The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بزرگ شدن بینی در بارداری و چرا بینی در بارداری ورم می‌کند؟

بسیاری از مادربزرگ ها بینی بزرگ و ورم کرده ای را نشانه ای از بارداری می دانند. برخی نیز آن را به جنسیت جنین ارتباط می دهند. اما آیا واقعا بزرگ شدن بینی در بارداری ارتباطی با مادر شدنتان دارد؟ دلیل بزرگ شدن بینی در بارداری چیست؟ با ما باشید تا همه چیز را در این باره به شما بگوییم.

علت بزرگ شدن بینی در دوران بارداری چیست؟

بدن بانویی که قرار است مادر شود،‌ در معرض تغییرات زیادی قرار می‌گیرد. برخی از تغییرات مانند لکه‌های پوستی، تغییرات هورمونی و ورم سینه‌ها و غیره قابل انتظار است و به طور طبیعی اتفاق می‌افتد. برخی از این تغییرات خیلی بی‌دلیل به نظر می‌رسند، مانند اینکه احساس می‌کنید بینی شما بزرگ‌تر و پهن‌تر شده است! این اتفاق معمولا به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری است. سطح هورمون پروژسترون و استروژن بدن بالا می‌رود و نه تنها بینی بلکه همه قسمت‌های بدن مورد تغییر قرار می‌گیرند.

گونه‌های برخی از بانوان برجسته‌تر،‌ پاهایشان بزرگ‌تر،‌ مژه‌هایشان بلندتر می‌شود و حتی رنگ مویشان (به دلیل تغییر در رنگدانه‌های مو) تغییر می‌کند. بدن به هماهنگ کردن خود با جنین ادامه می‌دهد و اعضای بدن برای تسهیل این امر بزرگتر می‌شود. با بزرگ‌تر و پهن‌تر شدن بینی،‌ افزایش سطح استروژن باعث می‌شود خون به غشای مخاطی جریان یابد. ماهیچه‌ها و غشای زیر بینی بزرگ می‌شود، زیرا خون بیشتری داخل بینی در جریان است. استخوان‌های نرم بینی به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و در نتیجه تغییر شکل می‌دهند.

 بزرگ شدن دماغ در بارداری و جنسیت جنین

قدیمی ها معقدند که بزرگ شدن بینی در بارداری با جنسیت جنین ارتباط دارد و می گویند اگر مادر در بارداری دچار ورم بینی شود، یعنی فرزند او دختر است. اما لازم به ذکر است که مطالب علمی هیچ پشتیبانی از این مساله نمی کند.

نشانه‌های غیرمعمول بارداری چیست؟

در مدت زمان بارداری، تنها بینی نیست که نشانه‌های غیرعادی از خود بروز می‌دهد؛ بلکه اتفاقات غیرمعمول دیگری نیز اتفاق می‌افتد، اما این اتفاقات شامل حال همه بانوان نمی‌شود. بانوانی که قرار است به تازگی مادر شوند نسبت به این مسئله نگران و محتاط هستند. از آنجا‌که بدن تحت تاثیر تغییرات هورمونی قرار می‌گیرد،‌ برخی متوجه تغییر رنگ مو به دلیل تغییر در رنگدانه‌ها و برخی متوجه رویش مو روی شکم خود می‌شوند. برخی باید به فکر کفشی بزرگ‌تر باشند، زیرا پاهایشان بزرگ‌تر می‌شود. بعضی از بانوان در ماه ۹ بارداری مژه‌هایی بلندتر و پرپشت‌تر خواهند داشت. بزرگ شدن بینی و دیگر تغییرات فیزیکی بعد از زایمان به حالت اول بازمی‌گردد.

 چرا بینی در دوران بارداری ورم می‌کند؟

بزرگ شدن بینی در دوران بارداری یکی از عوارض عجیب است. دلایل زیادی برای بزرگ شدن بینی مادر در دوران بارداری وجود دارد:

  • در سه ماهه اول بارداری،‌ رگ‌های خونی گشادتر می‌شوند تا خون بیشتری وارد شکم کنند. رگ‌های خونی در سینوس‌ها و مجرای بینی گشادتر می‌شوند و این باعث بزرگ شدن بینی خواهد شد.
  • در طول سه ماهه سوم بارداری، احتباس آب در صورت نیز تا حدودی باعث بزرگ شدن بینی خواهد شد.
  • بزرگ شدن بینی در دوران بارداری به دلیل فشار خون بالا نیز اتفاق می‌افتد.
  • علت شایع بزرگ شدن بینی می‌تواند تغییرات سیستم هورمونی بدن در دوران بارداری باشد.
  • افزایش سطح استروژن در بدن باعث افزایش جریان خون در غشای مخاطی می‌شود که دقیقا زیر بینی قرار دارد. افزایش جریان خون باعث بزرگ شدن عضلات داخل بینی می‌شود.

چه زمان بینی به شکل و اندازه طبیعی خود بازمی‌گردد؟

بزرگ شدن بینی در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی بدن مادر است. این تغییرات موقتی هستند. بعد از زایمان سطح هورمون‌های بدن طی یک ماه تا ۴۰ روز به حالت اولیه باز می‌گردد.

 چگونه از بزرگ شدن بینی در بارداری پیشگیری کنیم؟

از آنجا‌که بزرگ شدن بینی در دوران بارداری بسیار رایج است،‌ راه‌هایی وجود دارد تا بتوان این ورم را مدیریت کرد یا کاهش داد. با به حداقل رساندن مصرف نمک، احتباس آب در بدن و فشار خون کاهش پیدا می‌کند. مصرف آب باعث کاهش احتباس آب می‌شود و در نتیجه ورم کمتر خواهد شد. توصیه‌های پزشک را عمل کنید تا از بزرگ شدن بینی در دوران بارداری در امان باشید.

بارداری، دورانی پرماجرا در زندگی است که می‌تواند با اتفاقات غیرمنتظره همراه باشد. بزرگ شدن بینی در بارداری نیز از عوارض این دوران است. هر تغییری که در دوران بارداری در بدن ما رخ می‌دهد درنتیجه تغییرات هورمونی است و بعد از زایمان به سرعت به حالت اول خود بازمی‌گردد. در دوران بارداری تجربه این تغییرات غیرمنتظره کاملا عادی است.

منبع: parenting.firstcry

 

بیشتر بدانید:

1- علائم و نشانه های حاملگی در هفته اول بارداری

2- نشانه ها و علائم بارداری یک هفته بعد از لقاح چیست؟

3- زمان بروز اولین علائم بارداری و روش های شناسایی این علائم

4- مهمترین و قابل اطمینان ترین علامت بارداری در بانوان