The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کیسه زرده در هفته چندم بارداری تشکیل می شود؟

انجام سونوگرافی در هفته های ابتدایی راهی برای اطمینان از صحت و سلامت آن است. اما اگر زودتر از موعد برای انجام اولین سونوگرافی اقدام کنید، ممکن است با دیدن عبارت دیده نشدن کیسه زرده در سونوگرافی موجبات نگرانی شما فراهم گردد. احتمالا بلافاصله می پرسید که کیسه زرده در هفته چندم بارداری تشکیل می شود؟ چه زمانی می توان آن را در تصاویر سونوگرافی مشاهده کرد؟ بنابراین اگر می خواهید بدانید که کیسه زرده در هفته چندم بارداری تشکیل می شود و همزمان مقدار بتای خون شما چقدر است، این متن را مطالعه کنید.

اهمیت دیدن کیسه زرده در سونوگرافی

وجود کیسه زرده جنین در سونوگرافی، به ویژه زمانی که همراه با هورمون گونادوتروپین همراه باشد، برای پی بردن به بارداری خارج از رحم یا بارداری غیرطببعی، مفید است. همچنین برای تشخیص سقط جنین‌ دراوایل بارداری نیز مهم است.

کیسه زرده در هفته چندم بارداری تشکیل می شود؟

بسیار مهم است که توجه داشته باشید، در اوایل بارداری یک سونوگرافی واژینال از سونوگرافی شکمی واضح تر است، بنابراین ما تنها درباره مشاهده کیسه زرده جنین در سونوگرافی واژینال صحبت خواهیم کرد.

کیسه زرده جنین‌ معمولا اولین علامت بارداری در سونوگرافی است و ممکن است در سه هفته اول بارداری دیده شود. در این زمان میانگین ابعاد این کیسه ۲ تا ۳ میلی متر است. در حدود هفته ۵/۵ بارداری کیسه زرده اغلب در داخل کیسه جنین قابل مشاهده است.

کیسه زرده در هفته چندم بارداری تشکیل می شود؟ درصورتی که کیسه زرده دیده نشود!!!

در بارداری های موفقیت آمیز، یک سونوگرافی واژینال باید در هفته پنجم‌ بارداری کیسه زرده را تشخیص دهد. زمانی که کیسه زرده جنین با سطح هورمون گونادوتروپین همراه باشد، کیسه زرده در صورتی که میزان هورمون به سطح ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ برسد، باید دیده شود.

در صورتی که در هفته پنجم بارداری کیسه زرده جنین مشاهده نشود، اگر پنج هفته از آخرین دوره قاعدگی شما گذشته باشد، اما سطح هورمون گونادوتروپین شما اندازه گیری نشده باشد، این امکان‌ وجود دارد که مشاهده نشدن کیسه زرده جنین به این معنا باشد که تخمک گذاری شما دیرتر رخ داده است و هنوز بارداری شما به ۵ هفته نرسیده است. پزشک شما ممکن‌است در چند روز یا چند هفته آینده یک سونوگرافی برای پیگیری تجویز کند.

اگر سطح هورمون شما بالاتر از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ باشد و کیسه زرده جنین قابل رویت نباشد، پزشک ممکن است یک بارداری خارج از رحم را تشخیص دهد.

اگر اندازه گیری سطح هورمون نداشته اید یا سطح هورمون شما پایین تر باشد پزشک شما احتمالا دستور سونوگرافی برای پیگیری، یا بررسی سطح هورمون گونادوتروپین را توصیه‌ می کند. همچنین امکان یک سقط جنین زودهنگام، یا بارداری شیمیایی، به این معنی که بارداری شما پیش از اینکه کیسه زرده جنین قابل دیدن با سونوگرافی شود، متوقف شده است، وجود دارد.

 استفاده از سونوگرافی انجام شده در اوایل بارداری

دلیل اصلی اینکه در اوایل بارداری سونوگرافی انجام می شود، تشخیص و جلوگیری از بارداری خارج از رحم است. اگر بارداری خارج از رحم تشخیص داده شود، انجام یک سونوگرافی برای فهمیدن نحوه مدیریت آن مفید خواهد بود. هدف سونوگرافی اولیه لزوما تعیین سن ماندگاری و یا مرگ جنین نیست. با این حال، سن ماندگاری و مرگ جنین نیز با سونوگرافی قابل اندازه گیری است.

بارداری خارج از رحم

بارداری خارج از رحم، به بارداری هایی گفته می شود که تخمک بارور شده در جای اصلی خود یعنی در دیواره رحم کاشته نمی شود. تخم بارور شده باید در رحم کاشته شود تا به شکل مناسب رشد و نمو کند. در بارداری خارج از رحم تخم بارور شده در لوله فالوپ یعنی لوله ای که تخمک را از تخمدان به رحم می رساند، لانه گزینی می کند.

هنگامی‌ که تخمک بارور شده در لوله فالوپ گیر می کند، می تواند به لوله آسیب برساند و در صورت عدم درمان، ممکن است سبب پارگی لوله فالوپ و یا خونریزی داخلی و شوک شود. به همین دلیل است که جلوگیری یا از بین بردن بارداری خارج از رحم بسیار مهم است. در حال حاضر بسیاری از بارداری های خارج از رحم در اتاق اورژانس و با استفاده از سونوگرافی در بستر تشخیص داده می شوند. از آنجا که بارداری خارج از رحم می تواند کاملا خطرناک باشد، اورژانس برای تشخیص آن بسیار مناسب است زیرا پرسنل آن آموزش دیده و حرفه ای هستند. بانوان با بارداری خارج از رحم تحت نظارت در اورژانس در صورت لزوم می توانند درمان های اضطراری مناسب دریافت کنند.

بارداری هتروتوپیک

در اکثر موارد، تشخیص بارداری داخل رحم به این معناست که بارداری خارج از رحم وجود ندارد. با این حال، در ۱ مورد از ۳۰۰ مورد بارداری، بارداری داخل رحم و بارداری خارج از رحم ممکن است همزمان با هم اتفاق بیفتد، به عبارت دیگر بارداری دوقلویی با یک جنین در رحم و دیگری در لوله فالوپ رخ می دهد. این پدیده بارداری هتروتوپیک نامیده می شود.

در سال های اخیر، بارداری از طریق لقاح مصنوعی و استفاده از داروهای باروری منجر به موارد بیشتری از بارداری هتروتوپیک شده است. یک مطالعه درمورد ۷۲۵ بارداری در شرایط آزمایشگاهی نشان داد که حدود ۴ درصد از مراجعین بارداری خارج از رحم داشتند و دو بیمار بارداری هتروتوپیک داشتند.( کمتر از ۳/. درصد)

در نهایت، مادرانی که درمان های باروری و لقاح مصنوعی دارند باید به دقت برای بارداری هتروتوپیک تحت نظارت و بررسی قرار گیرند. در مادرانی که درمان ناباروری نداشته اند، وجود بارداری داخل رحمی به این معناست که بارداری خارج از رحمی بعید است.

 کیسه زرده در هفته چندم بارداری تشکیل می شود؟ آیا نگران هستید؟

اگر شما درباره دیده شدن کیسه زرده جنین در سونوگرافی نگران هستید، احتمالا پرسش های بیشماری دارید. با پزشک خود صحبت‌ کنید و اگر چیزی را درک نمی کنید دوباره بپرسید. شک داشتن در دوران بارداری می تواند دلهره آور باشد. با خانواده و دوستان نزدیک تان در ارتباط باشید، زیرا آنها می توانند شما را در سفر بارداری همراهی کنند.  

منبع: verywellfamily

 

بیشتر بدانید:

1- اندازه ساک حاملگی در هفته پنجم چقدر است؟

2- کیسه زرده جنین چیست و آیا دیده نشدن کیسه زرده خطرناک است؟

3- ساک حاملگی چیست و در چند هفتگی دیده می شود؟

4- ساک حاملگی بدون کیسه زرده یا بارداری پوچ چیست؟