The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

در سه ماهه سوم بارداری چی نخوریم،نکات تغذیه ای این سه ماهه

در دوران بارداری آنچه می‌خورید تاثیر شگفت‌انگیزی دارد. شاید این تنها دوره ای از زندگی شماست که عادات تغذیه‌ای شما بر شخصی دیگری نیز اثر مستقیم دارد. پس بهتر است برای تضمین سلامت حداکثری فرزند درون شکمتان، اطلاعات خود در مورد چگونه تغذیه در بارداری را افزایش دهید. بنابراین اگر می خواهید بدانید که در سه ماهه سوم بارداری چی نخوریم، و نکات تغذیه ای در این سه ماهه کدامند، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

 

با بزرگتر شدن رحم و رشد بیشتر جنین، فضای دیگر اعضای داخلی بدن مادر را کم می‌شود، بنابراین طبیعی است که مادر اغلب احساس گرسنگی کند، اما به سرعت سیر ‌شود. توصیه‌ می شود، مادر باردار به جای سه وعده‌ی بزرگ در روز، شش وعده‌ی کوچک غذا میل کنید.

در سه ماهه سوم بارداری چی نخوریم؟

مواد غذایی ممنوعه در ماه‌های قبل، برای این سه ماه نیز ممنوع است. باید از مصرف شمشیرماهی، کوسه و ماهی مارلین، جگر و کبد گوسفند، گوشت و ماهی خام یا نیم پز و تخم مرغ خام، پنیر غیر پاستوریزه و آبی یا کپک زده خودداری کنید. بیش از دو وعده در هفته نباید ماهی روغنی مصرف کنید. در روز مصرف بیش از 200 میلی گرم کافئین مجاز نیست و باید تمامی میوه و سبزیجات را قبل از مصرف خوب بشویید و ضدعفونی کنید .

توصیه‌هایی برای مشکلات و اختلالات تغذیه‌ای در این دوره

- اگر مبتلا به کم خونی هستید مصرف گوشت قرمز، ماهی، لوبیا و عدس و نخود و غلات غنی شده با آهن را افزایش دهید.

- اگر سوزش سر دل دارید وعده‌های غذایی کم حجم تر اما بیشتری در طول روز مصرف کنید. بین غذا خوردن و خوابیدن هم 2 ساعت فاصله بگذارید. از محرک‌های غذایی از جمله ادویه‌ها و غذاهای تند و چرب و نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید.

- اگر احساس خستگی می‌کنید، وسوسه خوردن شیرینی را از خود دور کنید و در عوض با مصرف میوه و سبزیجات تازه سطح انرژی خود را بالا ببرید. کراکر چاودار با پنیر یا یک کاسه فرنی یا هموس انتخاب‌های خوبی در این زمانند.

- اگر مبتلا به یبوست هستید مواد غذایی سبوس دار، میوه و سبزیجات و خوراک لوبیا مصرف کنید.. نوشیدن مقادیر بالای آب و ورزش منظم نیز به کاهش یبوست کمک می‌کند.

- اگر دچار خونریزی از لثه هستید مصرف مواد غذایی شیرین را محدود کنید.

- اگر دچار ورم شده‌اید مایعات کم قند بنوشید.

در سه ماهه سوم بارداری چی نخوریم؟ از خوردن شیرینی پرهیز کنید

اگر سه ماه اول بارداری دچار تهوع و استفراغ بوده‌اید، احتمالاً در سه ماهه‌ی دوم بارداری احساس راحتی می‌کنید و می‌خواهید تمام خوراکی‌های محبوب خود را میل کنید. اما اگر ویار شما شامل چیپس و همبرگر، بستنی و شکلات بدون مواد مغذی باشد، تکلیف چیست؟ به گفته‌ی متخصص تغذیه، دکتر نیکول آونا، بنابر پژوهش‌ها، رژیم سرشار از قند و چربی مادر علاوه براینکه می‌تواند باعث چاقی جنین شود، می‌تواند عواقب طولانی‌مدتی برای سلامت فرزندش به همراه داشته باشد، مثل اختلالات ذهنی، اجتماعی و کاهش توانایی‌های شناختی.

آیا تغذیه به القای زایمان کمک می‌کند؟

این موضوع هنوز کاملا مشخص نشده است اما تجربیات ثابت کرده مصرف برخی مواد غذایی به داشتن زایمانی راحت و سریع‌تر کمک می‌کند. مثلا آناناس حاوی آنزیم بروملین است که به نظر می‌رسد بر نرم شدن دهانه رحم حین زایمان تاثیر گذار است.فراموش نکنید مصرف زیاد آناناس باعث اسهال و ناراحتی شکمی می‌شود. البته این موضوع نیز خیلی بد نیست زیرا گفته می‌شود حرکات روده روی اعصاب رحمی تاثیر گذارند. دمنوش برگ تمشک از دیگر مواد غذایی است که مطالعات نتوانسته‌اند تاثیر آن بر القای زایمان را اثبات کنند اما به تجربه ثابت شده است انقباضات رحمی را افزایش می‌دهد. ورزش آرام مانند پیاده روی نیز به پایین آمدن سر کودک کمک کرده و با تحریک اکسی توسین در تسریع روند زایمان موثر است.

آماده سازی برای زایمان

زمانی که به زمان زایمان نزدیک شدید مواد غذایی لازم برای بیمارستان مثل آب میوه و سوپ و آجیل همراه داشته باشید. سعی کنید مقداری مواد غذایی نیز تهیه کنید و در فریزر نگه داری کنید تا بعد از زایمان کمی از کار و وظایفتان کم شود.

لازم به ذکر است، اکنون که می دانید در سه ماهه سوم بارداری چی نخوریم، بهتر است بر رژیم غذایی خود مروری داشته باشید و کمبود های موجود را برطرف کنید، تا بتوانید با سلامتی هرچه بیشتر این دوران شیرین را به پایان برسانید.

منبع: dietinpregnancy.co.uk

 

بیشتر بدانید:

1- بهترین رژیم غذایی برای بارداری

2- رژیم غذایی سالم در بارداری

3- کنترل وزن و رژیم لاغری در دوران بارداری

4- نمونه رژیم بارداری برای تمامی مادران باشرایط مختلف وجوددارد؟