The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فواید رابطه جنسی برای سلامتی زنان و مردان چیست؟

رابطه جنسی و تمایلات جنسی بخشی از زندگی است. جدای از تولید مثل، رابطه جنسی می تواند در مورد صمیمیت و لذت باشد. فعالیت جنسی، آمیزش آلت تناسلی-واژن، می تواند مزایای شگفت انگیز بسیاری را برای تمام جنبه های زندگی شما ارائه دهد. در ادامه این متن برای شما همه چیز را در مورد فواید رابطه جنسی برای سلامتی شرح خواهیم داد.

فواید رابطه جنسی برای سلامتی

رابطه جنسی عامل مهمی در زندگی شماست. سلامت جنسی فراتر از دوری از بیماری ها و بارداری های ناخواسته است. به گفته انجمن سلامت جنسی آمریکا، این موضوع همچنین در مورد شناخت این موضوع است که رابطه جنسی می تواند بخش مهمی از زندگی شما باشد.

رابطه جنسی چگونه می تواند برای بدن شما مفید باشد؟

این مطالعه نشان می دهد که رابطه جنسی می تواند ورزش قلبی عروقی خوبی در مردان و زنان جوان باشد. اگرچه رابطه جنسی به تنهایی به عنوان یک ورزش کافی نیست، اما می توان آن را ورزش سبک در نظر گرفت.

برخی از فواید رابطه جنسی برای سلامتی عبارتند از:

  •  کاهش فشار خون
  •  کالری سوزی
  •  افزایش سلامت قلب
  •  تقویت عضلات
  •  کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا
  • افزایش میل جنسی

افرادی که زندگی جنسی فعال دارند، نسبت به افرادی که فعالیت جنسی کمتری دارند، بیشتر ورزش می کنند و عادات غذایی بهتری دارند. آمادگی جسمانی همچنین ممکن است عملکرد جنسی را به طور کلی بهبود بخشد.

آیا رابطه جنسی سیستم ایمنی را قوی تر می کند؟

در یک مطالعه در مورد ایمنی در افراد دارای روابط عاشقانه، افرادی که رابطه جنسی مکرر (یک تا دو بار در هفته) داشتند، ایمونوگلوبولین آ (GAI) بیشتری در بزاق خود داشتند. افرادی که رابطه جنسی کمتری داشتند (کمتر از یک بار در هفته) به طور قابل توجهی GAI کمتر داشتند.

GAI آنتی بادی است که در پیشگیری از بیماری ها نقش دارد و اولین خط دفاعی در برابر ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی است. اما کسانی که بیش از سه بار در هفته رابطه جنسی داشتند، GAI آنان به اندازه کسانی که رابطه جنسی کم داشتند، بود. این مطالعه نشان می دهد که اضطراب و استرس احتمالاً می توانند اثرات مثبت رابطه جنسی را خنثی کنند.

آیا رابطه جنسی سبب بهبود خواب می شود؟

بدن شما در طول ارگاسم اکسی توسین که هورمون عشق یا صمیمیت نیز نامیده می شود و اندورفین ترشح می کند. ترکیب این هورمون ها می تواند به عنوان آرام بخش عمل کند.

خواب بهتر می تواند به موارد زیر کمک کند:

  •  سیستم ایمنی قوی تر
  •  طول عمر بیشتر
  •  احساس آرامش بیشتر
  •  داشتن انرژی بیشتر در طول روز

آیا رابطه جنسی سبب تسکین سردرد خواهد شد؟

مطالعه دیگری نشان می دهد که فعالیت جنسی می تواند باعث تسکین کامل یا جزئی میگرن و سردردهای خوشه ای شود. از افرادی که در طول حملات خود فعالیت جنسی داشتند:

  •  60 درصد بهبودی را در طول میگرن گزارش کردند
  •  70 درصد تسکین متوسط تا کامل را در طول میگرن گزارش کردند
  • 37 درصد بهبود علائم را در سردردهای خوشه ای گزارش کردند
  • 91 درصد تسکین متوسط تا کامل را در سردردهای خوشه ای گزارش کردند

مهمترین فواید رابطه جنسی در مردان چیست؟

یک بررسی اخیر نشان داد که مردانی که مقاربت آلت تناسلی و واژینال (PVI) بیشتری داشتند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات بودند. یک مطالعه نشان داد که مردانی که به طور متوسط 4.6 تا 7 بار در هفته رابطه جنسی داشتند، 36 درصد کمتر در معرض سرطان پروستات قبل از 70 سالگی بودند.

برای مردان، رابطه جنسی حتی ممکن است بر مرگ و میر تأثیر بگذارد. یک مطالعه که 10 سال پیگیری داشت، گزارش داد که مردانی که به طور مکرر ارگاسم می‌کنند (که به صورت دو یا بیشتر در هفته تعریف می‌شود) نسبت به افرادی که کمتر رابطه جنسی داشتند، 50 درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر قرار داشتند. اگرچه نتایج متناقض هستند، همانطور که برخی تحقیقات نشان می دهد، کیفیت و سلامت اسپرم ممکن است با افزایش فعالیت جنسی افزایش یابد.

مهمترین فواید رابطه جنسی در زنان چیست؟

ارگاسم باعث افزایش جریان خون و ترشح مواد شیمیایی طبیعی تسکین درد می شود.

فعالیت جنسی در زنان می تواند:

  •  بهبود کنترل مثانه
  •  کاهش بی اختیاری
  • تسکین دردهای قاعدگی و قبل از قاعدگی
  •  بهبود باروری
  •  ساخت عضلات لگنی قوی تر
  •  کمک به روانکاری بیشتر واژن
  •  به طور بالقوه از شما در برابر آندومتریوز یا رشد بافت خارج از رحم محافظت می کند

رابطه جنسی می تواند به تقویت کف لگن شما کمک کند. تقویت کف لگن همچنین می تواند مزایایی مانند درد کمتر در حین رابطه جنسی و کاهش احتمال افتادگی واژن داشته باشد. یک مطالعه نشان می دهد که PVI می تواند منجر به انقباضات واکنشی واژن، ناشی از حرکت آلت تناسلی شود.

زنانی که پس از یائسگی به فعالیت جنسی خود ادامه می دهند، کمتر دچار آتروفی واژن یا نازک شدن دیواره های واژن می شوند. آتروفی واژن می تواند باعث درد هنگام رابطه جنسی و علائم ادراری شود.

فواید رابطه جنسی برای سلامت روان چیست؟

فعالیت جنسی، با شریک زندگی یا از طریق خودارضایی، می تواند مزایای روانی و عاطفی مهمی را به همراه داشته باشد. مانند ورزش، رابطه جنسی می تواند به کاهش استرس و اضطراب و افزایش شادی کمک کند. مطالعات نشان می دهند که فعالیت جنسی (که به عنوان PVI تعریف می شود) ممکن است با:

  •  افزایش رضایت از سلامت روانی
  •  افزایش سطح اعتماد، صمیمیت، و عشق در روابط شما
  •  بهبود توانایی درک، شناسایی و بیان احساسات
  •  کاهش استفاده از مکانیسم دفاعی روانشناختی نابالغ یا فرآیندهای ذهنی برای کاهش پریشانی ناشی از تعارض عاطفی

در سنین بالاتر، فعالیت جنسی ممکن است بر بهداشت و توانایی تفکر شما تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که افراد بالغ بین 50 تا 90 ساله که از نظر جنسی فعال هستند حافظه بهتری دارند. آنها همچنین کمتر احساس افسردگی و تنهایی می کردند.

تقویت کننده اعتماد به نفس

فعالیت جنسی مکرر، چه با یک شریک یا به تنهایی، می تواند شما را جوان تر نشان دهد. این تا حدی به دلیل آزاد شدن استروژن در طول رابطه جنسی است.

یک مطالعه نشان داد که بین فعالیت جنسی مکرر و جوان‌تر به نظر رسیدن (بین ۷ تا ۱۲ سال جوان‌تر) ارتباط وجود دارد. اکثر این افراد در بیان تمایلات جنسی و هویت جنسی خود نیز راحت بودند.

منافع اجتماعی

رابطه جنسی به لطف اکسی توسین می تواند به شما کمک کند تا با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. اکسی توسین می تواند در ایجاد روابط نقش داشته باشد. ممکن است متوجه شوید که لذت جنسی متقابل و مداوم به پیوند در یک رابطه کمک می کند.

شرکای زوج اغلب زمانی که تمایلات جنسی یکدیگر را برآورده می کنند، رضایت بیشتری از رابطه دارند. زمانی که بتوانید خود و تمایلات جنسی خود را بیان کنید، ممکن است رشد مثبتی در رابطه خود پیدا کنید.

نتیجه نهایی

رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی و سلامتی کلی است. در روابط، ارگاسم نقش مهمی در پیوند دارد. مزایای جسمی و عاطفی مانند کاهش خطر بیماری قلبی، بهبود عزت نفس و موارد دیگر می تواند از رابطه جنسی حاصل شود. شما هنوز هم می توانید مزایای مشابهی بدون رابطه جنسی داشته باشید. درگیر شدن در سایر فعالیت های لذت بخش مانند ورزش کردن، تعامل با حیوان خانگی و داشتن یک شبکه قوی از دوستان می تواند به طور بالقوه مزایای مشابهی را ارائه دهد. رابطه جنسی تنها یکی از راه های بهبود کیفیت زندگی شماست. اما اگر رابطه جنسی بخشی از زندگی شما است، به دلیل یک رابطه یا تمایل، مهم است که بتوانید ارتباط برقرار کنید و رضایت جنسی را تجربه کنید. زمانی که برای رابطه جنسی وقت بگذارید، می توانید از فواید رابطه جنسی بهره برده و از آرامش و شادی بیشتری برخوردار شوید.

مطالعه بیشتر:

5 مزیت رابطه جنسی در دوران بارداری

تاثیر رابطه جنسی بر شادی و رضایت از زندگی

7 خاصیت درمانی رابطه جنسی یا نزدیکی کردن

رابطه جنسی در یائسگی و فواید رابطه جنسی در یائسگی چیست؟

?پرسش و پاسخ های فواید رابطه جنسی

مهمترین فواید رابطه جنسی در مردان چیست؟

یک بررسی اخیر نشان داد که مردانی که مقاربت آلت تناسلی و واژینال (PVI) بیشتری داشتند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات بودند. یک مطالعه نشان داد که مردانی که به طور متوسط 4.6 تا 7 بار در هفته رابطه جنسی داشتند، 36 درصد کمتر در معرض سرطان پروستات قبل از 70 سالگی بودند.

آیا رابطه جنسی سبب بهبود خواب می شود؟

بدن شما در طول ارگاسم اکسی توسین که هورمون عشق یا صمیمیت نیز نامیده می شود و اندورفین ترشح می کند. ترکیب این هورمون ها می تواند به عنوان آرام بخش عمل کند و خواب بهتری را تجربه کنید.

آیا رابطه جنسی سیستم ایمنی را قوی تر می کند؟

بله. در یک مطالعه در مورد ایمنی در افراد دارای روابط عاشقانه، افرادی که رابطه جنسی مکرر (یک تا دو بار در هفته) داشتند، ایمونوگلوبولین آ (GAI) بیشتری در بزاق خود داشتند. افرادی که رابطه جنسی کمتری داشتند (کمتر از یک بار در هفته) به طور قابل توجهی GAI کمتر داشتند.

رابطه جنسی چگونه می تواند برای بدن شما مفید باشد؟

برخی از فواید رابطه جنسی برای سلامتی عبارتند از: • کاهش فشار خون • کالری سوزی • افزایش سلامت قلب • تقویت عضلات • کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا • افزایش میل جنسی

منبع: healthline