The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

10 اشتباه بزرگ که در دوران بارداری باید از آن پرهیز کنید

 احتمالاً در این دوران متوجه شده‌اید که ظاهراً حریم خصوصی شما محدودتر از گذشته شده است. و گاهی فامیل یا اطرافیانتان خواهان لمس کردن شکم‌تان هستند. حتی رئیس یا همکارانتان فکر می‌کند که پرسیدن سوالات خصوصی مشکلی ایجاد نمی‌کند. یا مادرتان ناخواسته صحبت‌هایی می‌کند که انگار حریم شخصی شما را نادیده گرفته می‌شود.

احتمالاً متوجه شده‌اید که در بارداری چیزهای زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها دوری کنید و لیست دیگری که باید آنها را انجام دهید. خستگی شَدید، مغزی آشفته و کارهای مختلفی که واقعاً کلافه کننده هستند، اجرای این وظایف را دشوار می‌سازد. برای کمک به شما در طی این مسیر، با 10 اشتباه بزرگ که در دوران بارداری باید از آن پرهیز کنید آشنا می‌شوید.

 

اشتباه شماره 1: پرخوری و خوردن برای دو نفر

 ظاهراً بارداری و تغذیه فرزند درونتان دلیل کافی برای خوردن بیسکویت‌های باقی مانده را به شما می دهد، اما به یاد داشته باشید که خوردن برای دونفر واقعاً اشتباه است. امکان دارد مادر شوهرتان برای تپُلی کردن نوّه زیبایش برای‌تان کیک و شیرینی تازه بیاورد، اما متخصصین می‌گویند، بارداری علتی برای خوردن به جای دو نفر نیست. در حقیقت، تا قبل از سه ماهه سوم بارداریتان ضروریست که فقط روزانه 200 کالری اضافه مصرف کنید. این میزان برابر با یک لیوان شیر و یک موز است یا دو تکه نان توست از غلات کامل با یک کَره کوچک.

افزایش وزن خارج از میزان توصیه شده و خوردن به جای دو نفر می‌تواند برای شما و فرزند درحال رشدتان مشکلاتی را همراه داشته باشد. خصوصاً اگر پیش از بارداری نیز سنگین ‌وزن بوده‌اید، برای ابتلا به دیابت های بارداری با خطر بیشتری مواجه هستید و ممکن است برای روند زایمان محدودیت‌هایی را بوجود آورد.

 

اشتباه شماره 2: زیاده ‌روی کردن

احتمالاً گاهی احساس می‌کنید که مثل بمب در حال انفجار هستید. تعهدات کاری، نقاشی اتاق نوزاد، خرید وسایل مورد نیاز، حضور در کلاس‌های زایمان و نزدیک شدن موعد زایمانتان، شما را کلافه کرده است.

بارداری دورانی است که می‌تواند واقعاً تنش زا باشد، اما باید مراقب باشید که در انجام کارها زیاده‌ روی نکنید. درست است که می‌خواهید تمامی کارهای نیمه تمام را به پایان برسانید، خانه را برای ورود فرزندتان آماده کرده و برای زایمان کاملاً آماده شوید، اما هیچکدام از این‌ کارها به اندازه سلامت شما مهم نیستند. زیرا استرس و اضطراب می‌تواند بر فرزند در رحم شما تاثیر منفی بگذارد، بنابراین باید برای دوری از آن کوشش کنید. البته برخی از تنش‌های بارداری تقریباً غیرقابل کنترل هستند، اما نکاتی وجود دارد که می‌تواند استرس را در زندگی شما کاهش دهد. پس زمانی را به آرامش و ورزش اختصاص دهید، خوراکی سالم میل کنید و هر هفته برای خود هدفی تعیین کنید.

 

اشتباه شماره 3: رها کردن ورزش

برخی از بانوان نگران هستند که ورزش کردن در دوران بارداری می‌تواند تاثیر منفی برای فرزند در حال رشدشان داشته باشد. ولی پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ورزش طی بارداری کاملاً ایمن است. ورزش می‌تواند استرس را کاهش دهد، به شما برای خواب خوب شبانه کمک کند، وزن‌تان را در حد متناسبی نگه دارد و  شما را برای طی مراحل زایمان آماده کند. پس اگر پیش از بارداری از برنامه ورزشی منظمی داشته‌اید، می‌توانید سراسر بارداری ‌تان آنرا ادامه دهید. البته برای این قاعده استثناهایی وجود دارد، برای مثال سوارکاری و اسکی روی آب برای بانوان باردار بسیار خطرناک شمرده می‌شود، بنابراین درباره برنامه ورزشی خود با مراقب پزشکی گفتگو کنید. اگر پیش از بارداری فرد بی‌تحرکی بودید، اکنون بهترین زمان برای کسب تناسب اندام است. طی بارداری نباید فشار زیادی به خود وارد کنید، ورزشی سبک انجام دهید، مثل شنا، پیاده‌روی یا یوگا، برای چند مرتبه در هفته.

 

اشتباه شماره 4: دورغ گفتن به ماما و یا پزشک

دوران بارداری زمان مناسبی برای مجادله با متخصصین نیست. اگر سیگاری هستید، به جای شرمنده بودن و دروغ گفتن درباره آن، باید صادق باشید. مراقب پزشکی‌تان حتماً به شما کمک  می‌کند تا آنرا ترک کنید. از آنجاییکه تمامی سوالات مراقب پزشکی شما به دلیلی پرسیده می‌شود، باید به هریک از آنان با صداقت پاسخ گویید، به این ترتیب پزشک مطمئن می‌شود که شما و فرزندتان بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت می‌‌کنید. اگر برای درمان مشکلی دارو مصرف می‌کنید و دوست دارید در این دوران مصرف آنرا متوقف کنید، ضروریست که ابتدا پزشکتان را مطلع سازید. این مراقب پزشکی شماست که می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا مصرف آن دارو طی بارداری ایمن است و آیا داروی جایگزینی وجود دارد یا خیر.

 

اشتباه شماره 5: نبستن کمربند ایمنی صندلی اتوموبیل

در این دوران، برخی بانوان از بستن کمربند ایمنی اتومبیل خودداری می‌کنند، باور کنید که در صورت بروز حادثه، این ابزار برای فرزندتان ایمن‌تر خواهد بود. در واقع، زمانی ‌که به خوبی کمربند را بسته‌اید، جنین ایمن‌تر است. البته کمربند ایمنی باید زیر شکم‌تان و بین پستان‌های ‌تان قرار گیرد. مطمئن شوید که کمربند صاف بسته شده و در هم پیچیده نیست.

 

اشتباه شماره 6: پرهیز از آمیزش جنسی

برخی از زوج‌ها چنان درباره آمیزش جنسی طی بارداری نگران هستند که کاملاً از اجرای آن پرهیز می‌کنند. البته، اگر میل جنسی کمتری داشته باشید، ممکن است دیگر برای آمیزش جنسی احساس خوش‌آیندی نداشته باشید و این مسئله کاملاً قابل درک است. اما، برخی از زوج‌ها میل زیادی برای آمیزش جنسی دارند، اما صرفاً به دلیل احتیاط از آن صرف نظر می‌کنند. مطمئن باشید که در صورت نداشتن مشکلات سلامتی، آمیزش جنسی معمول به فرزندتان آسیبی نمی‌رساند. به فرزند در حال رشدتان ضربه‌‌ای وارد نمی‌آید و او کمترین ناراحتی احساس نخواهد کرد. برگزاری آمیزش جنسی برترین روش برای التیام استرس و برقراری پیوند با شریک زندگی‌تان است. همچنین از مزایای هورمون‌های آرامش بخش آن بهره‌مند خواهید شد،‌ مثل هورمون اندورفین که هنگام آمیزش جنسی آزاد می‌شود.

 

اشتباه شماره 7: قطع روابط زناشویی

اکثر خانم‌ها هنگام بارداری نگرانی‌های مختلفی را تجربه می‌کنند. نگرانی زایمان، وظایف قریب الوقوع والدی یا وضع اقتصادی خانواده واقعاً به شما فشار می‌آورد. ولی سعی کنید زیاد نگران نباشید و اگر می‌توانید اجازه ندهید تا نگرانی‌های شما به اضطراب منجر شود. در این‌جا ارتباط زناشویی نقشی کلیدی را بازی می‌کند. با همسرتان درباره تمامی نگرانی‌ها و اندوه‌های خود گفتگو کنید. به احتمال زیاد همسرتان نیز احساس مشابهی خواهد داشت و قادر خواهد بود تا شما را آرام کند. اگر دوستان و خانواده می‌توانند کمک حال شما باشند، بگذارید کمک‌تان کنند، احتمالاً آنان نیز از کمک به شما شادمان خواهند شد.

 

اشتباه شماره 8: نادیده گرفتن وظایف والدی

برخی بانوان درباره خودِ زایمان چنان نگران هستند که آنچه پس از زایمان پیش روی آنها قرار می‌گیرد را فراموش می‌کنند. درست است آمادگی برای زایمان بسیار هوشیارانه است، ولی باید برای مادر شدن خود را از نظر روانی آماده کنید. در کنار نقاشی اتاق نوزاد و خرید لباس‌های کودکانه، باید زمانی را نیز برای تفکر درباره والد شدن صرف کنید. آیا می‌دانید، چگونه پوشک را عوض کرده یا نوزاد گریانی را آرام کنید؟ آیا برای خوشامدگویی به نوزاد در منزل‌تان آماده‌اید؟ بنابراین بهتر است برای زایمان و تمامی مواردی که به دنبال آن می‌آیند، آماده باشید.

 

 اشتباه شماره 9: گوش نکردن به بدن ‌تان

طبیعت مادرانه بسیار هوشیار است و پیغام خود را به روش‌های مختلف به شما می‌رساند. آیا احساس خستگی می‌کنید؟ احتمالاً به زمانی برای استراحت نیاز دارید. احساس سرگیجه دارید؟ برای مدتی بنشینید. نمی‌توانید بخوابید؟ از این زمان برای گفتگو درباره نگرانی‌ و اندوه‌های‌ تان استفاده کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت می‌کنید، از رژیمی سالم پیروی می‌کنید و به اندازه کافی آب می‌نوشید. به یاد داشته باشید که در این دوران بیشتر به بدن‌تان گوش دهید.

 

اشتباه شماره 10: اعتماد نکردن به بدن‌ تان

تولد نوزاد یکی از عظیم‌ترین ناشناخته‌ها است و این مسئله بسیاری از بارداران را وحشت‌زده می‌کند. حتی اگر پیش از این نیز تجربه زایمان داشته‌اید، پیش‌بینی این‌که زایمان‌ تان چگونه خواهد بود یا چطور با آن کنار می‌آیید، غیرممکن است. زیرا افراد مختلف و تمامی زایمان‌ها متفاوت هستند. بنابراین داستان‌های ترسناک را از ذهن‌تان خارج سازید و ترجیحاً بر اعتماد به بدن‌تان تمرکز کنید. مطمئن باشید بدن‌تان برای زایمان طراحی شده است و حتی اگر زایمان براساس نقشه پیش نرود، به این معنا نیست که بدن‌تان ناتوان بوده است.

با حضور در کلاس‌های آموزش زایمان و خواندن کتاب‌هایی درباره زایمان، می‌توانید برای داشتن بهترین زایمان خود را آماده کنید. اما درباره این‌که زایمان‌تان چگونه خواهد بود، زیاد خود را نگران نکنید و ترجیحاً بر آموزش خود متمرکز شوید، زیرا با آگاهی، اعتماد به نفس حاصل می‌گردد. از ادامه بارداری خود لذت ببرید و وقتی زمان آن فرا رسید، بدانید با منابعی که در ذهن‌تان دارید، در حد توان‌تان بهترین زایمان را اجرا خواهید کرد.

 

مطالعه بیشتر:

1- 9 توصیه برای داشتن تغذیه مناسب بارداری

2- لزوم کاهش وزن در مادران چاق برای داشتن فرزند سالم

3- 30 توصیه برای حفظ زیبایی در دوران بارداری

4- 9 توصیه برای داشتن تغذیه مناسب بارداری

5- ترک سیگار در بارداری با 14 توصیه مفید