The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رابطه ای بین حالت تهوع و جنسیت جنین وجود دارد؟

اگرچه برخی والدین ترجیح می‌دهند جنسیت جنین خود را در روز تولد بدانند، اما تعداد دیگری دوست دارند جنسیت جنین را قبل از به دنیا آمدن او بفهمند. حدس زدن جنسیت جنین به یک سرگرمی تبدیل شده است، با این همه داستان‌ها و نشانه‌هایی که در مورد تشخیص جنسیت جنین وجود دارد، می توانید جنسیت جنین را حدس بزنید، از شکم رو به بالا در مقابل شکم پایین افتاده تا درخشش بارداری و.... که احتمالاً همه آنها را شنیده‌اید! چیز دیگری که مردم دوست دارند به آن توجه کنند، رابطه ای بین حالت تهوع و جنسیت جنین است. بعضی از افراد و روایات بر این باورند که رابطه ای بین حالت تهوع و جنسیت جنین حقیقت دارد و تهوع صبحگاهی شدید بدین معنی است که شما به احتمال زیاد یک جنین دختر در شکم خود دارید، در حالیکه نداشتن استفراغ در دوران بارداری تقریباً همیشه به معنای داشتن جنین پسر است. اما آیا شواهد قوی برای اثبات این فرضیه وجود دارد یا این فقط یک داستان از مادران قدیم است؟ بیایید دریابیم!

 رابطه ای بین حالت تهوع و جنسیت جنین

در مورد سلامتی مادر و جنین، تهوع صبحگاهی چیزی را اثبات نمی‌کند. حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری یا تهوع صبحگاهی اغلب در حدود هفته ششم بارداری اتفاق می‌افتد.

حالت تهوع چقدر طول می‌کشد؟ معمولاً تا حدود هفته چهاردهم از بین می‌رود، اما برای بعضی از مادران باردار می‌تواند خیلی بیشتر طول بکشد. شایع‌ترین علت تهوع صبحگاهی افزایش هورمون‌ها، بخصوص گنادوتروپین کوریون انسانی و پروژسترون است. عوامل دیگر عبارتند از استرس، خستگی و پایین آمدن قند خون.

برخی از بانوان در دوران بارداری دچار "هایپر امسیس گراویدوم" (HG) می‌شوند. این بیماری شبیه یک تهوع شدید صبحگاهی است که باعث کاهش وزن و کم آبی بدن به همراه حالت تهوع و استفراغ می‌شود. این حالت همچنین مزمن است و در موارد شدید ممکن است تقریباً در تمام طول روز و در طول بارداری دوام داشته باشد. علت شناخته شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد، اما برخی معتقدند که با افزایش میزان HCG مرتبط است.

حالا با وجود آزاردهنده و گاه ناتوان کننده بودن طبیعت تهوع صبحگاهی و بیماری HG، برخی بر این باورند که اینها نشانه سلامت مادر و جنین و رشد مناسب جنین است. هنگامی که بدن یک مادر باردار افزایش HCG و استروژن را تجربه می‌کند، به این معنی است که برای ایجاد یک محیط مناسب برای پرورش جنین تلاش می‌کند.

از طرف دیگر، اگر حتی احساس تهوع و استفراغ ندارید، نگران نباشید. در واقع هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند فقدان تهوع صبحگاهی نشان دهنده وجود مشکلی در رشد و سلامت جنین است. بنابراین آیا می‌بایست به دنبال بیماری صبحگاهی باشید تا از سلامت جنین مطمئن شوید؟ قطعاً نه. معاینه و مراجعه منظم به پزشک می‌تواند نتایج قطعی در مورد سلامتی شما ارائه دهد!

رابطه ای بین حالت تهوع و جنسیت جنین، تهوع صبحگاهی شدید، پسر یا دختر؟

تهوع صبحگاهی نمی‌تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی جنین به شما بگوید، اما آیا می‌تواند به شما در تشخیص جنسیت جنین کمک کند؟ احتمالاً شما هم این داستان قدیمی را از مادران شنیده‌اید که: تهوع شدید صبحگاهی= دختر، عدم وجود تهوع صبحگاهی= پسر. اما علم در این مورد چه می‌گوید؟ آیا تهوع شما به پسر یا دختر بودن جنین مرتبط است؟

 در واقع مطالعات زیادی برای پشتیبانی از این نظریه وجود ندارد. مطالعه‌ای در دهه ۹۰ انجام شد که دریافت بانوانی که دچار HG بودند بیشتر احتمال دارد که دختر به دنیا بیاورند. با اینحال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که از ۲۴۵۰ بارداری، تقریباً ۸۰ درصد آنان، بیماری صبحگاهی را با جنین پسر در شکم خود تجربه کرده‌اند. این اطلاعات متناقض هستند. بنابراین چگونه می‌توان جنسیت جنین را تعیین کرد؟ افسانه‌ها و قصه‌های مادران قدیمی برای تعیین جنسیت قابل اعتماد نیستند. تنها یک روش ارزان و مطمئن برای تعیین جنسیت نوزاد شما وجود دارد - سونوگرافی. مطمئناً شما باید تا هفته 16 بارداری خود صبر کنید تا بفهمید، اما از این طریق (به معنای واقعی کلمه) تصویر واضحی از جنسیت جنین خود دریافت خواهید کرد.

روش دیگری که به شما امکان می‌دهد جنسیت جنین خود را قبل از تولد کشف کنید، نمونه برداری از مخاط کوریونی است که پزشکان چند سلول از جفت شما برای آزمایش برمی‌دارند. با اینحال، این روش فقط در مواردی انجام می‌شود که به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به بیماری‌های خاص باشید و احتمال آن وجود دارد که آن را به فرزند خود منتقل کنید. روش نمونه گیری از مخاط کوریون به یافتن اختلالات ژنتیکی و کروموزومی، مانند سندروم داون، فیبروز کیستیک و اختلالات مرتبط با جنسیت کمک می‌کند.

درمان تهوع صبحگاهی

بعد از بررسی رابطه ای بین حالت تهوع و جنسیت جنین، در اینجا روش‌هایی را به شما پیشنهاد می کنیم که با کمک آنها می‌توانید در سه ماهه اول از حالت تهوع و استفراغ رها شوید:

  • از مصرف ویتامین‌های دوران بارداری در صبح خودداری کنید، به خصوص هنگامی که گرسنه هستید. در عوض، این ویتامین‌ها را شب‌ها و با معده پر مصرف کنید.
  • از غذاهایی که معده شما را ناراحت می‌کنند، از جمله غذاهای بیش از حد شور، چرب و پر ادویه خودداری کنید.
  • از داروهای طبیعی، مانند نوشیدن چای زنجبیل برای آرام کردن معده و بو کردن روغن‌های طبیعی برای کاهش حالت تهوع استفاده کنید.
  • به جای سه وعده معمول در روز، وعده‌های غذایی کوچک و مکرر بخورید.
  • صبح‌ها کمی ورزش کنید.

نتیجه گیری

دفعه بعد که یک دوست باردار از شما می‌پرسد که رابطه ای بین حالت تهوع و جنسیت جنین چیست؟ نداشتن استفراغ و تهوع در بارداری به چه معنی است؟ شما پاسخ آن را دارید. تهوع صبحگاهی خفیف یا فقدان حالت تهوع صبحگاهی نشان دهنده هیچ مشکلی نیست و در مورد رابطه آن جنسیت جنین به اثبات نرسیده است. دلایل قابل اعتماد کافی برای تعیین جنسیت جنین بر اساس حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری وجود ندارد. بهتر است به پزشک مراجعه کرده و منتظر سونوگرافی باشید.

 

بیشتر بدانید:

1- تشخیص جنسیت جنین از روی شکل شکم در دوران بارداری

2- عوامل موثر بر تعیین جنسیت فرزند

3- تهوع صبحگاهی در بارداری نشانه چیست؟

4- دلیل حالت تهوع در بارداری و علت تهوع در ماه اخر بارداری چیست

منبع: newidea