The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کلومیفن و آنتی بیوتیک آیا با یکدیگر تداخل دارند؟

شاید تا به حال بارها و بارها نام کلومیفن به گوشتان خورده باشد، دارویی که به دسته درمان های محرک تخمک گذاری تعلق داشته و با هدف کمک به رشد فولیکول ها در تخمدان و تخمک گذاری در زنان تجویز می شود. اگر پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده است و می خواهید با کاربرد، عوارض جانبی و تداخلات دارویی آن به ویژه تداخل میان داروهای پرمصرفی همچون کلومیفن و آنتی بیوتیک آشنا شوید، ما را در این مقاله همراهی کنید.

کاربرد کلومیفن

کلومیفن سیترات (Clomiphene Citrate)، یک داروی غیراستروئیدی با ساختاری مشابه به هورمون جنسی زنانه استروژن است که برای کمک به رشد فولیکول ها در خانم هایی که دچار اختلال در تخمک گذاری هستند و یا خانم هایی که قرار است تحت درمان های کمک باروری مانند آی یو آی (IUI) و یا آی وی اف (IVF) قرار بگیرند، تجویز می شود. به علاوه این دارو ممکن است برای درمان ناباروری در آقایان و برخی شرایط دیگر نیز کاربرد داشته باشد.

مقدار و نحوه مصرف آمپول کلومیفن

تعیین دوز و نحوه مصرف کلومیفن، بسته به شرایط هر فرد و هدف پزشک از درمان متفاوت بوده و بنابراین باید در این مورد با نظر پزشک پیش بروید. فراموش نکنید که کلومیفن باید دقیقاً طبق دستور پزشک از طریق خوراکی مصرف شود تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. به علاوه درمان طولانی مدت با این دارو توصیه نمی شود و نباید بیش از 6 دوره از آن استفاده کنید.

ممنوعیت های مصرف آمپول کلومیفن

با وجود اینکه کلومیفن، یکی از اولین گزینه های انتخابی در میان داروهای کمک باروری است، اما در برخی شرایط خاص مجاز به مصرف آن نیستید، از جمله:

- باردار بودن،

- ابتلا به بیماری های کبدی و یا سابقه آن،

- نارسایی اولیه هیپوفیز یا تخمدان،

- خونریزی های غیرطبیعی از واژن،

- سابقه واکنش های آلرژیک به این دارو،

- مشکلات درمان نشده غدد فوق کلیه یا تیرویید،

- تومورهای هیپوفیز و یا سایر تومورهای مغزی،

- و کیست تخمدان (به جز موارد سندرم تخمدان پلی کیستیک)،

به علاوه در صورتی که در دوران شیردهی هستید و یا آندومتریوز یا فیبروم رحمی (میوم)، دارید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید تا موارد احتیاطی لازم را برای تجویز کلومیفن در نظر بگیرد.

عوارض جانبی کلومیفن

حتی بهترین و مفیدترین داروها نیز با برخی عوارض جانبی همراه هستند و کلومیفن نیز از این قاعده مستثنا نیست. مهم ترین و رایج ترین عوارض جانبی ناشی از مصرف کلومیفن که باید با آن ها آشنایی داشته باشید، عبارت هستند از:

- سردرد،

- سرگیجه،

- ناراحتی معده،

- احساس نفخ،

- احساس سنگینی در شکم و لگن،

- گرگرفتگی،

- حساسیت سینه ها به لمس و درد،

این دسته از عوارض جانبی، بسیار رایج و در عین حال کم خطر بوده و به مرور زمان به صورت خود به خود برطرف می شوند. اما اگر احیانا هر یک از این اثرات ماندگار شد و یا با گذشت شدت پیدا کرد، در اسرع وقت این مساله را به پزشک خود اطلاع دهید.

در مقابل برخی عوارض جانبی نیز ممکن است در پی مصرف کلومیفن ایجاد شوند که نیازمند ارزیابی فوری پزشکی هستند، از جمله:

- خونریزی غیرطبیعی واژینال،

- تغییرات بینایی همچون تاری دید، دیدن لکه جلوی چشم و ...،

- درد چشم،

- حساسیت به نور،

- واکنش آلرژیک شامل تنفس دشوار، بثورات پوستی و تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو،

- سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) و بروز علائمی همچون: درد شدید در ناحیه تحتانی شکم (لگن)، افزایش وزن ناگهانی و سریع، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، تنگی نفس، کاهش خروجی ادرار، درد، قرمزی و تورم پاها، درد قفسه سینه، ضربان قلب سریع و نامنظم.

به خاطر داشته باشید که این لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی نیست. بنابراین اگر متوجه اثرات دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، با پزشک خود تماس بگیرید.

تداخلات دارویی کلومیفن

اگر پزشک این دارو را تجویز کرده باشد، ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که کلومیفن با چه داروهایی تداخل داشته و نباید همزمان مصرف گردد. آیا کلومیفن و مکمل های رایج با هم تداخل دارند؟ کلومیفن و آنتی بیوتیک چطور؟

خب در پاسخ باید بگوییم که کلومیفن ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد و بنابراین ضروری است پیش از مصرف آن، لیست تمام داروهای مصرفی خود را اعم از گیاهی و شیمیایی به اطلاع پزشک برسانید. مهم ترین داروهایی که ممکن است با کلومیفن تداخل اثر داشته باشند، عبارتند از:

- بروموکریپتین،

- کابرگولین،

- ارگوتامین،

- میکرورلین،

- آتورواستاتین،

- مودافینیل،

- سایر داروی کمک باروری و ...

آیا کلومیفن و آنتی بیوتیک ها نیز با یکدیگر تداخل دارند؟

اینکه در طی درمان های کمک باروری، بیمار شده و به مصرف آنتی بیوتیک ها نیاز پیدا کنید، اصلا اتفاق عجیبی نیست، اما در چنین شرایطی شاید نگران شوید که مبادا کلومیفن و آنتی بیوتیک ها تداخل داشته باشند و به این دلیل تخمک گذاری را تجربه نکنید! خوشبختانه، بر اساس شواهد موجود، تداخل قابل توجهی میان کلومیفن و آنتی بیوتیک های رایج وجود نداشته و با وجود مصرف همزمان این دو فرآورده دارویی، باز هم می توانید تخمک گذاری را تجربه کنید، نگران نباشید.

مطالعه بیشتر:

داروهای گروه x یعنی داروهای کاملا ممنوع در بارداری چیست؟

آنتی بیوتیک های مجاز و غیر مجاز در دوران شیردهی چیست؟

قرص کلومیفن چیست و چه کاربردی دارد و عوارض قرص کلومیفن چیست؟

طریقه مصرف کلومیفن به چه صورت است و عوارض جانبی این قرص چیست

?پرسش و پاسخ های کلومیفن و آنتی بیوتیک

کلومیفن با چه داروهایی تداخل دارد؟

بروموکریپتین، کابرگولین، ارگوتامین، میکرورلین، آتورواستاتین، مودافینیل، سایر داروی کمک باروری و ...

مصرف آمپول کلومیفن برای چه کسانی ممنوع است؟

ابتلا به بیماری های کبدی و یا سابقه آن، نارسایی اولیه هیپوفیز یا تخمدان، خونریزی های غیرطبیعی از واژن، سابقه واکنش های آلرژیک به این دارو، مشکلات درمان نشده غدد فوق کلیه یا تیرویید،

عوارض جانبی کلومیفن چیست؟

سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده، احساس نفخ، احساس سنگینی در شکم و لگن، گرگرفتگی، و حساسیت سینه ها به لمس و درد،

کلومیفن چیست؟

کلومیفن سیترات (Clomiphene Citrate)، یک داروی غیراستروئیدی با ساختاری مشابه به هورمون جنسی زنانه استروژن است که برای کمک به رشد فولیکول ها در خانم هایی که دچار اختلال در تخمک گذاری هستند و یا خانم هایی که قرار است تحت درمان های کمک باروری مانند آی یو آی (IUI) و یا آی وی اف (IVF) قرار بگیرند، تجویز می شود.

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید