The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از نوزاد شش ماهه ، نحوه مراقبت از نوزاد شش ماهه

در طی چند ماه گذشته، فرزندتان مهارت و توانایی‌های جدیدی را به خود افزوده‌ است. به عنوان مثال، او اکنون می‌تواند اشیایی را تشخیص دهد که چند متربا آن ها فاصله دارد و به علاوه اشیا در حال حرکت را بسیار خوب ردیابی و دنبال می‌کند. ممکن است متوجه شده باشید که وقتی نام خود را می‌شنود به وجد می آید و یا وقتی برای کاری می گویید "نه" آن کار را متوقف می کند. در هنگام مراقبت از نوزاد شش ماهه سعی کنید حین غلت زدن در تخت خواب بیشتر به او توجه کنید غلت خوردن روی هر دو طرف یک مهارت جدید است که او یاد خواهد گرفت.

مراقبت های نوزاد شش ماهه، تغذیه

اکنون زمان بسیار خوبی برای معرفی غذاهای جامد به شیرخوار 6 ماهه شما است. زمانی از روز را انتخاب کنید که فرزند شما احساس خستگی نکند و کمی گرسنه باشد. او را بر روی پاهای خود یا صندلی مخصوص نوزادان بگذارید و از یک قاشق کوچک مخصوص غذا دادن به او استفاده کنید. قاشق را نزدیک به لب هایش نگه دارید و بگذارید بو و مزه غذا را بچشد. او ممکن است غذا را رد کند، با این وجود حدود یک دقیقه بعد دوباره امتحان کنید. کاملاً طبیعی است که چند قاشق اول روی میز، بشقاب یا چانه فرزند شما ریخته شود.

مراقبت از کودک شش ماهه، چه غذایی به او بدهم؟

بسیاری از نوزادان با مخلوط مکمل های غلات غنی شده با آهن و مقداری شیر مادر یا شیر خشک شروع می کنند، اما اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را به عنوان غذا باید به فرزندتان بدهید، از پزشک متخصص اطفال مشورت بخواهید. هر بار فقط یک غذای جدید به فرزند خود بدهید و قبل از اضافه کردن یک مورد جدید به رژیم غذایی او، مانند سبزیجات یا میوه های پوره شده، چند روز صبر کنید. مراقب ظهور هرگونه بثورات پوستی، اسهال و استفراغ باشید و برای اطمینان از هرگونه حساسیت غذایی با پزشک مخصوص او مشورت کنید، به خصوص اگر شما یا شریک زندگی تان حساسیت غذایی دارید.

درهنگام مراقبت نوزاد شش ماهه، مطمئن شوید که فرزندتان در وضعیت صاف نشسته است. فقط غذاهای نرمی را که به آسانی بلعیده می شوند را به او بدهید تا از خطر خفگی جلوگیری شود. غلات را در بطری یا شیشه شیر نریزید، چون می تواند موجب خفگی شود. در برخی موارد که فرزندتان دچار رفلاکس می شود، ممکن است پزشک اطفال توصیه کند که غذای او را غلیظ کنید و در بطری به او بدهید. حتی اگر فرزند شیرخوار شما غذای جامد را جایگزین شیر کند، هنوز هم به شیر مادر یا شیر خشک نیاز خواهد داشت. زمانی که فرزند شما 6 ماهه است، ممکن است هر 4 الی 5 ساعت حدود 236 سی سی شیر مادر یا شیر خشک مصرف کند.

مراقبت از نوزاد شش ماهه، خواب

درمورد مراقبت های کودک شش ماهه باید بگوییم، وقتی فرزندتان در این سن قرار دارد، ممکن است روزانه حدود 12 تا 16 ساعت بخوابد. در سن 6 ماهگی، او ممکن است شبانه حدوداً نه ساعت و حتی گاهی اوقات طولانی تر بخوابد، که ممکن است حین آن چند مرتبه بیدار شود. در طول روز نیز او هنوز به دو یا سه چرت کوتاه احتیاج دارد.

مراقبت از نوزاد شش ماهه، یک روز از زندگی فرزند شما

اگرچه هر شیرخوار منحصر به فرد است، در اینجا مثالی از یک برنامه روزانه وجود دارد که شما می توانید از آن هنگام غذا خوردن، خوابیدن، حمام کردن و بازی کردن روزمره فرزندتان استفاده کنید.

خوابیدن:

- حدود 12 تا 16 ساعت خوابیدن در طول 24 ساعت شبانه روز طبیعی است.

- تلاش کنید قبل از خواب، برای او کتاب داستان یا لالایی بخوانید.

- خواب شبانه ممکن است در حدود حداقل 6 ساعت طول بکشد.

تغذیه:

- دادن غذاهای جامد را شروع کنید. هر بار یک غذای جدید.

- با یک قاشق کوچک پر از غذا شروع کنید.

- شیر مادر و یا شیر خشک، هنوز هم برای تغذیه کافی هستند.

پوشک کثیف کردن:

- غذاهای جدید ممکن است رنگ و قوام مدفوع را تغییر دهند.

- مراقب یبوست و یا اسهال باشید.

- ممکن است نیاز باشد از پوشکی با سایز بزرگتر استفاده کنید.

بازی کردن:

- هماهنگی بین دست و چشم را به کمک اسباب بازی ها تشویق کنید.

- از یک وسیله مانند روروئک یا کالسکه ای که ایمن بوده و به راحتی بتوانید از اتاقی به اتاق دیگر و حتی به بیرون از منزل حرکتش دهید، استفاده کنید.

حمام کردن:

- به او اجازه دهید تا در آب بازی کرده و شلپ شولوپ کند.

- هنوز نیازی به اسباب بازی های حمام نیست.

یک تفریح سرگرم کننده:

حواستان را جمع کنید. اولین دندان های او ممکن است همین حالا جوانه زدن را شروع کنند.

مراقبت از نوزاد شش ماهه، گوش درد و عفونت ها

هرچه کوچولوی شما پر جنب و جوش تر شود و به اشیاء بیشتری نیز دسترسی داشته باشد، بیشتر در معرض خطر عفونت قرار می گیرد. بهترین گزینه برای شما این است که فرزند خود را از خطر ابتلا به آنفولانزا یا هر بیماری عفونی دیگری دور نگه دارید. با این حال، گاهی اوقات، جلوگیری از بیمار شدن فرزند شیرخوار شما غیرممکن است. برخی از بیماری های شایع در نوزادان 6 ماهه ممکن است به قرار زیر باشند:

مراقبت از نوزاد شش ماهه، اسهال

اسهال می تواند به دلیل تماس با ویروس ها (مانند نورو ویروس) یا باکتری ها بوده، در اثر تجربه غذاهای جدید مانند آب میوه ایجاد شده باشد، یا ممکن است به دلیل این رخ دهد که فرزند شما حساسیت غذایی داشته باشد.

مراقبت از نوزاد شش ماهه، تب

شیرخواران ممکن است درجه حرارت بالاتری نسبت به کودکان بزرگتر از خود داشته باشند. تب به تنهایی یک بیماری نیست بلکه نشانه ای از چیز دیگری است. این می تواند بدان معنی باشد که بدن فرزند شما در حال مبارزه با عفونت است.

مراقبت از نوزاد شش ماهه، درد گوش یا عفونت گوش

عفونت گوش میانی در نوزادان و کودکان بین 6 ماه تا 3 سال متداول است و اغلب پس از سرماخوردگی اتفاق می افتد. اگر به نظر می رسد فرزند شما ناراحت است، می توانید استامینوفن یا ایبوپروفن را با دوز مناسب سنش به او بدهید یا از یک کمپرس آب گرم بر روی گوشش استفاده کنید تا دردش را تسکین دهد. پزشک ممکن است برای تسکین درد، قطره گوش را تجویز کند. برخی از عفونت های گوش ناشی از باکتری ها هستند و ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشند، بنابراین در مورد گزینه های درمانی نوزاد 6 ماهه خود با پزشک اطفال صحبت کنید.اگر متوجه اسهال، تب یا عفونت گوش شدید، آن را با متخصص اطفال خود در میان بگذارید، او می تواند درمان مناسبی را توصیه کند و هرگونه مشکل جدی تری را رد کند.

هنگامی که فرزند کوچک شما در محیط اطراف خود کاوش می کند و وسایلی را در دست می گیرد، مراقب وسایل خطرناکی که می تواند لمس کند باشید. آن ها دوست دارند اشیاء را در دهان خود قرار دهند، بنابراین هرگز به فرزند 6 ماهه خود هیچ ماده غذایی یا اسباب بازی ای که می تواند خطر خفه کردن را در پی داشته باشد، ندهید و موارد خطرناک را در دسترس او نگذارید.

زندگی شما به عنوان یک پدر یا مادر: برخورد با رقابت خواهر و برادر

اگر فرزندان بزرگتری دارید، به خصوص اگر سن کمتر از 2 سال سن داشته باشند، ممکن است متوجه جرقه زدن رقابت خواهر و برادر شوید. همانطور که عضو جدید خانواده شما بزرگتر می‌شود و درخواست توجه بیشتری می‌کند، فرزند بزرگ‌تر شما ممکن است کم ‌کم در مورد نبودن در کانون توجه احساس ناراحتی کند. با درگیر کردن او در فعالیت های مرتبط با عضو جدید خانواده، مثلا با خواندن یک داستان یا یک آهنگ می توانید به آرام شدن احساسات فرزند بزرگتر کمک کنید. این کار می تواند برای همه شما سرگرم کننده باشد و باعث خواهد شد که خواهر و برادرهای بزرگتر بیشتر درگیر زندگی با کوچولوی تازه وارد شوند.

چک لیست مراقبت از نوزاد شش ماهه

• خانه را برای فرزندتان ایمن و بی خطر کنید.

• برنامه ریزی کنید و برای چک آپ نوزاد 6 ماهه ی خود اقدام کنید.

• هر ماه که بگذرد خبرهای هیجان انگیزتری را برای فرزند کوچک شما به ارمغان می آورد. فکر کنید که با شروع 7 ماهگی چه چیزهایی می تواند در انتظار شما باشد.

مطالعه بیشتر:

1- تغییرات نوزاد در شش تا نه ماهگی

2- 5 نظریه جدید در شیوه مراقبت از نوزاد

3- قابل توجه والدین؛ فواید گفت و گو با نوزاد!

4- 10 نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از نوزاد نارس

?پرسش و پاسخ های مراقبت از نوزاد شش ماهه

چه اسباب بازی هایی برای یک شیرخوار 6 ماهه مناسب هستند؟

اسباب بازی هایی که رشد فرزند شما را تحریک می کنند، مانند جغجغه، یک آینه مخصوص و یا جورچین حلقه ای، برای یک شیرخوار 6 ماهه مناسب هستند.

شیرخواران چگونه یاد می گیرند که بنشینند؟

در ابتدا، ممکن است فرزندتان برای نشستن به کمک کوچکی از سمت شما احتیاج داشته باشد یا ممکن است برای ماندن در حالت نشسته، به حمایت شما نیاز داشته باشد. رفته رفته او یاد خواهد گرفت که از بازوهایش برای نگه داشتن خود استفاده کند و نهایتا، وقتی او به اندازه کافی قوی بشود، می تواند به تنهایی بنشیند.

چرا فرزند شیرخوار من شب ها بیدار می شود؟

گاهی اوقات فرزند شما در طول شب به دلیل گرسنگی یا خیس بودن پوشکش از خواب بیدار می شود. اگر او گرسنه نیست و نیازی به تعویض ندارد، پس بگذارید دوباره بخوابد.

چگونه مانع از حسادت فرزند بزرگتر به نوزاد تازه متولد شده شویم؟

با درگیر کردن فرزند بزرگتر در فعالیت های مرتبط با عضو جدید خانواده، مثلا با خواندن یک داستان یا یک آهنگ می توانید به آرام شدن احساسات فرزند بزرگتر کمک کنید. این کار می تواند برای همه شما سرگرم کننده باشد و باعث خواهد شد که خواهر و برادرهای بزرگتر بیشتر درگیر زندگی با کوچولوی تازه وارد شوند.

منبع: pampers