The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خطرات افزایش فشار خون در بارداری، انواع فشار خون در بارداری

افزایش فشار خون در دوران حاملگی مساله بسیار جدی محسوب می شود. به همین سبب در تمام این دوران نه ماهه پزشک در هر ویزیت فشار خون مادر را اندازه گیری می کند و درصورت نیاز راهکارهای لازم برای کنترل و درمان افزایش فشار خون در بارداری را در دستور کار قرار خواهد داد. در این متن خطرات افزایش فشار خون در بارداری را به طور کامل برایتان شرح داده ایم.

انواع فشار خون در بارداری

عارضه فشار خون و یا پرفشاری خون در بارداری انواع گوناگونی دارد که شامل:

1- فشار خون مزمن: در این نوع، مادر قبل از بارداری زمینه پرفشاری خون داشته و شاید تا زمان باردار شدن از این مساله مطلع نبوده است. به همین سبب پیش از هفته 20 ام بارداری فشار خون در او تشخیص داده شده و درصورت نیاز اقدامات مراقبتی و درمانی لازم انجام خواهد شد.

2- فشار خون حاملگی: به نوعی از فشار خون اطلاق می شود که بعد از هفته 20 ام حاملگی در فرد ایجاد شده و علت اصلی آن تغییرات بدن در اثر حاملگی است. این نوع از پرفشاری خون معمولا بعد از زایمان برطرف خواهد شد.

3- فشار خون مزمن همراه با پره اکلامپسی: این مورد که از خطرناک ترین انواع فشار خون در حاملگی محسوب می شود، در مادران مبتلا به فشار خون مزمن بروز می کند که در آن کلیه ها بیش از مقدار مجاز، شروع به دفع پروتئین از طریق ادرار خواهند کرد. توجه به علائم پره اکلامپسی برای جلوگیری از عوارض ناخوشایند آن بر مادر و جنین اهمیت بسیار زیادی دارد.

خطرات افزایش فشار خون در بارداری، چرا فشار خون بالا در دوران بارداری یک مشکل به شمار می­ آید؟

فشار خون بالا در دوران بارداری با خطرات زیادی همراه خواهد بود که عبارتند از:

  •  کاهش جریان خون به جفت

 اگر جفت خون کافی دریافت نکند، اکسیژن و مواد مغذی کمتری به جنین رسیده و منجر به رشد آهسته و محدودیت رشد جنین، وزن کم هنگام تولد یا تولد زودرس خواهد شد. تولد زودرس، نوزاد را با مشکلات تنفسی، افزایش خطر ابتلا به عفونت و عوارض احتمالی دیگر مواجه خواهد کرد.

  •  دکولمان یا کندگی جفت

از جمله خطرات افزایش فشار خون در بارداری، احتمال جدا شدن جفت از دیواره رحم مادر است. پره اکلامپسی خطر کنده شدن جفت از دیواره رحم را قبل از زایمان که با نام "دکولمان جفت" شناخته می شود، افزایش می­دهد. دکولمان می ­تواند باعث خونریزی شدید شده و وضعیت نگران کنند­ه­ ای برای جنین و مادر ایجاد کند.  

  •  محدودیت رشد جنین

 فشار خون بالای مادر موجب کاهش یا کندی رشد جنین در داخل رحم می­شود که از ناخوشایندترین خطرات افزایش فشار خون در بارداری است. به طوری که اندازه جنین در شکم مادر کوچکتر از اندازه طبیعی خواهد بود.

  •  آسیب به سایر اندام های بدن

از جمله خطرات افزایش فشار خون در بارداری برای مادر، آسیب به اندام ها است. فشار خون بالا اگر به درستی کنترل نشود به مغز، قلب، ریه­ ها، کلیه ها، کبد و سایر اعضای اصلی بدن مادر باردار آسیب وارد می­کند و در موارد حاد و جدی ممکن است جان مادر به خطر بیفتد.

  •  زایمان پیش از موعد

 بعضی اوقات برای جلوگیری از عوارض خطرناک فشار خون بالا در دوران بارداری ناگزیر باید زایمان پیش از موعد را انتخاب کرد. این کار به رشد جنین آسیب فراوانی وارد می کند.

  •  احتمال بیماری­های قلب و عروق در آینده

 پره اکلامپسی خطر ابتلا به بیماری قلب و عروق را در آینده افزایش می­دهد. اگر بیش از یک بار به پره اکلامپسی مبتلا شده و یا به علت فشار خون بارداری ناگزیر به زایمان زودرس شده باشید، احتمال بروز بیماری­های قلبی و عروقی در آینده برای شما بیشتر است.

  چگونگی تشخیص فشار خون بالا در بارداری

کنترل فشار خون در بارداری یکی از مهمترین مراقبت های مربوط به این دوران به شمار می آید. فشار خونی که دو بار با فاصله چهار ساعت از یکدیگر 90/ 140میلیمتر جیوه را نشان دهد، غیرطبیعی بوده و نشانه پرفشاری خون در بارداری است که به مراقبت های ویژه نیاز دارد. 

 چگونگی تشخیص پره اکلامپسی در بارداری

گاهی علاوه بر فشار خون بالا، علائم و مشکلات دیگری نیز مادر باردار را درگیر می کند که نشان دهنده بیماری پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری می باشد، این علائم عبارتند از:

  • دفع پروتئین اضافی در ادرار یا علائم دیگر مربوط به مشکلات کلیوی
  • سردرد شدید
  • تغییر در بینایی، از جمله از دست دادن موقت بینایی، تاری دید یا حساسیت به نور
  • درد در ناحیۀ بالای شکم، معمولاً زیر دنده­ های سمت راست
  • تهوع یا استفراغ
  • کاهش سطح پلاکت خون (ترومبوسیتوپنی)
  • اختلال در عملکرد کبد
  • تنگی نفس ناشی از تجمع مایع در ریه ­ها

اگرچه افزایش ناگهانی وزن و تورم (ادم) به ویژه در صورت و دست اغلب با پره اکلامپسی همراه است، اما چون در بسیاری از بارداری­های طبیعی نیز اتفاق می­افتند، افزایش وزن و تورم را نمی­توان از علائم قطعی پره اکلامپسی دانست. 

زایمان و تولد کودک

برای جلوگیری از عوارض ناشی از پره ­اکلامپسی، قبل از تاریخ زایمان پزشک ممکن است از روش القای زایمان استفاده کند که در آن انقباضات ناخودآگاه رحمی وجود ندارد و به طور غیرطبیعی و با تحریک بیرونی اتفاق می­ افتد. البته زمان آن به وضعیت کنترل فشار خون، میزان آسیب به اندام های انتهایی و موارد دیگر بستگی دارد. اگر به پره اکلامپسی شدید مبتلا باشید، لازم است در طول زایمان دارو دریافت کنید تا از تشنج احتمالی پیشگیری شود.

 شیردهی در فشار خون بالا

خطرات افزایش فشار خون در بارداری معمولا بعد از زایمان برطرف خواهند شد. شیردهی برای مادران دارای فشار خون بالا، حتی کسانی که دارو مصرف می کنند، مانعی ندارد. پزشک قبل از تولد نوزاد، توصیه ه­ای لازم را ارائه خواهد کرد و در برخی موارد داروهای جایگزین برای کنترل فشار خون در زمان شیردهی تجویز می­گردد. ممکن است پزشک به شما توصیه کند بلافاصله بعد از مصرف دارو از شیردهی خودداری کنید و چندین ساعت پس از مصرف قرص شیردهی را انجام دهید.

 

بیشتر بدانید:

1- فشار خون بالا در بارداری و عوارض آن بر جنین

2- نشانه ها و روش کنترل فشار خون بالا و پایین در بارداری

3- برای کاهش فشار خون در بارداری چه بخوریم؟

4- چگونه فشار خون دوران بارداری را کنترل کنیم؟