The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اقدام به بارداری در ماه رمضان درست است یا خیر؟

اگر برای اقدام به بارداری برنامه ریزی کرده و یا در حال تلاش برای باردار شدن باشید و در عین حال، جزو آن دسته از خانم هایی باشید که روزه می گیرند. بدیهی است که با فرا رسیدن ماه رمضان، این سوال برایتان پیش بیاید که آیا اقدام به بارداری در ماه رمضان درست است؟ شاید هم این سوال برایتان ایجاد شود که آیا روزه گرفتن، بر روی شانس بارداری شما و جنینی که قرار است تشکیل شود، تاثیر می گذارد یا خیر؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، از خواندن ادامه متن غافل نشوید.

اقدام به بارداری در ماه رمضان، مجازه؟

برای پاسخ دادن به این سوال مهم که با نزدیک شدن به ماه رمضان بارها و بارها تکرار میشه، ضروری است دو جنبه علمی و دینی را در کنار هم در نظر بگیریم تا بتوانیم به نتیجه جامع و نهایی برسیم.

اقدام به بارداری در ماه رمضان، از نظر دینی

از منظر دینی، اقدام به بارداری در ماه رمضان، نه تنها هیچ مشکلی ندارد، بلکه به دلیل تاثیرات معنوی ویژه این ماه، توصیه شده نیز هست. در واقع، با جست و جو در منابع دینی می توان دریافت که اقدام به بارداری و باردار شدن در ماه رمضان و به ویژه در نیمه دوم این ماه، نسبت به بقیه ماه های سال، ارجحیت داشته و حتی باور بر این است که بچه هایی که نطفه آن ها در ماه رمضان منعقد شده است، بسیار باهوش و زیرک خواهند بود.

البته در این رابطه توجه به چند نکته مهم ضرروی است.

1. داشتن رابطه جنسی در زمانی که روزه هستید، مجاز نبوده و سبب باطل شدن روزه می شود. بنابراین اقدام به بارداری در ماه رمضان، باید در حد فاصل افطار تا سحر روز بعد باشد.

2. اگرچه برقراری رابطه جنسی و اقدام به بارداری در ماه رمضان، دارای اشکال نبوده و در مواردی مانند شب اول ماه رمضان بسیار توصیه شده و جزو اعمال مستحب هست، اما بهتر است در شب های قدر از انجام دادن آن اجتناب کرد.

اما آیا علم پزشکی نیز اقدام به بارداری در ماه رمضان را مجاز می داند؟ قبل از دادن پاسخ این سوال، بهتر است بدانیم که اصلا روزه گرفتن از نظر پزشکی، پذیرفته شده است یا خیر؟

فواید روزه گرفتن روزه داری عملی است که قدمت آن به قرن ها پیش باز می گردد و در بسیاری از فرهنگ ها و ادیان نقش اصلی را بازی می کند اما جدای از باورهای مذهبی، امروزه تحقیقات علمی نشان داده اند که روزه گرفتن به صورت اصولی، می تواند فواید بی شماری را به دنبال داشته باشد که بسیار قابل توجه و ارزشمند هستند. از جمله اثرات روزه داری بر سلامتی، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

- کاهش مقاومت به انسولین و در نتیجه کنترل قند خون،

- کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2،

- مبارزه با التهاب و کاهش قابل توجهی سطح مارکرهای التهابی،

- موثر در درمان مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)،

- کاهش شدت مشکلات ناشی از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و آرتریت روماتوئید،

- کاهش فشار خون،

- کاهش سطح تری گلیسیرید و سطح کلسترول،

- بالا بردن سلامت قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی،

- تقویت عملکرد مغز،

- افزایش تولید سلول های عصبی و جلوگیری از اختلالات ناشی از تخریب عصبی،

- کاهش احتمال بروز بیماری آلزایمر و پارکینسون،

- کمک به ترمیم سلول ها،

- افزایش سطح خونی هورمون رشد،

- کمک به کاهش وزن و چربی شکمی،

- کاهش خطر ایجاد سرطان و...

بنابراین برخلاف باور برخی از مردم، روزه گرفتن از دید پزشکی، برای افرادی که توان آن را دارند، نه تنها مشکل ساز نیست، بلکه مفید هم هست.

اقدام به بارداری در ماه رمضان، از نظر پزشکی

با در نظر گرفتن فواید ذکر شده برای روزه، اکثر متخصصان در سرتاسر جهان بر این امر توافق نظر دارند که روزه گرفتن به صورت صحیح و اصولی، با کاهش التهاب، کاهش مقاومت به انسولین، کاهش چربی شکمی و رساندن بدن به وزن مناسب، باعث می شود تا روند تخمک گذاری در زنان بهبود یافته و قدرت باروری آن ها افزایش پیدا کند. به علاوه بر اساس نتایج تحقیقات محدودی که در این زمینه انجام شده اند، به نظر نمی رسد اقدام به بارداری در ماه رمضان و تشکیل نطفه در این ماه، بر وزن جنین تاثیر منفی گذاشته و یا خطر مشکلاتی همچون زایمان زودرس را افزایش دهد.بنابراین اقدام به بارداری در ماه رمضان، از لحاظ پزشکی نیز منعی نداشته و حتی می تواند به شما کمک کند تا سریع تر به خواسته خود یعنی بچه دار شدن برسید.

اگر در حین روزه گرفتن، باردار شویم، چطور؟

از آنجا که توصیه می شود مادران در طی بارداری و به ویژه در سه ماهه اول آن روزه نگیرند، بنابراین یکی از نگرانی های عمده زنان در حین اقدام به بارداری در ماه رمضان، این است که اگر در حین این روند باردار شوند و بدون اطلاع از این امر، همچنان به روزه گرفتن ادامه دهند، آیا ممکن است خطری جنین درون رحم آن ها را تهدید کند و یا اینکه آیا ممکن است سلامت بارداری در معرض خطر قرار بگیرد؟

خوشبختانه پاسخ این است که خیر! نهایت مدت زمانی که شما باردار هستید و طول می کشد تا متوجه بارداری خود شوید، در حدود 14 روز است و به علاوه در این زمان، نطفه برای تغذیه خود به شما وابسته نیست، بلکه از جسم زرد، مواد مورد نیاز خود را دریافت می کند. بنابراین حتی اگر که در این بازه زمانی بدون اطلاع از باردار بودن خود، روزه گرفته باشید، باز هم مشکلی پیش نخواهد آمد. فقط به یاد داشته باشید که به محض آگاهی یافتن از بارداری، باید روزه داری را متوقف کرده و با در پیش گرفتن تغذیه مناسب و مصرف مایعات کافی، به نیازهای بدن خود و فرزند درون رحمتان پاسخ دهید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که اگر قصد اقدام به بارداری در ماه رمضان را داشتید، باید حتما از سلامت جسمی بدن خود اطمینان داشته باشید و از همه مهم تر، در وعده های افطار، سحری و حدفاصل آن ها مواد مغذی و به ویژه مایعاتی مثل آب را به حد کافی مصرف کنید، تا بدن دچار کمبود نشود.

مطالعه بیشتر:

چند وقت بعد از نزدیکی باردار می شویم؟

اقدام به بارداری در دوران کرونا، آیا کار درستی است؟

نحوه ی باردار شدن و مراقبت های مهم در زمان اقدام به بارداری

چقدر طول میکشه باردار بشم ومعمولا باردارشدن چقدر طول می کشد؟

?پرسش و پاسخ های اقدام به بارداری در ماه رمضان

اقدام به بارداری در ماه رمضان، از نظر دینی چگونه است؟

از منظر دینی، اقدام به بارداری در ماه رمضان، نه تنها هیچ مشکلی ندارد، بلکه به دلیل تاثیرات معنوی ویژه این ماه، توصیه شده نیز هست. در واقع، با جست و جو در منابع دینی می توان دریافت که اقدام به بارداری و باردار شدن در ماه رمضان و به ویژه و نیمه دوم این ماه، نسبت به بقیه ماه های سال، ارجحیت داشته و حتی باور بر این است که بچه هایی که نطفه آن ها در ماه رمضان منعقد شده است، بسیار باهوش و زیرک خواهند بود.

روزه گرفتن چه فوایدی دارد؟

کاهش مقاومت به انسولین و در نتیجه کنترل قند خون، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، مبارزه با التهاب و کاهش قابل توجهی سطح مارکرهای التهابی، موثر در درمان مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)، کاهش شدت مشکلات ناشی از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و آرتریت روماتوئید، کاهش فشار خون،

اگر در حین روزه گرفتن، باردار شویم، جنین آسیب نمی بیند؟

خوشبختانه پاسخ این است که خیر! نهایت مدت زمانی که شما باردار هستید و طول می کشد تا متوجه بارداری خود شوید، در حدود 14 روز است و به علاوه در این زمان، نطفه برای تغذیه خود به شما وابسته نیست، بلکه از جسم زرد، مواد مورد نیاز خود را دریافت می کند. بنابراین حتی اگر که در این بازه زمانی بدون اطلاع از باردار بودن خود، روزه گرفته باشید، باز هم مشکلی پیش نخواهد آمد

اگر در حین روزه گرفتن باردار شدیم چه کنیم؟

به محض آگاهی یافتن از بارداری، باید روزه داری را متوقف کرده و با در پیش گرفتن تغذیه مناسب و مصرف مایعات کافی، به نیازهای بدن خود و فرزند درون رحمتان پاسخ دهید.

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید