The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رانیتیدین در بارداری آیا مجاز است و سوزش سردل به چه علت است؟

یکی از عوارض بسیار آزاردهنده بارداری سوزش سردل است. در دوران بارداری به علت افزایش هورمون پروژسترون دریچه بین معده و مری کمی شل می شود، درنتیجه محتویات اسیدی معده به راحتی وارد مری شده و سبب درد و سوزش در پشت جناق سینه مادر خواهد شد. در این میان بسیاری از مادران برای رهایی از این درد می پرسند که آیا می توانم قرص رانیتیدین در بارداری استفاده کنم؟ آیا خوردن رانیتیدین در بارداری به جنین آسیب وارد می کند؟ اگر شما هم برای رهایی از سوزش سردل قصد مصرف رانیتیدین در بارداری را دارید، با ما همراه باشید تا همه چیز را در این باره به شما بگوییم و خیالتان را راحت کنیم.

آیا قرص رانیتیدین در بارداری مجاز است؟

خلاصه کلام: مصرف رانیتیدین (زانتاک) در دوران بارداری بی‌خطر است.

 تحقیقی جدید در دانشگاه ادینبرگ که در بسیاری از روزنامه‌های نیز منتشر شد عنوان می‌کند که ممکن است بین تجویز داروهای ضد سوزش معده که دارای خنثی‌کننده گیرنده‌های هیستامین نوع دو و پروتون پمپ هستند و آسم در نوزادان ارتباطی وجود داشته باشد. گرچه باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود. به بانوان توصیه می‌شود در وهله اول به دستورات پزشک خود دقت کنند. (در مورد داروهای بدون نسخه تحقیقی صورت نگرفته است، که به اعتراف متخصصان، تحقیق در مورد آن‌ها چالش‌برانگیزتر است).

رانیتیدین اغلب برای درمان زخم‌های معده و روده تجویز می‌شود ولی برای درمان سوزش معده در دوران بارداری نیز کاربرد دارد.

دکتر فیلیپا کای متخصص زنان می‌گوید: «تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث می‌شود ماهیچه‌های بدن شل شوند تا فضا را برای رشد جنین مهیا کنند. اما همچنین بدان معناست که دریچه‌ بالای معده هم شل ‌شود و اسید معده به داخل مری (لوله انتقال غذا) بازگردد».

رانیتیدین معمولا به صورت قرص تجویز می‌شود و باید دو بار در روز مصرف شود و اسید معده را نیز کاهش می‌دهد. ولی تنها زمانی تجویز می‌شود که داروهای ضد اسید معده و کاهش‌دهنده اسید مانند Gaviscon جوابگوی مشکل نباشند. خبر خوب اینکه تحقیقات زیادی در مورد بی‌خطر بودن رانیتیدین در بارداری انجام شده است و هیچگونه خطری برای جنین ندارد.

مطالعات نشان داده است مصرف رانیتیدین در دوران بارداری اثربخش است. رانیتیدین یکی از داروهایی است که به آن‌ها خنثی‌کننده‌های گیرنده هیستامین دو می‌گویند و مصرف آن در دوران بارداری توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و همچنین آژانس نظارت بر دارو و محصولات بهداشتی انگلیس (MHRA) مورد تایید قرار گرفته است.

با این‌که MHRA اشاره کرده است که رانیتیدین از جفت عبور می‌کند، اما می‌گوید: «دوزهای درمانی این دارو بر زایمان یا مراحل بعدی رشد نوزاد بی‌تاثیر است».

اما به توصیه دکتر کای بهتر است قبل از مصرف دارو این ترفندهای ساده را امتحان کنید تا ببینید مشکل معده شما برطرف می‌شود یا خیر:

  • اگر تاکنون سیگار کشیدن را ترک نکرده‌اید این کار را انجام دهید.
  • الکل مصرف نکنید.
  • به جای سه وعده غذای زیاد از وعده‌های کوچک غذایی به تعداد بیشتر استفاده کنید.
  • از سه ساعت قبل از خواب چیزی میل نکنید.
  • هنگام خوردن صاف بنشینید زیرا فشار از روی معده شما برداشته شود.
  • یک لیوان شیر بنوشید یا هنگام خواب یک لیوان شیر کنار تخت خود بگذارید.
  • از مصرف آبمیوه، مرکبات و ترشی خودداری کنید.
  • شکلات نخورید.
  • خم نشوید.
  • برنج، غذاهای پرادویه و چرب کمتر بخورید.
  • نوشیدن چای،‌ قهوه و نوشابه را کاهش دهید.
  • هنگام خواب بالش بلند زیر سر خود بگذارید.

 به گفته دکتر کای، با رعایت رژیم غذایی در دوران بارداری و مصرف رانیتیدین می‌توانید از درد و سوزش معده که از عوارض دوران بارداری است رها شوید. رانیتیدین را می‌توان همراه با شربت معده مصرف کرد، ولی اگر باز هم مشکل معده شما برطرف نشد می‌توانید برای تجویز داروهای دیگر با پزشک خود مشورت کنید.

مادران در مورد خوردن رانیتیدین در بارداری می‌گویند:

یکی از مادران می‌گوید: «نمی‌توانم مصرف کنم زیرا باعث استفراغ من می‌شود. به جای آن برای سوزش معده روزی دوبار رانیتیدین مصرف می‌کنم که اغلب موثر است. هنگامی‌که دارو تاثیر نمی‌کند باخوردن یک بستنی مشکلم رابرطرف می‌کنم!»

یک مادر دیگر می‌گوید: «پزشک برای سه بارداری من این داروها را تجویز کرد. هیچگونه عوارض جانبی نداشتم و برای من تاثیر فوق‌العاده‌ای داشت!! سوزش معده من خیلی ناراحت کننده بود و Gaviscon تاثیری نداشت. 

 

بیشتر بدانید:

1- سوزش شدید معده در بارداری، خوردن رانیتیدین مجاز است؟

2- سوزش سر دل در زمان شیردهی، از علت تا درمان

3- سوزش سر دل در بارداری و درمان آن چگونه است؟

4- 7 درمان گیاهی و خانگی سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده در بارداری

 

منبع: madeformums