The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فتال پل در چند هفتگی دیده میشود و فتال پل چیست؟

وقتی از خبر بارداری خود با کمک تست بارداری خانگی (بی بی چک) یا آزمایش خون مطلع شدید، احتمالا اولین کاری که می کنید این است که برای انجام سونوگرافی اقدام خواهید کرد تا بدانید جنین در چه وضعیتی است. با توجه به این که در این زمان هفته های 5 و 6 بارداری خود را می گذرانید، متخصص سونوگرافیست درمورد دیده شدن و یا دیده نشدن فتال پل یا قطب جنینی در جواب سونوگرافی شما اطلاعاتی را درج می کند. اگر می خواهید بدانید که فتال پل چیست؟ فتال پل در چند هفتگی دیده میشود؟ و آیا دیده نشدن ان به معنای سقط جنین است یا خیر، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سونوگرافی اوایل بارداری و قطب جنینی

در اوایل بارداری، ممکن است  قبل از اینکه جنین به شکل یک انسان قابل تشخیص تشکیل شده باشد، پزشک‌ انجام سونوگرافی را به شما توصیه کند. در یک نگاه کوتاه به شکم مادر، یک ساختار که تکنیسین سونوگرافی و پزشک به دنبال آن خواهند بود، "قطب جنینی" است.

تشکیل قطب جنینی یکی از اولین مراحل رشد جنین است، بنابراین اگر در سونوگرافی اولیه دیده نشود، می‌تواند دلسرد کننده باشد. اما اگر چه گاهی دیده نشدن آن می‌تواند نشان دهنده عدم موفقیت بارداری باشد، اما علیرغم دیده نشدن، ممکن است همه چیز خوب باشد. در اینجا دلایل آن ذکر می‌شود:

فتال پل چیست؟

قطب جنینی به شکل یک ناحیه ضخیم در کنار کیسه زرده ظاهر می‌شود که در مراحل اولیه بارداری مواد مغذی جنین را فراهم می‌کند. در واقع این همان ساختاری است که به جنین تبدیل می‌شود، اما در این مرحله از رشد به هیچ وجه شبیه یک انسان نیست. قطب جنینی دارای ظاهری خمیده است که سر جنین در یک انتها و آنچه در انتهای دیگر وجود دارد یک ساختار شبیه دُم است. فاصله بین این دو نقطه از قطب جنینی، طول تاج تا شکاف نامیده می شود که از آن برای اندازه گیری سن جنین استفاده می‌شود و به تعیین تاریخ دقیق‌تر بارداری کمک می‌کند.

فتال پل در چند هفتگی دیده میشود؟

طبق اعلام انجمن بارداری آمریکا، هنگامی که این اندازه به ۲ تا ۴ میلی متر برسد، معمولاً با سونوگرافی ترانس واژینال قابل مشاهده است. وقتی به ۵ میلی متر برسد معمولاً شنیدن ضربان قلب جنین امکان پذیر است. این زمان برابر با هفته 5 تا 6 بارداری است یعنی برای دیده شدن فتال پل یا قطب جنینی حداقل باید در اواسط هفته 5 باشید.

فتال پل دیده نشد یعنی چی؟

حال که می دانید فتال پل در چند هفتگی دیده میشود، نویت شرح دلایل دیده نشدن آن در سونوگرافی می رسد. هنگامی که قطب جنینی در سونوگرافی قابل رویت نباشد، چند دلیل ممکن برای آن وجود دارد:

سن بارداری کمتر از مقدار تخمینی است

با توجه به اینکه قطب جنینی در زمانی بین هفته‌های 5/5 تا 6/5 هفتگی از سن بارداری قابل مشاهده است (تعیین سن بارداری براساس آخرین دوره عادت ماهانه)، هر گونه خطای کوچک در تعیین سن بارداری می‌تواند تفسیر سونوگرافی را مخدوش کند. به عنوان مثال، اشتباه در به خاطر سپردن آخرین دوره عادت ماهانه شما می‌تواند یافته‌های مورد انتظار را در سونوگرافی تغییر دهد. اگر چرخه نامنظمی دارید و همیشه دو هفته بعد از شروع هر دوره تخمک گذاری نمی‌کنید، ممکن است حتی اگر ۵ یا ۶ هفته از آخرین دوره عادت ماهانه شما گذشته باشد، سن بارداری شما ۵ یا ۶ هفته نباشد.

برای اطلاع دقیق از سن حاملگی خود می توانید از تقویم بارداری استفاده کنید.

اگر این امکان وجود دارد که هنوز قطب جنینی قابل رویت نباشد، پزشک از مادر باردار می‌خواهد که یک یا دو هفته بعد از سونوگرافی اولیه، یک سونوگرافی تکمیلی انجام دهد. این باعث می‌شود که بارداری فرصت کافی برای رشد داشته باشد.

بارداری موفق نیست

زمانی که در سونوگرافی تکمیلی هنوز هیچ نشانه‌ای از قطب جنینی (یا یک کیسه بارداری، که به صورت یک حاشیه سفید در اطراف یک مرکز شفاف ظاهر می‌شود و نهایتاً حاوی مایع آمنیوتیک و جنین در حال رشد است) دیده نمی‌شود، به این معنی است که سقط جنین رخ داده است. در برخی موارد، کیسه بارداری خالی می‌تواند چند هفته قبل از بروز علائم سقط جنین سالم باقی بماند و حتی ممکن است به رشد خود ادامه دهد. در موارد دیگر، سقط جنین ممکن است توسط یک سونوگرافی که در آن قطب جنینی دیده نمی‌شود، تشخیص داده شود. به عنوان مثال، اگر کیسه بارداری بزرگتر از ۲۵ میلی متر در سونوگرافی دیده شود (بدون قطب جنین).

در کل، نحوه رشد جنین از همان ابتدا یک روند پیچیده است، بنابراین اگر نگران هستید، در پرسیدن سوال در مورد این که فتال پل در چند هفتگی دیده میشود و چرا در این سونوگرافی دیده نشده، از پزشک خود تردید نکنید.

منبع: verywellfamilly

 

بیشتر بدانید:

1- کیسه زرده جنین چیست و آیا دیده نشدن کیسه زرده خطرناک است؟

2- ساک حاملگی چیست و در چند هفتگی دیده می شود؟

3- کیسه زرده در هفته چندم بارداری تشکیل می شود؟

4- مراحل رشد اعضای جنین تا تولد نوزاد