The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای باز شدن دهانه رحم چه کار کنیم و ایمن ترین راهکار چیست؟

بدون شک حس و حال شما در این هفته ها و روزهای پایانی بارداری برای ما کاملا قابل درک است. درک می کنیم که چقدر از این نه ماه بارداری خسته شده اید، خواب ندارید، استراحت ندارید، درد کمر و لگن شما را خسته کرده و اکنون دلتان می خواهد که هرچه سریع تر علائم زایمان آغاز شود و نوزاد دلبندتان را در آغوش بگیرید. انتظار برای شروع دردهای زایمان بسیار خسته کننده است، به همین سبب می پرسید که برای باز شدن دهانه رحم چه کار کنیم؟ در این مقاله قصد داریم که ایمن ترین راهکارها را برایتان شرح دهیم.

برای باز شدن دهانه رحم چه کار کنیم؟

وقتی از پزشکتان بپرسید که برای باز شدن دهانه رحم چکار کنیم، اولین راهکار پیشنهادی او برای شما پیاده روی است. پیاده‌روی از جمله روش‌هایی است که متخصصان زنان و زایمان به مادران باردار توصیه می‌کنند تا با انجامش به باز شدن دهانه رحم کمک کنند اما آیا روش‌های دیگری نیز برای این منظور وجود دارد و خانم باردار میتواند به باز شدن بهتر دهانه رحم کمک کند؟  به گفته برخی متخصصان مصرف چای یا فعالیت‌هایی نظیر رقصیدن و حتی نزدیکی و تحریک پستان می‌تواند زمینه ساز باز شدن دهانه رحم و زایمان باشد. نکته مهمی که نباید از یاد برد اینکه رسیدن زمان زایمان با دو علامت همراه است. انقباضات منظم رحمی که در فواصل مشخصی تکرار شده و به مرور شدیدتر و نزدیک‌تر به هم می‌شوند و پاره شدن کیسه آب.  باز شدن دهانه رحم به تنهایی نشانه فرا رسیدن زمان زایمان نیست اما با فرا رسیدن زمان زایمان می‌تواند سیر آن را کوتاه‌تر و سهل‌تر کند. نکته دیگر اینکه استفاده از هر داروی گیاهی یا تکنیکی که بخواهد زمان زایمان را جلو بیاندازد در حالی که جنین هنوز آماده تولد نیست عوارض جبران ناپذیری بر سلامت جنین دارد و می‌تواند سیر طبیعی زایمان را مختل کند.   

برای باز شدن دهانه رحم چه کاری باید انجام داد؟

در صورتی که زمان زایمان فرا رسیده و می‌خواهید سیر آن را سریع‌تر و آسان‌تر کنید انجام برخی فعالیت‌ها نظیر پیاده‌روی، بالا رفتن از پله و چمپاتمه زدن می‌تواند کمک کننده باشد. برقراری رابطه جنسی نیز توصیه شده زیرا پروستاگلاندین‌های موجود در مایع منی به آماده سازی رحم کمک کرده و ارگاسم زن سبب باز شدن دهانه رحم می‌شود. تحریک نوک سینه‌ها هم از آنجا که سبب آزاد سازی هورمون اکسی توسین می‌شود به تحریک و انقباضات رحمی کمک می‌کند.

توصیه‌های متعدد دیگری هم وجود دارد که البته بی‌عارضه نیستند. مثلا برای باز شدن دهانه رحم برخی افراد از روغن کرچک، روغن گل پامچال و القای مکانیکی استفاده می‌کنند که عوارضی از جمله اسهال یا پارگی زودرس کیسه آب را دارد. در این بین برخی افراد انجام طب فشاری را تجویز میکنند و می‌گویند ماساژ سرشانه و پا و ناحیه بین انگشت شست و اشاره می‌تواند موثر باشد. در طب چینی نیز ماساژ لاله گوش توصیه شده است. در طب سنتی بر نوشیدن برخی دمنوش‌ها نظیر دمنوش برگ تمشک تاکید شده است اما در پزشکی داروهایی برای این منظور وجود دارد که باید توسط پزشک تجویز شود.

گرچه که اکنون می دانید برای باز شدن دهانه رحم چه کار کنیم، اما بهترین حالت این است که اجازه دهید دهانه رحم سر موقع و به طور طبیعی باز شود و دنبال روش خاصی برای این موضوع نباشید. همواره به یاد داشته باشید که هر زمانی جنین آمادگی کافی برای زندگی کردن در محیط خارج از رحم را داشته باشد، زایمان شروع خواهد شد. بنابراین عجله نکنید.

منبع: ccrmivf

 

مطالعه بیشتر:

1- نارسایی و ضعف دهانه رحم، عوامل و درمان

2- باز شدن دهانه رحم در هفته 32، زایمان زودرس امکان دارد؟

3- نارسایی دهانه رحم یا نارسایی سرویکس چیست و چه علائمی دارد؟

4- ضعف دهانه رحم چیست و چه زمانی رخ می دهد؟