The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تکرر ادرار بدون خروج ادرار در بارداری به چه علت است؟

تکرر ادرار می تواند بسیار آزاردهنده باشد. اما تکرر ادرار بدون خروج ادرار می تواند به شکل غیرقابل تحملی سخت باشد. این عارضه هم مردان و هم بانوان را تحت تاثیر قرار می دهد. خبر خوب این است که مشکل تکرر ادرار بدون خروج ادرار، به سادگی قابل درمان است. این عارضه دلایل، نشانه ها و درمان مختلفی دارد که در ادامه این متن یک به یک با هم بررسی می کنیم.

علت تکرر ادرار بدون خروج ادرار چیست؟

بعضی از دلایل تکرار ادرار بدون خروج ادرار شامل موارد زیر است:

عفونت مجاری ادراری:

یکی از شایع ترین دلایل این عارضه عفونت مجاری ادراری است که می تواند به دفعات بانوان و مردان را مبتلا کند. عفونت مجاری ادرار زمانی رخ می دهد که باکتری که معمولا باکتری ای کولی است، از ناحیه مقعد یا جای دیگر به دستگاه تناسلی سرایت می کند. این باکتری باعث آماس مثانه می شود که یکی از دلایل تکرر ادرار است. دلایل و خطرات رایج عفونت مجاری ادرار شامل موارد زیر است:

- فعالیت جنسی

- دیابت

- استفاده از سوند

- نگه داشتن ادرار

- بهداشت ضعیف

علت تکرر ادرار بدون خروج ادرار در سه ماهه اول بارداری چیست؟

یک دلیل دیگر این احساس در بانوان بارداری است. در سه ماهه اول بارداری تغییرات هورمونی می تواند منجر به حس نیاز به ادرار کردن شود. هورمون های دخیل در این امر شامل موارد زیر است:

- پروژسترون

- hCG

علت تکرر ادرار بدون خروج ادرار در سه ماهه سوم بارداری چیست؟

در سه ماهه سوم نیاز به ادرار کردن می تواند به خاطر افزایش فشار از جانب جنین داخل رحم باشد. بعلاوه بانوان در دوران بارداری مایعات بیشتری را در بدن خود نگه می دارند که می تواند با نیاز به ادرار کردن تداخل پیدا کند.

بزرگ شدن پروستات:

برای مردان تکرر ادرار می تواند در نتیجه تورم یا بزرگ شدن پروستات باشد که فشار بیشتری بر مثانه وارد می کند. این فشار می تواند پیش از پر شدن مثانه ایجاد حس نیاز به ادرار کردن کند و در نتیجه ادرار بسیار کمی از بدن خارج می شود. بزرگ شدن پروستات معمولا به سن بستگی دارد. وقتی مردان پیر می شوند پروستات آن ها بزرگ خواهد شد و می تواند با ادرار تداخل پیدا کند و حس ناخوشایند نیاز به ادرار کردن پدید آورد.

دلایل دیگر تکرر ادرار بدون خروج ادرار

برخی دلایل دیگر که می تواند باعث نیاز به ادرار کردن بدون خروج ادرار شود شامل موارد زیر است:

- آسیب عصبی

- اضطراب

- دیابت

- سکته

- سرطان/ تومور مثانه

نشانه های تکرر ادرار بدون خروج ادرار چیست؟

اگر دچار یکی از نشانه های زیر هستید ممکن است به یکی از مشکلات ذکر شده در بالا مبتلا باشید:

- تکرر ادرار با خروج مقداری کمی ادرار

- تکرر ادرار بدون خروج ادرار

- جریان ضعیف و کم فشار ادرار

برخی نشانه ها، خصوصا عفونت مجاری ادرار می تواند شدید و دردناک باشد. اگر هر کدام از نشانه های زیر را دارید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید:

- چرک و خون در ادرار

- تب

- لرز

- خستگی

- احساس سوزش هنگام ادرار

- بوی تند ادرار

- رنگ بسیار تیره ادرار

- کمردرد

- دل درد

- تهوع/استفراغ

این عوارض می تواند نشانه آن باشد که عفونت مجاری ادرار کلیه ها را درگیر کرده است یا می تواند نشانه سرطان باشد. اگر هر کدام از این نشانه ها را دارید حتما با پزشک مشورت کنید.

درمان و پیشگیری

عفونت مجاری ادرار:

اگر نیاز مدام و به ادرار کردن دارید اما ادراری خارج نمی شود، پزشک برای تشخیص عفونت درخواست آزمایش ادرار می دهد. در این آزمایش پزشک مشاهده می کند که در نمونه ادرار باکتری یا چیز دیگری دیده می شود یا خیر. اگر به عفونت مجاری ادرار مبتلا باشید پزشک برای درمان عارضه آنتی بیوتیک تجویز می کند.

داروهای غیرآنتی بیوتیکی نیز در دسترس است.

بارداری:

برای بانوان بارداری که به عفونت مجاری ادرار مبتلا نیستند، نیاز به ادرار کردن باید شش هفته پس از زایمان کاهش یابد. در این زمان انجام تمرین کگل می تواند به تقویت کف لگن و رفع نیاز مبرم به ادرار کردن کمک کند.

بزرگ شدن پروستات:

درمان بزرگ شدن پروستات در مردان که به آن هایپرپلازی خوش خیم پروستات نیز می گویند می تواند توسط پزشک تشخیص داده شود. درمان می تواند شامل دارو و آموزش مثانه برای کمک به کنترل فعالیت ناخوشایند آن باشد.

درمان ها و پیشگیری های دیگر

درمان ها و پیشگیری های دیگر می تواند شامل موارد زیر باشد:

- پوشیدن لباس های گشاد، خصوصا شلوار و لباس زیر

- حمام گرم برای کم شدن احساس نیاز به ادرار کردن

- نوشیدن مایعات بیشتر

- خودداری از مصرف کافئین، الکل و مواد مدر دیگر

- برای بانوان: برای کاهش خاطر عفونت مجاری ادرار قبل و بعد از فعالیت جنسی ادرار کنید

نتیجه

تکرر ادرار بدون خروج ادرار می تواند احساس ناخوشایندی هم در مردان و هم در بانوان ایجاد کند. اگر دچار این احساس هستید ابتدا عفونت مجاری ادرار را بررسی کنید. این شایع ترین دلیل برای این احساس است. تشخیص زودهنگام عفونت مجاری ادرار بسیار مهم است، اگر زیاد طول بکشد می تواند به کلیه سرایت کند و باعث عفونت شدید شود.

درباره احساس تکرر ادرار بدون خروج ادرار با پزشک مشورت کنید تا بهترین مسیر درمان را تعیین کند. یادتان باشد مایعات سالم بنوشید و به شیوه زندگی خود دقت کنید.

مطالعه بیشتر:

درمان تکرر ادرار در بارداری و راه حل های خانگی درمان

علت کم شدن ادرار در بارداری چیست و چه درمانی دارد؟

مشکلات ادراری در دوران بارداری چند نوع و به چه علت است؟

مشکل تکرر ادرار در بارداری چه زمانی غیر طبیعی محسوب می شود؟

?پرسش و پاسخ های تکرر ادرار بدون خروج ادرار

شایع ترین علت تکرر ادرار بدون خروج ادرار چیست؟

یکی از شایع ترین دلایل این عارضه عفونت مجاری ادراری است که می تواند به دفعات بانوان و مردان را مبتلا کند. عفونت مجاری ادرار زمانی رخ می دهد که باکتری که معمولا باکتری ای کولی است، از ناحیه مقعد یا جای دیگر به دستگاه تناسلی سرایت می کند. این باکتری باعث آماس مثانه می شود که یکی از دلایل تکرر ادرار است.

علت تکرر ادرار بدون خروج ادرار در سه ماهه اول بارداری چیست؟

یک دلیل دیگر این احساس در بانوان بارداری است. در سه ماهه اول بارداری تغییرات هورمونی می تواند منجر به حس نیاز به ادرار کردن شود

علت تکرر ادرار بدون خروج ادرار در سه ماهه سوم بارداری چیست؟

در سه ماهه سوم نیاز به ادرار کردن می تواند به خاطر افزایش فشار از جانب جنین داخل رحم باشد. بعلاوه بانوان در دوران بارداری مایعات بیشتری را در بدن خود نگه می دارند که می تواند با نیاز به ادرار کردن تداخل پیدا کند.

علت تکرر ادرار بدون خروج ادرار در مردان چیست؟

برای مردان تکرر ادرار می تواند در نتیجه تورم یا بزرگ شدن پروستات باشد که فشار بیشتری بر مثانه وارد می کند. این فشار می تواند پیش از پر شدن مثانه ایجاد حس نیاز به ادرار کردن کند و در نتیجه ادرار بسیار کمی از بدن خارج می شود.

منبع: healthline