The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیاف سیکلوژست تا هفته چندم بارداری باید استفاده شود؟

شیاف سیکلوژست، از داروهای پرکاربرد در حوزه زنان و مامایی است و برای کمک به حفظ بارداری در زنانی که در معرض سقط جنین و زایمان زودرس هستند، تجویز می شود. اگر شما هم ناچار به استعمال شیاف سیکلوژست هستید، احتمالا سوالات زیادی در این زمینه خواهید داشت. از جمله اینکه شیاف سیکلوژست تا هفته چندم بارداری باید استفاده شود و یا اینکه آیا استفاده از شیاف سیکلوژست در بارداری، عوارضی نیز دارد؟ پاسخ تمامی این سوالات در مقاله زیر آورده شده است. پس با ما همراه شوید.

شیاف سیکلوژست چیست؟

شیاف سیکلوژست (Cyclogest)، فرآورده ای دارویی است که با دو دوز 200 و 400 میلی گرم در بازار دارویی به فروش می رود و با نام های دیگری همچون شیاف فرتیژست نیز شناخته می شود.

شیاف سیکلوژست ،حاوی هورمونی به نام پروژسترون است که به صورت طبیعی توسط بدن ساخته شده و سطح آن در دوران بارداری افزایش پیدا می کند. سطوح کافی از هورمون پروژسترون به آماده سازی پوشش و لایه داخلی رحم کمک می کند تا امکان لانه گزینی تخمک بارور شده مهیا شود و به علاوه وجود آن، به حفظ بارداری نیز کمک خواهد کرد. به همین دلیل، اگر میزان هورمون پروژسترون در بدن یک خانم کافی نباشد، احتمال ایجاد مشکلاتی همچون خونریزی اطراف ساک حاملگی و تشکیل هماتوم، سقط و زایمان زودرس افزایش پیدا می کند.

بر همین اساس، شیاف سیکلوژست با این هداف درمانی در طی بارداری تجویز می شود:

- جلوگیری از سقط جنین،

- کاهش خطر زایمان زودرس،

- کند کردن روند کوتاه شدن طول سرویکس،

- کمک به جذب هماتوم (تجمع خون در اطراف ساک حاملگی) و جلوگیری از شدت یافتن آن،

- و متوقف کردن لکه بینی و خونریزی هایی که ناشی از کمبود پروژسترون هستند،

به علاوه شیاف سیکلوژست ممکن است برای آن دسته از خانم هایی که به دلیل ناباروری تحت درمان با روش های کمک باروری هستند نیز تجویز شود. زیرا اگر سطح پروژسترون پایین باشد، شانس موفقیت این روش ها کاهش پیدا خواهد کرد.

چطور از شیاف سیکلوژست در بارداری استفاده کنم؟

شیاف سیکلوژست به دو شکل واژینال و مقعدی قابل استفاده است. اینکه شما به چه طریقی از شیاف سیکلوژست استفاده کنید، وابسته به نظر پزشک معالج بوده و حتما باید از او مشورت بگیرید. اما اگر پزشکتان، در این مورد نظر خاصی ندارد، نگران نباشید و به هر شکلی که راحت تر هستید، یا مقعدی و یا واژینال، شیاف را استعمال کنید.

آیا شیاف سیکلوژست در بارداری ایمن است؟

بله! شیاف سیکلوژست در بارداری بی خطر بوده و برای شما و جنین درون رحمتان خطری ایجاد نمی کند. اخباری مانند دو جنسیتی شدن جنین، ایجاد اوتیسم و ... نیز همگی شایعه بوده و هیچ مبنای علمی ندارد. بنابراین در صورتی که پزشک شیاف سیکلوژست را برایتان تجویز کرده است، بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

شیاف سیکلوژست در بارداری، چقدر خوب کار می کند؟

بر اساس شواهد موجود، استعمال شیاف سیکلوژست و سایر نمونه های پروژسترونی مشابه، می تواند تا 80 درصد شانس موفقیت بارداری را افزایش دهد. البته که این فرآورده دارویی فقط در تمام موارد کمک کننده نیست و به عنوان مثال اگر علت سقط جنین، تشکیل نشدن قلب یا اختلالات انعقادی باشد و یا اگر علت زایمان زودرس، اختلال در وزن گیری جنین و یا مشکلات حجم مایع آمنیوتیک باشد، استفاده از شیاف سیکلوژست هیچ فایده ای را به همراه نخواهد داشت.

بنابراین هرگز به طور خودسرانه از این شیاف در دوران بارداری خود استفاده نکنید و به پزشک اجازه دهید تا برحسب شرایط شما، بهترین روند درمانی را انتخاب کند.

عوارض جانبی شیاف سیکلوژست در بارداری

درست مانند همه داروها، شیاف سیکلوژست نیز می تواند عوارض جانبی ایجاد کند که رایج ترین آن ها عبارت هستند از:

- اسهال،

- احساس درد در راست روده،

- نفخ (باد) ،

- خروج مواد روغنی از واژن یا مقعد پس از حل شدن دارو،

- اتساع شکم (تورم در شکم) و درد شکمی،

- خواب آلودگی،

- خستگی،

- گرگرفتگی،

- درد و حساسیت پستان ها،

- سردرد و سرگیجه،

- تغییرات خلقی،

- تغییر در طعم و مزه دهان،

- حالت تهوع و استفراغ،

- تعریق شبانه،

- بثورات پوستی یا خارش،

- درد مفاصل،

- تکرر ادرار، دفع غیرارادی ادرار و یا تیره شدن رنگ ادرار،

- افزایش وزن و تورم بدن،

- تنگی نفس،

- ورم کردن پاها یا بازوها به همراه درد، قرمز شدن و احساس گرما در نواحی درگیر،

- احساس درد و فشار در قفسه سینه،

- تاری دید یا سایر مشکلات بینایی،

- خروج خون در حین سرفه،

- بی هوش شدن،

- تغییر رنگ پوست به سمت زردی،

در صورت بروز هر یک از این عوارض، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید. به علاوه اگر هر نوع علامت یا عارضه دیگری که در این لیست به آن ها اشاره نشده بود را تجربه کردید، باز هم ضروری است که مساله را به پزشک خود اطلاع دهید.

شیاف سیکلوژست تا هفته چندم بارداری استفاده میشه؟

استفاده از داروهایی که به شکل شیاف هستند، برای بسیاری از مردم آزاردهنده بوده و بنابراین سوال اغلب مادران این است که شیاف سیکلوژست تا هفته چندم بارداری باید استفاده شود!

خب متاسفانه پاسخ دقیق و قاطعی برای این سوال وجود ندارد. زیرا این مساله که استعمال شیاف سیکلوژست تا هفته چندم بارداری ضروری است، به شرایط شما و بارداری بستگی داشته و در نهایت پزشک با ارزیابی وضعیت بارداری در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد. بنابراین گاهی اوقات ممکن است در بعد از چند روز یا حتی چند هفته، درمان به پایان برسد و در مقابل گاهی اوقات نیز لازم است تا پایان دوره بارداری خود از شیاف سیکلوژست استفاده کنید. بنابراین هرگز به طور خودسرانه استفاده از شیاف را کنار نگذارید، زیرا با این کار ممکن است سلامت جنین و بارداری در معرض خطر قرار بگیرد.

مطالعه بیشتر:

شیاف پروژسترون در هفته 8 بارداری، ضرر دارد؟

آیا مصرف شیاف های واژینال در بارداری مجاز است؟

شیاف فرتیژست در بارداری آیا بی خطر و مجاز است؟

آیا شیاف پروژسترون برای مشکلات کیست تخمدان در بارداری اثر دارد؟

?پرسش و پاسخ های شیاف سیکلوژست

شیاف سیکلوژست چیست؟

شیاف سیکلوژست (Cyclogest)، فرآورده ای دارویی است که با دو دوز 200 و 400 میلی گرم در بازار دارویی به فروش می رود و با نام های دیگری همچون شیاف فرتیژست نیز شناخته می شود و حاوی هورمون پروژسترون مصنوعی است.

شیاف سیکلوژست برای چی خوبه؟

جلوگیری از سقط جنین، کاهش خطر زایمان زودرس، کند کردن روند کوتاه شدن طول سرویکس، کمک به جذب هماتوم (تجمع خون در اطراف ساک حاملگی) و جلوگیری از شدت یافتن آن، و متوقف کردن لکه بینی و خونریزی هایی که ناشی از کمبود پروژسترون هستند،

چطور از شیاف سیکلوژست در بارداری استفاده کنم؟

شیاف سیکلوژست به دو شکل واژینال و مقعدی قابل استفاده است. اینکه شما به چه طریقی از شیاف سیکلوژست استفاده کنید، وابسته به نظر پزشک معالج بوده و حتما باید از او مشورت بگیرید. اما اگر پزشکتان، در این مورد نظر خاصی ندارد، نگران نباشید و به هر شکلی که راحت تر هستید، یا مقعدی و یا واژینال، شیاف را استعمال کنید.

شیاف سیکلوژست تا هفته چندم بارداری استفاده میشه؟

خب متاسفانه پاسخ دقیق و قاطعی برای این سوال وجود ندارد. زیرا این مساله که استعمال شیاف سیکلوژست تا هفته چندم بارداری ضروری است، به شرایط شما و بارداری بستگی داشته و در نهایت پزشک با ارزیابی وضعیت بارداری در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد. بنابراین گاهی اوقات ممکن است در بعد از چند روز یا حتی چند هفته، درمان به پایان برسد و در مقابل گاهی اوقات نیز لازم است تا پایان دوره بارداری خود از شیاف سیکلوژست استفاده کنید.