه تمرینات قدرتی داشته باشند. پس از زایمان، ورزش را با تمرینات سبک تر شروع کنید و به مرور مدت و شدت تمرینات را افزایش دهید. اگر نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید به دنبال گروه‌های ورزشی مشابه در منطقه محل سکونت خود باشید.

چگونه در دوران شیردهی برای ورزش کردن وقت خالی کنیم؟

تغذیه با شیر مادر به تنهایی می‌تواند بخش بزرگی از ساعات شبانه روز  را به خود اختصاص دهد و این در شرایطی است که مادر هنوز انجام کارهای منزل یا بیرون از خانه را به عهده نگرفته و به شغل خود برنگشته است. بهترین کار این است که در ابتدای امر تمرینات خانگی را انتخاب کنید و در حالی که شیرخوار در حال چرت زدن است، ورزش کنید. می‌توانید از ساعات خواب شیرخوار هم استفاده کرده و همراه با او به پیاده روی روزانه بروید.

اگر مایلید به سالن بدنسازی بروید از شریک زندگی خود یا یکی از بستگان بخواهید از فرزند شما مراقبت کند.

شرایط منع ورزش در دوران شیردهی

اگر دردهای شکمی، خونریزی یا لک بینی دارید یا در لگن احساس سنگینی می‌کنید ورزش را قطع کرده و با پزشک خود صحبت کنید. بعد از زایمان به بدنتان گوش دهید و صبور باشید. بعضی از خانم‌ها مدت کوتاهی پس از زایمان می‌توانند به تمرینات ورزشی خود برگردند، در حالی که برخی دیگر، به ویژه آنهایی که زایمان‌های پیچیده‌تری داشته‌اند یا سزارین کرده‌اند باید کمی تامل کنند و پیش از بازگشت به ورزش با پزشک خود مشورت داشته باشند.

 در هنگام ورزش در دوران شیردهی چه لباسی مناسب است؟

مهم ترین موضوع استفاده از یک سینه بند ورزشی خوب است. سینه بند ورزشی انتخاب کنید که در عین حال از سینه‌ها هنگام حرکت پشتیبانی می‌کند، آنقدر سفت نباشد که سبب انسداد مجاری شیری شود. برای پیشگیری از نشت شیر هم از پدهای شیردهی استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:

رژیم لاغری در دوران شیردهی مجاز است؟

عرق رازیانه در دوران شیردهی چه فواید و چه عوارضی دارد؟

همه چیز در مورد چگونگی تولید شیر مادر و شیردهی پستانی به نوزاد

درد زیر شکم در شیردهی چه علت و درمانی دارد؟

منبع:whattoexpect