The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نقش همسر در زایمان طبیعی چیست و چگونه باید انجام شود؟

آن روزها گذشت که پدران در راهروی اتاق زایمان سیگار به دست قدم می‌زدند و منتظر فریاد فرزندشان بودند. امروزه نقش همسر در زایمان طبیعی به شدت مورد توجه قرار گرفته و پدران شریکی فعال در زایمان همسرشان هستند. در این مطلب آنچه را که لازم است پدران در روز زایمان انتظارش را داشته باشند و کارهایی که می‌توانند انجام بدهند تا بهترین پشتیبان برای همسرشان باشند، به آنان پیشنهاد شده است. بنابراین اگر می خواهید درمورد وظیفه پدر در زمان زایمان اطلاعات کاملی را کسب کنید، خواندن این متن را به شما پیشنهاد می کنیم.

شروع زایمان طولانی‌ترین مرحله زایمان است و معمولاً برای اولین فرزند، بطور میانگین 12 تا 14 ساعت طول می‌کشد. این مرحله‌ای است که دهانه رحم همسرتان شروع به نرم و باز شدن می‌کند تا جنین بتواند از داخل آن عبور کند. گاهی ممکن است، این مرحله با پاره شدن کیسه آب آغاز شود، اما در بیشتر اوقات با پدیدار شدن کمی ناراحتی، درد در قسمت پائین کمر و گاهی اسهال، آغاز مراحل زایمان نمایان می‌گردد (تنها 10-15 درصد از زایمان‌ها با پاره شدن کیسه آب شروع می‌شود). اگر زمان فاصله این انقباضات را اندازه‌گیری کنید، ممکن است، حدود 15-20 دقیقه نسبت به یکدیگر فاصله داشته و احتمالا 30-45 ثانیه هم طول می‌کشند. همان‌طوری‌که همسرتان به مرحله بعدی زایمان (زایمان فعال) نزدیک‌تر می‌شود، انقباضات او قوی‌تر و نزدیک‌تر به یکدیگر خواهد شد و بازشدگی دهانه رحم او به حدود 3 سانتی‌متر خواهد رسید.

طی این مرحله، نقش همسر در زایمان طبیعی بسیار مهم است ، سعی کنید تا همسرتان در حد امکان استراحت کرده ولی وضعیت خود را تغییر دهد و او را برای قرار گرفتن در وضعیت مستقیم تشویق کنید. به او بگوئید که واقعاً خوب عمل می‌کند، با او راه بروید، تلویزیون تماشا کنید، انقباضات را زمان‌گیری کنید و براساس راهنمایی‌های قبلی، ماما یا بخش زایمان را مطلع سازید. با کمک یکدیگر غذایی تهیه کرده و او را در حد توانش به خوردن تشویق کنید (او بعدا به انرژی نیاز دارد) و برای تغذیه خود در بیمارستان و میان‌وعده‌ای برای همسرتان بسته‌ای را آماده کنید.    

زایمان فعال

اکنون شدت انقباضات افزایش می‌یابد و به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند، حدود 45-60 ثانیه طول می‌کشند و حدودا 2-5 دقیقه از یکدیگر فاصله دارند. دهانه رحم همسرتان تا حدود 4-7 سانتی‌متر باز شده است. ممکن است، همسرتان شروع به پرسش کند که آیا می‌تواند این کار را به انجام رساند! این زمانی‌ است که او واقعاً به پشتیبانی و تشویق شما نیاز دارد. پس بهترین کاری که طی این مرحله می‌توانید برای همسرتان انجام دهید، گوش کردن به او و پاسخگویی به نیازهای اوست. همچنین در این زمان هیچ حرفی را به خود نگیرید.

از جمله مهمترین موارد نقش همسر در زایمان طبیعی توجه به نوع احساس و احتیاجات همسرتان است. اگر او را ماساژ می دهید و او به شما بگوید که آنرا متوقف کنید، به کار خود پایان دهید. سعی کنید، هر چیزی که باعث حواس‌پرتی او می شود را دور کنید. لب‌ها و دهان او را مرطوب نگه دارید (خرده یخ برای این کار بسیار عالی است) و او را برای دفعات بیشتر ادرار و تغییر وضعیت (حالت مستقیم بهترین وضعیت است) تشویق کنید. او را مورد تحسین، ستایش و تشویق قرار دهید: به او بگوئید که هر انقباضی او را به ملاقات فرزندش نزدیک‌تر می‌کند و می‌دانید او می‌تواند این کار را به انجام برساند و شما چقدر به او افتخار می‌کنید.

انتقال

این شدیدترین مرحله زایمان، اما کوتاه‌ترین نیز است. همان‌طوری‌که دهانه رحم در حدود 8-10 سانتی‌متر باز می‌شود، انقباضات او قدرت بیشتری خواهد گرفت. این عمل به انقباضات فشاری منجر خواهد شد که تولد نوزاد را در پی خواهد داشت. ممکن است، این مرحله بین 5 تا 20 انقباض طول بکشد، طول هر انقباض حدود 60-90 ثانیه و حدود یک تا سه دقیقه بین انقباضات فاصله وجود دارد.

اگر هنوز کیسه آب همسرتان پاره نشده، اکنون احتمالا پاره خواهد شد. این مرحله به ویژه برای شما می‌تواند مشکل‌تر باشد، زیرا همسرتان را در حال درد کشیدن می‌بینید و به دنبال راهی برای آرامش او هستید. از نظر احساسی، ممکن است، همسرتان ناراحت باشد و احتمال دارد، بخواهد منصرف شود یا به خانه باز گردد، این حالت با نام "برخورد با دیوار hitting the wall" شناخته می‌شود و مطمئنا نشانه‌ای از نزدیک بودن زایمان است. به او یادآوری کنید که یک به یک به انقباضات بپردازد، با او تنفس کنید، اگر مایل است او را در آغوش کشیده و نگهدارید و به او بگوئید که عاشق او هستید. شاید نقش همسر در زایمان طبیعی بیشتر حمایتی باشد اما احتمالا مهمترین چیزی که همسرتان در این لحظات سخت به آن نیاز دارد همین حمایت عاطفی است.

 انقباضات منظم

یکی ار موارد نقش همسر در زایمان طبیعی زیر نظر داشتن زمان و فاصله انقباضات است. همسرتان تفاوت بین انقباضات حقیقی و براکستون هیکز را می‌داند، اما با این حال فاصله بین گرفتگی‌ها را زمان‌گیری کنید. اگر آنها منظم هستند و بیش از 30 ثانیه طول می‌کشند، احتمالا انقباضاتی واقعی هستند. همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید برای پیاده‌روی با یکدیگر به راه بیفتید، چرا که پیاده‌روی باعث می‌شود که درد آمادگی برای زایمان کاهش یابد.

جریان آب

گرچه پاره شدن کیسه آب خانم‌ها همیشه مثل فیلم‌ها اتفاق نمی‌افتد، ولی پاره شدن کیسه آب همسرتان، یقیناً نشانه شروع مراحل زایمان است. ممکن است، جریان آن سریع یا قطره قطره باشد و ممکن است فقط ادرار باشد، اما در هر صورت آنرا بررسی کنید، زیرا در بیمارستان می‌خواهند تمامی جزئیات را بدانند، چه زمانی؟ آیا به اندازه استکانی کوچک بود یا فنجانی پر از آب؟ آیا کم رنگ بود یا تکه‌های کوچک سبز رنگ در داخل آن وجود داشته است؟ آیا بو می‌داد؟

انکار

همسرتان حدو 40 هفته است که باردار است و از برخی گرفتگی‌های عجیب یا دردی در قسمت پائین کمر خود شکایت دارد و نمی‌تواند متوجه شود که علت آنها چیست! همچنین ممکن است پافشاری کند که وارد مراحل زایمان نشده است. اما با وجود این نشانه‌ها او حقیقتاً وارد مراحل زایمان شده است بنابرایم یک مورد از نقش همسر در زایمان طبیعی این است که درمورد انقباضات زایمانی و روند زایمان اطلاعات کافی داشته باشد.

مرحله دوم زایمان

مرحله دوم، مرحله زایمان فرزندتان است. این مرحله می‌تواند از 15 دقیقه تا سه ساعت یا بیشتر طول بکشد. ممکن است، برخی از بانوان بین مرحله انتقال و مرحله فشار آوردن مرحله کوتاهی فرصت استراحت (حدود 20 دقیقه)داشته باشند، یعنی زمانیکه سر نوزاد از دهانه رحم خارج شده است و این طور بنظر می‌رسد که روند زایمان کاملاً آهسته شده است. در این مرحله، معمولاً انقباضات نسبت به مرحله انتقال با فاصله طولانی‌تری رخ می‌دهند و هر 3تا5 دقیقه یکبار ظاهر شده و 60-90 ثانیه طول می‌کشند. ممکن است، همسرتان اصرار داشته باشد که پیاپی فشار بیاورد، زیرا اکثر بانوان متوجه می‌شوند که فشار آوردن بسیار کمتر از انقباضات دردناک است. بنابراین او انگیزه‌ای کنترل‌ناپذیری برای فشار آوردن دارد و انتها و هنگامیکه بچه به دنیا می‌آید، احساس رضایت سراسر وجود او را در خود غرق می‌کند (برای شما نیز این‌چنین است!).

بهترین وضعیت‌ها

در هنگام انقباضات با بالا تنه‌ای متمایل به سمت جلو بایستید یا زانو بزنید. هنگام فشار آوردن با حمایت صندلی یا همراهتان چمباتمه بنشینید یا روی چهار دست و پا زانو بزنید.

مرحله سوم

هنوز زایمان به پایان نرسیده است! زیرا مرحله نهایی زایمان، به دنیا آمدن جفت است. این مرحله بلافاصله پس از زایمان فرزندتان شروع می‌شود و با زایمان جفت به پایان می‌رسد و ممکن است از یک تا 30 دقیقه بعد از زایمان نوزاد اتفاق بیافتد بنابراین هنوز نقش همسر در زایمان طبیعی ادامه دارد! ممکن است، همسرتان طی این مرحله احساس سرما کند یا دچار لرز شود. اگر چنین اتفاقی افتاد، آماده باشید و پتوی گرمی را برای او فراهم آورید و هنگامیکه او برای شروع وظایف مادرانه‌اش توان خود را بازیابی می‌کند، نوزاد را نگه دارید.

کارهایی که نباید حین زایمان طبیعی همسرتان انجام دهید

  • با تلفن همراه خود با دوستان‌تان گفتگو نکنید و پاسخ‌گویی به تلفن‌های اداری یا بررسی ایمیل‌های خود را به زمان دیگری موکول کنید.
  • بیش از حد نرس‌های بیمارستانی را به گفت‌وگو نگیرید.
  • عکس‌های ناپسند نگیرید.
  • موفقیت بارداران دیگر بخش زایمان بیمارستان را به زبان نیاورید، زیرا باعث الهام بخشیدن به همسرتان نمی‌شود.
  • از حال نروید. شاید مهمترین نقش همسر در زایمان طبیعی قوی بودن و دادن قوت قلب به مادر است.
  • به همسرتان نگوئید که شنیده‌اید، نباید آسیبی در کار باشد.