The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

احتمال بارداری بعد از پریود،آیا اصلا امکان حاملگی وجود دارد؟

باردار شدن مستلزم انجام تخمک گذاری، ورود اسپرم به بدن و رسیدن آن به تخمک است. گرچه مردان هر روز تقریبا اسپرم تازه تولید می کنند اما احتمال بارداری در بانوان در هر دوره از سیکل های ماهانه، محدود به زمان نسبتا کوتاه تخمک گذاری است. با توجه به این محدودیت زمانی بسیاری از بانوان می پرسند که اگر بلافاصله بعد از اتمام خونریزی قاعدگی رابطه جنسی داشته باشیم، احتمال بارداری بعد از پریود چقدر است؟ آیا اصلا امکان حاملگی بعد از پریودی وجود دارد یا خیر؟

احتمال بارداری بعد از پریود چقدر است

قبل از توضیح این مساله که احتمال بارداری بعد از پریود چقدر است، ابتدا لازم است نکاتی را درمورد لقاح، طول عمر اسپرم و تخمک برای شما یاد آوری کنیم.

در بدن مردان تقریبا در هر بار انزال اسپرم هایی وجود دارند که به تازگی تکامل پیدا کرده اند و شاید جالب باشد بدانید که روند تکاملی هر یک از آنها 64 روز طول می کشد. اما به دلیل وجود تعداد بسیار زیاد سلول های زایا در درون بیضه، مردان در هر روز انزال اسپرم تازه تولید می کنند. اسپرم ها بعد از ورود به دستگاه تناسلی بانوان طی واکنشی به نام ظرفیت گیری، دچار تغییراتی شده و توانایی ورود به لایه های محافظ اطراف تخمک را پیدا می کنند. بعد از اتمام کنش و واکنش های مربوط به ظرفیت یابی، تقریبا 7 ساعت طول می کشد تا اسپرم از دهانه رحم به سمت لوله های فالوپ شنا کرده و خود را به تخمک برساند.

از طرفی طول دوره باروری در بانوان طی هر یک از سیکل های ماهانه بسیار کوتاه است. در بیشتر بانوان تخمک گذاری فقط و فقط یک بار در هر سیکل رخ می دهد و عمر تخمک آزاد شده 12 تا 24 ساعت است اما اوج توان آن برای بارور شدن فقط 12 ساعت اول است. 12 ساعت در هر ماه! زمان بسیار کوتاهی به نظر می آید! از طرفی طول عمر اسپرم 2 تا 5 روز است و در شرایط مساعد تا 6 روز هم می تواند در دستگاه تولید مثل بانوان زنده مانده و به محض آزاد سازی تخمک آن را بارور کند. 

 بنابرای درمورد امکان بارداری بلافاصله پس از پایان قاعدگی باید نگاهی دقیق به سیکل های ماهانه خود انداخته و تعداد روزها را با دقت بشمارید.

آیا امکان بارداری بلافاصله پس از پایان قاعدگی وجود دارد؟

بله! شما می توانید بلافاصله پس از قطع خونریزی باردار شوید. زیرا با پایان یافتن عادت ماهیانه به تدریج وارد دوره باروری می شوید. در یک سیکل قاعدگی عادی که هر 28 تا 30 روز یک بار اتفاق می افتد، دوره باروری بین روزهای 11 و 21 خواهد بود، همانطور که می دانید در این روزها توانایی باروری به اوج خود می رسد. به این ترتیب اگر خونریزی شما تا روز 5 یا 7 طول بکشد و بلافاصله پس از قطع آن رابطه جنسی داشته باشید، نزدیک به آغاز دوره باروری خود هستید و ممکن است باردار شوید، زیرا همانطور که گفته شد اسپرم می تواند 2 تا 5 روز درون رحم زنده و منتظر بماند.

اگر خونریزی عادت ماهیانه در روز 6 متوقف شد، بهتر است در روز 7 رابطه جنسی برقرار کنید تا باردار شوید، زیرا در این حالت اسپرم تا روز 11 درون لوله های فالوپ منتظر آزاد شدن تخمک می ماند. البته شانس باردار شدن با گذشت هر روز پس از توقف خونریزی بالاتر می رود، اگر قصد مادر شدن دارید، این فرصت را از دست ندهید، بالاترین احتمال بارداری از روز قطع خونریزی تا روز 14 سیکل قاعدگی است (البته برای افرادی که سیکل های 28 روزه دارند)، فراموش نکنید که در این دوره هر روز رابطه جنسی داشته باشید تا بتوانید باردار شوید.

حال که می دانید احتمال بارداری بعد از پریود وجود دارد، درصورتی که تصمیم به بچه دار شدن ندارید، روش مناسبی را برای پیشگیری از بارداری در نظر بگیرید.

 

بیشتر بدانید:

1- ملاقات تخمک و اسپرم

2- آیا کم شدن خون قاعدگی با عدم تخمک گذاری ارتباطی دارد؟

3- تاثیر عادت ماهانه نامنظم بر بارداری

4- چگونه می توان با وجود سیکل های قاعدگی نامنظم احتمال بارداری خود را افزایش داد؟

5- روش درمان بی نظمی قاعدگی با داروهای گیاهی