The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مشکلات زایمان دوقلوها و بهترین زمان برای انجام زایمان

هنگامی‌که قرار است دو جنین به دنیا بیاورید، ممکن است زایمان کمی پیچیده‌تر شود. جای شگفتی نیست که زایمان دوقلوها متغیرها ـ و شگفتی‌های ـ بیشتری نبست به زایمان تک‌قلو دارد. در اینجا با برخی از مشکلات زایمان دوقلوها که ممکن است با آن روبرو شوید، آشنا خواهید شد.

مشکلات زایمان دوقلوها

بارداری دورانی است که برای بسیاری از مادران با فراز و نشیب های بسیار زیادی همراه خواهد بود. حال اگر به جای یک جنین، دو فرشته کوچک را در شکم خود پرورش می دهید، احتمالا این چالش ها نیز دوبرابر خواهند شد.

گرچه بهترین زمان برای انجام زایمان بعد از اتمام هفته 37 بارداری است، اما تعداد بسیار زیادی از بارداری های دوقلویی و چند قلویی به 37 هفته نرسیده و زایمان زودتر از موعد مورد مقرر در آنها انجام می شود. بنابراین اگر دوقلو باردار هستید انتظار زایمان زودرس را داشته باشید همچنین لازم به ذکر است که هرقدر تعداد جنین ها بیشتر باشد (سه قلو، چهار قلو و ...) احتمال رخ دادن زایمان زودرس و نیز دست و پنچه نرم کردن با مشکلات زایمان دوقلوها بیشتر خواهد بود. از دیگر مشکلات زایمان دوقلوها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زایمان با روش سزارین برنامه‌ریزی نشده. بسیاری از مادرانی که دوقلو باردار هستند، ممکن است خود را برای زایمان طبیعی آماده کرده باشند، در صورتی‌که باید بدانند احتمال بیشتری برای زایمان سزارین وجود دارد. مراحل زایمان، به محل قرارگیری، سلامت و وزن هر جنین و این‌که زایمان چگونه پیش برود، بستگی دارد. شرایط بخصوصی مانند پره اکلامپسی، ممکن است شانس سزارین زودهنگام و برنامه ریزی نشده را بالا ببرد.

زایمان ترکیبی. در موارد بسیار نادر، ممکن است لازم باشد جنین دوم را به روش سزارین به دنیا آورید، در حالی‌که جنین اول به روش طبیعی به دنیا آمده است. این اتفاق معمولا در شرایط اضطراری مثل جدا شدن جفت یا پرولاپس (پایین‌افتادگی) بندناف (هنگامی‌که بندناف داخل واژن افتاده است) رخ می‌دهد. زایمان ترکیبی ممکن است ترسناک باشد و معنایش این است که دوره بهبودی پس از زایمان به علت جراحات واژن و عمل جراحی سزارین بیشتر طول خواهد کشید. به هر حال اگر مجبور باشید برای نجات زندگی فرزند خود این کار را انجام می‌دهید، این تاخیر در بهبودی ارزش آن را خواهد داشت.

همواره به یاد داشته باشید که بیشتر بودن احتمال درگیر شدن با مشکلات زایمان دوقلوها به این معنا نیست که به طور قطع شما زایمان بسیار دشواری را در پیش خواهید داشت. تعداد بسیار زیادی از مادرانی که دوقلو باردار هستند، فرزندان خود را به راحتی به دنیا آورده و بدون هیچگونه مشکلی مراحل بهبودی بعد از زایمان را پشت سر می گذارند. بنابراین گرچه کسب آمادگی کامل برای رخدادهای احتمالی پسندیده است، اما اجازه ندهید که هیچ گونه نگرانی فکر شما را به خود مشغول کند تا بتوانید به راحتی از دوران بارداری خود لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید:

1- علت و انواع بارداری دوقلویی یا چندقلویی

2- نشانه های بارداری دوقلویی یا چندقلویی

3- دوقلوهای ناهمسان و دوقلوهای همسان

4- 10 چیزی که نباید به مادری که دوقلو باردار است بگویید