The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیردهی در کرونا و آیا بیماری کرونا از طریق شیر منتقل می شود؟

به خوبی از خود و دیگران در مقابل بیماری کووید ۱۹ محافظت می کنید. تمام دستورالعمل ها از جمله فاصله اجتماعی و شستن دست ها را رعایت می کنید. اما درباره شیردهی در کرونا چه باید بکنید؟ خوشبختانه محافظت از فرزندان مشابه محافظت از خودتان است، حتی اگر یک شیرخوار باشد. یادتان باشد دانشمندان هنوز در حال یادگیری درباره این بیماری هستند و تحقیقات پزشکی ادامه دارد. اما از آنچه کارشناسان تاکنون می دانند می توان دریافت که شیردهی در کرونا بی خطر است. اما این وضعیت نیازمند احتیاط های ویژه است، خصوصا اگر نشانه های بیماری کووید در شما دیده می شود.

آیا بیماری کرونا از طریق شیر منتقل می شود؟

اخبار خوب: محققان تاکنون ویروس کرونا را در شیر مادر مشاهده نکرده اند، هر چند که تحقیقات ناکافی است.

دو مورد تحقیقاتی، بله تنها دو مورد، که برای حصول نتیجه کافی نیست. از چین گزارش داده اند که ویروس کرونا در شیر مادرانی که اواخر سه ماهه سوم به بیماری کووید مبتلا بوده اند دیده نشده است.

هر دو این بانوان نوزادان سالمی بدنیا آورده اند که حامل بیماری کووید نبوده اند. مادران از تماس پوستی با نوزادان خودداری و خود را تا زمان بهبودی قرنطینه کردند.

بعلاوه با این که هنوز در حال یادگیری درباره سارس-کوو-۲ هستیم اما دانشمندان چیزهای زیادی از ویروس بسیار مشابه آن یعنی سارس-کوو می دانند. در آن مورد هم ویروس در شیر مادر یافت نشده است. اما به تحقیقات پزشکی بیشتری نیاز است. اگر درباره شیردهی اطمینان خاطر ندارید با پزشک خود تماس بگیرید.

دستورالعمل ها برای شیردهی در کرونا چیست؟

اگر می توانید به نوزاد خود شیر بدهید مهم است که به این کار ادامه بدهید. اما در دوران پاندمی باید دستورالعمل های ویژه ای در مورد شیردهی در کرونا را رعایت کنید. محققان می دانند که بیماری کووید ۱۹ از طریق قطرات ریز معلق در هوا ناشی از سرفه، عطسه یا حرف زدن افراد ناقل منتقل می شود. در واقع، این ویروس پیش از آنکه نشانه ای بروز دهد وارد بینی می شود. متاسفانه پیش از بروز نشانه ها ممکن است بیماری را انتقال دهید و شاید هم اصلا هرگز نشانه ای بروز ندهید.

قبلا گفتیم ویروس از طریق شیر انتقال نمی یابد، اما هنوز ممکن است از طریق قطرات ریز بیرون آمده از دهان و بینی یا با لمس نوزاد پس از تماس با صورت تان یا این قطرات ویروس را انتقال دهید.

بنابراین اگر به بیماری کووید مبتلا هستید یا فکر می کنید ممکن است در معرض آن قرار گرفته باشید مهم است دستورالعمل های زیر را رعایت کنید:

برای شیردهی در کرونا، دستان خود را بشویید قبل از لمس نوزاد دستان خود را خوب بشویید. ضروری است قبل و بعد از برداشتن نوزاد یا گرفتن شیشه شیر یا وسایل دیگر او دستان خود را بشویید.

ماسک بزنید

شاید دیگر به زدن ماسک هنگام بیرون رفتن از منزل عادت کرده باشید، اما در خانه چطور؟ اگر مشغول شیردهی در کرونا هستید، باید در خانه هم ماسک بزنید. اگر هر کدام از نشانه های بیماری را دارید یا حتی به آن مشکوک هستید، هنگام شیردهی ماسک بزنید. حتی اگر نشانه ای هم ندارید از ماسک استفاده کنید. همچنین هنگام بغل کردن، عوض کردن پوشک یا حرف زدن با نوزاد ماسک بزنید. ممکن است شما را اذیت کند یا باعث ناراحتی کودک شود اما می تواند از انتقال بیماری جلوگیری کند.

سطوح را ضدعفونی کنید

هر چیزی را که لمس کرده اید با محلول الکلی ضدعفونی کنید. از جمله روی کابینت، میز تعویض پوشک، بطری ها و لباس. همچنین سطوحی را که لمس نکرده اید اما ممکن است روی آن ها قطرات ریز نشسته باشد ضدعفونی کنید. هر چیزی را که ممکن است با نوزاد شما در تماس باشد تمیز و ضدعفونی کنید. این ویروس می تواند روی بعضی سطوح ۴۸ تا ۷۲ ساعت باقی بماند.

شیر بدوشید

می تواند شیر خود را بدوشید و از همسر یا اعضای خانواده بخواهید آن را به نوزاد بدهد. نگران نباشید این موقت است. دستان خود را بشویید و جاهایی را که در تماس با شیردوش قرار می گیرد تمیز کنید.

اطمینان یابید که بطری استریل باشد. می توانید آن را در فواصل شیردهی در آب جوش قرار دهید. شیردوش را با آب جوش یا آب و صابون بشویید. شیرخشک در دسترس داشته باشید اگر فکر می کنید بیمار هستید یا نشانه های کووید ۱۹ دارید مجبور نیستید شیر بدهید. شیرخشک و بطری استریل در دسترس باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید.

آیا شیرمادر برای شیرخوار ایمنی ایجاد می کند؟

شیر مادر مواد مغذی بسیاری به شیرخوار می رساند و از او در برابر انواع بیماری ها محافظت بعمل می آورد. شیر مادر نه تنها گرسنگی او را برطرف می سازد بلکه به او در برابر برخی باکتری ها و ویروس ها ایمنی خودکار، اما موقت می بخشد. پس از دوران شیردهی به آن ها واکسن زده می شود تا از آن ها در مقابل بیماری های واگیردار محافظت شود.

تحقیقات پزشکی در سال ۲۰۰۴ درباره نوع دیگری از ویروس کرونا دریافت که در شیرمادر آنتی بادی وجود دارد. آنتی بادی مانند سربازان ریزی هستند که به دنبال نوع خاصی از میکروب می گردند و پیش از تولید مشکل آن ها را از بین می برند. وقتی بیمار می شوید یا واکسن می زنید بدن شما آنتی بادی تولید می کند.

دانشمندان هنوز نمی دانند بدن در مقابل ویروس سارس-کوو-۲ هم آنتی بادی تولید می کند و از طریق شیر انتقال می یابد یا خیر. اگر این طور باشد به این معنی است که اگر شما به بیماری کووید مبتلا شده باشید، می توانید با شیردهی از فرزند خود در مقابل آن محافظت کنید.

خطرات شیردهی در کرونا

با پزشک صحبت کنید. ممکن است به شما بگوید اگر داروهای خاصی برای بیماری کووید یا بیماری واگیردار دیگر مصرف می کنید، از شیردهی خودداری کنید. بنابراین با این که در حال حاضر درمان خاصی برای کووید ۱۹ وجود ندارد، اما این شرایط در حال تغییر است. تمام داروهایی که برای درمان احتمالی تجویز می شود دستورالعملی برای شیردهی ندارد.

بعلاوه، برخی داروها ممکن است شیردهی را برای شما سخت کند چون تولید شیر را کاهش می دهد. حتما در این مورد با پزشک مشورت کنید. اگر نشانه های شدید کووید ۱۹ دارید سعی نکنید به نوزاد خود شیر بدهید. برای بهبودی خود به انرژی نیاز دارید.

چه چیزی درمورد شیردهی در کرونا نمی دانیم

متاسفانه هنوز چیزهای زیادی نمی دانیم. بیشتر سازمان های بین المللی سلامت می گویند شیردهی در دوران پاندمی بی خطر است. اما تحقیقات پزشکی زیادی در سراسر جهان برای پاسخ به سوالات درباره سارس-کوو-۲ در جریان است، از جمله شیردهی و نوزادان. این سوالات شامل موارد زیر است:

- آیا ویروس کرونا از طریق شیر منتقل می شود؟ اگر مادر در بدن خود مقدار زیادی ویروس داشته باشد چه؟

- آیا آنتی بادی انتقال یافته از شیر مادر به حفاظت در مقابل ویروس کرونا کمک می کند؟

- آیا ممکن است مادران باردار بیماری را پیش از زایمان به جنین منتقل کنند؟

بدون فدا کردن نزدیکی، چه احتیاط هایی می توانیم در نظر بگیریم؟

می توانیم خودمان، خانواده و هر کس دیگری را قرنطینه کنیم اما بعضی چیزها بسیار متفاوت است. از جمله شیردادن به دلبندتان. نگران نباشید. موقت است. فعلا شیردهی (یا شیرخشک) این مناسک را دارد.

متوجه می شوید شیرخوار بیدار شده و می دانید بزودی از گرسنگی گریه می کند، اما چند دقیقه صبر کنید و دستان خود را با آب گرم و صابون خوب بشویید.

با احتیاط بدون لمس قسمت جلویی ماسک آن را روی صورت بگذارید. این ویروس به سرعت از طریق قطرات ریز دهان و بینی منتقل می شود. برای باز کردن در اتاق شیرخوار و خاموش کردن مانیتور از دستکش استفاده کنید. ویروس کرونا می تواند روی سطوح پلاستیکی، فلزی و کاغذی باقی بماند. دستکش را بدون لمس قسمت بیرونی درآورید. وقتی او را بلند می کنید با چشمانتان لبخند بزنید، به آرامی نام او را صدا بزنید. شیرخوار متوجه ماسک نمی شود، دیگر به آن عادت کرده و بعلاوه گرسنه است.

از لمس صورت خود و صورت شیرخوار خودداری کنید و در عوض پشت او را نوازش کنید.

وقتی شیر می خورد توجه خود را معطوف به او کنید. لمس تلفن، لپ تاپ یا هر چیز دیگر خطر آلوده شدن دستان تمیز شما و کودک را دارد. بله می دانیم. چه در دوران کرونا چه در دوران عادی آرامش و خواب آرام بسیار خوب و ضروری است. اما نکته این است که حین رعایت احتیاط ها نزدیکی با فرزند دلبند خود را نیز از یاد نبرید.

نتیجه

بیشتر کارشناسان سلامت می گویند شیردهی در دوران کرونا بی خطر است. به گفته برخی سازمان های بهداشتی، مادرانی که نشانه های بیماری کووید دارند نیز می توانند به فرزند خود شیر بدهند. اما هنوز چیزهای زیادی است که باید در این باره یاد بگیریم.

تحقیقات بسیار بیشتری لازم است و برخی توصیه ها متناقض است. به عنوان مثال، پزشکان چینی که مشغول مداوای بانوان مبتلایی هستند که به تازگی بچه دار شده اند، آن ها را از شیردهی منع می کنند.

اگر به کووید ۱۹ مبتلا هستید، اگر با فرد مبتلا در تماس بوده اید یا نشانه دارید،قبل از متوقف کردن شیردهی در کرونا با پزشک خود مشورت کنید. می توانید تا وقتی که احساس کنید برای فرزندتان خطری ندارد، به او شیر ندهید یا شیر خود را بدوشید.

مطالعه بیشتر:

چگونه ویروس کرونا رادر محیط از بین ببریم؟

واکسن کرونا در بارداری و شیردهی آیا بی خطر است؟

ویروس کرونا در نوزادان، شیردهی در مبتلایان به کرونا

تاثیر ویروس کرونا بر جنین،این ویروس چه تاثیری بر جنین دارد؟

?پرسش و پاسخ های شیردهی در کرونا

آیا در دوران کرونا، هنگام شیر دادن به نوزاد باید ماسک بزنیم؟

اگر مشغول شیردهی در کرونا هستید، باید در خانه هم ماسک بزنید. اگر هر کدام از نشانه های بیماری را دارید یا حتی به آن مشکوک هستید، هنگام شیردهی ماسک بزنید. حتی اگر نشانه ای هم ندارید از ماسک استفاده کنید.

اگر مشکوک به کرونا بودیم چطور شیر بدهیم؟

می تواند شیر خود را بدوشید و از همسر یا اعضای خانواده بخواهید آن را به نوزاد بدهد. نگران نباشید این موقت است. دستان خود را بشویید و جاهایی را که در تماس با شیردوش قرار می گیرد تمیز کنید.

درصورت مصرف داروهای کرونا می توانیم شیر بدهیم؟

با پزشک صحبت کنید. ممکن است به شما بگوید اگر داروهای خاصی برای بیماری کووید یا بیماری واگیردار دیگر مصرف می کنید، از شیردهی خودداری کنید. بنابراین با این که در حال حاضر درمان خاصی برای کووید-۱۹ وجود ندارد، اما این شرایط در حال تغییر است. تمام داروهایی که برای درمان احتمالی تجویز می شود دستورالعملی برای شیردهی ندارد.

آیا کرونا از طریق شیر مادر منتقل می شود؟

قبلا گفتیم ویروس از طریق شیر انتقال نمی یابد، اما هنوز ممکن است از طریق قطرات ریز بیرون آمده از دهان و بینی یا با لمس نوزاد پس از تماس با صورت تان یا این قطرات ویروس را انتقال دهید.

منبع: healthline