The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چقدر طول میکشه باردار بشم ومعمولا باردارشدن چقدر طول می کشد؟

برای برخی از افراد باردار شدن می تواند بیش از حد انتظار طول بکشد. اما برای برخی نیز بارداری به صورت ناخواسته با یک اشتباه در کنترل بارداری رخ می دهد. تعداد بسیار زیادی از مادرانی که ماه ها برای حامله شدن تلاش کرده اند، می پرسند که چقدر طول میکشه باردار بشم و چه عواملی در زمان باردار شدن موثر است؟ اگر می خواهید بدانید که چقدر طول میکشه باردار بشم تا پایان این متن همراه ما باشید.

آیا در هنگام تلاش برای باردار شدن باید از خود مراقبت کنیم؟

بله. مراقبت از خود هنگام باردار شدن مهم است. سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید و از مصرف الکل، سیگار کشیدن و داروهای روانگردان خودداری کنید. همچنین لازم است از سه ماه قبل از بارداری مصرف اسید فولیک یا یدو فولیک را شروع کنید.

چقدر طول میکشه باردار بشم؟

وقتی می پرسید که چقدر طول میکشه باردار بشم باید بگوییم در حقیقت زمان باردار شدن برای یک زن و شوهر می تواند بسیار متفاوت از زمان زوج دیگر باشد. در حقیقت احتمال بارداری شما به چند عامل از جمله موارد زیر بستگی دارد:

• سن پدر و مادر

• وضعیت سلامتی

• سابقه پزشکی خانوادگی و شخصی

• تعداد دفعات، نحوه و زمان نزدیکی. مطمئناً اینکه چند بار رابطه جنسی داشته باشید نقش بسیار مهمی دارد.

معمولا باردار شدن چقدر طول می کشد؟

اکثر زوجین در طی شش ماه تا یک سال بعد از اقدام قادر به بارداری هستند. اگر بعد از یک سال تلاش باردار نشدید، بهتر است با یک متخصص باروری مشورت کنید. البته این موضوع تا حد زیادی به سن بانوان بستگی دارد. اگر سن بانو زیر 30 سال است، تا یک سال زمان دارید که برای حامله شدن تلاش کنید اما اگر بالای 30 سال سن دارید، باید بعد از شش ماه تلاش برای بارداری و عدم موفقیت به متخصص ناباروری مراجعه کنید تا زمان طلایی برای داشتن تخمک های سالم را از دست ندهید.

گاهی اوقات دلیل واضحی برای ناباروری وجود دارد، مانند مشکل جسمی در تخمدان ها، رحم یا بیضه ها. در موارد دیگر ممکن است علت باردار نشدن بعد از ماه ها تلاش مشخص نباشد.

در اینجا مواردی است که باید بدانید اگر سعی در باردار شدن داشته اید و بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده اید طول می کشد باید بدانید که چه عواملی موثر هستند و چه زمانی باید به متخصص مراجعه کنید.

چقدر طول میکشه باردار بشم؟

زنان در سنین 20 سالگی بیشترین احتمال باردار شدن را دارند. این زمانی است که بیشترین تعداد تخمک سالم را دارید و معمولا تعادل هورمونی در بدن شما برقرار است. توجه داشته باشید که توان باروری با افزایش سن به طور طبیعی کاهش می یابد. هرچه سن شما بیشتر باشد، ممکن است مدت لازم برای باردار شدنتان بیشتر باشد.

زنان با تمام تخمک های که به دنیا می آورند متولد می شوند یعنی شما تخمک تازه تولید نمی کنید در نتیجه هر چه پیرتر می شوید، کیفیت تخمک ها کاهش می یابد.

طبق مطالعه انجام شده در PLoS OneTrusted Source ، در 35 سالگی، شما فقط 12 درصد احتمال بارداری دارید. در سن 40 سالگی، این عدد به 7 درصد کاهش می یابد.

آیا قدرت باروری مردان نیز با افزایش سن کاهش می یابد؟

قدرت باروری یک مرد نیز با افزایش سن کاهش می یابد. اسپرم یک مرد مسن نیز به احتمال زیاد دارای ناهنجاری های ژنتیکی است و می تواند تحت تاثیر عوامل محیطی قرار گیرد.

چقدر طول میکشه باردار بشم و ناباروری در بین زوج ها چقدر شایع است؟

براساس منابع معتبر پزشکی، از هر 8 زوج 1 نفر یا 12 درصد زنان در باردار شدن با مشکل مواجه می شوند.

چه زمانی باید در مورد ناباروری به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید؟

• اگر 35 سال یا کمتر دارید و یک سال است که برای حامله شدن تلاش می کنید.

• اگر شما بیش از 35 سال سن دارید و بیش از 6 ماه تلاش می کنید.

اگر می دانید که یک بیماری خاصی دارید که بر قدرت باروری شما تأثیر می گذارد، زودتر به پزشک مراجعه کنید و اولین ویزیت شما باید پیش از اقدام به بارداری انجام شود.

چقدر طول میکشه باردار بشم، علل ناباروری زنان چیست؟

ناباروری زنان عاملی برای حدود یک سوم زوجینی است که سعی در بارداری دارند با آن مواجه می شوند. شایعترین علت آن، مشکل در تخمک گذاری است. مشکلات تخمک گذاری می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

• نارسایی زودرس تخمدان (POI)

لوله های فالوپ مسدود شده که از ملاقات تخمک با اسپرم و انجام لقاح جلوگیری می کنند. علل احتمالی این انسداد عبارتند از:

• بیماری التهابی لگن (PID)

آندومتریوز

• جراحی برای حاملگی خارج رحمی که قبلا رخ داده است.

مشکل در رحم نیز می تواند بارداری را دشوار کند. این مشکل ممکن است یک فیبروم بزرگ، کم بودن ضخامت اندومتر و ناهنجاری های ساختاری باشد.

دلایل ناباروری مردان چیست؟

ناباروری مردان عاملی برای حدود 8 درصد زوج هایی است که سعی در باردار شدن دارند. دلایل ناباروری مردان عبارتند از:

• بزرگ شدن رگهای بیضه، به نام واریکوسل

• اسپرم غیرطبیعی

• آسیب به بیضه ها که باعث کاهش تولید اسپرم می شود

• نوشیدن زیاد الکل، سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر

• شیمی درمانی یا پرتودرمانی برای درمان سرطان

• مشکلات غدد تولید کننده هورمون های مورد نیاز برای تولید اسپرم

• به ندرت اختلالات ژنتیکی مانند سندرم کلاینفلتر

ناباروری بدون دلیل چیست؟

در حدود 5 تا 10 درصد زوجین علت ناباروری قابل توضیح نیست. ممکن است به دلیل مشکلات کیفیت تخمک یا اسپرم یا مشکلات جسمی باشد، اما پزشک نتوانسته است دلیل واضحی را برای آن تشخیص دهد.

ندانستن علت ناباروری می تواند برای زوجین ناامید کننده باشد. با این حال لقاح آزمایشگاهی (IVF) و سایر روش های باروری هنوز هم می توانند به شما در بچه دار شدن کمک کنند.

اگر می خواهید در مورد ناباروری بدون دلیل بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید. 

درمان های ناباروری

متخصصان ناباروری درمان های مختلفی را برای حل مشکل زوجین ارائه می دهند و گاهی اوقات برای رسیدن به نتیجه بهتر بیش از یک درمان با هم ترکیب می شوند. اینکه پزشکتان چه روشی را برای حل مشکل شما پیشنهاد می کند به عواملی مانند سن، سلامتی و علت مشکل باروری شما بستگی دارد.

دارو

چند دارو به طور معمول برای تحریک تخمدان های زن جهت آزاد کردن تخمک استفاده می شود:

• کلومیفن سیترات (Clomid)

• هورمون محرک فولیکول (Follistim ، Gonal-F)

• لتروزول (فمارا)

• گنادوتروپین یائسگی انسان (یائسگی ، پرگونال ، ریپرونکس)

• متفورمین (گلوکوفاژ)

• بروموکریپتین (پارلودل)

نکته ای که باید در مورد این داروها بدانید این است که این داروها می توانند خطر تولد دوقلو یا چندقلو را برای شما افزایش دهند. برخی داروها می توانند با افزایش تعداد اسپرم به مردان نابارور کمک کنند.

عمل جراحی

جراحی روش درمانی دیگری برای حل مشکل ناباروری در زنان و مردان است. در مردان روش های جراحی می توانند انسداد اسپرم را از بین ببرند، واریکوسل را برطرف کنند و ...

کمک گرفتن از روش های جراحی در زنان می توان برای رفع مشکلات تخمدان ها یا رحم موثر باشند.

تلقیح داخل رحمی (IUI)

آی یو آی یکی از روش های کمک باروری است. در این روش نمونه اسپرم مرد گرفته شده و سپس دقیقاً در زمان تخمک گذاری زن از طریق کاتتر به داخل رحم تزریق می شود. در برخی درمان ها زن ممکن است از قبل برای کمک به تخمک گذاری دارو دریافت کند.

فن آوری کمک باروری (ART)

فناوری کمک باروری (ART) اسپرم و تخمک ها را در خارج از بدن ترکیب می کند و سپس جنین ها را در رحم قرار می دهد. نوع اصلی ART لقاح آزمایشگاهی (IVF) است.

قبل از انجام IVF ، ابتدا داروها تحریک کننده تخمک گذاری برای زنان تجویز می شود، پس از بلوغ آن تخمک ها با استفاده از یک روش جراحی ساده برداشته می شوند. تخمک ها با اسپرم همسرش بارور می شوند. تخمک های بارور شده که به جنین معروف هستند، برای چند روز در آزمایشگاه رشد می کنند. سپس یک یا دو جنین با کیفیت خوب به رحم مادر منتقل می شوند.

سایر درمان های کمک باروری عبارتند از:

• تزریق اسپرم داخل سیتوپلاسمی (ICSI). یک اسپرم سالم به تخمک تزریق می شود.

• استفاده از تخمک یا اسپرم اهدایی. اگر مشکلی در تخمک ها یا اسپرم وجود دارد می توانید یکی از اهداکنندگان سلول سالم را دریافت کنید.

• رحم اجاره ای. اگر تخمک سالم دارید اما به هر دلیلی رحم شما نمی تواند آن را نگه دارد، بهترین کار استفاده از رحم اجاره ای است.

باردار شدن همیشه آنچنان که انتظار داشتید زود رخ نمی دهد. گاهی اوقات طول می کشد تا حامله شوید، به خصوص اگر سن یا مسائل جسمی خاصی داشته باشید. حال که می دانید چقدر طول میکشه باردار بشم و چه عواملی تاثیر دارد، اگر مدتی است که بدون موفقیت تلاش کرده اید، برای کمک به یک متخصص ناباروری مراجعه کنید.

 

?پرسش و پاسخ های چقدر طول میکشه باردار بشم؟

چقدر طول میکشه باردار بشم؟

وقتی می پرسید که چقدر طول میکشه باردار بشم باید بگوییم درحقیقت زمان باردار شدن برای یک زن و شوهر می تواند بسیار متفاوت از زمان زوج دیگر باشد. درحقیقت احتمال بارداری شما به چند عامل از جمله موارد زیر بستگی دارد: سن پدر و مادر، وضعیت سلامتی، سابقه پزشکی خانوادگی و شخصی

معمولا باردار شدن چقدر طول می کشد؟

اکثر زوجین در طی شش ماه تا یک سال بعد از اقدام قادر به بارداری هستند. اگر بعد از یک سال تلاش باردار نشدید، بهتر است با یک متخصص باروری مشورت کنید. البته این موضوع تا حد زیادی به سن بانوان بستگی دارد. اگر سن بانو زیر 30 سال است، تا یک سال زمان دارید که برای حامله شدن تلاش کنید اما اگر بالای 30 سال سن دارید، باید بعد از شش ماه تلاش برای بارداری و عدم موفقیت به متخصص ناباروری مراجعه کنید تا زمان طلایی برای داشتن تخمک های سالم را از دست ندهید.

آیا قدرت باروری مردان نیز با افزایش سن کاهش می یابد؟

قدرت باروری یک مرد نیز با افزایش سن کاهش می یابد. اسپرم یک مرد مسن نیز به احتمال زیاد دارای ناهنجاری های ژنتیکی است و می تواند تحت تاثیر عوامل محیطی قرار گیرد.

ناباروری بدون دلیل چیست؟

در حدود 5 تا 10 درصد زوجین علت ناباروری قابل توضیح نیست. ممکن است به دلیل مشکلات کیفیت تخمک یا اسپرم یا مشکلات جسمی باشد، اما پزشک نتوانسته است دلیل واضحی را برای آن تشخیص دهد. ندانستن علت ناباروری می تواند برای زوجین ناامید کننده باشد. با این حال لقاح آزمایشگاهی (IVF) و سایر روش های باروری هنوز هم می توانند به شما در بچه دار شدن کمک کنند.

منبع: healthline

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید