The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین رژیم غذایی ماه دوم بارداری، در ماه دوم چی بخوریم؟

تبریک! شما در ماه دوم بارداری هستید. با این‌که برخی بانوان هنوز از بارداری خود مطلع نیستند، اما آن‌هایی که از بارداری خود آگاهند، و به دنبال بهترین رژیم غذایی ماه دوم بارداری هستند (و باید هم باشند). تغذیه، در این مرحله اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا به رشد مناسب جنین کمک می‌کند. در این مدت، لوله عصبی جنین تشکیل می‌شود که بعدها، مغز، ستون فقرات و اعصاب او را شکل می‌دهد. رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و مواد مغذی دیگر در این زمان برای رشد مناسب جنین حیاتی است. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد بهترین رژیم غذایی ماه دوم بارداری و مواد مغذی که باید در دومین ماه بارداری خود مصرف کنید، بیش‌تر بدانید.

بهترین رژیم غذایی ماه دوم بارداری

غذاهایی که در سه ماهه اول بارداری مصرف می‌کنید، سلامت جنین در حال رشد را تضمین می‌کند. استفراغ و تهوع صبحگاهی، ممکن است غذا خوردن را برای شما دشوار کند، اما باید سعی کنید غذاهای سالم بخورید. تا حد امکان غذاهایی را که برای شما مناسب است با هم ترکیب کرده و مصرف کنید. در زیر به برخی از مواد غذاهایی که برای رشد جنین حیاتی است می‌پردازیم.

1. اسیدفولیک: اسیدفولیک، به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر رژیم غذایی ۷ هفته‌ای بارداری، در خدمت ویتامین B است. مصرف روزانه ۵ میلی‌گرم مکمل اسیدفولیک برای بانوانی که قصد باردار شدن دارند و بانوانی که در سه ماهه اول بارداری هستند ضروری است. اسیدفولیک از ایجاد نقص در لوله عصبی جنین در حال رشد پیشگیری می‌کند. سبزیجات سبز برگ،‌ تخم‌مرغ، میوه‌ها، میوه‌های خشک و آجیل‌ها (بادام و گردو)، حبوبات و عدس مکمل‌های طبیعی غنی از اسیدفولیک برای بانوان باردار هستند.

2. آهن: یکی دیگر از مواد غذایی ضروری برای رژیم غذایی هفته ۵ بارداری، آهن است. این ماده غذایی برای خون‌رسانی سالم ضروری است. در این مرحله از بارداری، مادر نیاز به جریان خون قوی دارد تا قدرت کافی برای مقابله با تهوع صبحگاهی و خستگی شایع در سه ماهه اول بارداری را داشته باشد. در اولین هفته از ماه دوم بارداری، مواد غذایی سرشار از آهن مانند میوه‌ها، میوه‌های خشک، سبزیجات مانند اسفناج، شنبلیله، چغندر و مرغ و ماهی مصرف کنید.

3. کلسیم: کلسیم ماده معدنی مهم برای بانوی باردار، مخصوصا در دومین ماه بارداری است. در این دوران،‌ روزانه حدود ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم لازم است. به دلیل این‌که استخوان‌های جنین در این مرحله شروع به سفت شدن می‌کند، بدن مادر به کلسیم نیاز دارد. در صورتی‌که بدن کلسیم کافی دریافت نکند، این نیاز از ذخیره کلسیم مادر تامین شده و احتمال بروز پوکی استخوان افزایش پیدا می‌کند. برای تامین نیاز بدن به کلسیم، می‌توان از سبزیجاتی مانند شلغم، کلم و سبزیجات برگ‌دار که منبع عالی کلسیم هستند استفاده کرد.

4. پروتئین‌ها: بهترین رژیم غذایی ماه دوم بارداری باید حاوی مقدار کافی پروتئین باشد. پروتئین از ابتدای بارداری برای بدن ضروری است. غذاهایی مانند مرغ، تخم‌مرغ، شیر، ماهی و عدس نیاز بدن به این ماده غذایی را برطرف می‌کند. در این مرحله از بارداری، مصرف روزانه ۷۵ گرم پروتئین برای مادر باردار لازم است. می‌تو.انید از مواد غذایی غنی از پروتئین که در بالا به آن‌ها اشاره شد، استفاده کنید. هرچند مراقب انتخاب ماهی خود باشید، زیرا برخی از انواع ماهی (مخصوصا ماهی‌هایی که حاوی مقادیر زیادی جیوه هستند) برای بانوی باردار مناسب نیست و از مصرف آن در دوران بارداری باید اجتناب شود.

5. روی: روی برای متابولیسم اسید و عملکردهای بیولوژیکی لازم است. مرغ، ماهی، سبزیجات و لوبیاها، همه از منابع غنی روی هستند. حتما این غذاها را روزانه در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

6. چربی‌ها: چربی‌ها همیشه مضر نیستند، بلکه این نوع چربی مورد استفاده شماست که رشد سالم جنین شما را تعیین می‌کند. بدون تردید، غذاهای سرخ‌شده و حاوی چربی اشباع برای سلامتی شما و جنین مضر است. اما مصرف چربی‌های سالم به شکل گی (کره مایع از جوشاندن و تصفیه کره شیرگاو یا گاومیش) و خامه به رشد چشم‌ها، مغز، جفت و بافت‌‌های بدن کمک می‌کند. استفاده از مقادیر مناسب از چربی‌های سالم در رژیم غذایی، به رشد کلی جنین کمک خواهد کرد.

7. فیبر: فیبر، ماده غذایی مهمی است که به هضم غذا و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند. مصرف فیبر به بانوان باردار بسیار توصیه می‌شود. مصرف سبزیجات سرشار از فیبر مانند هویج و کلم، غلات و میوه‌هایی مانند پرتقال و موز به ثابت نگه داشتن فشار خون و پیشگیری از یبوست در دوران بارداری کمک می‌کند. حداقل مصرف روزانه ۲۸ گرم فیبر در دوران بارداری توصیه می‌شود.

بهترین رژیم غذایی ماه دوم بارداری، غذاهایی که نباید در دومین ماه بارداری مصرف شوند

در زیر به غذاهایی که لازم است در دومین ماه بارداری از مصرف آن‌ها اجتناب کنید، اشاره شده است:

گوشت نیم پز: این ماده غذایی حاوی باکتری لیستریا است که در این مرحله از بارداری مضر است، از این‌‌ رو از مصرف آن در دوران بارداری پرهیز کنید.

2. پنیرهای نرم: مصرف پنیرهای نرم مانند پنیر بری و پنیر کامامبر به دلیل وجود باکتری ای.‌کولی منجر به بروز مشکلاتی در بارداری می‌شود، بنابراین از مصرف پنیرهای نرم در دوران بارداری پرهیز کنید. می‌توانید از پنیرهای سفت در مقدار محدود استفاده کنید.

3. تخم‌مرغ خام یا عسلی: تخم‌مرغ خام باعث ورود باکتری‌های سالمونلا به بدن می‌شود، که باعث آسیب به بدن مادر و اختلال در رشد طبیعی کودک می‌شود. اگر می‌خواهید در دوران بارداری تخم مرغ بخورید، حتما آن‌ها را به صورت پخته وآب‌پز مصرف کنید. از خوردن تخم‌مرغ عسلی یا نیمه‌پخته خودداری کنید.

4. گوشت‌های فرآوری شده: گوشت‌های فرآوری شده، ممکن است مدت‌های طولانی در قفسه فروشگاه‌ها مانده باشد و خطر وجود باکتری‌‌هایی دارد که برای شما و جنین مضر است. بنابراین از مصرف گوشت‌های فرآوری شده در رژیم بارداری خود پرهیز کنید.

5. ماهی خام: غذاهای دریایی مانند خرچنگ، میگو و غیره، سرشار از جیوه است که یکی از عوامل سقط جنین محسوب می‌شود. این غذاها سرشار از پروتئین نیست و به بدن مواد مغذی لازم را نمی‌رساند.

6. شیر غیرپاستوریزه: از نوشیدن شیرهای غیرپاستوریزه بپرهیزید. شیر غیرپاستوریزه حاوی میکروارگانیسم‌ها، پاتوژن‌ها و سالمونلا است که برای بدن شما و رشد جنین ضرر دارد.

7. الکل: مصرف الکل به دلیل مشکلات متعددی که ایجاد می‌کند، در دوران بارداری ممنوع است. مصرف آن بر سلامتی شما و مهم‌تر از آن،‌ بر رشد جنین تاثیر می‌گذارد. بنابراین از مصرف الکل در دوران بارداری پرهیز کنید.

برای ساختن عضلات خود و داشتن انرژی بیش‌تر، از میوه‌ها‌ و سبزیجات تازه و غذای کاملا پخته و سرشار از پروتئین استفاده کنید. برای افزایش کالری مصرفی خود، بیش‌تر غذاهای نشاسته‌دار مصرف کنید تا غذاهای حاوی قند.

نکاتی در مورد بهترین رژیم غذایی ماه دوم بارداری

در زیر به نکاتی در مورد رژیم غذایی دومین ماه بارداری اشاره می‌کنیم:

• درصورتی‌که غذا را در مقدار و زمان مناسب مصرف کنید، حداکثر فایده را از غذایی که می‌خورید دریافت خواهید کرد. سعی کنید صبحانه‌ای سالم، شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات و محصولات لبنی مانند شیر بخورید. خوردن یک وعده غذایی غنی در صبح به شما کمک می‌کند تا فرصت بیش‌تری برای هضم غذا داشته باشید.

• رژیم غذایی شما در بعدازظهر باید شامل سالاد، تخم‌مرغ و غیره باشد. مصرف سالاد در وعده ناهار به شما کمک می‌کند تا سرحال و پرانرژی باشید. همچنین می‌توانید تخم‌مرغ را در وعده ناهار جای دهید. وعده غذایی شامل نان چاپاتی، سابجی (کدو حلوایی) پخته، برنج و دال در این مرحله از بارداری خوب است.

• احتمال این‌که در سه ماهه اول بارداری دچار تهوع صبحگاهی باشید، زیاد است. بنابراین شام سبک میل کنید. خوردن غذای سبک شکم شما را پر و راحت نگه می‌دارد و از سوزش معده جلوگیری می‌کند. درصورتی‌که می‌خواهید یک وعده غذایی سبک مصرف کنید، از سبزیجات آب‌پز و پخته با ادویه کم و سالاد در وعده شام استفاده کنید.

اگر احساس گرسنگی می‌کنید، سعی کنید میان وعده های سالم کم‌حجم مانند سالاد اوما (نوعی سالاد هندی) بخورید. از غذاهای سرخ شده خودداری و اشتهای خود را دنبال کنید. زیاد غذا نخورید. بسیاری از افراد اصرار دارند که باید برای دو نفر غذا بخورید. نیازی نیست این کار را انجام دهید. باید مطابق با اشتهای خود غذا بخورید. بنابراین طبق نیاز بدن خود بخورید و اطمینان یابید که برای شما و جنین سالم است!

در مورد بهترین رژیم غذایی ماه دوم بارداری به یاد داشته باشید، مواد مغذی به غذاهایی که انتخاب می کنید بستگی دارد، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید. مصرف غذاهای شیرین و سرخ‌شده و غذاهای پرکالری را کاهش دهید، زیرا هیچ‌نوع ارزش غذایی برای کودک شما ندارد. در دوران بارداری سالم غذا بخورید، تا سالم باشید و کودک سالمی بدنیا آورید!

 

مطالعه بیشتر:

تغذیه مناسب در بارداری چیست وچه ویژگیهایی دارد؟

تغذیه مناسب بارداری در ماه اول و غذاهایی که باید مصرف کرد

در سه ماهه اول بارداری چی نخوریم،نبایدهای غذایی سه ماهه اول

در سه ماهه اول بارداری چی بخوریم،نیازهای غذایی در اوایل بارداری

?پرسش و پاسخ های بهترین رژیم غذایی ماه دوم بارداری

برای بهبود خونرسانی به جنین چی بخوریم؟

یکی دیگر از مواد غذایی ضروری برای رژیم غذایی هفته ۵ بارداری، آهن است. این ماده غذایی برای خون‌رسانی سالم ضروری است. در این مرحله از بارداری، مادر نیاز به جریان خون قوی دارد تا قدرت کافی برای مقابله با تهوع صبحگاهی و خستگی شایع در سه ماهه اول بارداری را داشته باشد. در اولین هفته از ماه دوم بارداری، مواد غذایی سرشار از آهن مانند میوه‌ها، میوه‌های خشک، سبزیجات مانند اسفناج، شنبلیله، چغندر و مرغ و ماهی مصرف کنید.

اگر در دوران بارداری کلسیم نخوریم چی میشه؟

در صورتی‌که بدن کلسیم کافی دریافت نکند، این نیاز از ذخیره کلسیم مادر تامین شده و احتمال بروز پوکی استخوان افزایش پیدا می‌کند. برای تامین نیاز بدن به کلسیم، می‌توان از سبزیجاتی مانند شلغم، کلم و سبزیجات برگ‌دار که منبع عالی کلسیم هستند استفاده کرد.

برای تشکیل شدن مغز و نخاع جنین چی بخوریم؟

اسیدفولیک از ایجاد نقص در لوله عصبی جنین در حال رشد پیشگیری می‌کند. سبزیجات سبز برگ،‌ تخم‌مرغ، میوه‌ها، میوه‌های خشک و آجیل‌ها (بادام و گردو)، حبوبات و عدس مکمل‌های طبیعی غنی از اسیدفولیک برای بانوان باردار هستند.

آیا در بارداری می توانیم شیر لبنیاتی بخوریم؟

از نوشیدن شیرهای غیر پاستوریزه بپرهیزید. شیر غیر پاستوریزه حاوی میکروارگانیسم‌ها، پاتوژن‌ها و سالمونلااست که برای بدن شما و رشد چنین ضرر دارد.

منبع: parenting.firstcry