The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

داروی پرگونال چیست و موارد استفاده داروی پرگونال چیست؟

داروی پرگونال با نام های تجاری منوپور، پرگونال و رپرونکس عرضه می شود. داروی پرگونال حاوی هورمون لوتئینه کننده انسانی یا به اختصار LH که از هیپوفیز پیشین آزاد می شود و در بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله بارداری، بلوغ و تخمک‌گذاری نقش دارد.

 کاربردهای داروی پرگونال

تزریق منوتروپین ها برای درمان ناباروری در بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. منوتروپین ها ترکیبی از هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH) و هورمون لوتئین کننده (LH) هستند که در بدن انسان به وسیله غده هیپوفیز تولید می شوند.

تزریق منوتروپینها در خانمهایی که تخمدانهای سالم دارند و در برنامه کمک باروری موسوم به فکبا ثبت نام کرده اند، نیز استفاده می شود. فناوری کمک باروری (اختصاری فکبا) یا فناوری کمک‌زادآوری (اختصاری فکزا) فناوری مورد استفاده برای رسیدن به بارداری در روش‌هایی از قبیل تجویز داروی باروری، تلقیح مصنوعی (درون‌کاشت مصنوعی)، رحم جایگزین(رحم اجاره‌ای) و لقاح آزمایشگاهی (لقاح مصنوعی) است. در این روش منوتروپین ها همراه با گنادوتروپین کوریونی انسانی (hCG) مورد استفاده قرار می گیرند.

بسیاری از مادرانی که درمان با منوتروپین ها را انتخاب می کنند قبلاً کلومیفن را امتحان کرده اند اما موفق به بارداری نشده اند. منوتروپین ها موجب تولید چندین فولیکول در تخمدان ها نیز می شوند که در روشـهای نسبتا جديد درمان ناباروری مانند با انتقال داخل فالوپی گامت (GIFT) یا لقاح آزمایشگاهی در خارج از بدن (IVF) کاربرد دارند. در انتقال داخل فالوپی، لقـاح در داخـل بدن انجام شده و طی آن گامـت هـای نـر و مـاده به کمک لاپاروسـكوپ به داخل لوله های فالوپ و در محل طبيعی قرار می گیرند.

نکته مهم آن است که این دارو فقط با تجویز پزشک شما تهیه می شود.

قبل از مصرف داروی پرگونال

برای تصمیم گیری در مورد مصرف دارو، ابتدا باید مضرات مصرف در برابر فواید آن مورد ارزیابی قرار گیرد. این تصمیم گیری بر عهده پزشک معالج و بیمار است. در مورد مصرف دارو احتمال آلرژی را در نظر داشته باشید:

آلرژی به داروی پرگونال

چنانچه واکنشی غیرعادی یا آلرژیک نسبت به این دارو یا هر داروی دیگری داشته اید، پزشک را در جریان امر قرار دهید. همچنین پزشک باید از آلرژی بیمار نسبت به برخی مواد غذایی، رنگ مو، مواد نگهدارنده یا حیوانات مطلع باشد. در مورد مصرف داروهای بدون نسخه، برچسب دارو باید به دقت مطالعه شود.

تداخل دارویی

اگرچه بعضی از داروهای خاص به هیچ وجه نباید با یکدیگر مصرف شوند، اما در مواردی می توان دو داروی مختلف را حتی اگر تداخل دارویی ایجاد کنند، با یکدیگر مصرف کرد. در چنین مواقعی، پزشک اقدامات احتیاطی لازم نظیر تغییر در دوز دارو را انجام می دهد. مصرف هر گونه دارو از قبیل با نسخه و بدون نسخه باید به اطلاع پزشک معالج برسد.

تداخل با غذا، دخانیات، الکل

از آنجا که ممکن است برخی داروها با غذاهای خاص تداخل ایجاد کنند، لذا نباید همراه با آن غذا و یا در فاصله زمانی کوتاهی پس از آن مورد استفاده قرار بگیرند. در مورد الکل و دخانیات نیز چنین است. در این خصوص حتما نظر پزشک را جویا شوید.

سایر مشکلات پزشکی

چنانچه بیماری خاصی دارید، حتما پزشک را در جریان قرار دهید. برخی بیماری ها بر مصرف دارو اثر می گذارند. این موارد را در نظر داشته باشید:

  • خونریزی غیر طبیعی یا غیرمعمول واژینال
  • مشکلات کنترل نشده غده آدرنال
  • کیست تخمدان یا بزرگ شدن تخمدان
  • سطح بالای FSH
  • مشکلات کنترل نشده غده هیپوفیز
  • مشکلات کنترل نشده غده تیروئید
  • تومور مغزی به ویژه در ناحیه هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز
  • تومور پستان
  • تومور تخمدان یا رحم (در این شرایط مصرف دارو ممنوع است).
  • وجود لخته خون یا سابقه لخته خون مانند آمبولی ریوی ، ترومبوآمبولی وریدی
  • مشکلات رگ های خونی
  • مشکلات ریوی یا تنفسی
  • پیچ خوردگی تخمدان یا سابقه بیماری
  • سکته مغزی یا سابقه سکته که در این صورت ممکن است اوضاع بدتر شود لذا دارو را باید با احتیاط مصرف کرد.

طریقه استفاده از انواع داروی کرونیک گنادوتروپین

یک پرستار یا هر متخصص آموزش دیده پزشکی این دارو را به شما تزریق می کند. تزریق این دارو به صورت تزریق زیر جلدی انجام می شود. تزریق منوتروپینها با هورمون دیگری به نام گنادوتروپین کوریونی انسانی (hCG) صورت می گیرد. پزشک یا پرستار در زمان مناسب دارو را تزریق خواهند کرد.

این دارو معمولا همراه با برگه راهنمای بیمار ارائه می شود. دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و پیروی کنید. سوالات احتمالی خود را از پزشک بپرسید.

ممکن است نحوه مصرف دارو در منزل به شما آموزش داده شود، در این صورت دقت کنید:

  • دستان خود را با آب و صابون بشویید و تزریق را در مکانی بهداشتی و پاکیزه انجام دهید.
  • حتماً دستورالعمل های پزشک در خصوص استفاده صحیح از سوزن و سرنگ را به خوبی فرا بگیرید و به کار بندید.
  • محلول موجود در ویال باید شفاف و بی رنگ باشد. اگر محلول کدر شده یا تغییر رنگ داده باشد و یا ذرات بزرگ در آن مشاهده شود، از مصرف آن خودداری کنید.
  • هیچگاه مقدار تزریق نباید کمتر و بیشتر از اندازه ای باشد که پزشک تعیین کرده است.
  • ممکن است تزریق روی ناحیه خاصی از بدن مانند شکم به شما آموزش داده شده باشد، برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی، جای تزریق را تغییر دهید، برای این منظور فراموش نکنید که هر بار در کدام قسمت از بدن تزریق را انجام داده اید.
  • در هر مرتبه تزریق از سوزن و سرنگ جدید استفاده کنید.
  • مراقب مقدار داروی تزریقی باشید، پزشک یا پرستار در این خصوص توضیحات لازم را به شما خواهد داد.

 دوز مصرف داروی پرگونال

دوز تجویز این دارو برای بیماران مختلف متفاوت است. دستورات پزشک را به کار بندید یا راهنمای روی بسته را به دقت مطالعه فرمایید، این اطلاعات ​​مربوط به میانگین دوز مصرفی است اگر دوز تجویزی شما با راهنمای دارو تفاوت دارد، هیچ گاه نباید بدون اطلاع پزشک نحوه مصرف را تغییر دهید.

میزان داروی مصرفی به قدرت دارو بستگی دارد. همچنین تعداد دوزهایی که هر روز باید مصرف کنید، زمان مجاز بین دوزها و مدت زمان مصرف بر اساس نوع بیماری متفاوت است.

  • برای داروهای تزریقی
  • برای کمک به بارداری هنگام استفاده از سایر روشهای تقویت بارداری (فناوری کمک زادآوری)
    • بزرگسالان- در ابتدا 225 واحد بین المللی به صورت مخلوط 150 واحد منوپور و 75 واحد بروال یا 75 واحد منوپور و 150 بروال که یک بار در روز تزریق می شود.
    • در صورت لزوم پزشک بعد از 5 روز مقدار مناسب را تنظیم می کند. اما مقدار دوز مصرفی معمولاً بیش از 450 واحد در روز نیست. این دارو نباید بیش از 20 روز مورد استفاده قرار گیرد.
  • کودکان — استفاده از دارو برای این گروه سنی توصیه نمی شود.

در صورت عدم مصرف یک وعده دارو

برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک یا داروساز مشورت نمائید.

نگهداری داروی پرگونال

دارو را دور از دسترس اطفال نگه دارید.

از مصرف داروهای قدیمی یا دارویی که دیگر لازم نیست، خودداری نمائید.

در مورد نحوه نگهداری از داروهایی که دیگر مصرف نمی کنید، از کارشناس مربوطه مشورت بخواهید.

دارویی که هنوز باز نشده است باید در یخچال یا در دمای اتاق دور از نور مستقیم نگه داری شود تا مخلوط گردد.

سوزن ها و سرنگ های مورد استفاده را در یک ظرف در بسته سوزن ها نتواند از آن عبور کنند قرار دهید. این ظرف را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

  https://www.drugs.com/cons/pergonal.html