The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت خونریزی شدید در قاعدگی و منظور از خونریزی شدید در قاعدگی چیست؟

برای بسیاری از بانوان، خونریزی شدید و گرفتگی عضلات در حین دوره های قاعدگی می تواند یک تجربه رایج و مشترک باشد. اما با این وجود، خونریزی های بسیار شدید قاعدگی که مانع از انجام کارهای روزمره می شوند، به هیچ عنوان طبیعی نیستند. جریان خونریزی و چرخه قاعدگی در هر بانو با دیگری متفاوت است. به همین دلیل ممکن است تشخیص این که قاعدگی شما طبیعی، سبک یا سنگین است، سخت باشد، مگر اینکه با پزشک خود در این رابطه صحبت کنید.

مقدار طبیعی خونریزی در دوران قاعدگی چقدر است؟

بانوان در یک دوره قاعدگی، به طور متوسط در حدود 30 تا 40 میلی لیتر (میلی لیتر) خون از دست می دهند. در حالی که بانوان با خونریزی شدید، ممکن است تا 80 میلی لیتر خون نیز در هر دوره قاعدگی از دست بدهند.

منظور از خونریزی شدید در قاعدگی چیست؟

بانوانی که خونریزی شدید قاعدگی را تجربه می کنند، ممکن است درگیر شرایطی باشند که با عنوان منوراژی شناخته می شود. این وضعیت باعث می شود شدت خونریزی قاعدگی شما به قدری سنگین شود که ناچار شوید تامپون یا پد خود را هر ساعت عوض کنید. همچنین ممکن است مجبور شوید تا بیش از شش یا هفت تامپون در روز استفاده کنید.

آیا خونریزی شدید در قاعدگی خطرناک است؟

خونریزی شدید در قاعدگی می تواند باعث کم خونی و گرفتگی شدید عضلات شود. همچنین ممکن است در طول قاعدگی لخته های خونی بزرگتر از یک چهارم دفع شود.

از آنجا که اندازه گیری کل میزان خونریزی از دست رفته غیرعملی است، بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا قاعدگی شما به طور غیرمعمول سنگین است یا خیر، مشورت با پزشک است. در طی ویزیت، موارد زیر بررسی می شوند:

• علائم شما،

• شرایطی که ممکن است باعث خونریزی بیشتر شود،

• برای درمان چه می توان کرد،

چه چیزی باعث خونریزی شدید در قاعدگی می شود؟

شرایط یا مشکلات متعددی وجود دارند که می توانند باعث خوندیزی های شدید پریودی شوند. این دوره های سنگین ممکن است در بیشتر مواقع رخ دهند و یا اینکه ممکن است با فاصله و گه گاه آن ها را تجربه کنید. دوره قاعدگی با خونریزی بسیار شدید که ناگهانی و برای یک ماه رخ می دهد

حاملگی خارج رحمی

علائم و نشانه های حاملگی خارج از رحم ممکن است با یک دوره قاعدگی سنگین اشتباه گرفته شود. این نوع از حاملگی در خارج از رحم شما شکل گرفته و پایدار نیست. حاملگی خارج رحمی می تواند مشکلات بهداشتی شدیدی از جمله خونریزی سنگین و گرفتگی های شدید و دردناک عضلانی را ایجاد کند. اگر بارداری خارج از رحم درمان نشود، می تواند زندگی مادر را تهدید می کند.

سقط جنین

در حین سقط و حاملگی، خونریزی شدید شایع است و ممکن است با یک دوره قاعدگی بسیار سنگین اشتباه گرفته شود.

دستگاه داخل رحمی غیر هورمونی (IUD)

خونریزی شدید قاعدگی یک عارضه جانبی شایع آی یو دی (IUD) غیر هورمونی است. البته پس از چند ماه استفاده از آی یو دی، ممکن است متوجه شوید که از شدت خونریزی کاسته می شود.

داروها

مصرف داروهای رقیق کننده خون می تواند منجر به مشکلات جریان خون و جریان قاعدگی شدیدتر شود. دوره قاعدگی که خونریزی آن در روز اول بسیار سنگین است.

اگرچه بسیاری از بانوان در اولین روز پریود خونریزی شدیدتر و در روزهای آخر خونریزی سبک تری را تجربه می کنند، اما خونریزی سنگینی که ممکن است مانع فعالیت های عادی شما شود غیرمعمول است.

تغییرات ناشی از روش های جلوگیری از بارداری

اگر اخیراً استفاده از روش های جلوگیری از بارداری هورمونی را متوقف کرده باشید، ممکن است در روزهای اول میزان خونریزی قاعدگی شما بسیار سنگین شود، زیرا چرخه شما در حال سازگار شدن با تغییرات هورمونی است.

تغییر داروها

مانند قرص های جلوگیری از بارداری، داروهایی که مصرف می کنید ممکن است در چرخه ماهیانه شما اختلال ایجاد کرده و منجر به خونریزی شدید در اولین روز قاعدگی شما شوند.

دوره قاعدگی سنگین و دردناک که مکررا اتفاق می افتد

اگر تمام دوره های قاعدگی شما سنگین، دردناک و دشوار هستند، ممکن است مشکلات اساسی و مزمن داشته باشید.

مشکلات هورمونی

بدن شما به طور معمول دو هورمون پروژسترون و استروژن را تنظیم کرده و متعادل نگه می دارد، دو هورمونی که بیشترین نقش را در رابطه با قاعدگی ایفا می کنند. با این حال، استروژن بیش از حد می تواند منجر به ضخیم شدن دیواره رحمی شود. و ریزش این دیواره ضخیم در طول دوره قاعدگی می تواند باعث خونریزی شدید شود. کم کاری تیروئید (هیپوتیروئیدی) نیز ممکن است باعث خونریزی شدید یا نامنظم قاعدگی شود

اختلالات خونریزی دهنده

تقریباً 10 تا 30 درصد از بانوان مبتلا به پریودهای سنگین دارای اختلالات خونریزی دهنده ای همچون بیماری فون ویلبراند هستند. این اختلالات می توانند توقف خونریزی را دشوار کنند.

پولیپ های رحمی

وجود این زائده های کوچک در پوشش داخلی رحم می تواند باعث سنگین شدن خونریزی های دوره قاعدگی شود.

فیبروئید رحم

فیبروم ها حاصل رشد غیرسرطانی بافت ماهیچه ای رحم هستند. آن ها می توانند در خارج از رحم یا در داخل دیواره آن ظاهر شوند و یا به داخل حفره برآمده شده و یا ترکیبی از این موارد باشند.

برخی سرطان ها

سرطان در رحم، دهانه رحم و تخمدان ها به ندرت تنها علت خونریزی شدید هستند، اما پریود شدیدتر ممکن است یک علامت از این مشکلات باشد.

دوران پیش از یائسگی

پیش از یائسگی دوران گذار به یائسگی است که شما در طی آن ممکن است تغییرات هورمونی و خونریزی های غیرمعمول شدید در طول قاعدگی را تجربه کنید.

دوران پس از زایمان

بعد از بچه دار شدن، تجربه قاعدگی های سنگین غیرمعمول نیست. این تغییرات ممکن است دائمی باشند و یا اینکه ممکن است با گذشت زمان قاعدگی شما به روال مشابه قبل از بارداری برگردد.

آدنومیوز

آدنومیوز وضعیتی است که در آن بافت آندومتر وارد عضلات رحم می شود و باعث ضخیم شدن دیواره رحم و افزایش درد و خونریزی می شود.

آندومتریوز

آندومتریوز اختلالی است که در آن بافت مشابه بافت آندومتر شما در مکانی خارج از حفره رحم رشد می کند. علائم آندومتریوز عبارتند از:

• پریودهای دردناک،

• درد پایین کمر،

• خونریزی شدید قاعدگی،

چه زمانی باید برای خونریزی شدید در قاعدگی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر خونریزی شما آنقدر شدید است که باید هر ساعت یک پد یا تامپون تعویض کنید، زمان آن رسیده که با پزشک خود مشورت کنید. به همین ترتیب، اگر به دلیل درد، گرفتگی و خونریزی شدید در حین قاعدگی قادر به انجام دادن فعالیت های روزمره و عادی خود نیستید، وقت آن رسیده است که به پزشک مراجعه کنید.

در طول ویزیت، پزشک شما ممکن است این اقدامات را انجام دهند:

• انجام معاینه فیزیکی،

• بررسی شرح حال و سابقه پزشکی شما،

• بررسی علائم شما،

به علاوه این احتمال وجود دارد که پزشک انجام بیوپسی یا آزمایشات تصویربرداری را برای بررسی دقیق رحم توصیه کند.

بدون کمک پزشک ، تشخیص اینکه آیا قاعدگی شما طبیعی است یا سنگین تلقی می شود، دشوار است. پزشک می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که پریودهای سنگین شما، به علت یک مشکل اساسی ایجاد شده است یا خیر!

خونریزی شدید در قاعدگی چگونه درمان می شود؟

درمان های معمول برای دوره های سنگین پریودی بر تنظیم جریان خون متمرکز است. برخی از درمان ها همچنین می توانند علائمی مانند درد و گرفتگی را نیز از بین ببرند. اگر یک بیماری زمینه ای باعث خونریزی شدید شما شده باشد، درمان آن ممکن است مشکل پریودهای غیرمعمول و سنگین شما را از بین ببرد.

درمان های معمول برای خونریزی های شدید قاعدگی عبارتند از:

• روش های هورمونی جلوگیری از بارداری: قرص های ضد بارداری ممکن است به تعادل هورمون ها و مدیریت دوره های قاعدگی کمک کنند.

• داروهای ضد درد بدون نسخه: داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID ها) از جمله ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم، ممکن است به کاهش علائم قاعدگی دردناک و کاهش خونریزی کمک کنند. شما می توانید این دسته از داروها را بدون نسخه پزشک خریداری کنید.

• داروهای تجویزی: پزشک ممکن است داروهای تجویزی خاصی مانند پروژسترون خوراکی را برای کمک به درمان دوره های سنگین تجویز کند.

• عمل جراحي: برداشتن پولیپ یا فیبروم ممکن است به کاهش خونریزی و تسکین سایر علائم آزاردهنده پریود همچون درد کمک کند.

سخن نهایی

چرخه قاعدگی در هر بانو با دیگری متفاوت بوده و به همین دلیل است که تشخیص طبیعی یا شدید بودن خونریزی قاعدگی دشوار است. پزشک می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که دوره های قاعدگی شما در چه طیفی قرار می گیرند. پزشک همچنین می تواند به شما به یافتن بهترین درمان و در صورت لزوم رفع هر گونه عارضه ناشی از خونریزی شدید در قاعدگی کمک کند.

این بسیار مهم است که در مورد پریودها و علائمی که تجربه می کنید با پزشک خود صادق باشید تا او بتواند راه حل های مفیدی را برای شما پیدا کند. دلیلی برای ترس از وضعیت پریود وجود ندارد، زیرا گزینه های خوب زیادی در دسترس هستند که می توانند به شما در تنظیم و مدیریت قاعدگی کمک کنند.

 

مطالعه بیشتر:

خونریزی شدید قاعدگی یا منوراژی آیا خطرناک است؟

خونریزی زیاد قاعدگی به چه دلیل است و نشانه چیست؟

درمان خونریزی شدید قاعدگی و راهکارهایی برای درمان خونریزی

منومتروراژی، خونریزی شدید و نامنظم و علائم منومتروراژی چیست؟

?پرسش و پاسخ های خونریزی شدید

خونریزی شدید در قاعدگی چگونه درمان می شود؟

روش های هورمونی جلوگیری از بارداری همانند قرص های ضد بارداری ممکن است به تعادل هورمون ها و مدیریت دوره های قاعدگی کمک کنند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID ها) از جمله ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم، ممکن است به کاهش علائم قاعدگی دردناک و کاهش خونریزی کمک کنند.

آیا خونریزی شدید در قاعدگی خطرناک است؟

خونریزی شدید در قاعدگی می تواند باعث کم خونی و گرفتگی شدید عضلات شود. همچنین ممکن است در طول قاعدگی لخته های خونی بزرگتر از یک چهارم دفع شود.

منظور از خونریزی شدید در قاعدگی چیست؟

بانوانی که خونریزی شدید قاعدگی را تجربه می کنند، ممکن است درگیر شرایطی باشند که با عنوان منوراژی شناخته می شود. این وضعیت باعث می شود شدت خونریزی قاعدگی شما به قدری سنگین شود که ناچار شوید تامپون یا پد خود را هر ساعت عوض کنید. همچنین ممکن است مجبور شوید تا بیش از شش یا هفت تامپون در روز استفاده کنید.

چه زمانی باید برای خونریزی شدید در قاعدگی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر خونریزی شما آنقدر شدید است که باید هر ساعت یک پد یا تامپون تعویض کنید، زمان آن رسیده که با پزشک خود مشورت کنید. به همین ترتیب، اگر به دلیل درد، گرفتگی و خونریزی شدید در حین قاعدگی قادر به انجام دادن فعالیت های روزمره و عادی خود نیستید، وقت آن رسیده است که به پزشک مراجعه کنید.

منبع: healthline