The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تشخیص سقط جنین با سونوگرافی آیا امکان پذیر است؟

اگر نگران این هستید که مبادا سقط کرده باشید، احتمالاً می خواهید بدانید آیا راهی برای تشخیص وجود دارد یا خیر. شاید بپرسید آیا می توان به کمک سونوگرافی به وقوع سقط پی برد و اینکه این روش چه محدودیت هایی دارد؟

تشخیص سقط جنین با سونوگرافی

در سونوگرافی اوایل بارداری یعنی در سه ماهه اول، تشخیص بارداری اولیه از سقط فراموش شده برای متخصصین دشوار است.

سقط فراموش شده به معنی پایان بارداری است که در آن جنین یا اصلا تشکیل نشده یا رشد متوقف گردیده است اما هنوز علائم واضحی از سقط مانند خونریزی واژینال یا لکه بینی، خارج شدن بافت از واژن و یا درد و گرفتگی در ناحیه شکم ، کمر یا لگن به چشم نمی خورد.

برای جلوگیری از تشخیص غلط، پزشکان با استفاده از دستورالعمل های خاص مشخص می کنند که چه زمانی نتایج سونوگرافی می تواند نشانه سقط باشد. به عنوان مثال، در یک گزارش تخصصی، محققان اظهار داشته اند که اگر در سونوگرافی ترانس واژن موارد زیر را مشخص شود، سقط جنین تقریباً قطعی است:

• کیسه بارداری بزرگتر از 8 میلی متر و فاقد کیسه زرده باشد.

• کیسه بارداری بزرگتر از 16 میلی متر و فاقد جنین باشد.

• جنین بزرگتر از 5 میلی متر و فاقد ضربان قلب باشد.

علاوه بر این، چنانچه سونوگرافی اول ضربان قلب جنین را نشان دهد اما در سونوگرافی بعدی ضربان مشاهده نشود، علامت سقط جنین است. کاهش سطح هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی، هورمونی که در دوران بارداری ترشح می شود، در کنار سونوگرافی که در آن کیسه بارداری خالی است یا جنین ضربان قلب ندارد، می تواند به تشخیص سقط منجر گردد.

چرا دستورالعمل های تشخیص سقط جنین با سونوگرافی متفاوت هستند؟

توجه به این نکته ضروری است که رویکردهای پزشکی در تشخیص تفکیکی بین اوایل بارداری و سقط جنین فراموش شده در کشورهای مختلف و انجمن های پزشکی متفاوت است و البته با تکمیل تحقیقات علمی در این زمینه، احتمال تغییر دستورالعمل ها نیز وجود دارد.

از آنجا که بیشتر سقط ها در خلال سه ماهه اول بارداری رخ می دهد و نیز به دلیل بروز شرایط مختلف که تمایز بین بارداری و سقط را دشوار می سازد، این دستورالعمل ها از اهمیت برخوردار هستند.

به عبارت دیگر، در ماه های اول بارداری شرایط مختلفی ممکن است رخ دهد که به موجب آن وضعیت سقط به اشتباه تشخیص داده می شود، مانند برآورد نادرست تاریخ زایمان یا مرگ و میر یکی از دوقلوها که اصطلاحاً به آن قل فنا شده می گویند.

اگر تشخیص سقط جنین با سونوگرافی، غیرقطعی باشد چه باید کرد؟

در پیروی از دستورالعمل های سونوگرافی برای تشخیص سقط، بارها پیش می آید که سونوگرافیست به طور قطعی نمی تواند بگوید که آیا اوایل بارداری است یا سقط جنین فراموش شده رخ داده است. به منظور جلوگیری از احتمال تشخیص نادرست، پزشک تکرار سونوگرافی را برای یک هفته بعد توصیه می کند.در یک بارداری طبیعی، کیسه بارداری و جنین، اگر دیده شود، باید در عرض یک هفته به طور قابل توجهی رشد کند، در حالی که سقط جنین از دست رفته هیچ رشدی ندارد یا رشد آن بسیار کم است.

در این هفته، اگر به جای بارداری زودرس سقط جنین فراموش شده داشته باشید، ممکن است علائم سقط جنین به تدریج بروز کند. بنابراین خوب است که با علائم و نشانه های سقط آشنا شوید.

برآورد خطر سقط جنین

برآورد خطر از دست دادن بارداری تاحد زیادی بستگی به سن مادر دارد. طبق نظر متخصصان، خطر سقط جنین با افزایش سن مادر به طور قابل توجهی تغییر می کند.

سن مادر متوسط خطر سقط

20-30 سال 9 درصد تا 17 درصد

35 سال 20 درصد

40 سال 40 درصد

45 سال 80 درصد

اگر سقط جنین را تجربه کنید

تجربه سقط جنین فراموش شده می تواند از نظر جسمی و عاطفی بسیار آسیب زا باشد، منابعی در دسترس است که به والدین کمک می کند تا این دوره دشوار را پشت سر بگذارند.

می توانید در خصوص گروه های پشتیبان به صورت حضوری و آنلاین، از پزشک خود مشورت بگیرید.

منابع سقط جنین

اگر تازه در مورد سقط فراموش شده و موارد دیگر مانند بارداری پوچ، بارداری شیمیایی، بارداری مولار مطالبی شنیده اید و اطلاعات درستی در این باره ندارید می توانید از پزشک متخصص زنان و زایمان بخواهید تا به شما توضیح دهد. پرسش در مورد احتمال سقط جنین یا کنار آمدن با آن، وقتی با واژگان پزشکی آشنا نیستید، درست به اندازه گوش کردن به زبان خارجی دشوار و ترسناک تر است. به یاد داشته باشید که هرقدر هم علائم سقط در مادر وجود داشته باشد، تشخیص سقط جنین با سونوگرافی مطمئن ترین راه برای اطمینان از زنده بودن یا نبودن جنین است.

مطالعه بیشتر:

آیا سونوگرافی واژینال در بارداری خطرناک است؟

بارداری پوچ در هفته چندم تشخیص داده می شود؟

رابطه ضربان قلب جنین در سونوگرافی و سقط جنین

علائم سقط جنین و رنگ خون سقط جنین چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های تشخیص سقط جنین با سونوگرافی

دیده شدن چه مواردی در سونوگرافی می تواند نشان دهنده سقط جنین باشد؟

محققان اظهار داشته اند که اگر در سونوگرافی ترانس واژن موارد زیر را مشخص شود، سقط جنین تقریباً قطعی است: کیسه بارداری بزرگتر از 8 میلی متر و فاقد کیسه زرده باشد. کیسه بارداری بزرگتر از 16 میلی متر و فاقد جنین باشد. جنین بزرگتر از 5 میلی متر و فاقد ضربان قلب باشد.

سقط فراموش شده چیست؟

سقط فراموش شده به معنی پایان بارداری است که در آن جنین یا اصلا تشکیل نشده یا رشد متوقف گردیده است اما هنوز علائم واضحی از سقط مانند خونریزی واژینال یا لکه بینی، خارج شدن بافت از واژن و یا درد و گرفتگی در ناحیه شکم ، کمر یا لگن به چشم نمی خورد.

آیا دیده نشدن ضربان قلب جنین نشان دهنده سقط است؟

چنانچه سونوگرافی اول ضربان قلب جنین را نشان دهد اما در سونوگرافی بعدی ضربان مشاهده نشود، علامت سقط جنین است. کاهش سطح هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی، هورمونی که در دوران بارداری ترشح می شود، در کنار سونوگرافی که در آن کیسه بارداری خالی است یا جنین ضربان قلب ندارد، می تواند به تشخیص سقط منجر گردد.

اگر تشخیص سقط جنین با سونوگرافی، غیر قطعی باشد چه باید کرد؟

در پیروی از دستورالعمل های سونوگرافی برای تشخیص سقط، بارها پیش می آید که سونوگرافیست به طور قطعی نمی تواند بگوید که آیا اوایل بارداری است یا سقط جنین فراموش شده رخ داده است. به منظور جلوگیری از احتمال تشخیص نادرست، پزشک تکرار سونوگرافی را برای یک هفته بعد توصیه می کند. در یک بارداری طبیعی، کیسه بارداری و جنین، اگر دیده شود، باید در عرض یک هفته به طور قابل توجهی رشد کند، در حالی که سقط جنین از دست رفته هیچ رشدی ندارد یا رشد آن بسیار کم است.

منبع: verywellfamily