The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چی بخورم بچم باهوش بشه؟ 15 ماده غذایی مفید در دوران بارداری

چی بخورم بچم باهوش بشه؟ سوالی که احتمالا در دوران حاملگی به ذهن شما نیز رسیده است. برای تغذیه و تامین کالری مورد نیاز بدن در بارداری باید بهترین مواد غذایی را انتخاب کرد! برخورداری از یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی علاوه بر تقویت هوش جنین در پیشگیری از ضعف، درد، خستگی و سایر عوارض بارداری نیز نقش موثری دارد. علاوه بر دریافت ویتامین های دوران بارداری مصرف غذاهای سرشار از منیزیوم، ویتامین A، اسید فولیک، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 نیز از ضرورت بسیار زیادی برخوردار است. با گنجاندن مواد مغذی زیر در رژیم غذایی روزانه خود می توانید به حفظ سلامت خود و جنینتان در این دوران کمک کنید.

تو بارداری چی بخورم بچم باهوش بشه؟

مطالعه متن حاضر به شما کمک می کند که با 15 ماده غذایی مفید و مغذی در دوران بارداری آشنا شوید.

1-اسفناج

اگر می پرسید چی بخورم بچم باهوش بشه؟ ما اسفناج را به شما معرفی می کنیم. اسفناج حاوی کلسیم، ویتامین A، ویتامین C، فیبر، آهن و اسید فولیک می باشد. با این حال یکی از مهمترین دلایل گنجاندن اسفناج در رژیم غذایی روزانه مقدار آهن بالای موجود در آن است. مصرف اسفناج از ابتلا مادران باردار به مشکل کم خونی در دوران بارداری و پس از آن پیشگیری کرده و در تولید گلبول های قرمز جنین نیز بسیار موثر است.

2- موز

موز از جمله مواد غذایی عالی در بارداری است که خوردن آن در حین فعالیت نیز آسان است، از این رو می توانید آن را به عنوان یک میان وعده سالم همیشه در کیف خود قرار دهید. موز حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است که مصرف آن می تواند با ضعف و خستگی و کاهش سطح انرژی بدن که از عوارض دوران بارداری است مقابله کند. این میوه مفید را می توانید به تنهایی خورده و یا آن را با افزودن به ماست، اسموتی و یا غلات صبحانه مصرف کنید.

3-هویج

چی بخورم بچم باهوش بشه؟ هویج ازجمله مواد ارزان و در دسترس است. مصرف ویتامین A در بارداری به دلیل نقش مهم آن در رشد پوست، چشم، دندان و استخوان های جنین بسیار ضروری است. مصرف هویج به عنوان عالی ترین منبع ویتامین A می تواند نیاز شما به این ویتامین را در این دوران تامین کند! همچنین فیبر بالای موجود در آن با تنظیم حرکات روده در پیشگیری از ابتلا به مشکلاتی مانند یبوست بسیار موثر است.

4- نمک دریایی

نمک دریایی به دلیل دارا بودن عنصر مهم ید در رشد و تقویت هوش جنین نقش موثری دارد. با افزودن نمک دریایی به رژیم غذایی خود می توانید ید مورد نیاز بدن را در این دوران تامین کنید. همچنین مصرف ید به متعادل کردن هورمون های بدن نیز کمک موثری می کند.

5- آواکادو

آواکادو میوه خوشمزه ای است که می توان آن را در تهیه انواع سالاد و یا ساندویچ های گیاهی به کار برد. احتمالا دانستن این مطلب که مصرف زیاد آواکادو در این دوران بسیار توصیه می شود باعث خوشحالی مادران باردار خواهد شد! این میوه علاوه بر ویتامین C حاوی مقادیر بالایی از اسیدفولیک است که مصرف آن در رشد مناسب مغز و سیستم عصبی جنین بسیار ضروری است.

6- انواع مغزها

آیا به دنبال یک میان وعده سالم و در عین حال راحتید؟ در این صورت آجیل به خاطر حق انتخاب بین گزینه های متعدد بهترین پیشنهاد برای شما است! آجیل و انواع مغزها حاوی مواد معدنی مهمی مانند منیزیوم، آهن، مس، سلنیوم و روی می باشند. همچنین گردو، بادام و پسته حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می باشند که مصرف آنها در بارداری برای اطمینان از رشد مناسب مغز جنین بسیار ضروری است.

7- پاپ کورن

پاپ کورن یا ذرت بو داده به عنوان یک میان وعده ناسالم از شهرت بدی برخوردار است در حالیکه واقعیت آن است که این ماده غذایی دارای خواص مفیدی برای بدن است. به دلیل مضر بودن مصرف زیاد کره و نمک از به کار بردن زیاد آنها در تهیه پاپ کورن خودداری کنید. همچنین پاپ کورن حاوی مقادیر سرشاری از فیبر، ویتامین E، و ترکیبات آنتی اکسیدان است که مصرف آنها در تقویت غشای سلولی جنین نقش موثری دارد. پاپ کورن را با روغن کم تهیه کرده و برای طعم دار کردن آن نیز از پنیر پارمسان استفاده کنید.

8- کلم بروکلی

چی بخورم بچم باهوش بشه؟ کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم و فولات برای برخورداری از یک بارداری سالم است. این گیاه مفید همچنین منبع خوبی از فیبر و آهن نیز به شمار می رود. دارا بودن مقادیر زیاد ویتامین C از دیگر خواص مهم کلم بروکلی است که مصرف آن همراه با منابع غذایی آهن دار مانند برنج قهوه ای یا ماکارونی سبوس دار باعث جذب بهتر آهن بدن می شود.

9- جو دوسر

مصرف یک پیاله جودوسر گرم برای صبحانه باعث افزایش سطح انرژی شما در این دوران می شود. همچنین این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات های پیچیده است که مصرف آن احساس سیری بلند مدت و کاهش کلسترول خون را به دنبال دارد.

10- پرتقال

وجود ویتامین C در رژیم غذایی افراد بسیار ضروری است و پرتقال علاوه بر ویتامین C حاوی مقادیر قابل توجهی از فولات، فیبر و آب است. در حدود 90 درصد پرتقال از آب تشکیل شده است بنابراین استفاده از آن می تواند بخشی از نیاز روانه شما به مصرف مایعات را در این دوران تامین کند. در ضمن فراموش نکنید که مصرف مایعات کمتر با احساس خستگی بیشتر همراه است!

11- تخم مرغ

چی بخورم بچم باهوش بشه؟ تخم مرغ یک ماده غذایی مفید با کالری کم و پروتئین بالا است که مصرف آن موجب افزایش هوش و تکامل بهتر اندام های جنین می شود. همچنین تخم مرغ منبعی عالی از اسیدهای چرب امگا 3 به شمار می رود. سعی کنید تا حد امکان فقط از تخم مرغ های ارگانیک و محلی استفاده کنید. در صورت تصمیم به کاهش مصرف چربی نیز توصیه می شود که فقط به مصرف سفیده تخم مرغ اکتفا کنید.

12- لبنیات

کلسیم از مهمترین منابع معدنی دوران بارداری است که با مصرف کافی لبنیات از جمله شیر، پنیر و ماست در این دوران می توانید نیاز روزانه خود به این ماده معدنی مهم را تامین کنید.

13- ماست

علی رغم آنکه ماست جزء لبنیات محسوب می شود ولی به علت دارا بودن خواص تغذیه ای منحصر به فرد به طور جداگانه به آن پرداخته می شود. اغلب ماست ها با استفاده از اسیدفولیک و ویتامین D غنی سازی شده و دارای خواص پروبیوتیکی می باشند که منجر به جذب بهتر مواد مغذی در بدن می شود.

14- ماهی

احتمالا این باور نادرست را شنیده اید که باید از مصرف غذاهای دریایی در بارداری خودداری کرد. البته این باور چندان نیز دور از حقیقت نیست. زیرا مصرف برخی انواع ماهی ها به دلیل دارا بودن مقادیر بالای جیوه و سایر آلاینده ها در این دوران توصیه نمی شود. با این حال بهتر است بدانید که مصرف ماهی هایی از قبیل قزل آلا، ماهی خال خالی، ساردین و شاه ماهی به دلیل دارا بودن مقادیر کم جیوه برای مادران باردار ایمن است. ضمن آنکه این ماهی ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشند که از مواد مغذی بسیار مهم در بارداری به شمار می رود. بنابراین می توانید با خاطری آسوده آنها را در رژیم غذایی خود در این دوران بگنجانید!

15- مرغ

چی بخورم بچم باهوش بشه؟ مرغ بخورید. مصرف مرغ و سایر پروتئین های بدون چربی برای افزایش و تقویت هوش جنین در این دوران بسیار ضروری است. نیاز مادران باردار به پروتئین در این دوران افزایش می یابد که می توان آن را با مصرف گوشت بدون چربی که از دیگر منابع غذایی با درصد پروتئین بالاست به راحتی تامین کرد.

 

بیشتر بدانید:

1- تقویت هوش جنین در دوران بارداری و کارهایی که باید انجام داد

2- افزایش هوش جنین در بارداری و راه های داشتن نوزادی باهوش

3- افزایش هوش جنین در بارداری و راه های داشتن نوزادی باهوش

4- راههای باهوش شدن کودک ، انواع هوش در کودکان

منبع: babyboxco